PDA

View Full Version : 24 uren van de Ring ~ 31 mei - 1 juni 2003


joost
11-04-2003, 09:38
Zoals verwacht, neemt de 'ondersteuning' door de fabrieken toe in de 24 uren van de Ring. Audi heeft zijn toelating gegeven aan ondermeer Frank Biela om achter het stuur te kruipen van een van de 4 Audi TT V8. In hoeverre dit het authentieke karakter van de wedstrijd geen geweld aan doet, zal blijken in de toekomst...
Wie meer wil weten over de samenstellingen van de teams kan terecht op:

www.dailysportscar.net

joost
22-05-2003, 08:14
Nog voor we naar Le Mans trekken, wordt er nog geraced over 24 uren. Op de oude Ring gaan zo'n 210 auto's uitmaken wie aldaar de wedstrijd wint. grote favorieten zijn zeker Zakspeed met de Viper, BMW met de fabrieks M3's en Porsche als voornaamste outsider. Daarnaast nemen ook Opel en Audi deel met hun DTM-wagens. Twee Belgen zitten op de voorste rijen van de klas: Vincent Vosse in een Porsche en Dirk Schoysman in de, voor het laatst verschijnende, Skyline.
Op dailysportscar.com, maar ook op andere sites verschijnen regelmatig updates, je kan er ook de wedstrijd zelf volgen.

Joost

/* threads samengevoegd, mvg Bart, moderator @ depaddock.eu */

Raceboy
22-05-2003, 16:27
Welke datum worden de 24 uren gereden ?

Bart
22-05-2003, 17:15
Sommige mensen lezen de topictitel :+

heb topictitel natuurlijk ook weer aangepast hé ;)

Werner333
22-05-2003, 17:57
:D :D :D :D :D

Mark
22-05-2003, 20:35
schema zaterdag/zondag:

Samstag, 31. Mai 2003 09.00 – 10.00 Uhr - DMSB Renault Clio
Speed Trophy
- Ford Fiesta ST Cup Rennen
(4 + 1 Runden) Gesamte Rennstrecke

10.25 – 11.25 Uhr - Alfa 147 Cup
- DTC Rennen
(4 + 1 Runden) Gesamte Rennstrecke

11.45 – 12.35 Uhr V8STAR Rennen GP-Strecke
12.50 – 13.15 Uhr Toyota Yaris Cup Rennen GP-Strecke
13.10 – 14.30 Uhr 24h-Rennen Startaufstell. Start/Ziel
15.00 – 24.00 Uhr 24h-Rennen Rennen Gesamte Rennstrecke

Sonntag, 1. Juni 2003 00.00 – 15.00 Uhr 24h-Rennen Rennen + Ziel Gesamte Rennstrecke


Meer info op: http://adac.24h-rennen.de

Zit er aan te denken om de alleen de zaterdag te gaan.......lekker relaxed. Zondag zou ook kunnen.......maar dan loop jet het risico dat je een van de exoten mist wegens een uitval.

Ga niet de volle 24 uur........weekje later is het al feest genoeg :D :D

Scapa
22-05-2003, 22:54
BMW neemt de zaak in alle geval heel serieus. Toch weer een hoop wijzigingen aan de auto speciaal voor deze 24u...

PJ46
22-05-2003, 23:09
http://users.pandora.be/PJRacing/pictures/030520_e_28.jpg
http://users.pandora.be/PJRacing/pictures/030520_e_44.jpg

A.J.
23-05-2003, 01:36
Ik ga zeker op vrijdag en normaal gezien ook op zaterdag. Er zit daar een hele kliek van hier en ook enkele baankommissarissen. Dus we kunnen ginder misschien afspreken??

Mistery
23-05-2003, 15:03
Volgen mij zou ge beter uwa Kangoo ombouwen tot ne mobilhome, zenne Andy :D

A.J.
23-05-2003, 16:54
gewoon een matras in de bak en het IS ne mobilhome :cool:

Mark
23-05-2003, 17:39
Afspreken kan altijd.....of het gaat lukken? Geen idee.......schijnt er nogal druk te zijn :D

R@ce@holiC
23-05-2003, 19:05
dju e , indien ik me iemand meekon en mocht v men ouders (exames :() zouk da echt wel's willen zien

Bart.Vandecavey
23-05-2003, 22:23
Andy neem je helm, pak en schoenen maar mee...

... je weet nooit dat er een van die piloten op die BMW ziek valt hé :D

Pascal
23-05-2003, 22:58
Originally posted by Bart.Vandecavey
Andy neem je helm, pak en schoenen maar mee...

... je weet nooit dat er een van die piloten op die BMW ziek valt hé :D

Andy heeft dat altijd bij.......

C u

Mark
28-05-2003, 21:27
Zo, zaterdag ga ik eens op expeditie naar de Ring.............

Samen met een collega gaan we eens onderzoeken hoe 200.000 duitsers zich gedragen:D Wurst!!

Hoe het zit qua bereikbaarheid, files en drukte........ik laat me verrassen. De GP strecke ga ik sowieso al mijden...........

Heb de wandeling en kijktips van A.J. overgenomen........

