View Full Version : GP F1 Oostenrijk - De Race !
http://users.skynet.be/bk284908/oos032.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos033.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos034.JPG
't ziet er regenweer uit...
http://users.skynet.be/bk284908/oos035.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos036.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos037.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos038.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos039.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos040.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos041.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos042.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos043.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos044.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos045.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos046.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos047.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos048.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos049.JPG
RacingBoy-
18-05-2003, 15:17
het werd daarnet ffkes warm in de pitbox van Ferrari :)
http://users.skynet.be/bk284908/oos050.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos051.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos052.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos053.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos054.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos055.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos056.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos057.JPG
http://users.skynet.be/bk284908/oos058.JPG
En de derde opeenvolgende voor Schumacher. De F2003-GA is niet overtuigend sneller, maar hij weet toch wel elke keer mooi te winnen.
Fijne race gezien. Kwam laat op gang dankzij Da Matta en Verstappens Safety Car. Schumacher kreeg het in de pits idd wel heel warm, en toch weet de kerel quasi op z'n gemak te winnen.
BMW ziet af, Raikkonen klampt aan. Toch nog mooi duel tussen Barri en de Ijsvent die bijna smolt onder Barrichello's druk.
Pro:
*Ferrari....juist ja. Door vuur en regen, niemand houdt ze tegen.
*Raikkonen. Altijd aanwezig.
*Button: Eindelijk wat op de voorgrond. En dan in zo'n rotwagen. Vraag maar aan Villeneuve, die me toch wel -terecht- zwaar gefrustreerd leek
*Webber: Uit de pits starten en een puntje of twee scoren. Mooie race
*Pizzonia: Toch best knappe race. Mag blijven bij Jaguar.
Flop:
*Minardi - Verstappen. Help ! Wat doet dit team nog in de moderne F1 ? Geen resultaten, geen geld.....Ik geef Minardi niet lang meer
*Toyota: Dit is echt niet de manier om vooruitgang te boeken. Panis moet zwaar balen. Da Matta laat de GP een kwartier later beginnen.
*BMW-Williams: BMW loopt te klagen dat Williams slecht bezig is. Eerst eens naar de betrouwbaarheid van de eigen motor zien, misschien ? Ralfke redt zoals altijd nog de meubels.
*BAR - Villeneuve: Frustrerend.
Frustrerend dus. Ook frustrerend hoe Stefaan Zwammers de namen van twee andere sites noemde toen hij het over Montoya vs. Camera had. DePaddock bestaat langer als één van beide concurrerende sites en op de koop toe werkt dit forum een stukje beter dan beide sites. Of ben ik nu een opschepper ? Bah. Vanaf volgende week terug rtbf2-screenshots !
Finish.
Sway Bar
18-05-2003, 16:01
Toch een mooie grand prix gezien, geen moment verveling.
ai ai, waar gaat Williams naartoe?
Zegge, ik ben medewerker van f1world.be en k vind da wij ook wel wa aandacht verdienen, no disrespect. En ik denk dat de VRT hier niet zoveel komt, omdat dit enkel een forum is en geen nieuwssite.
Originally posted by Finish
nog de meubels.
*BAR - Villeneuve: Frustrerend.
Frustrerend dus. Ook frustrerend hoe Stefaan Zwammers de namen van twee andere sites noemde toen hij het over Montoya vs. Camera had. DePaddock bestaat langer als één van beide concurrerende sites en op de koop toe werkt dit forum een stukje beter dan beide sites. Of ben ik nu een opschepper ? Bah. Vanaf volgende week terug rtbf2-screenshots !
Finish.
Mja, alhoewel ik eerder op F1pits zit, en daar ook meer post, kan ik u geen ongelijk geven. Ik heb het op het forum van F1pits ook al gezegd dat het daar puur qua autosport nieuws en andere beneden niveau ligt. :no: Terwijl de paddock wel een autosport forum pur sang is. Mischien eens een mailtje naar de VRT sturen, wie weet...
Finish, ik ben toch niet akkoord met uw stelling over de BAR. Als je 4de kan eindigen kan je moeilijk stellen dat dit een rotwagen is. Het is Villeneuve die in de fout gaat door z'n motor te laten afslaan en zo een zo goed als zeker plaats in de punten weggooid. Alle, dat vind ik ervan :)
Villeuve moet niet klagen, hij heeft in z'n eerste stop een nieuw stuurtje aangeboden gekregen, en hij heeft dit gewijgerd. Hij moet dus niet klagen als het er later volledig de brui aan heeft...
