View Full Version : GP F1 Spanje - De Race !
Crash ! Raikkonen knalt op Pizzonia die niet wegraakt, Trulli aangetikt door Coulthard. Trulli out, Raikkonen out, Pizzonia out. Safety Car en gele vlag :)
http://users.skynet.be/bk284908/bar.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar001.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar002.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar003.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar004.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar005.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar006.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar007.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar008.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar009.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar010.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar011.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar012.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar013.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar014.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar015.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar016.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar017.JPG
De F2003-GA lijkt momenteel geen echte wezenlijke voorsprong te hebben op z'n achterliggers. Alonso kan enorm goed volgen. BMW volgt rustig, Coulthard begint een inhaalrace. Opmerkelijk: Wilson op plaats 9, en Joske pas 14de. Villeneuve ligt er ondertussen ook weer uit, Barproblemen....
http://users.skynet.be/bk284908/bar018.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar019.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar020.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar021.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar022.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar023.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar024.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar025.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar026.JPG
Race-incident tussen Button en Coulthard, de 2de McLaren uit strijd, Button verliest tijd in de pits. Alonso maakte een ongelooflijk snelle pit, kans op een mogelijke zege ?
Best grappig: treintje Wilson - Verstappen - Fisichella - Firman dat gedubbeld wordt. Stand na dubbel: Verstappen - Firman - Wilson - Fisichella :D
Alonso ligt momenteel aan de leiding ! Michael Schumacher wordt opgehouden door Ralfke, prachtig duel zelfs. Maar dit spreekt enorm in het voordeel van Alonso !
http://users.skynet.be/bk284908/bar027.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar028.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar029.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar031.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar032.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar033.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar034.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar035.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar036.JPG
Best spannende race.
Mja het was geen race waar de F2003-GA iedereen verpulverde .... Alonso bleef over ....
Toch mag Ferrari best tevreden zijn .....
Ondanks de knappe prestatie van Renault en Alonso lijkt het weinig waarschijnlijk dat ze dit jaar kunnen meespelen voor de titel. Dat Alonso dan eens 2e wordt zal ze bij Ferrari worst wezen ...
Bij de directe concurrenten voor de titel (McLaren, Williams) is de schade veel groter. Tijdens de Qualificatie zijn beiden duidelijk verslagen. In de race kreeg Montoya een dikke minuut aan de broek .... Ralf moest zelfs een ronde inleveren ....
Ten opzichte van de directe concurrenten is er een prestatieverschil ...
Door het accident van Raikonnen en het deurtje dichtdoen van Coulthard blijft er van de achterstand van Ferrari bijna niets over ....
airco
http://users.skynet.be/bk284908/bar037.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar038.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar039.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar040.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/bar041.JPG
FleaBite
04-05-2003, 15:51
Mijn kijk op deze race: Ferrari werd belachelijk gemaakt door Alonso, en Ralf is een ei.
Knappe race van Alonso, Da Matta en Firman. Ralf is enorm slecht onder druk (blokerende wielen bij iedereen die hem voorbij ging). Firman's prestatie extra goed, kijkend naar de wegligging van die jordan...
Wat te verwachten was. Schumacher haalt z'n tweede binnen, de nabije concurrentie laat het dik afweten. McLaren speelt onnodig punten weg, BMW is vreselijk traag en onzichtbaar. Petje af voor Alonso, die echt wel snel is. Leuk voor Da Matta, Webber en Firman dat zijn kunnen profiteren van de nieuwe puntenindeling. Vooral een serieuze opsteker voor Da Matta. Pizzonia zien we niet meer terug ?
TOP:
*Ferrari (euhm ja)
*Renault: Trulli had weer eens pech, Alonso in topvorm. Toekomstig kampioen, ongetwijfeld.
*Da Matta: De eerste na Villeneuve die de overstap naar F1 heeft overleefd.
