PDA

View Full Version : GP Oostenrijk : Quali 1


airco
16-05-2003, 14:01
nu live op ZDF

airco
16-05-2003, 14:06
Schumi 1.070 seconde sneller dan Kimi Raikonnen

Er zat overigens nog meer in ..... In de laatste bocht voor de finish schoof hij bijzonder stevig op de kerbs ...... Moest vechten om de wagen nog op de baan te houden ....

Alonso ondertussen 1.7 seconden achter schumi

airco
16-05-2003, 14:08
Rubens op 0.279 sec

airco
16-05-2003, 14:10
Coulthard op 1.039 sec

airco
16-05-2003, 14:14
Ralf volledig rond ..... in de kattenbak .... en motor afgeslagen ...

zal eerst starten zijn morgen .... Kansen op een goede quali al direct minimaal

airco
16-05-2003, 14:22
Montoya met een knappe 3e tijd 0.931 langzamer dan Schumacher

airco
16-05-2003, 14:32
Villeneuve 3e :applaus:

wel 7 tienden trager de Ferrari's ..... toch knappe prestatie

airco
16-05-2003, 14:35
Button op 9 tienden ....4e

BAR is op speed dit weekend

airco
16-05-2003, 14:38
Webber op 6 tienden in de Jaguar ... 3e

Piste is blijkbaar een pak sneller geworden ....

Daar waar schumacher, Barrichello en coulthard moesten oppassen voor schuivers is dit blijkbaar geen probleem meer nu

airco
16-05-2003, 14:45
Firman heeft de Jordan crew weer een lange avond werk bezorgd ....

In de laatste bocht voor de finish de vangrail in .... Niet al te heftig .... Maar aan de voorophanging en de achteras is wel wat werk

samen met Ralf als eerste starten morgen

airco
16-05-2003, 15:02
1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'07"908 229.334 Km/h 3
2. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'08"187 + 0'00"279 3
3. 14 WEBBER Jaguar Cosworth M 1'08"512 + 0'00"604 3
4. 16 VILLENEUVE BAR Honda B 1'08"680 + 0'00"772 3
5. 17 BUTTON BAR Honda B 1'08"831 + 0'00"923 3
6. 3 MONTOYA Williams BMW M 1'08"839 + 0'00"931 3
7. 5 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'08"947 + 0'01"039 3
8. 6 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'08"978 + 0'01"070 3
9. 15 PIZZONIA Jaguar Cosworth M 1'09"024 + 0'01"116 3
10. 11 FISICHELLA Jordan Ford B 1'09"281 + 0'01"373 3
11. 7 TRULLI Renault M 1'09"450 + 0'01"542 3
12. 9 HEIDFELD Sauber Petronas B 1'09"479 + 0'01"571 3
13. 8 ALONSO Renault M 1'09"680 + 0'01"772 3
14. 20 PANIS Toyota M 1'09"764 + 0'01"856 3
15. 10 FRENTZEN Sauber Petronas B 1'10"055 + 0'02"147 3
16. 21 DA MATTA Toyota M 1'10"370 + 0'02"462 3
17. 19 VERSTAPPEN Minardi Cosworth B 1'10"894 + 0'02"986 3
18. 18 WILSON Minardi Cosworth B 1'11"056 + 0'03"148 3
19. 12 FIRMAN Jordan Ford B 1'11"171 + 0'03"263 3
20. 4 R.SCHUMACHER Williams BMW M 2'00"000 + 0'52"092 2

airco
16-05-2003, 15:04
De directe concurrentie van Ferrari krijgt hier toch een oplawaai van een seconde of meer

Deze qualifying heeft inderdaad slechts een beperkt doel. Toch is het een goeie indicatie van hoe het er morgen aan toe zal gaan.

airco

sledge
16-05-2003, 15:45
En tot zover de monoloog van Airco... :D
Nuja, de klap van ferrari is minimaal, en vooral Webber lijtk weer op dreef.

airco
16-05-2003, 15:56
verkijk je niet .....

Toen de Ferrari's en de McLarens op de baan waren, was de baan nog enorm vuil .....
De Jaguars en BAR hebben hier veel minder last van gehad wat resulteert in betere tijden ....

enneuh ... de klap van Ferraris is minimaal .....
1 seconde voorsprong op een circuit van amper 1 minuut .... toch een mooie voorsprong me dunkt.
Als de verschillen zondag even groot zijn dan zet Schumi iedereen behalve zijn teamgenoot op een ronde.

redje
16-05-2003, 16:07
Originally posted by airco
verkijk je niet .....

Toen de Ferrari's en de McLarens op de baan waren, was de baan nog enorm vuil .....
De Jaguars en BAR hebben hier veel minder last van gehad wat resulteert in betere tijden ....

enneuh ... de klap van Ferraris is minimaal .....
1 seconde voorsprong op een circuit van amper 1 minuut .... toch een mooie voorsprong me dunkt.
Als de verschillen zondag even groot zijn dan zet Schumi iedereen behalve zijn teamgenoot op een ronde.
En dan nog me een fout van Schumi. Dus ofwel reden ze me bijna lege tanks ofwel is die f2003 enorm snel. Khoop dat het laatste is.

airco
16-05-2003, 16:17
in Quali 1 rijden de meeste met lege tanks ..... Het heeft weinig zin om er meer benzine in te doen .....
Dit zou resulteren in een tragere tijd en een minder goeie uitgangspositie voor Quali2 (vroeger starten = minder grip)

Voordelen zijn er niet ....
Testsessie ..... 1 ronde is nogal weinig
andere ?