Originally posted by sledge
Mja, alhoewel ik eerder op F1pits zit, en daar ook meer post, kan ik u geen ongelijk geven. Ik heb het op het forum van F1pits ook al gezegd dat het daar puur qua autosport nieuws en andere beneden niveau ligt. :no: Terwijl de paddock wel een autosport forum pur sang is. Mischien eens een mailtje naar de VRT sturen, wie weet...
Merci ze. :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Originally posted by redje
Merci ze. :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Zoals ik dus al eerder zei, op f1pits word er bijzonder weinig over F1 gesproken, tenzij dan in negatieve zin. Mn meeste post gaan trouwens over F1rem. En nog iets, wat is er mis met mijn bericht? Heb ik dan geen recht om de waarheid te spreken? Nuja, laten we gewoon over de race verderdoen.
Originally posted by sledge
Zoals ik dus al eerder zei, op f1pits word er bijzonder weinig over F1 gesproken, tenzij dan in negatieve zin. Mn meeste post gaan trouwens over F1rem. En nog iets, wat is er mis met mijn bericht? Heb ik dan geen recht om de waarheid te spreken? Nuja, laten we gewoon over de race verderdoen.
Sorry, khad da misbegrepen. Kdacht da ge over f1world bezig was.
thecrowd
18-05-2003, 16:34
Het zou spijtig zijn als dit de laatste A1 ring was, mooie race gezien. Spannend tot op het laatste.
;) zelfs het begin...3de keer goeie keer.
Originally posted by Finish
En de derde opeenvolgende voor Schumacher. De F2003-GA is niet overtuigend sneller, maar hij weet toch wel elke keer mooi te winnen.
Pro:
*Ferrari....juist ja. Door vuur en regen, niemand houdt ze tegen.
*Raikkonen. Altijd aanwezig.
*Button: Eindelijk wat op de voorgrond. En dan in zo'n rotwagen. Vraag maar aan Villeneuve, die me toch wel -terecht- zwaar gefrustreerd leek
*Webber: Uit de pits starten en een puntje of twee scoren. Mooie race
*Pizzonia: Toch best knappe race. Mag blijven bij Jaguar.
Flop:
*Minardi - Verstappen. Help ! Wat doet dit team nog in de moderne F1 ? Geen resultaten, geen geld.....Ik geef Minardi niet lang meer
*Toyota: Dit is echt niet de manier om vooruitgang te boeken. Panis moet zwaar balen. Da Matta laat de GP een kwartier later beginnen.
*BMW-Williams: BMW loopt te klagen dat Williams slecht bezig is. Eerst eens naar de betrouwbaarheid van de eigen motor zien, misschien ? Ralfke redt zoals altijd nog de meubels.
*BAR - Villeneuve: Frustrerend.
Frustrerend dus. Ook frustrerend hoe Stefaan Zwammers de namen van twee andere sites noemde toen hij het over Montoya vs. Camera had. DePaddock bestaat langer als één van beide concurrerende sites en op de koop toe werkt dit forum een stukje beter dan beide sites. Of ben ik nu een opschepper ? Bah. Vanaf volgende week terug rtbf2-screenshots !
Finish.
F2003-GA is imho wel overtuigend sneller ......
- Barrichello kwam makkelijk terug op Raikonnen
- Fastest laps kwamen enkel uit het kamp van Ferrari
- Als je zelfs een race waar er heel wat tegenzit (brand ....) nog kan winnen met een dikke 10 seconden voorsprong heb je nog een pak reserve. Wat moet er dan nog gebeuren wil de concurrentie winstkansen hebben ? :confused:
Bar zou ik zeker niet bij de floppers zetten .... ze worden 4e (voor ralf en coulthard) .... toch rijders die behoorlijk meer middelen achter hun hebben .... De wagen is zeker op speed ..... de betrouwbaarheid kan nog nietsje beter ..... Een rotwagen is het zeker niet.
Raikonnen bewijst een topper te zijn .... Toch mag de nieuwe wagen van McLaren niet lang meer wegblijven ..... anders wordt het ook voor Kimi dwijlen met de kraan open.
Minardi ...... Dit is stilaan hopeloos aan het worden .... Ik denk dat we stilaan rekening moeten houden met een arrows of prost scenario ....
airco
Originally posted by airco
F2003-GA is imho wel overtuigend sneller ......