De Canon gaat mee, ff warmdraaien voor twee weekjes later :D

A.J.
29-05-2003, 00:54
Dan gaan we mekaar ginder misschien zien? Laat me iets weten waar je de start gaat kijken van de 24u dan spreken we iets af. Wij zijn ook met enkele mensen.

Mark
29-05-2003, 19:29
Originally posted by A.J.
Dan gaan we mekaar ginder misschien zien? Laat me iets weten waar je de start gaat kijken van de 24u dan spreken we iets af. Wij zijn ook met enkele mensen.

Ik stuur je via mail mijn mobiel nummer.........

enkele opmerlijke dingetjes uit de voorlopige deelnemerslijst:

- Geen Klaus Ludwig !! Komt daarmee ook de special op DSC te vervallen? Zou jammer zijn, de foto's van Pompierke waren hiervoor gevraagd (Klaus in een Sierra RS500, ze schijnen zeldzaam te zijn)...........dat had mijn site wat extra promotie opgeleverd.

- Rijdt de Opel Teamchef Strycek op twee wagens mee?

- Een Carlson SLK 320 en een Daimler Benz 500 SLC ? Foto's !!

- Michel Vaillant als deelnemer ?

- Wellicht het laatste competitieve optreden van een Nissan Skyline, rijdt o.a. een belg op mee (Dirk Schoysman)

- Tom Coronel en Duncan Huisman op een Z3 van Schubert?

- De belcar (?) wagen van Moore International en een VW polo 16V van Moore ??????

- Deelnemer 59: Graf zu Ortenberg, Graf von Wedel, Graf von Oeynhausen. Volgend jaar Willem Alexander, Friso en Laurent? :D

- De Honda NSX van Armin Hahne....krijg ik die ook eens te zien.

- Cor Euser als belg op een M3 ;)

- Een of ander compleet japans team met 2 Toyota Altezza's?

- Team Jota van Sam Hignett in een Integra, die gasten reden vorig jaar nog FIA Sportscars SR2 !! Recessie?

- East Belgium Racing Team (EBRT) met voor mij onbekend klinkende namen, nr. 220 en 221

joost
29-05-2003, 22:03
Moore op de BMW is de Moore en heeft niets met die Polo te maken...

Mark
29-05-2003, 22:30
Originally posted by joost
Moore op de BMW is de Moore en heeft niets met die Polo te maken...

Hm, het gaat om wagen 153. Bij team staat toch echt Moore International Motorsport........er rijden drie spanjaarden en een brit op. Normaal zijn duitsers nogal punktlich.

Dat de (Belcar)BMW van Moore in de Veedol Langstrecke Pokal meereed wist ik.......zal die Polo eens goed in de gaten houden. Deelnemers lijst 24 uur, onder voorbehoud (http://adac.24h-rennen.de/pdf/Starterliste_24h-rennen_27-05-03.pdf)

moore
29-05-2003, 23:55
ja deze is ook moore international motorsport waar ze ook het onderhoud en mekaniek van doen de polo doet al enkele jaren mee bij de 24 uren

Mark
30-05-2003, 00:09
Originally posted by moore
ja deze is ook moore international motorsport waar ze ook het onderhoud en mekaniek van doen de polo doet al enkele jaren mee bij de 24 uren

Wat de ene paddocker niet weet, dat weet de andere wel....the force of depaddock :D

Es kijken of daar ook Philips stickers of zitten.......

Bart.Vandecavey
30-05-2003, 01:38
Originally posted by Marshal
- Michel Vaillant als deelnemer ?
Michel Neugarten?

joost
30-05-2003, 08:56
Doen trouwens ook een klad diesels mee...

moore
30-05-2003, 10:12
Originally posted by Marshal
Wat de ene paddocker niet weet, dat weet de andere wel....the force of depaddock :D

Es kijken of daar ook Philips stickers of zitten.......



ik geloof niet dat daar philips bestickering op is

R@ce@holiC
30-05-2003, 11:58
Originally posted by joost
Doen trouwens ook een klad diesels mee... Klopt en in het verleden hebben diesels het ook al eens gewonnen dus :) ... Moet rekening mee gehouden worden...

Werner333
30-05-2003, 12:08
Originally posted by R@ce@holiC
diesels :no:
Slechts eentje heeft er gewonnen he. ;)

R@ce@holiC
30-05-2003, 12:11
Originally posted by Werner333
:no:
Slechts eentje heeft er gewonnen he. ;) Dit jaar opnieuw e ;)

Mark
30-05-2003, 12:15
De eerste tijdtraining zit erop.........................