FLOP:
*Verstappen: het hele weekend achter Wilson zitten. Shame on Jos.
*Sauber: enorm slecht seizoen.
*BAR: mogelijk de minst betrouwbare bolide van het veld.
*McLaren: vergooit z'n voorsprong door rijdersfouten. Raikkonen kon er deze keer wel niets aan doen.
*Williams: Ralfke niet echt zeker onder druk, Montoya, reed onzichtbaar mee. Maar zij scoren tenminste punten, McLaren niet.
Geen vreselijk saaie race, best ok. Toch wel enkele leuke duels gezien.
Finish
Originally posted by FleaBite
Ferrari werd belachelijk gemaakt door Alonso
Kan je deze ff verduidelijken :confused: :eek: :confused:
Geen van de 2 piloten kwam noemenswaardige tegenslagen tegen ..... Ferrari komt als eerste over de streep ....
hoe ben je dan belachelijk gemaakt :confused:
FleaBite
04-05-2003, 15:58
ik had het op voorhand al verwacht dat de nieuwe Ferrari niet zoveel beter zou zijn dan de F2002. Geëindigd met een voorsprong van een kleine 6 seconden op Alonso. Dat had de 2002 evengoed gekund. En dan maar zeggen van "de F2003 is nóg beter". Ik zeg je, dit is hun laatste jaar als wereldkampioen, volgend jaar zie ik veel meer duels tussen McLaren en Renault
Ook was het commentaar van de bovenste plank op Canvas. De co-commentator (ik ben z'n naam kwijt), had direct door dat Raikonnen eruit was, en het commentaar de race door was van uitstekend niveau. Ook lag ik plat van het lachen toen Ralf eraf ging, toen hij zei "daaag"
We hebben er geen exacte beelden van gezien, maar het was wel degelijk Coulthard die Trulli erafreed:
correctie: Coulthard werd door Trulli aangereden.
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2003/barcelona/diapo_311.jpg
Originally posted by FleaBite
ik had het op voorhand al verwacht dat de nieuwe Ferrari niet zoveel beter zou zijn dan de F2002. Geëindigd met een voorsprong van een kleine 6 seconden op Alonso. Dat had de 2002 evengoed gekund. En dan maar zeggen van "de F2003 is nóg beter". Ik zeg je, dit is hun laatste jaar als wereldkampioen, volgend jaar zie ik veel meer duels tussen McLaren en Renault
Buiten Alonso is er niemand die kan volgen
Je wint je eerste race met de nieuwe wagen Schumacher heeft op geen enkel ogenblik echt onder druk gestaan. ... wat kan je nog meer verwachten.
Is het dan enkel goed als ze iedereen dubbelen ?
Bravo voor Alonso en Renault. Dat Renault een prachtige wagen heeft kan niemand ontkennen .... Dat Alonso een supertalent is ook niet ...
Maar dit doet niets af aan de prestatie van Ferrari ....
Originally posted by FleaBite
ik had het op voorhand al verwacht dat de nieuwe Ferrari niet zoveel beter zou zijn dan de F2002. Geëindigd met een voorsprong van een kleine 6 seconden op Alonso. Dat had de 2002 evengoed gekund. En dan maar zeggen van "de F2003 is nóg beter". Ik zeg je, dit is hun laatste jaar als wereldkampioen, volgend jaar zie ik veel meer duels tussen McLaren en Renault
Verander die uitspraak eerder in: duels tussen McLaren, Renault én Ferrari. De F2003-GA is gewoon minder dominant. Maar Schumacher zit in die wagen, dus heeft die Ferrari weer een meerwaarde. Ik ben ook nog lang niet overtuigd van de snelheid van de F2003-GA. Maar de F2002 had hier niet meer op z'n plaats geweest, me dunkt.
Originally posted by airco
Toch mag Ferrari best tevreden zijn .....
