View Full Version : Philip, we zijn jou niet vergeten !
Vandaag, 9 mei, is het exact 1 jaar geleden dat Philip Verellen is overleden. De "mens" Philip en de "piloot" Philip waren alle twee uit het zelfde goede hout gesneden. Zij die Philip ook buiten de autosport hebben gekend weten dat Philip bepaalde waarden in het leven wist op prijs te stellen en deze ook respecteerde.
Voor de meesten onder jullie zal Philip natuurlijk worden herinnerd als een uitstekend journalist en piloot, en dat was hij ook.
Belpro Trophy 2001 : Philip Verellen behaalt zijn laatste Belcar overwinning...
Belpro Trophy 2002 : Philip Verellen verliest zijn laatste strijd...
Belpro Trophy 2003 : Philip, we zijn jou niet vergeten !!!
De piloot Philip leerde ik kennen toen hij de "volant Belga" won en zo zijn talenten kon omzetten in resultaten. Voor dat ik zelf begon te racen keek ik wel op naar hem omdat hij toch steeds een iets "anders" project uitwerkte zoals bv de duitse Porsche cup of de britse Rover cup waar we philip minstens enkele keren gingen opzoeken in het buitenland. Ook daarna als ik hem op het circuit tegenkwam als "concurent" verliep alles steeds meer dan fair en was er steeds een handje na een inhaalmanoeuvre en stond fairplay altijd hoog op de lijst.
De mens Philip leerde ik kennen in de jaren dat hij bij Autokrant werkte en mij de kans gaf om een rubriekje te maken in dat magazine maar zeker ook toen ik de selecties van de "Panorama-Suzuki" wedstrijd doorstond en zo mijn eerste stappen in een racewagen kon zetten. Philip was toen één van de juryleden en de eerste om mij te feliciteren omdat ik op dat moment een heel klein beetje in zijn voetsporen kon treden.
Only good memories ...
Ik herinner me Philip vooral van zijn Belga-Audi periode waar hij de ene overwinning na de andere behaalde. Dat waren nog eens tijden! Samen met P.A.T. maakte hij er een echt spectakel van...
We vergeten je nooit, Philip...
ook bij mij is het niet vergeten ik krijg nog steeds rillingen als ik er een bericht van lees en zelf op mijn site heb ik iets gemaakt rond philip verellen
ik zal je nooit vergeten philip
T zijn precies twee slechte dagen, 8 en 9 mei. :( :(
Originally posted by redje
T zijn precies twee slechte dagen, 8 en 9 mei. :( :(
1, 8 en 9 mei om precies te zijn...
Originally posted by Sennake
1, 8 en 9 mei om precies te zijn...
Just ja. Slechte periode voor de autosport. :(
Inderdaad een datum om even stil bij te staan.
Op de voorgaande berichtjes zie je zo zijn levensverhaal in de autowereld passeren en daar wil ik toch ook even mijn duit in het zakje doen. De start van Philip in het wereldje gebeurde indertijd door een briefje dat hij aan de verantwoordelijken van Autokrant, Guido Rijmenants en Leo vanderLinden, had gestuurd. Hij droomde ervan om testritten te mogen doen en daarvan artikeltjes te schrijven. Zijn vuurproef kreeg hij door als ballast (foei) te fungeren in onze Oldtimer Bentley waarmee we (toen al!) in 1983 deelnamen aan de beruchte ROMBOUTSRALLY. Philip hield het juist uit tot bij de tussenstop halverwege (niet snel genoeg....) en maakte daarna een artikel over dit evenement. Even later mocht hij de eerste auto testrijden. Zijn testverslagen waren beter van inhoud dan van zinsbouw, maar Leo nam geduldig de tijd om zijn teksten te verbeteren en aan te passen. Eén van zijn grootste geschenken kreeg hij enige tijd later, tijdens de presentatie van de Goodyear NCT band in Zolder. Eten en drinken waren aan hem niet besteed, maar hij reed (!) tot de laatste seconde met zoveel mogelijk verschillende auto's op de omloop. 'Het schijnt dat hij nogal goed rijdt.....' vroeg de hoodredakteur mij. Ik glimlachte....
Het Breitlinguurwerk dat hij daar als geschenk kreeg, heeft hij nog jaren fier gedragen.
kartboyke
09-05-2003, 19:33
Het deed vies toen ik daarjuist de titel las over Philip.
Dat deed mij echt terugdenken aan vorig jaar, dat was een raar moment. :(
Zoiets lezen bezorgt me altijd de kriebels :(
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.