De eerste 20:, meer op http://adac.24h-rennen.de/live/liveresult.asp

1 2 PORSCHE 996 Turbo ALZEN Jürgen, KLASEN Arno, ALZEN Uwe, BARTELS Michael 6 9:00.266 9:57.130
2 12 PORSCHE 996 LUHR Lucas, COLLARD Emmanuel, BERNHARD Timo 7 9:05.569 9:05.569
3 5 OPEL Astra V8 Coupe REUTER Manuel, SCHEIDER Timo, TIEMANN Marcel, STRYCEK Volker 6 9:09.130 9:36.473
4 43 BMW M3 MÜLLER Jörg, MÜLLER Dirk, HÜRTGEN Claudia, DUEZ Marc 10 9:09.135 9:12.940
5 1 DODGE Viper ZAKOWSKI Peter, LAMY Pedro, LECHNER Robert 5 9:09.570 9:26.541
6 8 AUDI Abt Audi TT-R WENDLINGER Karl, ABT Christian, NISSEN Kris, MARCO Werner 9 9:10.507 9:52.408
7 7 AUDI Abt Audi TT-R ABT Christian, BIELA Frank, EKSTRÖM Mattias, WENDLINGER Karl 8 9:15.759 9:21.177
7 44 NISSAN Skyline GT-R ASCH Roland, SCHOYSMAN Dirk, KINOSHITA Takayuki, TANAKA Tetsuya 1 9:34.469 9:34.469
8 6 OPEL Astra V8 Coupe DUMBRECK Peter, BLEEKEMOLEN Jeroen, MENZEL Christian, STRYCEK Volker 4 9:16.900 9:16.900
9 10 BMW SCHEID Johannes, KAINZ Oliver, MERTEN Mario 6 9:21.221 10:11.623
10 42 BMW M3 STUCK Hans-Joachim, SAID Boris, NIELSEN John, DUEZ Marc 9 9:24.703 9:29.833
11 44 NISSAN Skyline GT-R ASCH Roland, SCHOYSMAN Dirk, KINOSHITA Takayuki, TANAKA Tetsuya 8 9:29.557 9:49.333
12 9 V8 STAR Jaguar TILKE Hermann, GALLADÈ Ulrich, ADORF Dirk, MUTSCH Thomas 4 9:31.685 10:04.491
13 20 PORSCHE 996 VAILLANT Michel, LEUTWILER Nicolas, KAUFMANN Wolfgang, PETERSEN Jens 8 9:34.802 10:08.749
14 70 HONDA NSX GT HAHNE Armin, DEUTGEN Artur, KLUCK Timo 9 9:43.105 10:10.524
15 22 PORSCHE 996 KERN Wilhelm D., LAMBRECHT Bert, RENGER Reinhold 7 9:45.441 9:57.259
16 3 PORSCHE 996 HOFBAUER Markus, FRANK Jan, BAGNALL Andrew, SIMON Patrick 8 9:46.200 10:00.200
17 21 PORSCHE 911 FISCHER Norbert, BEIL Stefan, PRUSKI Christof, SPADACINI Patrick 7 9:49.616 10:39.200
18 46 PORSCHE 996 DÖREN Edgar, LÜCK Carl Christian, DR. WAWER Ernst-Paul, KOVAC Franjo 7 9:49.782 16:04.021
19 54 BMW M3 TISCHNER Michael, TISCHNER Matthias, THAL Wilfried, LORENZO Frank 3 9:50.539 9:50.539
20 23 PORSCHE 996 PRICE Jonathan, GROSSMANN Markus, VOSSE Vincent, BENNETT Phil 5 9:53.437 11:05.062

Scapa
30-05-2003, 13:01
Duez staat zowel op #42 als op #43... Ik wist zelf niet dat hij meedeed, op het laatste ogenblik verandert?

R@ce@holiC
30-05-2003, 15:48
Ik denk dat da is dat als 1 vd 2 uitvalt en duez heeft als 4e man op dat moment nog niet gereden hij op den anderen mag rijden...

Mark
30-05-2003, 19:46
ff warmdraaien....................

lijkt wel het AD concept van 2002

http://adac.24h-rennen.de/live/pixx/Zeittraining_1/20030530-002.jpg

een van de drie (?) echte GTR's
http://adac.24h-rennen.de/live/pixx/Zeittraining_1/20030530-015.jpg

Wo ist mein Fuchsenschwanz?
http://adac.24h-rennen.de/live/pixx/Zeittraining_1/20030530-064.jpg

nog meer foto's via http://adac.24h-rennen.de/

NGT Racing
31-05-2003, 10:20
De frontspoiler op de RS is precies die van Manthey, dezelfde die gemonteerd stond bij PSI op de biturbo verleden jaar met nog een paar aanpassingskes

http://www.lightweight.de/pic/IMG_996_front.jpeg

NGT Racing
31-05-2003, 16:02
drie kwartiertjes gereden, Team van Vosse op de 8ste plaats,

Vooraan hebben de teamchefs van die gekke duitsers precies nagelaten om hun piloten uit te leggen wat een endurance race is, ze zijn er een gemutlich sprint tempo op na aan het houden

eertse editje

Het brandstofverbruik valt blijkbaar goed mee, voorin zijn ze na een uur en een kwartje flik aan het pitten, de vosse mobiel schuift op naar de vierde plek

tweede editje

2uur en 15 minuutjes gereden, goed voor 14 rondjes hel
Luhr Collard Bernhard aan de leiding in een euh Porsche :D

Vosse op de achtste plaats

edit drie

Vosse 5de,
is er iemand die duits kan vertalen en me kan zeggen wat dit mogelik te betekenen heeft "Technischer Defekt Breidscheid "
er zijn nogal wat wagens die daar last van hebben

Scapa
31-05-2003, 17:43
De top 3 momenteel:
1- Opel
2- Audi
3- Opel

De vierde zit nog in dezelfde ronde als de leider, de vijfde ( Zakspeed Viper) volgt al op een ronde.

