PDA

View Full Version : Dtm Adria


A.J.
09-05-2003, 02:25
Dit weekend vlieg ik naar Italië voor de tweede manche van de DTM en de F3 euroseries. Benieuwd hoe het circuit er gaat uitzien want volgens de foto's lijkt het een echt "micky mouse" circuit zoals ze dat in Engeland noemen.
Slechts 2,7 km lang maar naar het schijnt wel bijna helemaal overzichtelijk vanop de tribunes.
De vorige DTM race was een echte walkover van Bernd SChneider in de Mercedes maar voor dit bochtig circuitje wordt er toch vooral Audi naar voor geschoven.
De F3 werd gedomineerd door Ryan Briscoe maar alles was zo close dat vooral de kwalificaties belangrijk gaan zijn. In Hockenheim zat de top 20 binnen 1 seconde en dat voor een circuit van 4,5 km, dan zal alles nu wel binnen 6 tienden liggen denk ik.

Arrivedecci (of zo iets...)

JPMontoya
09-05-2003, 16:53
ik moet zeggen dat de baan van Adria mij niet bekend is, heeft iemand foto's en dergelijke ?

redje
09-05-2003, 17:00
Originally posted by JPMontoya
ik moet zeggen dat de baan van Adria mij niet bekend is, heeft iemand foto's en dergelijke ?
T is een gloednieuw circuit, kdenk een jaar oud.

Werner333
09-05-2003, 17:01
Tip: gebruik de search functie van De Paddock en dan vind je dit (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=3631&highlight=adria). :D :D :D

A.J.
13-05-2003, 15:18
De DTM race in ADRIA was een spektakel van de bovenste plank !!! Het circuit is niet echt spectaculair maar het leent zich wel tot close racing. Vele duels duurden meerdere ronden lang omdat ze zij aan zij bleven rijden en telkens iemand anders de ideale lijn kon nemen. Het leek een dominante Mercedes-race te worden met Schneider en Fassler die iedereen te snel af waren maar het was Christian Albers die met de overwinning ging lopen. Op het einde was er een schitterende rush van Ekstrom die met Aiello in zijn zog een weg baande voorbij Schneider en Fassler. Eén van de allermooiste races van de laatste DTM jaren.

Wat betreft het circuit enkele positieve en negatieve dingen :

positief : overzichtelijk, vanop één bepaalde tribune kan je de HELE piste zien.

negatief : de voorzieningen waren niet af, geen echte toiletten enkel van die blauwe huisjes, paniek bij de controle posten als er 5 personen tegelijk afkwamen, de Italiaanse mentaliteit die enkel goed was voor chaos

Toch leuk weekend gehad vooral door de races

Mompelbompa
04-06-2003, 15:56
Ik was vorig jaar op de DTM race op de Nurburgring en ik ga dit jaar opnieuw. Vorig jaar was het een leuk spektakel, hoop dit jaar opnieuw op een bloedstollende race...