Ondanks de knappe prestatie van Renault en Alonso lijkt het weinig waarschijnlijk dat ze dit jaar kunnen meespelen voor de titel. Dat Alonso dan eens 2e wordt zal ze bij Ferrari worst wezen ...
T is beter dat daar Alonso rondrijdt, dan ne Raikkonen of ne Coulthard, elk punt dat de echte concurrentie nie pakt, is een punt gewonnen.
Originally posted by sledge
Ook was het commentaar van de bovenste plank op Canvas. De co-commentator (ik ben z'n naam kwijt), had direct door dat Raikonnen eruit was, en het commentaar de race door was van uitstekend niveau. Ook lag ik plat van het lachen toen Ralf eraf ging, toen hij zei "daaag"
was zeker niet slecht .... Toch wel een beetje overdreven toen ze in de final lap de verschillen tussen Alonso en Schumacher nog angstvallig in de gaten aan het houden waren ....
10 Ronden voor het einde was de koers al gereden ...en was het enkel de kloof onderhouden voor schumacher
Ik moet toch even kwijt dat ik Ralf enorm onsportief vond rijden. Als je glijd dan glijd je en dan smijt je niet de deur dicht. Da matta was erg top, die jongen kan er ook niets aan doen dat hij even moet wennen van een Champ Car naar een F1. Hopelijk is dit het begin van een mooie reeks. Alonso is zeker wel top, want ik betwijfel of die renault bij de top zit. Ook een dikke proficiat aan Firman die veel sneller dan Sato zijn eerste punt pakt. :)
Prachtige prestatie van Alonso, naar mijn mening de enige die de dominantie van ferrari voor de rest van het seizoen kan doorbreken. Webber toch ook weer een goede race en Button weeral voor Villeneuve :)
kartboyke
04-05-2003, 16:24
Ik heb maar 2 dingen te zeggen:
* prachtige vertoning van Alonso, heeft het echt in zich.
* wa is da met die bmw's, triestig zenne, mijnen fiets is echt nog beter qua wegligging en aerodynamica.
ze stellen mij echt teleur :(
FleaBite
04-05-2003, 16:31
Originally posted by airco
Maar dit doet niets af aan de prestatie van Ferrari ....
dat heb ik ook niet gezegd he, ik zie gewoon de Ferrari's niet zo lang meer heersen.
Originally posted by raceboy
Alonso is zeker wel top, want ik betwijfel of die renault bij de top zit.
Komkom ..... Een rijder kan nog heel wat verschil maken in de F1 .... Maar als je samen met Ferrari het hele veld aan flarden rijdt heb je ook een bijzonder goeie wagen .....
er kan misschien nog een marge zijn van een procentje ..... maar om nu te zeggen dat het bij de wagen ontbreekt ....
Sway Bar
04-05-2003, 19:31
Originally posted by sledge
Ook was het commentaar van de bovenste plank op Canvas. De co-commentator (ik ben z'n naam kwijt), had direct door dat Raikonnen eruit was, en het commentaar de race door was van uitstekend niveau. Ook lag ik plat van het lachen toen Ralf eraf ging, toen hij zei "daaag"
Idd, Sledge
Ene van de leukste co-commentators die ik gehoord heb. Ik vond hem zelfs stukken beter als de commentator zelf. Die vergeleek constant de ronde tijden, maakte er een leuk praatje van. Terwijl eigenlijk de commenator moest meepikken want die kon gelijk nie echt volgen.
Normaal luister ik naar ITV, maar deze keer bleef ik plakken bij canvas. :)
De race zelf was OK
Wie raakt wie ?
Trulli raakt Coulthard, of Coulthard raakt Trulli ?
I had a good start and I was making my way smoothly, keeping on my line when, at the second corner, I saw Coulthard's car cutting right through from the outside,” Jarno explained. “He hit me and I was out. A real shame because I know this could have been an excellent race for me.”
