PDA

View Full Version : Voorbeschouwing Spa BelPro RTM-Racing ... reactie wijziging reglement ....

karld
08-05-2003, 21:52
RTM-Racing: voorbeschouwingen Spa BelPro

De drie wagens staan er weer gereed voor.

Franz 's motor moest onvoorzien uiteen om gebroken klepveren te vervangen, toen bleek dat ook de cylinderkoppen hun tijd gehad hadden. De tol is erg zwaar op die 3.6 atmo's die zich regelmatig mengden en in de kop van het peleton. Franz deed het op erg hoge regelmaat , en wij repareerden hen 's nachts. Hij staat er klaar voor, met bovendien een nieuw aangepaste splitter deze keer.

Bij Marc en Rudi gaan we weer in aanval zonder reserves. Het zal wel moeten. Wij ondekten geen littekens van hun heetgelopen motor van vorige race.Ook de hertekende ophangingsdelen lijken beter stand te houden tegen het gebeuk van onze twee hazen. Maar toch blijft er daar de schaduw van de "misfires" boven ons hoofd hangen, maar zoals het een goede voorbereiding past; staat er desgevallend een fonkelnieuw exemplaar in de koffers.

Op de Turbo blijft het moeilijk, de 3.8 motor is wel weer terug uit herstelling, en zal zijn potentieel na een korte rodage weer moeten tonen.Daar blijft echter nog veel werk te doen, waar we met zo'n kalender als dit jaar wel niet aan toekomen.

Dus allemaal positieve invalshoeken vanuit RTM, of toch niet?

Want het maakt allemaal niks uit hoe hard we werken ,hoe vernuftig we de ophaning wel bouwen of wie we aan het stuur zetten, het brengt toch geen aarde aan de dijk. Onze Belcar organisatie wil de watergekoelde turbo's vooruit helpen en deinzen voor niks terug om hun goesting te krijgen. Omdat de Vipers zogezegd té ver vooruit rijden (let op FC Heusden-Zolder zal ook tegen Anderlecht moeten gaan winnen als het aan onze organisatoren gelegen is) gaan ze niet de oorzaak te lijf en gaan de Vipers kleiner brideren of gewicht opleggen. Neen, hoewel daar de klou zit gaan ze dat niet doen. Het zou echter wel een eerlijke verdeling zijn over het ganse veld , én het ganse veld dichter laten aansluiten bij de oorzaak van het gemor, maar neen. Ze kiezen er twee auto's uit die wél dringend én zeer sterk moeten bevoordeeld worden en kunnen dat alleen onder het mom van artikel 37 en 44. Want daar gaat de hele briden historie over, twee auto's die niet dicht genoeg bij de Vipers geraken. En wat een zever is dat hier nu, op het einde van de race, stonden ze er wel pal achter, 4e achter drie Vipers, kan het nog dichter?

En het is geen beetje aanpassen wat ze hier doen, op een auto die "straatorigineel" al met 450 pk zit, gaan ze nu nog eens 25% extra vermogen geven. Ze gaan er zelfs zo wild tegenaan dat ze de nieuwste generatie motoren die 9000 toeren aankunnen, gaan bevoordelen qua luchtinlaat tegen de 15 jaar oude motoren. Die moeten het met kleinere doen.
Een klacht was dat tijdens de voorbereidende ritten naar het Nissan Superfund weekend , de meerkleps turbo's helemaal geen aansluiting kregen bij de kop. Wel kennen wij allen niet het verschijnsel dat een natte piste het vermogen voordeel teniet doet, en de betere ophangingen én piloten naar voren brengt?

Een spijtige evolutie waar de benadeelden, en dat is zowat elke deelnemer aan de Belcar hun conclusies moeten uit trekken. Hoe zwaar die zullen wegen op het kampioenschap is bang afwachten.

Patrick

http://www.rtm-racing.be

Mark
09-05-2003, 20:37
Wordt het tijd dat ik een cursus "leer binnen een week vloeiend spaans" moet gaan volgen om de raceverslagen in 2004 van enkele teams te kunnen lezen?

Jan
09-05-2003, 22:38
Daar kan ik je bij helpen Marshal ;)

jan

Maarten
10-05-2003, 09:51
tja, ik vind het nu ook wel straf wat de organisatie hier doet!

ipv van het toe te staan voor twee wagens kunnen ze het beter voor alle wagens doen of anders voor niemand!
en de viper benadelen zal op termijn ook geen oplossing zijn want als ze altijd meer en meer gewicht moeten bijsteken dan zie ik ze op den duur weggaan uit de belcar, omdat ze dan precies niet mogen winnen! er moet gewoon een saleen of 550 maranello of de Chevrolet C5 komen, of een pagani zonda of zo om het vuur aan de schenen te leggen van de vipers, maar deze moordmachines benadelen lijkt me toch niet ideaal! Nog erger is het natuurlijk met het benadelen van de rest van het veld met uitzondering van twee 'gelukzakken'

NGT Racing
10-05-2003, 15:07
2de plaats qualif 1, valt nog mee met de kleine restrictoren, met grotere maakten de vipers geen kans :-) proper werk van RTM en goe gereden

Mark
10-05-2003, 18:04
Na het zien van de tijden van de eerste kwalificaties heeft het truukje van dhr. A.V. woonachtig te L. nog niet gewerkt............

RTM daarentegen heeft op een prachtige wijze weerstand geboden aan de reglementswijziging.

flugel
10-05-2003, 18:11
Originally posted by Marshal
Na het zien van de tijden van de eerste kwalificaties heeft het truukje van dhr. A.V. woonachtig te L. nog niet gewerkt............