De officiële M3 GTR's hebben serieuze problemen blijkbaar...

Raceboy
31-05-2003, 17:47
DTM rulez het endurance racen blijkbaar, maar hoelang.

NGT Racing
31-05-2003, 17:48
Hangt er een beetje van af wanneer je kijkt he met rondjes van 9 minuten, momenteel zit er 12 man in ronde 16

Scapa
31-05-2003, 17:52
Originally posted by FLAT6
Hangt er een beetje van af wanneer je kijkt he met rondjes van 9 minuten, momenteel zit er 12 man in ronde 16

Ja dat was ik even vergeten blijkbaar :o :D

Scapa
31-05-2003, 17:56
De round-up van het eerste uur op autosport.com:

Both M3s hit trouble on opening lap of 24 hour event

One of the favourites for this weekend's Nurburgring 24 Hours, BMW, had the worst possible start to the Nurburgring 24 Hours today (Saturday) when both of its cars stopped on the opening lap.

Hans Stuck's M3 took sixth place in the opening corners of the race but his car ground to a halt with no drive on the approach to the NGK chicane. Fortunately, he was towed back to the pits, where the problem was identified as burst oil pipes to the gearbox, which had been frozen by dry ice that the Schnitzer team used to stop the gearbox overheating on the very slow warm-up lap.

Stuck lost four laps and has since made a second stop for more work to be carried out. He has effectively lost about 52 minutes on the leaders.

The second car, driven by Jorg Muller, was in the depths of the Nordschleife when he hit similar trouble. His car has been towed back to the pits via public roads, but he should be allowed to restart the event.

Uwe Alzen led the race in the opening hour in his Porsche 996 Turbo, but made an earlier than expected first pitstop. He was being chased by the Dodge Viper of Peter Zakowski, which in turn had the Opel Astra of Marcel Tiemann in tow.

The first Audi of Kris Nissen was up to fourth by this stage, passing the second Opel of Volker Strycek late in the opening hour. The second Audi, driven by three-times Le Mans winner Frank Biela, made an unscheduled pitstop for a precautionary check, but has since returned to the race in 12th place.

NGT Racing
31-05-2003, 18:08
Originally posted by stijnconinx
De top 3 momenteel:
1- Opel
2- Audi
3- Opel

De vierde zit nog in dezelfde ronde als de leider, de vijfde ( Zakspeed Viper) volgt al op een ronde.

De officiële M3 GTR's hebben serieuze problemen blijkbaar...

Best grappig eigelijk, iets meer dan 200 wagens die een paar Opel Astras proberen in te halen en er niet zo goed in slagen op het eerste zicht

joost
31-05-2003, 18:13
Ander fenomeen: Willy Moore: die in de Belcar nauwelijks grond raakt en nu 17de algemeen ligt na 3 uur wedstrijd...en bovendien zijn klasse aanvoert...
Vincent ligt 5de en Dirk Schoysman 11de. Vooraan nog steeds DTM-feest,

Joost

NGT Racing
31-05-2003, 20:39
20.30 u
Cox & Moore doorgestoten naar de 11e plaats algemeen,
Vosse 5de achter de Zakowski viper, de twee astra's en de tt

moore
31-05-2003, 22:45
Originally posted by FLAT6
20.30 u
Cox & Moore doorgestoten naar de 11e plaats algemeen,
Vosse 5de achter de Zakowski viper, de twee astra's en de tt

audi tt en opel astra v8 1 en 2.

de bmw van moore en cox 6de algemeen na 7.30 uren race :)

Pascal
01-06-2003, 00:30
31.05.2003 23:52:26
#7 Abt-Audi fährt nach kurzem Ausflug im Kiesbett, im Bereich der Mercedes Arena, weiter


31.05.2003 23:56:37
Nach dem Ausflug ins Kiesbett wird der Abt-Audi #7 an der Box durchgeckeckt und vom Kies befreit

Raceboy
01-06-2003, 00:32
Ik moet zeggen die DTMS verbazen me. Dat ze snel waren dacht ik al wel maar ze blijken ook erg betrouwbaar tot nu toe.

Pascal
01-06-2003, 00:40
Originally posted by FLAT6
is er iemand die duits kan vertalen en me kan zeggen wat dit mogelik te betekenen heeft "Technischer Defekt Breidscheid "
er zijn nogal wat wagens die daar last van hebben

Kan niet zo goed Duits maar :

Technischer Defekt : technisch defect.

Breidscheid is een dorpje waar het circuit over een brug over de openbare weg gaat. Tot daar gaat het circuit in dalende lijn en aan de overkant van de bri-ug gaat het terug in stijgende lijn. Ik vermoed dat de wagens een technisch defect hebben en daarom zich kunnen laten uitrollen tot in Breidscheid .

C U

NGT Racing
01-06-2003, 01:01
Originally posted by Pascal
Kan niet zo goed Duits maar :

Technischer Defekt : technisch defect.