Trulli op f1-live.com
Coulthard dan:
I made a good start, passed a lot of cars and gained more positions after the first corner. Obviously I knew it was going to get messy through turn two as it was getting a bit close and as a result I tried to give as much space to the car in front as possible, but unfortunately Jarno ran into the back of me
:confused:
Ik veronderstel dat Coulthard moest remmen voor een voorligger, en Trulli kon Coulthard niet ontwijken. Enkel hebben we hier geen beelden van :(
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2003/barcelona/diapo_311.jpg
De highlights van vandaag zijn trouwens <a href="http://members.lycos.co.uk/motorsportuk/Spain03.html">hier</a> weer te vinden ;)
Originally posted by Finish
De highlights van vandaag zijn trouwens <a href="http://members.lycos.co.uk/motorsportuk/Spain03.html">hier</a> weer te vinden ;)
Op het filmpje van de start kan je de botsing tss DC en Trulli zien. Ik zie toch echt niet dat DC Trulli snijdt hoor, hij houdt gewoon zijn lijn, en Trulli stuurt niet in.
Het filmpje met Button: voor de Britse piloten is het feit 'beste Brit' nogal belangrijk, dus ik denk dat ze als twee keikoppen niet wilden wijken voor elkaar. Stom, had vermeden kunnen worden...
ikke vond de race echt wel saai. Allé, er zaten misschien wel een paar knappe acties bij, maar nog niet genoeg om te kunne spreken van een geslaagde race.
Werner333
04-05-2003, 20:42
Originally posted by raceboy
Ook een dikke proficiat aan Firman die veel sneller dan Sato zijn eerste punt pakt. :)
Dankzij het feit dat de eerste 8 nu punten pakken. ;)
Originally posted by Werner333
Dankzij het feit dat de eerste 8 nu punten pakken. ;)
als de eerste 8 vorig jaar punten hadden gepakt had Sato zijn eerste punt in Duitsland gepakt. Dus... :p
Dit heb ik te zeggen.
- De oh zo verwoestend gewaande F2003GA, reed NIET van de concurrentie weg. Of dat het nu een Renault, McLaren of Williams is maakt geen fuck uit;
- McLaren heeft pech gehad. Kimi kon er niet aan doen en DC is er wel degelijk afgereden door Trulli. de herhalingen gaven me toch die stellige indruk en dus was ook DC's race foetsie.
- Williams is nowhere
- Toyota sterker dan BAR
- Sauber niet gezien
Op naar de volgende.
Werner333
04-05-2003, 21:05
Originally posted by raceboy
als de eerste 8 vorig jaar punten hadden gepakt had Sato zijn eerste punt in Duitsland gepakt. Dus... :p
:D :D :D 1-0 voor raceboy.
Werner333
04-05-2003, 21:06
Originally posted by Huudo
Kimi kon er niet aan doen
:confused: :confused:
Als je achteraan op de grid start weet je dat je niet in elk gat moet duiken. Foutje van Kimmi volgens mij.
Originally posted by Werner333
:confused: :confused:
Als je achteraan op de grid start weet je dat je niet in elk gat moet duiken. Foutje van Kimmi volgens mij.
Ik zie het anders. Je ziet Wilson echt op het laatste moment Pizzonia ontwijken. Kimi zat er al vlak achter en hij kon geen kant meer uit.
je weet zoiezo dat je meer moet oppassen als je vanachter vertrekt.
Wilson ontwijkt nog net Pizzonia, Kimi ziet door dit ontwijkingsmaneuver niet dat Pizza stilstaat en knalt op Pizza's Jag...Niet echt Kimi's fout.
Ik had anders precies de indruk dat ze op Pizzonia's hoogte met gele vlaggen stonden te zwaaien. 't Kan zijn dat ik me vergis, want heb het maar heel vluchtig gezien, maar indien dit zo was, vind ik het wel een fout.
Originally posted by Mario
Ik had anders precies de indruk dat ze op Pizzonia's hoogte met gele vlaggen stonden te zwaaien. 't Kan zijn dat ik me vergis, want heb het maar heel vluchtig gezien, maar indien dit zo was, vind ik het wel een fout.