- Barrichello kwam makkelijk terug op Raikonnen
- Fastest laps kwamen enkel uit het kamp van Ferrari
- Als je zelfs een race waar er heel wat tegenzit (brand ....) nog kan winnen met een dikke 10 seconden voorsprong heb je nog een pak reserve. Wat moet er dan nog gebeuren wil de concurrentie winstkansen hebben ? :confused:
Bar zou ik zeker niet bij de floppers zetten .... ze worden 4e (voor ralf en coulthard) .... toch rijders die behoorlijk meer middelen achter hun hebben .... De wagen is zeker op speed ..... de betrouwbaarheid kan nog nietsje beter ..... Een rotwagen is het zeker niet.
Wat ik niet snap is dat Villeneuve niet het voorbeeld van Alonzo en Webber gevolgd heeft en toch zijn wagen naar het parc fermee heeft laten gaan. Leek mij duidelijk dat ze bij BAR voor de race setup in de verkeerde richting gegaan waren. Villeneuve had de auto nauwelijks in de hand. Gewoon nog een beetje aan vijzen, uit de pits starten en puntjes pakken.... maar ja, hij moest er zelf mee rijden he.
Raikonnen bewijst een topper te zijn .... Toch mag de nieuwe wagen van McLaren niet lang meer wegblijven ..... anders wordt het ook voor Kimi dwijlen met de kraan open.
Minardi ...... Dit is stilaan hopeloos aan het worden .... Ik denk dat we stilaan rekening moeten houden met een arrows of prost scenario ....
Yup, het gat met Ferrari wordt groot. Minardi... triestig, maar als de sponsors hun afspraken niet nakomen dan komt ge in de problemen.
Jan.
=---
Het gat me Ferrari was groot, maar nu blijkt da Kimi nie op volle toeren kon rijden, dus normaal zou het gat toch kleiner zijn.
Werner333
18-05-2003, 18:59
Excuses hebben ze bij McLaren altijd. :rolleyes: :D :D :D
Coulthard had problemen met de balans en Raikonnen met de motor.
En Michael Schumacher had problemen in de pits (klein brandje) en is toch nog opmerkelijk sneller dan de McLarens.
McLaren gaat snel moeten komen met de nieuwe wagen, anders wordt het dit jaar weer een walk-over van Ferrari en dat zou spijtig zijn.
Als je zelfs een race waar er heel wat tegenzit (brand ....) nog kan winnen met een dikke 10 seconden voorsprong heb je nog een pak reserve. Wat moet er dan nog gebeuren wil de concurrentie winstkansen hebben ?
Ahum, Shumi had maar een luttele 3,4 seconden voorsprong meer op het einde, en nu zal je zeggen , die reed op safe, maar juist is juist, het waren dus geen DIKKE 10 SECONDEN hé!!
Anders een mooie race gezien, een sublieme MS die mischien de naam van Kimmi moet overnemen (Iceman) gezien zijn rustig blijven zitten tyden het brandje. Een heel goede Honda gezien (jammer van Villeneuve die eerst op een mooie 5de stek lag) , ook McLaren verdiend een pluim: een Kimmi die alles deed wat hij kon om de Ferarri's voor te blijven (jammer hebben we niet goed het inhaalmaneuver gezien van MS op Kimio, was hij verast door het begeven van de motor van Montoya?), Coulthard die van op een 14de startplaats opklom naar stek 5, hopelijk komt de nieuwe (BETERE??) wagen er snel.
Allé, op naar Monaco waar de kwalificatie belangrijker dan ooit zal zijn.
Greetz,
Laskaat
tsjolder
18-05-2003, 20:49
Tja, de 2 ferrari's hebben elk ongeveer 15 seconden langer in de pits gestaan en toch wint Schumacher zonder veel problemen en zit Barrichello vlak achter Raikkonen. 'k denk dat de ferrari de hele race lang de snelste wagen was, maar de voorsprong is idd minder groot dan vorig seizoen...
Waarom ligt die eerste bocht daar eigenlijk? Niemand pakt hem. Misschien gewoon beter een heel groot virkant asfalt leggen en de rijders dan zelf maar circuit laten kiezen.
Spijtig voor Alonso, die was anders wel goed op weg om zijn foutje van de quali's recht te zetten.
Originally posted by raceboy
Waarom ligt die eerste bocht daar eigenlijk? Niemand pakt hem. Misschien gewoon beter een heel groot virkant asfalt leggen en de rijders dan zelf maar circuit laten kiezen.
das idd wel een terechte vaststelling
de regel ....minstens 1 wiel binnen de witte rand van het circuit is door niemand nageleefd ...
Originally posted by Laskaat
Ahum, Shumi had maar een luttele 3,4 seconden voorsprong meer op het einde, en nu zal je zeggen , die reed op safe, maar juist is juist, het waren dus geen DIKKE 10 SECONDEN hé!!