Breidscheid is een dorpje waar het circuit over een brug over de openbare weg gaat. Tot daar gaat het circuit in dalende lijn en aan de overkant van de bri-ug gaat het terug in stijgende lijn. Ik vermoed dat de wagens een technisch defect hebben en daarom zich kunnen laten uitrollen tot in Breidscheid .

C U

:+ :+ :+

achso,

das hatte ich ein bischen anders geinterpretierd

als ik in duitsland op onderhoud ga moet ik dus niet vragen of ze eens naar men Breidscheid kunnen kijken.

bedankt voor de verduidelijking.

iemand een idee wat er met de Vosse mobiel is gebeurd ?

Mark
01-06-2003, 01:14
Korrekt, na de brug van Breidscheid is groot "parkeervak" voor gestrande wagen.................

Oftwel ben net terug.......wat een dag!! Perfekt.

Morgen een klein verslagje.....conclusie is wel al bekend: Volgend jaar terug, meerdere dagen :D ..........en als het ff kan nog wat meer wedstrijden van de Veedol langstrecke Pokal.

Pascal
01-06-2003, 02:26
Originally posted by Pascal
Kan niet zo goed Duits maar :

Technischer Defekt : technisch defect.

Breidscheid is een dorpje waar het circuit over een brug over de openbare weg gaat. Tot daar gaat het circuit in dalende lijn en aan de overkant van de bri-ug gaat het terug in stijgende lijn. Ik vermoed dat de wagens een technisch defect hebben en daarom zich kunnen laten uitrollen tot in Breidscheid .

C U

Ter bevestiging :

2:14 #250 VW Bora wird mit Technischem Defekt RIchtung Breidscheid geschleppt

C U

Pascal
01-06-2003, 02:35
01.06.2003 02:08:50
Strafe gegen das Zakspeed-Team - alle Details bei den Stundenreporten...

Foutje gemaakt ?????????

C U

Pascal
01-06-2003, 02:36
Ze zijn er wel redelijk streng. Regelmatig worden er "stop & go's" uitgedeeld voor "Speeding in the pitlane"

Zal zeker niet gemakkelijk zijn met een deelnemersveld van meer dan 200.

C U

Pascal
01-06-2003, 02:42
Originally posted by Pascal
01.06.2003 02:08:50
Strafe gegen das Zakspeed-Team - alle Details bei den Stundenreporten...

Foutje gemaakt ?????????

C U

01.06.2003 02:07:50

Gegen das Zakspeed Team Fuji (#1 Zakowski / Lamy / Lechner) haben die Sportkommissare eine Sportstrafe verhängt: fünf Runden der abgeleisteten Renndistanz werden abgezogen. Der Grund: Das Team hat einen größeren Tank, als die nach der Sondereinstufung in der Gruppe „24 Stunden Spezial“ vorgesehenen 90 Liter.

Nach eingehender Prüfung durch die technischen Kommissare wurde festgestellt, dass es sich beim Fahrzeug mit der #1 um eine „Chrysler Viper“ handelt – unter diesem Namen hatte das Zakspeed-Team bereits dreimal den Gesamtsieg beim 24-Stunden-Rennen erringen können. Der dem Veranstalter 2003 benannte Name „Dodge Viper“ stellt lediglich eine Typenbezeichnung dar. Der Hersteller, auf den die FIA-Homologation des Fahrzeugs zurückgeht, ist Chrysler. Der vom Team auf den Namen „Dodge Viper“ beantragte Wagenpass wurde während der Veranstaltung durch den DMSB präzisiert und auf „Hersteller: Chrysler, Typ: Dodge Viper GTS“ umgeschrieben.

Die Chrysler-Viper ist allerdings per Reglement auf ein Tankvolumen von 90 Liter und einen Luftmengenbegrenzer von 30,8 mm beschränkt. Daher hätte das Team beim ersten Tankstopp nicht mehr als 90 Liter nachtanken dürfen. Da dem Team seitens der Sportkommissare keine Absicht unterstellt wurde, konnte von einem Wertungsausschluss abgesehen werden. Das Team hat gegen die Entscheidung Berufung angekündigt, die allerdings keine aufschiebende Wirkung hat.



Dat is duidelijk....

C U

A.J.
01-06-2003, 05:32
Ben ook terug van de Ring. Was weer genieten de voorbije twee dagen. Nu de rest via internet volgen.
De sfeer ginder was weeral enorm, zelfs toen ik vrijdag om 8u 's morgens naar de trainingen ging kijken was er overal de typische Nordschleife ambiance.

Top :
* de DTM wagens : nooit gedacht dat die zo lang gingen volhouden
* de sfeer : de duizenden kampvuurtjes, muziekinstallaties en zatte Duitsers maken het gebeuren rond de piste echt uniek.
* de herkenningslichtjes : Er rijdt een Porsche mee die 2 groene lazerstralen zendt waardoor je de wagen reeds een hele tijd voor hij in de buurt komt opmerkt in de lucht. Moeilijk uit te leggen, je moet het gezien hebben.
* het deelnemersveld : het niveau is dit jaar van nooitgeziene kwaliteit en ook het aantal (210 wagens) blijft speciaal.

