PDA

View Full Version : Jason Watt


Jan
19-05-2003, 21:42
Wij reizen om te leren wordt gezegd, wel tijdens een zakenreisje naar Denemarken verleden week had ik op het vliegtuig al enkele malen mijn dossier doorgenomen tot ik vond dat ik genoeg was voorbereid om tegen de Vikings te gaan strijden en wat doe je dan om de tijd te doden, juist: het inflight magazine lezen. Meestal is zo'n blinkend boekske gevuld met van die glamourtoestanden, maar deze keer kon een artikel mij wél boeien. Het ging namelijk over de voormalige Jamaicaans-Deense F3000 piloot die enkele jaren geleden kans maakte op een F1 carrière. Zijn droom werd echter abrupt afgebroken toen hij tengevolge een ongeval (geen race ongeval) een totale verlamming van de onderste ledematen opliep. Groot was dan ook mijn verwondering toen ik las dat hij als rolstoelpatiënt vorig jaar het DTC (Deens Toerismewagen Kampioenschap) wist te winnen in een Peugeot 307. Die kerel moet over een uitzonderlijke dosis wilskracht beschikken om dergelijke prestatie te kunnen neerzetten. Gezien Jason totaal geen gevoel heeft in de benen zijn alle bedieningen in de auto manueel (gas,rem, ontkoppelen, versnelling....)

Ik kan alleen maar bewondering hebben voor mensen met dergelijk doorzettingsvermogen.

jan

team astromega
20-05-2003, 14:13
ik heb jason leren kennen uit de F3000. Hij was één van de grootste konkurenten van Gonzalo ' Gonchi ' Rodriguez die toen bij ons reed. Hij is een super piloot en nog meer een super mens.
Toen Gonzalo om het leven kwam in Laguna Seca was hij één van de eersten om zijn medeleven te betuigen.