RTM daarentegen heeft op een prachtige wijze weerstand geboden aan de reglementswijziging.

yups, dacht ik ook zo bij het zien van de tijden

karld
10-05-2003, 18:34
Het verslag van de chronosessie kan je nalezen op onze site ...
http://www.rtm-racing.be

Obi-Jan
10-05-2003, 19:08
Wat een geheimdoenerij en bedekte termen in deze thread... mogen er geen namen genoemd worden? :D

Jan.
=---

joost
11-05-2003, 20:15
Ik zou voor één keer eens niet op de inhoud van een thread maar wel op de vorm willen reageren. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een topteam uit een nationaal kampioenschap een persrelease durft te versturen in dergelijk schabouwelijk Nederlands.
Ik stap hier zelfs uit mijn rol van journalist en kijk al even vooruit naar morgen. Dan sta ik weer voor de klas waar een hele hoop 14-jarigen waarschijnlijk beter zouden doen. Hoe is dat toch mogelijk?
Laat, wanneer taal niet je ding is, je teksten toch op z'n minst nalezen of herschrijven. Er zijn vakmensen genoeg die voor een correcte vergoeding dit werk zeer goed uitvoeren. Lees de releases van GLPK er maar eens op na.
Bovendien kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat een sponsor die zulk tekstmateriaal onder ogen krijgt, vaak is dat dan nog een markeringman/vrouw, toch wel even de wenkbrauwen frontst...
Dus één goede raad: schoenmaker blijf bij u leest en als die leest mooie racewagens bouwen is wel doe dat dan. En als je geen geld wil uitgeven om persreleases in correct Nederlands op het net te plaatsen wel plaats dan niets.

een misnoegd taalliefhebber

karld
11-05-2003, 21:08
joost,

correct taalgebruik is misschien onze beste kant niet, maar het is gewoon de bedoeling jullie info te verstrekken ....

Het is nog altijd koersen dat we doen, geen licentiaat germaanse talen spelen ...

Sorry, maar daar is het ons in eerste instantie om te doen ...

Volgende keer dan liever geen info meer ???????

Mark
11-05-2003, 21:14
Ach we lezen wel door de taal- en stijlfouten heen.........het gaat toch vooral om de info ;)

joost
11-05-2003, 21:34
toch wel, je taal verzorgen is een kwestie van beleefdheid. Je zou dat van je favoriete magazine ook niet aanvaarden en bovendien bewijzen andere teams dat het wel op een goede manier kan...

flugel
11-05-2003, 21:34
Originally posted by Marshal
Ach we lezen wel door de taal- en stijlfouten heen.........het gaat toch vooral om de info ;)

en als Marshal der aan uit kan :D

redje
11-05-2003, 21:52
Originally posted by karld
joost,

correct taalgebruik is misschien onze beste kant niet, maar het is gewoon de bedoeling jullie info te verstrekken ....

Het is nog altijd koersen dat we doen, geen licentiaat germaanse talen spelen ...

Liever wel info voor mij. ;)

Baron
11-05-2003, 23:30
joost,

Sorry hoor, maar Joost heeft wel gelijk. Ik kan zeer goed begrijpen dat RTM zijn frustratie wil uiten naar aanleiding van de reglementswijziging (die naar mijn mening inderdaad niet correct is, en enkel werd doorgevoerd om de heer A.V. uit L. en de mediagenieke broertjes W. ter wille te zijn :( )
Maar RTM is toch wel een professioneel team, dacht ik . Als je dan een persbericht de wereld instuurt, doe dat dan alsjeblieft in correct Nederlands, en niet in het halvegare turbotaaltje dat nu gebruikt wordt. Iemand die dit soort kromtaal hanteert, maakt zichzelf belachelijk en kan niet echt au sérieux genomen worden.
Excuseer mij, dit is behoorlijk off-topic, maar het moest mij wel even van het hart. :mad:

Megane
12-05-2003, 06:23
Blijkbaar is een briefke schrijven belangrijker aan het worden dan het racen zelf. :frusty: :D ;)

karld
12-05-2003, 08:14
sorry, 'k zal het nooit meer doen ...

Karl
RTM

Pascal
12-05-2003, 12:15
sorry, 'k zal het nooit meer doen ...

Karl
RTM

Jawel jij gaat het nog wel doen ......... : ons regelmatig van info voorzien.

Het wordt door de meesten als positief ervaren dat teams het publiek regelmatig informeren zowel in goede als in slechte tijden. En jullie hebben ons tot nu zowel op de piste als naast de piste geamuseerd.

Ik zou zeggen : doe zo verder en probeer jezelf steeds een beetje te verbeteren. Het komt zowel jullie als het publiek ten goede !!!!

C U

Obi-Jan
12-05-2003, 16:29
Originally posted by Megane
Blijkbaar is een briefke schrijven belangrijker aan het worden dan het racen zelf. :frusty: :D ;)

Da's al lang zo... 't is eender hoe super dat ge rijdt of hoe perfect uw bolide geprepareerd is, als ge uwe PR niet verzorgt komt ge nergens. Neem zo'n mediagedrocht als de Eurosport SRWs: op de meeste parcours komt er geen kip kijken, maar dat gaat maar door vanwege de automatische media-aandacht via Eurosport.

Langs de andere kant... hier op het forum stoor ik mij niet aan taalgebruik (ik doe ook zelf geen moeite), maar RTM heeft woordelijk hetzelfde op hun officiele site staan en dan vind ik het argument van Joost en Baron wel enigsinds gegrond.

Jan.
=---