FLOP :
* DE M3's van Schnitzer : Mag toch niet gebeuren voor een fabrieksteam, stukken met beide wagens in de eerste ronde en daarna weer perfect bollen.
* De opwarmronde : In Hatzenbach stond het publiek op de piste waardoor de wagens stapvoets voorbij moesten. Hierdoor was de laatste groep veel te laat gestart en werd er reeds na één ronde gedubbeld en liepen de wagens gewoon heet door de file.

Scapa
01-06-2003, 10:20
Top 10 op dit moment:

1 5 OPEL Astra V8 Coupe REUTER Manuel, SCHEIDER Timo, TIEMANN Marcel, STRYCEK Volker 112 18:55:38.973
2 8 AUDI Abt Audi TT-R WENDLINGER Karl, ABT Christian, NISSEN Kris, WERNER Marco 112 19:02:34.605 6:55.632
3 1 DODGE Viper ZAKOWSKI Peter, LAMY Pedro, LECHNER Robert 108 18:55:15.497 4 Runden
4 27 PORSCHE 996 GROHS Harald, SCHARMACH Peter, FISCHER Werner, REISERT Thomas 107 18:59:59.350 5 Runden
5 12 PORSCHE 996 LUHR Lucas, COLLARD Emmanuel, BERNHARD Timo 106 18:55:00.056 6 Runden
6 43 BMW M3 MÜLLER Jörg, MÜLLER Dirk, HÜRTGEN Claudia, DUEZ Marc 105 19:04:29.254 7 Runden
7 10 BMW SCHEID Johannes, KAINZ Oliver, MERTEN Mario 104 18:59:02.034 8 Runden
8 46 PORSCHE 996 DÖREN Edgar, LÜCK Carl Christian, DR. WAWER Ernst-Paul, KOVAC Franjo 103 18:56:35.258 9 Runden
9 34 PORSCHE 996 OTTO Jörg, WEISS Georg, ZINNOW Thomas, ERKES Artur 103 18:58:19.913 9 Runden
10 64 BMW M3 ADAMS Rudi, FRIES Andreas, WENGER Sepp, RIESS Werner 103 18:58:44.791 9 Runden


Mooie remonte van de #43 M3 GTR. Nog steeds 2 DTM wagens op kop

Megane
01-06-2003, 10:21
Schoysman plaats 49
Vosse momenteel plaats 86

Megane
01-06-2003, 10:24
Ook bert lambrecht reed mee. plaats 198, uitgevallen zekers :confused:

Mistery
01-06-2003, 10:31
OK, er vallen nog een aantal uren te rijden, maar wie er volgens mij niet happy gaan zijn, dat zijn Luhr/Collard/Bernhard... Die kerels kregen steun vanuit Zuffenhausen, en daarom had ik er dus ook iets meer van verwacht. Die zes ronden maken ze niet zomaar goeg...Die Langstrecke...tja...die is lang hé...zes ronden is niet niks...

moore
01-06-2003, 10:32
moore int. motorsport 18de algemeen en 3de in klasse :)

Scapa
01-06-2003, 10:46
De andere officiële M3-GTR is uitgevallen deze nacht na een crash.

Racing by night:

http://adac.24h-rennen.de/live/pixx/Abend_Nacht/20030601-033.jpg

http://adac.24h-rennen.de/live/pixx/Abend_Nacht/20030601-034.jpg

Ah, laat de 24u van Zolder maar snel komen :)

A.J.
01-06-2003, 10:49
Bij het officiële BMW team zullen ze ook wel hun klak aan't opvreten zijn. Duidelijk de snelste wagen want meer dan 2 ronden meer afgelegd dan de leiders sinds gisterenavond. Dus ze hadden duidelijk deze race kunnen winnen.
Ik vind de manier waarop ze al hun kansen weggaven toch wel ongelooflijk. Door "droog ijs" rond de versnellingsbak te steken tijdens de langzame opwarmronde barstten de olieleidingen van de boîte en moesten ze de versnellingsbakken verwisselen. Ik snap niet dat ze dat met dat "droog ijs" niet eerst uitgeprobeert hebben. Ze hebben wel tientallen uren getraint op diverse circuits (waaronder Fancorchamps) en heel veel geld uitgegeven en dan zo alles uit handen geven. Onbegrijpelijk.
Zo'n wagen in de Belcar, dat zou wat zijn.... (blijven dromen)

Werner333
01-06-2003, 12:17
Originally posted by Marshal
Komt daarmee ook de special op DSC te vervallen? Zou jammer zijn, de foto's van Pompierke waren hiervoor gevraagd (Klaus in een Sierra RS500, ze schijnen zeldzaam te zijn)...........dat had mijn site wat extra promotie opgeleverd.

Special is online en de foto's staan erop. ;)

Mark
01-06-2003, 13:27
Originally posted by Werner333
Special is online en de foto's staan erop. ;)

Kun je me die mailen? svp....................