Vorig jaar kwam Schumacher ook nooit met 50 seconden voorsprong aan de finish ..... Ook slechts met een 5-tal seconden over ....
Toch spreekt iedereen dat de kloof vorig jaar groter is dan nu :rolleyes::rolleyes:
Originally posted by airco
das idd wel een terechte vaststelling
de regel ....minstens 1 wiel binnen de witte rand van het circuit is door niemand nageleefd ...
Tijdens de Spa Belpro Trophy moest bij iedere race (behalve de Belcar) doorgegeven worden wie volledig over de kerbs ging aan de Blanchimont.
Als het voor de Belcar al niet meer moest, waarom zou het dan voor de F1 moeten?
Oneliner
18-05-2003, 23:20
Originally posted by airco
Vorig jaar kwam Schumacher ook nooit met 50 seconden voorsprong aan de finish ..... Ook slechts met een 5-tal seconden over ....
Toch spreekt iedereen dat de kloof vorig jaar groter is dan nu :rolleyes::rolleyes:
Ja, vorig jaar was het verschil in de quali's wel enorm hé. Ok, JPM heeft em enkele keren gepakt. Maar er waren inderdaad momenten dat Schumi 1secje rapper was als al de rest.
Achja, Who cares, ze zijn snel, maar niet zo snel dan ze zelf verwachtten.
Originally posted by Finish
Frustrerend dus. Ook frustrerend hoe Stefaan Zwammers de namen van twee andere sites noemde toen hij het over Montoya vs. Camera had. DePaddock bestaat langer als één van beide concurrerende sites en op de koop toe werkt dit forum een stukje beter dan beide sites. Of ben ik nu een opschepper ? Bah. Vanaf volgende week terug rtbf2-screenshots !
Finish.
De invloed van zo'n mededeling is van onschatbare waarde. Check dit, vanop F1pits-forum:
Grootst aantal gebruikers online was 93 op Zo Mei 18, 2003 1:56 pm
:eek:
Originally posted by sledge
De invloed van zo'n mededeling is van onschatbare waarde. Check dit, vanop F1pits-forum:
Grootst aantal gebruikers online was 93 op Zo Mei 18, 2003 1:56 pm
:eek:
Bij ons ook ze. Serieus effect, ineens zoveel bezoekers.
Originally posted by sledge
De invloed van zo'n mededeling is van onschatbare waarde. Check dit, vanop F1pits-forum:
Grootst aantal gebruikers online was 93 op Zo Mei 18, 2003 1:56 pm
:eek:
En van die 93 gebruikers, hoeveel waren er al geregistreerd op het forum? En hoeveel gebruikers hebben zich geregistreerd na de vermelding op de tv?
Ik twijfel toch wel aan de impact van zo'n vluchtige opmerking door een commentator.
En wanneer werd dit trouwens gezegd? Voor de start van de race? Dan zijn er nog een pak mensen die niet kijken, ik zet ook pas mijn tv op enkele minuten voor de start. Een kwartier lang naar stilstaande auto's kijken vind ik niet interessant.
Originally posted by Ottooke
En van die 93 gebruikers, hoeveel waren er al geregistreerd op het forum? En hoeveel gebruikers hebben zich geregistreerd na de vermelding op de tv?
Ik twijfel toch wel aan de impact van zo'n vluchtige opmerking door een commentator.
En wanneer werd dit trouwens gezegd? Voor de start van de race? Dan zijn er nog een pak mensen die niet kijken, ik zet ook pas mijn tv op enkele minuten voor de start. Een kwartier lang naar stilstaande auto's kijken vind ik niet interessant.
Het was tijdens de race. Het aantal kwam om 2u56, dus na een half uurtje racen. En of ze zich registreren of niet, het gaat em om de publiciteit.
Mag ik even een welgemeende 'grmbll' aanhalen + erop wijzen dat het hier zwaar off topic gaat ! :no:
Ok dan, back on-topic. Stond Rubens niet op een andere strategie dan Micheal, en zouden ze bij zijn brandstofdebacle niet gewoon besloten hebben om hem ook 3 keer te laten pitten?
euhm......
Rubens heeft toch slechts 2 pitstops gemaakt :rolleyes:
schumi en alle andere toppers ook overigens
:rolleyes: Waar zat ik met mijn gedachten. Nuja, ik dacht dat hij er één minder ging doen, of schumi één meer.
Originally posted by airco
Vorig jaar kwam Schumacher ook nooit met 50 seconden voorsprong aan de finish ..... Ook slechts met een 5-tal seconden over ....
