View Full Version : Haspengouw Rally naar D1
Door het wegvallen van de Tour de Luxembourg zocht men een vervanging voor deze wedstrijd. De TAC Rally te Tielt was tot op heden de enige officiële kandidaat. Desondanks werd de Haspengouw door de RACB aangezocht om voor deze vervanging te zorgen. Zij willen op deze uitdaging ingaan onder enkele voorwaarden. Zo vragen ze steun aan de RACB en vragen ze ook garanties voor de toekomst. Daarenboven willen ze trouw blijven aan D2 en aan de VAS. Het zal bijgevolg een huzarenstukje worden om deze drie divisies in één weekend te laten opdraven.
Nog niets is echter officieel beslist...
Good Luck TR.....
Datum : 28/09/2003
Bron : Autonews.
C U
Eric Dupain
06-06-2003, 16:46
Vandaag verspreidde de RACB volgend persbericht.
Rekening houdend met de vraagtekens rond de organisatie van de Tour du Luxembourg heeft RACB Sport beslist deze wedstrijd van de kalender van het Belgisch Rallykampioenschap Divisie 1 terug te trekken.
RACB Sport was er zich van bewust dat deze beslissing het kampioenschap kon vertekenen en bovendien problemen kon meebrengen voor alle betrokken partijen (deelnemers, sponsors, preparateurs, importateurs…) in het kampioenschap. Daarom werd naar een vervanger gezocht.
Rekening houdend met alle criteria, zoals de datum en geografische ligging, viel de keuze uiteindelijk op de 12 Uren van Haspengouw.
De “Haspengouw”, een wedstrijd in Divisie 2 die de geschiedenis van de Belgische rallysport hielp schrijven, krijgt er op zondag 28 september dus uitzonderlijk de vijfde manche van het Kampioenschap Divisie 1 bij.
RACB Sport wil de organisatoren bedanken voor hun enthousiasme en zal alles in het werk stellen om hen te steunen bij het op de been brengen van hun nieuwe wedstrijd.
www.rally-action.com
/* samengevoegd met het reeds bestaande topic, mvg, Bart, moderator @ depaddock.eu */
waar is de goeien tijd van mid-jaren '80... :cool:
Eric Dupain
06-06-2003, 20:09
Inderdaad Huudo, waar is den tijd. Met de KP van Borgloon, die voor mijn deur doorkwam in Hex. Machtig. Heb daar nog prachtige onboardbeelden van met Luc Lennertz.
En KP Zepperen ... machtig. Heb ooit het geluk gehad om één keer met Freddy Loix deze wedstrijd te rijden. Spijtig genoeg zijn we toen op enkele ritten van de finish uitgevallen.
Originally posted by Eric Dupain
Inderdaad Huudo, waar is den tijd. Met de KP van Borgloon, die voor mijn deur doorkwam in Hex. Machtig. Heb daar nog prachtige onboardbeelden van met Luc Lennertz.
En KP Zepperen ... machtig. Heb ooit het geluk gehad om één keer met Freddy Loix deze wedstrijd te rijden. Spijtig genoeg zijn we toen op enkele ritten van de finish uitgevallen.
KP Zepperen, manneke manneke manneke! Duez in de 6R4 en Robert in de RS200 uit de plantages zien schieten en de "Hondsberg" op, of KP Gingelom, of Waasmont... en natuurlijk KP Brustem Droogmans en Snijers met de Porsche ! ZAAALIG! :D :+ :D
'k zal eens in mijn archief zoeken en eens wat foto's van toen posten.
dat waren nogal eens schoon kruiskes in die tijd :D
Originally posted by sledge
dat waren nogal eens schoon kruiskes in die tijd :D
lol - 't lukt niet van hier, zal straks van thuis eens proberen zie! Stay-Tuned!!
Eric Dupain
06-06-2003, 20:29
Man man man, inderdaad ... Robert , Patrick, Guy, ... da waren nogal es tijden.
En wie weet, ... da kan allemaal terug komen hè.
Huudo, ... we moeten dringend es een pint gaan drinken man.
pompierke
07-06-2003, 00:16
Ik heb nog menige foto's van de Haspengouwrally van de jaren 80. Zal eens aan mijn werkman ;) "Marshal" vragen om ze zo vlug mogelijk op mijn site te plaatsen want hij heeft mijn volledige collectie van foto's van vroeger.
Ik weet dat Marshal zij best zal doen, waarvoor dank. ;)
Tot nu toe staat enkel 89 op de site maar ik heb er nog van vroeger jaren en ze zijn de moeite waard.
The good old times of the Haspengouwrally.
www.pompierke.tk
Originally posted by pompierke
[B]Zal eens aan mijn werkman ;) "Marshal" vragen om ze zo vlug mogelijk op mijn site te plaatsen B]
Yep, je hebt alleen het probleem dat deze werkman vandaag vertrekt naar Le Mans voor 10 dagen..........maar de eerste twee dagen komen we niet verder dan Spa :+
heb wel al die foto's nagelopen........zit prachtwerk tussen.
pompierke
07-06-2003, 00:35
Doe maar rustig maatje. :p
Geniet van Francorchamps en zeker van Le Mans en nadien met volle overtuiging ertegen aan ;) want het zijne mooie foto's, als zeg ik het zelf (dikke nek :+ )
pompierke
Originally posted by Huudo
lol - 't lukt niet van hier, zal straks van thuis eens proberen zie! Stay-Tuned!!
Robert Droogmans
http://users.skynet.be/automotomover/real/haspen/belgaporsche2.jpg
Robert Droogmans
http://users.skynet.be/automotomover/real/haspen/belgars200-3.jpg
Robert Droogmans
http://users.skynet.be/automotomover/real/haspen/belgasierra1.jpg
Juha Kankunnen :cool:
http://users.skynet.be/automotomover/real/haspen/juha-belga.jpg
Eric Dupain
08-06-2003, 12:02
huudo, die met de RS 200 is van in Waasmont, niet ?
mooie pics !
ik zou op www.rally-action.com in september een special willen brengen van de Haspengouw rally. Als je ooit foto's hebt, mag je ze me steeds bezorgen om ze te publiceren.
Originally posted by Eric Dupain
huudo, die met de RS 200 is van in Waasmont, niet ?
mooie pics !
ik zou op www.rally-action.com in september een special willen brengen van de Haspengouw rally. Als je ooit foto's hebt, mag je ze me steeds bezorgen om ze te publiceren.
Yep! Iedereen die Haspengouwrally in het bloed heeft weeet gewoon dat dat Waasmont is! :D Sure thing!
Eric Dupain
08-06-2003, 12:06
wat zijn de andere locaties ?
Goei vraag! :rolleyes:
In die tijd was ik nog niet geequipeerd met fatsoenlijk fotogerief - was toen net geen 20 en pas van school af. :D Ik heb de foto's van een vriend toen laten bijmaken. De Porsche vermoed ik is Gingelom, de Sierra denk ik Binderveld en Kankunnen weet ik niet precies...
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.