Mark
01-06-2003, 14:06
Mijn eerste keer ;)

Redlijk laat vertrokken naar der Ring, met als resultaat nogal wat verkeer........door de drukte en al werden we een bepaalde kant uitgestuurd, geen idee waar we zouden uitkomen.

Het bleek dus eindelijk de brug bij Breisscheid te worden, na de wagen gratis geparkeerd te hebben op de parkeerplaats van Lidl :D op naar de entree.

Op het moment dat je de kassa voorbij gaat, zie je meteen al de magie van dat circuit. Dat valt niet uit te leggen, gewoon zien er ervaren. De passage over Breidscheid is gewoon machtig.....en dan scherp rechts naar boven draaien.

Aangezien het daar nogal druk was, iets verder doorgelopen naar Wehrseifen. Daar hebben we de eerste twee uur van de rcae gekeken. Wat een bocht, steil naar beneden, geen ruimte voor fouten.............volgens mij moet dat toch iets aparts zijn voor een coureur.

Het ging daar overigens ook goed mis met de "190teile.de Mercedes". Die gast knalde daar vol in de vangrails met als gevolg een heftig oliespoor.

Volgens mij waren de rijders goed "ge-brieft", heel rustig.........bijna pace-car tempo reden ze daarvoorbij. Zodat men op een ordentelijke manier het oliespoor kon bewerken.

Hierna doorgelopen naar 3-Fach Rechts, Metzgefeld richting Adenauer Forst. Dat laatste stukje ging nogal lastig.........tja omdraaien en voor donker weer uit het bos zijn. Dat ging dus even mis.........zowat een uur gelopen voordat we weer bij de baan waren. Van ellende maar twee heuevelruggen dwars genomen. Steil naar boven en naar beneden.

Zelfde stuk weer teruggelopen, op weg naar Imbiss Breidscheid :D

De overgang van schemer naar nacht hebben we vanaf Breidscheid bekeken.

Dan de race zelf, daar heb ik niet veel van kunnen volgen, geen radio en de speaker was slecht te verstaan. Dat was dus voornamelijk auto's kijken...........

Maar met 240 stuks gaat dat dus nooit vervelen. Normaal gesproken heb ik na een rondje of twee wel alle wagens in mij opgenomen.........maar hier naar drie, vier uur zag ik nog steeds auto's voorbij komen die me eerder nog niet opgevallen waren.

Prachtig om te zien dat de echte amateurs hier nog meerijden....gewoonweg genieten. Die gasten in hun Fiat Ritmo vond ik wel apart, maar er rijden zoveel aparte wagens mee.....

Alle andere 24-uurs races verbleken toch een beetje bij deze massa-wedstrijd.

Trouwens dat circuit is een walhalla voor de amateur-fotograaf. Je hebt hier echt geen perskaart nodig voor opnames dicht bij de baan.

Alleen dit kieken had zijn rolletjes al volgeschoten voordat ie de twee mooiste plekjes ontdekt had op dit stuk. Bij Metzgesfeld sta je dus 1 meter van de baan......met lage draad. Het is soms ff klauteren maar dan zie je ook wat.

Bij Wehrseifen ook, maar dat kwam ik pas op het einde achter. Die plaats is alleen geschikt in de morgen, ivm tegenlicht.

De campings zijn een verhaal apart, beschrijven heeft geen zin........gewoon ervaren. Die duitsers zijn met recht Schweinen :D

Buitenlanders? Nauwelijks belgen en nederlanders terwijl dit evenement toch zo kortbij ligt. Datzelfde geldt ook voor de coureurs.........naar mijn mening zou menig BC / TC team daar geen slecht figuur slaan.

conclusie: 2004 I'll be back

ps. foto's met een beetje geluk morgenavond online.

NGT Racing
01-06-2003, 14:20
't is inderdaad niet ver en BC/TC wagens zouden er meekunnen, maar ik denk dat de meeste zich geremd voelen door het zien van het circuit, na een stuurfoutje heb je op de meeste plaatsen en half metertje gazon en een stevig duits vangrailtje, het risico om met een total loss terug te komen ligt hier toch wat hoger dan op eender welk ander circuit.

De snelheidsverschillen nemen hier toch ook unieke proporties aan he,

Mark
01-06-2003, 14:55
Originally posted by FLAT6

De snelheidsverschillen nemen hier toch ook unieke proporties aan he,

Klopt, toch gevoelsmatig vond ik dat niet gevaarlijk overkomen. Als je af en toe zag hoe die DTM's, GTR's en 996 om die langzamere deelnemers heen slalomde.........heel veel discipline bij die topwagens. Dat deden ze heel behoedzaam........leven en laten leven, onder dat motto.

Idd, de ruimte aan weerszijden is af en toe maar een halve meter......kwestie van iets meer budget nemen voor eventuele herstel werkzaamheden :D :D

moore
01-06-2003, 15:14
1. Manuel Reuter, Scheider Timo, Tiemann Marcel en Strycek Volker met hun Opel Astra V8 Coupé
2. Wendlinger Karl, Abt Christian, Nissen Kris en Werner Marco met hun Audi TT-R
3. Lurh Lucas, Collard Manuel en Bernhard Timo met hun Porsche 996.