Toch spreekt iedereen dat de kloof vorig jaar groter is dan nu :rolleyes::rolleyes:
Mja, maar op één of andere manier is hij er dan ook specialist in om aan de finish, hoe groot zijn voorsprong ook was, de GP met slechts enkele seconden voorsprong te eindigen.
Mensen die later de statistieken bekijken en de race zelf niet gezien hebben zouden verkeerdelijk kunnen concluderen dat al die GP's superspannend moeten geweest zijn...
Om maar te zeggen : het aantal seconden voorsprong aan de finish van een GP is zowat het slechts gekozen criterium dat je kan kiezen om de spanningsgraad van een race in te schatten. De laatste decennia zeker.
Om het niveauverschil in prestaties te meten is er volgens mij niets beters dan de onderlinge verschillen in de kwalificaties... Jammer genoeg heeft de FIA ervoor gezorgd dat we daar ook al niet meer met 100% zekerheid kunnen zeggen of iedereen in dezelfde omstandigheden gereden heeft...
fastest lap in Race zou een mogelijk indicatie kunnen zijn.
Austria - Fastest laps in the race
1. Michael Schumacher - 1'08"337 - lap 41
2. Rubens Barrichello - 1'08"913 - lap 44
3. Mark Webber - 1'08"966 - lap 68
4. Kimi Räikkönen - 1'09"423 - lap 45
5. David Coulthard - 1'09"626 - lap 64
6. Jacques Villeneuve - 1'09"764 - lap 64
7. Jenson Button - 1'09"828 - lap 22
8. Antonio Pizzonia - 1'09"978 - lap 67
9. Juan Pablo Montoya - 1'10"112 - lap 28
10. Ralf Schumacher - 1'10"246 - lap 40
11. Jarno Trulli - 1'10"358 - lap 68
12. Cristiano Da Matta - 1'10"466 - lap 67
13. Nick Heidfeld - 1'10"516 - lap 12
14. Fernando Alonso - 1'10"526 - lap 34
15. Ralph Firman - 1'10"659 - lap 68
16. Giancarlo Fisichella - 1'11"019 - lap 60
17. Justin Wilson - 1'11"267 - lap 67
18. Olivier Panis - 1'13"097 - lap 6
19. Jos Verstappen - no recorded time (retired on lap 1)
20. Heinz Harald Frentzen - no recorded time (retired on lap 1)
Afgezien van enkele incidentjes (zoals 3 x starten, de poging tot flamberen van Michael Schumacher, de nukken van Villeneuve's BARre Honda, het pirouetje van Alonso, witte rook bij Montoya) en enkele mooie inhaalmaneuvers van David Coulthard op konkurrenten die verondersteld worden trager te zijn dan hijzelf ;) vielen er in de eerste driekwart van de GP niet veel spannende racemomenten te beleven. In de slotfase kregen we het haast klassieke wieltje blokkeren van Ralf te zien (ik denk dat hij een "zware voet" heeft, maar dan op het rempedaal) en ja, toch nog behoorlijk wat suspens in de laatste tien ronden dankzij het duel Kimi - Rubens. Al bij al een magere oogst.
Wat mij bijzonder is opgevallen: de "vertikale" inplanting van Jean Todt's wenkbrauwen (of had hij van iemand nen toek oep zoan oëg gekregen?):D
jan, die ook nu weer zowat een halve GP in fast forward wist te bekijken
De Superbike manche in Monza was nu in ieder geval alweer veel meer het bekijken waard dan deze GP, ook al won Hodgson opnieuw (was zelf aan het duimen voor Lavilla, maar helaas mocht het niet zijn).
The BMW WilliamsF1 Team has admitted that it knew Juan Pablo Montoya's engine was going to fail before the Colombian had even started the Austrian Grand Prix last weekend.
Juan Pablo Montoya enjoyed his most competitive outing of the season so far and was in contention for victory when he was forced to retire from the lead on lap 32.
“We already identified the looming difficulties before the start of the race, but decided to keep Juan Pablo in the race until his car would force him to drop-out,” said BMW Motorsport director Mario Theissen. “It was important for us to see that our car is able to keep pace with the top of the field, which Juan Pablo then demonstrated in the race.
“This performance is based on the constant further development, which keeps the entire team on their toes almost 24 hours the day. The FW25 in Spielberg was already completely different to the FW25 in Melbourne
“The Austrian GP also marks the first engine failure for the team since Suzuka. We still have to give the BMW engine P83 a win. The engine is stronger than ever and fighting fit. In the case of Juan Pablo's car, a leak in the radiator caused coolant to constantly leak from the system. And without cooling the engine simply cannot run.”
bron: autosport.com
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.