karld
08-05-2003, 21:52
RTM-Racing: voorbeschouwingen Spa BelPro
De drie wagens staan er weer gereed voor.
Franz 's motor moest onvoorzien uiteen om gebroken klepveren te vervangen, toen bleek dat ook de cylinderkoppen hun tijd gehad hadden. De tol is erg zwaar op die 3.6 atmo's die zich regelmatig mengden en in de kop van het peleton. Franz deed het op erg hoge regelmaat , en wij repareerden hen 's nachts. Hij staat er klaar voor, met bovendien een nieuw aangepaste splitter deze keer.
Bij Marc en Rudi gaan we weer in aanval zonder reserves. Het zal wel moeten. Wij ondekten geen littekens van hun heetgelopen motor van vorige race.Ook de hertekende ophangingsdelen lijken beter stand te houden tegen het gebeuk van onze twee hazen. Maar toch blijft er daar de schaduw van de "misfires" boven ons hoofd hangen, maar zoals het een goede voorbereiding past; staat er desgevallend een fonkelnieuw exemplaar in de koffers.
Op de Turbo blijft het moeilijk, de 3.8 motor is wel weer terug uit herstelling, en zal zijn potentieel na een korte rodage weer moeten tonen.Daar blijft echter nog veel werk te doen, waar we met zo'n kalender als dit jaar wel niet aan toekomen.
Dus allemaal positieve invalshoeken vanuit RTM, of toch niet?
Want het maakt allemaal niks uit hoe hard we werken ,hoe vernuftig we de ophaning wel bouwen of wie we aan het stuur zetten, het brengt toch geen aarde aan de dijk. Onze Belcar organisatie wil de watergekoelde turbo's vooruit helpen en deinzen voor niks terug om hun goesting te krijgen. Omdat de Vipers zogezegd té ver vooruit rijden (let op FC Heusden-Zolder zal ook tegen Anderlecht moeten gaan winnen als het aan onze organisatoren gelegen is) gaan ze niet de oorzaak te lijf en gaan de Vipers kleiner brideren of gewicht opleggen. Neen, hoewel daar de klou zit gaan ze dat niet doen. Het zou echter wel een eerlijke verdeling zijn over het ganse veld , én het ganse veld dichter laten aansluiten bij de oorzaak van het gemor, maar neen. Ze kiezen er twee auto's uit die wél dringend én zeer sterk moeten bevoordeeld worden en kunnen dat alleen onder het mom van artikel 37 en 44. Want daar gaat de hele briden historie over, twee auto's die niet dicht genoeg bij de Vipers geraken. En wat een zever is dat hier nu, op het einde van de race, stonden ze er wel pal achter, 4e achter drie Vipers, kan het nog dichter?
En het is geen beetje aanpassen wat ze hier doen, op een auto die "straatorigineel" al met 450 pk zit, gaan ze nu nog eens 25% extra vermogen geven. Ze gaan er zelfs zo wild tegenaan dat ze de nieuwste generatie motoren die 9000 toeren aankunnen, gaan bevoordelen qua luchtinlaat tegen de 15 jaar oude motoren. Die moeten het met kleinere doen.
Een klacht was dat tijdens de voorbereidende ritten naar het Nissan Superfund weekend , de meerkleps turbo's helemaal geen aansluiting kregen bij de kop. Wel kennen wij allen niet het verschijnsel dat een natte piste het vermogen voordeel teniet doet, en de betere ophangingen én piloten naar voren brengt?
Een spijtige evolutie waar de benadeelden, en dat is zowat elke deelnemer aan de Belcar hun conclusies moeten uit trekken. Hoe zwaar die zullen wegen op het kampioenschap is bang afwachten.
Patrick
http://www.rtm-racing.be
De drie wagens staan er weer gereed voor.
Franz 's motor moest onvoorzien uiteen om gebroken klepveren te vervangen, toen bleek dat ook de cylinderkoppen hun tijd gehad hadden. De tol is erg zwaar op die 3.6 atmo's die zich regelmatig mengden en in de kop van het peleton. Franz deed het op erg hoge regelmaat , en wij repareerden hen 's nachts. Hij staat er klaar voor, met bovendien een nieuw aangepaste splitter deze keer.
Bij Marc en Rudi gaan we weer in aanval zonder reserves. Het zal wel moeten. Wij ondekten geen littekens van hun heetgelopen motor van vorige race.Ook de hertekende ophangingsdelen lijken beter stand te houden tegen het gebeuk van onze twee hazen. Maar toch blijft er daar de schaduw van de "misfires" boven ons hoofd hangen, maar zoals het een goede voorbereiding past; staat er desgevallend een fonkelnieuw exemplaar in de koffers.
Op de Turbo blijft het moeilijk, de 3.8 motor is wel weer terug uit herstelling, en zal zijn potentieel na een korte rodage weer moeten tonen.Daar blijft echter nog veel werk te doen, waar we met zo'n kalender als dit jaar wel niet aan toekomen.
Dus allemaal positieve invalshoeken vanuit RTM, of toch niet?
Want het maakt allemaal niks uit hoe hard we werken ,hoe vernuftig we de ophaning wel bouwen of wie we aan het stuur zetten, het brengt toch geen aarde aan de dijk. Onze Belcar organisatie wil de watergekoelde turbo's vooruit helpen en deinzen voor niks terug om hun goesting te krijgen. Omdat de Vipers zogezegd té ver vooruit rijden (let op FC Heusden-Zolder zal ook tegen Anderlecht moeten gaan winnen als het aan onze organisatoren gelegen is) gaan ze niet de oorzaak te lijf en gaan de Vipers kleiner brideren of gewicht opleggen. Neen, hoewel daar de klou zit gaan ze dat niet doen. Het zou echter wel een eerlijke verdeling zijn over het ganse veld , én het ganse veld dichter laten aansluiten bij de oorzaak van het gemor, maar neen. Ze kiezen er twee auto's uit die wél dringend én zeer sterk moeten bevoordeeld worden en kunnen dat alleen onder het mom van artikel 37 en 44. Want daar gaat de hele briden historie over, twee auto's die niet dicht genoeg bij de Vipers geraken. En wat een zever is dat hier nu, op het einde van de race, stonden ze er wel pal achter, 4e achter drie Vipers, kan het nog dichter?
En het is geen beetje aanpassen wat ze hier doen, op een auto die "straatorigineel" al met 450 pk zit, gaan ze nu nog eens 25% extra vermogen geven. Ze gaan er zelfs zo wild tegenaan dat ze de nieuwste generatie motoren die 9000 toeren aankunnen, gaan bevoordelen qua luchtinlaat tegen de 15 jaar oude motoren. Die moeten het met kleinere doen.
Een klacht was dat tijdens de voorbereidende ritten naar het Nissan Superfund weekend , de meerkleps turbo's helemaal geen aansluiting kregen bij de kop. Wel kennen wij allen niet het verschijnsel dat een natte piste het vermogen voordeel teniet doet, en de betere ophangingen én piloten naar voren brengt?
Een spijtige evolutie waar de benadeelden, en dat is zowat elke deelnemer aan de Belcar hun conclusies moeten uit trekken. Hoe zwaar die zullen wegen op het kampioenschap is bang afwachten.
Patrick
http://www.rtm-racing.be