View Full Version : Rare neus bij de GTA Porsche van RTM
Tis mij eigenlijk pas nu opgevallen. De neus van de GTA Porsche van RTM heeft een wel zeer merkwaardige bult in de bumper.
In het midden steekt er zo'n "halve bult" uit, doet me denken aan die militaire vliegtuigen die overal van die "bulten" hebben zitten.........meestal zit daarachter dan iets van een radar.
Die van RTM zullen daar geen "GPS-systeempje" hebben zitten :D, maar wat dan wel?
http://www.zandbak.net/2003/bc270403/015.jpg
(foto is niet helemaal super, maar die bult aan de voorkant is toch duidelijk te zien)
Misschien zit daar wel een bull-bar voor de tragere voort te duwen. :D :D :confused:
Bart.Vandecavey
07-05-2003, 21:57
is die Leo Van Sande zo'n groten misschien?
Inderdaad Marshal, dit was mij tijdens de TWS ook al opgevallen.
Ik dacht toen dat het aan mezelf lag, een soort van gezichtsbedrog. Maar als je nu de foto's bekijkt zie je duidelijk dat de neus van die RTM-Porsche precies een stukje langer is dan bij de andere 996'en. Kan iemand van RTM zelf hier wat meer uitleg over geven?
Da's misschien om eerder over de streep te komen :):)
Zo kunnen ze ne grotere splitter steken van voor onder de wagen want die mag niet verder uitsteken dan de bumper ???
R@ce@holiC
08-05-2003, 15:03
mss iets te maken met da ze de muur in gegaan zijn de zaterdag?
foto vd testday :
http://users.pandora.be/misteryracing/14.jpg
Missschien wel als extra spoiler voor neerwaartse druk. ( zou die anders gaan vliegen als de Leo vollen bak de radillon opstormt :D )
Ik heb me laten vertellen dat het iets te maken zou hebben met een horizontale koeler, maar ik weet er het fijne niet van...
Originally posted by Sennake
Ik heb me laten vertellen dat het iets te maken zou hebben met een horizontale koeler, maar ik weet er het fijne niet van...
Is wel gevaarlijk dan, bij het minste kontakt de koeler al kapot.
Tenzij er toch mijn bull-bar zit :D
BMW Beliën
09-05-2003, 01:57
Inderdaad voor een langere bodemplaat te zetten. De plaat mag volgens het regelement maar 80 mm uitsteken voor het verste punt van de bumper voor een GTwagen.
25. Het silhouet van de wagen moet in zijaanzicht behouden blijven. Aërodynamische hulpmiddelen zoals vleugels en diffusers zijn toegestaan, maar zij mogen in lengte en breedte niet de maximale maten van de wagen – zonder buitenspiegels – overschrijden. Het gebruik van splitters en dive plates is toegelaten, op voorwaarde dat zij in Divisie GT maximum 80 mm en in Divisie Toerisme maximum 120 mm voor de neus van de wagen uitsteken (zoals beschreven in Bijlage J van het FIA-Jaarboek 2002, tekeningen 258-1 en 258-2). Splitters en diffusers moeten tenminste 10 mm dik zijn. Op geen enkel ogenblik mag een aërodynamisch hulpmiddel hoger reiken dan het hoogste punt van het originele koetswerk van de wagen. Scherpe uitstekende randen zijn ten allen tijde verboden.
Door de bobbel komt het verste punt naar voor waardoor men de bodemplaat groter kan maken voor een grotere aanzuiging tegen het wegdek, dus meer downforce en een betere bestuurbaarheid.
Voor de liefhebbers. Filmpje aan boord bij de Z3 van Beliën Motorsport op het circuit van francorchamps.
http://users.pandora.be/husqvarna/films/rondjespa.wmv
Aan BMW Beliën:
Mooi filmpje, gelukkig heb ik kabel,maar het is de moeite waard
Originally posted by BMW Beliën
Aërodynamische hulpmiddelen zoals vleugels en diffusers zijn toegestaan, maar zij mogen in lengte en breedte niet de maximale maten van de wagen – zonder buitenspiegels – overschrijden. Het gebruik van splitters en dive plates is toegelaten, op voorwaarde dat zij in Divisie GT maximum 80 mm en in Divisie Toerisme maximum 120 mm voor de neus van de wagen uitsteken (zoals beschreven in Bijlage J van het FIA-Jaarboek 2002, tekeningen 258-1 en 258-2)
Blijkbaar is het dan wel toegestaan de lengte (en eventueel de breedte) van de wagen aan te passen. :confused:
Of hebben de andere teams de mogelijkheden van het reglement totnogtoe niet ten volle benut?
Straks zien we de Porsche 935 opnieuw opduiken :D :D
jan
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.