Moore International Motorsport 10 de algemeen en 2 de in klasse :)

joost
01-06-2003, 18:19
Proficiat aan Willy na veel pech in de Belcar....

joost
01-06-2003, 21:31
Enkele andere opmerkelijke resultaten:

12de: een Volvo S60
20ste: een Alfa 147 JTD, jawel een diesel
ergens achteraan: een authentieke Morgan +8

JPMontoya
01-06-2003, 23:14
http://www.racing1.de/web/_img/vln/2003/9924h_nuerburgring/clio_huch_o.jpg
RAAR, zéér RAAR

NGT Racing
02-06-2003, 12:32
Op een rondje van 9.00 minuten kan je wel wat voordeel halen uit het nemen van een binnenwegje natuurlijk :-))

Scapa
02-06-2003, 19:57
Jammer dat er geen officiële GTR de finish heeft gehaald... Dat is echt wel één van de mooiste race-wagens op deze aardbol vind ik persoonlijk.

http://www.bmw-motorsport.com/ms/images/de/4_serien/46_24h/461_news/4614_galerie/24h_rennen_11.jpg http://www.bmw-motorsport.com/ms/images/de/4_serien/46_24h/461_news/4614_galerie/24h_rennen_10.jpg

http://www.bmw-motorsport.com/ms/images/de/4_serien/46_24h/461_news/4614_galerie/24h_rennen_10.jpg http://www.bmw-motorsport.com/ms/images/de/4_serien/46_24h/461_news/4614_galerie/24h_rennen_01.jpg

bron: www.bmw-motorsport.com

Scapa
02-06-2003, 20:01
Originally posted by A.J.
Bij het officiële BMW team zullen ze ook wel hun klak aan't opvreten zijn. Duidelijk de snelste wagen want meer dan 2 ronden meer afgelegd dan de leiders sinds gisterenavond. Dus ze hadden duidelijk deze race kunnen winnen.
Ik vind de manier waarop ze al hun kansen weggaven toch wel ongelooflijk. Door "droog ijs" rond de versnellingsbak te steken tijdens de langzame opwarmronde barstten de olieleidingen van de boîte en moesten ze de versnellingsbakken verwisselen. Ik snap niet dat ze dat met dat "droog ijs" niet eerst uitgeprobeert hebben. Ze hebben wel tientallen uren getraint op diverse circuits (waaronder Fancorchamps) en heel veel geld uitgegeven en dan zo alles uit handen geven. Onbegrijpelijk.
Zo'n wagen in de Belcar, dat zou wat zijn.... (blijven dromen)

Weet jij toevallig ook iets van tijden? Wanneer hebben ze juist getest?

PJ46
02-06-2003, 20:30
Ben ook net terug...

Mark
02-06-2003, 22:26
foto's staan online........enjoy.

Toch prachtig, een Fiat Ritmo tussen al dat duits geweld. Om het smakelijk te houden heb ik geen sfeer-impressies online gezet van 200.000 bezopen duitsers. :D

Raceboy
02-06-2003, 22:32
Wat me opvalt. Die lichten op de Morgan staan schoon recht :D

NGT Racing
02-06-2003, 22:34
Ritmo is inderdaad cool !!

moore
02-06-2003, 23:54
Originally posted by Marshal
foto's staan online........enjoy.

Toch prachtig, een Fiat Ritmo tussen al dat duits geweld. Om het smakelijk te houden heb ik geen sfeer-impressies online gezet van 200.000 bezopen duitsers. :D

mooie foto van moore, marshal trouwens de rest ook :)

A.J.
03-06-2003, 00:11
Originally posted by stijnconinx
Weet jij toevallig ook iets van tijden? Wanneer hebben ze juist getest?

Tijden weet ik niet maar het was midden maart en ze hebben toen ene in de muur geplant (ik geloof met John Nielsen aan't stuur). Toen was het trouwens een eerste test en ze reden dus steeds heel korte sessies van ongeveer 3 ronden.

Mark
03-06-2003, 00:17
Originally posted by moore
mooie foto van moore, marshal trouwens de rest ook :)

Bedankt voor het compliment.

Wel erg duidelijk dat Philips sponsor is van Moore, mijn god wat een lampen hebben die erop staan.

Idd, de polo is philips-vrij ;)

joost
04-06-2003, 08:22
Originally posted by raceboy
Wat me opvalt. Die lichten op de Morgan staan schoon recht :D

omdat dat geen Aero 8 is maar een +8. De Aero 8 is de nieuwe wagen, deze is het oude klassieke model.

Raceboy
04-06-2003, 13:00
Originally posted by joost
omdat dat geen Aero 8 is maar een +8. De Aero 8 is de nieuwe wagen, deze is het oude klassieke model.

Ik vind klassiek heel mooi dan. :cool:

PJ46
13-07-2003, 15:38
Onboard Videos Falken Nissan Skyline (http://www.falken-europe.de/dede/content_sports_news_dede.shtml#race5)

Mark
13-07-2003, 19:20
Zakspeed is defintief verwijderd uit de uitslagen van de 24U van der Ring, staat te lezen in de Autosport van deze week.

Peter Zakowski gaat uiteraard in beroep...........