Ik zat met pet op het hoofd, vlag om de nek, t-shirt om het lijf en tas in de hand bijna met mijn neus op het scherm en heb geen geel vlaggen gezien...
btw alle onderwerpen en attributen voorzien van een McLaren logo... :rolleyes:
maar dat hadden jullie allicht al in de gaten :D
Originally posted by Mario
Ik had anders precies de indruk dat ze op Pizzonia's hoogte met gele vlaggen stonden te zwaaien. 't Kan zijn dat ik me vergis, want heb het maar heel vluchtig gezien, maar indien dit zo was, vind ik het wel een fout.
Eerst even zeggen dat ik de race nog niet heb gezien, maar
edere piloot die problemen heeft bij de start is verplicht zijn hand op te steken zodat er op die hoogte een gele vlag gegeven kan worden.
Indien er ter hoogte van Pizzonia een gele vlag gezwaaid werd dan is Raikonnen volledig in fout, ook al ziet hij die wagen niet staan doordat een andere wagen voor hem rijdt.
Raikonnen moet niet alleen de baan voor hem, maar ook de vlaggen ook in de gaten houden, die marshals staan daar niet voor niets met een gele vlag te zwaaien.
Edit: Ik moet sneller typen in het vervolg :D Huudo was mij juist voor.
Als er geen vlaggen gezwaaid werden dan treft Raikonnen geen schuld. De schuld moet dan gelegd worden bij Pizzonia die te laat het probleem signaleert ofwel bij de marshals die te traag hebben gereageerd toen Pizzonia bleef staan.
Alhoewel het niet gemakkelijk is om in minder dan 1 seconde een gele vlag te trekken en te zwaaien.
Eigenlijk was het dus een race-incident. Jammer voor Raikonnen en Pizzonia.
Originally posted by Ottooke
Edit: Ik moet sneller typen in het vervolg :D Huudo was mij juist voor.....
Eigenlijk was het dus een race-incident. Jammer voor Raikonnen en Pizzonia.
Eerst, ik was uw voor niet, of bedoelde ge iets anders :D :D
Idd, race-incident.
Hmm, als de launch control faalt, dan heeft Pizzonia ook de tijd niet om te reageren denk ik, eer hij doorheeft dat hij nog stilstaat, zit Raikonnen er al op.
Originally posted by sledge
Hmm, als de launch control faalt, dan heeft Pizzonia ook de tijd niet om te reageren denk ik, eer hij doorheeft dat hij nog stilstaat, zit Raikonnen er al op.
Zeker als ge met de'n daver op uw lijf zit, dat dit de koers van nu of nooit meer is...
T'is dus nooit geworden :( jammer voor hem
racertje
04-05-2003, 23:08
Heb de wedstrijd nu niet kunnen zien maar moest Raikonen niet vanuit de pits vertrekken omdat hij geen tijd had gezet in de kwalificaties?
Ik vermoed, maar ben niet zeker, dat dit lekker sluw was van Ron Dennis en de zijnen:
Raikkonen heeft namelijk een tijd op z'n naam staan:
20. RAIKKONEN McLaren Mercedes 1'31"900
Mogelijk heeft hij in de pitbox de finishlijn overschreden op dat moment. Zo heeft hij een tijd én mocht hij z'n wagen uit het parc fermé houden. Dit heeft echter wel niks opgebracht.
Even research gedaan en het verhaal zit compleet anders in mekaar:
bron f1pits.net
Geen twijfel over wie de grote verliezer is in de kwalificatie van vandaag. Iceman, Kimi Räikkönen, kwam met teveel snelheid een bocht aansnijden, en ging met veel onderstuur de zandbak in. Wanneer hij terug op de baan kwam, was hij al meer dan 4 seconden achter op de op dat moment snelste tijd, met als gevolg een waarschijnlijke 20ste plaats op de grid. De Fin hield de eer aan zichzelf, en dook de pits binnen.
