PDA

View Full Version : Gone... but not forgotten... : Gilles Villeneuve

Sennake
08-05-2003, 20:37
Het is vandaag precies 21 jaar geleden dat de meest geliefde en spectaculaire piloot aller tijden, Gilles Villeneuve verongelukte op het circuit van Zolder, in een poging om de kwalificatietijd van zijn ploegmaat Pironi te verbeteren...

Gilles, we zullen je NOOIT vergeten!

Als eerbetoon een foto van deze Canadese held in volle glorie...

http://www.f1-grandprix.com/photos/gilles.jpg

redje
08-05-2003, 21:00
RIP Gilleske.

Ottooke
08-05-2003, 21:25
Ik heb een maand geleden nog de gedenkplaat in Zolder gezien. Het is schandalig dat de eerste gedenkplaat niet met eerbied behandeld is geweest. Ik hoop dat de nieuwe gedenkplaat beter verzorgd zal worden.

schumivill
08-05-2003, 21:36
Trieste verjaardag,salut Gilles :(

Werner333
09-05-2003, 01:36
...

Pascal
09-05-2003, 12:21
Ik heb gisteren tijdens de vrije training nog eens een bezoekje gebracht aan de nieuwe gedenksteen.

Echter onheilspellend nieuws : in de winter zal begonnen worden met het heraanleggen van de Villeneuve Chicane. Hierdoor zal de gedenksteen (die er pas een jaar staat) moeten worden verwijderd....

Dit is niet bevestigd nieuws. Hoe de nieuwe bocht er zal uitzien is mij ook niet bekend.

Afwachten maar.

C U

Mark
09-05-2003, 17:31
Zoals ik destijds heb begrepen, gaat de chicane weg en wordt het een "haakse" bocht, e.e.a. zou wel naar de binnen worden geschoven om aan de buitenzijde meer run-off area te creeren.

Spreek hier over plannen van een jaar of twee terug.........of ze nog actueel zijn? geen idee