Maar de F1 reglementen zijn een beetje veranderd, en hij kan niet vermijden dat zijn bolide toch in het parc fermé moet plaatsnemen tot morgen, de race een aanvang neemt. De reden dat hij binnen kwam, heeft alles te maken met het feit dat een rondje minder in de kwalificatie, brandstofwinst voor morgen betekent.
Blijft de vraag nog of zijn MP4-17 niet al te erg is beschadigd aan de onderkant, om de race aan te vangen. Indien dit de laatste race is van de MP4-17, dan neemt McLaren in mineur afscheid van een wagen die ons de eerste vier races van dit seizoen deed geloven dat het Engelse team de enige tegenstander is die in staat moet zijn om de scepter van Ferrari over te nemen.
Na de kwalificatie van vandaag ziet dat er helemaal anders uit, of David Coulthard moet nog maar eens voor de verrassing zorgen vanop een achtste startplaats.
Weer een rare kwinkslag in het FIA-reglement....
Deze race heb ik grotendeels in fast forward mode bekeken, en 'k moet zeggen, 'k heb er geen spijt van de ganse zondagnamiddag op de fiets te hebben doorgebracht.
Enige lichtpunt in de race, maar wel een belangrijk: de strijdlust van Fernando Alonso die het tempo van Schumacher minstens wist te volgen tot aan z'n laatste pitstop.
Verrassend goede prestatie ook van Da Matta en de Toyota (jazker, van allebei deze keer). Het onsportieve rijgedrag van de kleine Schumacher heeft hem van een extra punt gehouden.'
Aan Ralf heb ik me inderdaad bijzonder zitten ergeren.
jan
Ik heb de koers (op video) nog niet gezien dus ik kan weinig zinnigs zeggen, behalve dat ik de goede raad van Jan niet in de wind ga slaan en waarschijnlijk ook het merendeel in FF zal bekijken ;)
De kleine Schumacher moet DaMatta toch niet zomaar laten passeren? Ze vochten toch voor hun plaats? En het feit dat de wegligging van de Williams ongeveer evengoed was als die van een natte dweil met reuma, speelt toch niet zo'n rol? Als DaMatta zoveel sneller was, dan moest hij hem maar oversteken.
Originally posted by Lambo
De kleine Schumacher moet DaMatta toch niet zomaar laten passeren? Ze vochten toch voor hun plaats? En het feit dat de wegligging van de Williams ongeveer evengoed was als die van een natte dweil met reuma, speelt toch niet zo'n rol? Als DaMatta zoveel sneller was, dan moest hij hem maar oversteken.
Hij was totaal de controle kwijt op sommige plaatsen. Eén keer kwam DaMatta ernaast en het was bam metteen de deur toe. Dat is geen racen. Soms heeft de klein wel wat trekjes van zijn grote broer.
sorry maar elke piloot doet dit als het om de punten gaat ....
Laatste zin is gewoon belachelijk flamen op een van de grootste F1-piloten ooit.
Ralf heeft helemaal niets verkeerd gedaan.
Er werd gevochten voor een plaats en dan moet Ralf niet opzij gaan voor da Matta.
De Toyota moet nog wat meer power krijgen en dan zal da Matta ons hopelijk laten zien wat hij allemaal kan in een F1 wagen.
Originally posted by airco
sorry maar elke piloot doet dit als het om de punten gaat ....
Laatste zin is gewoon belachelijk flamen op een van de grootste F1-piloten ooit.
Ik denk dat de regel 'max 1 x afwijken van de eigen lijn bij de start' anders wel aan die piloot te danken is ;) :D
Ik vermoed dat Da Matta het wijze besluit had genomen de Toyota aan de finish te brengen, liever dan samen met Ralf in het gras te duiken.
btw, Ralf paste op iedereen dezelfde strategie toe hé, 't was dus niet uitsluitend bij Da Matta.
jan
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.