PDA

View Full Version : FIA GT Brno


Mistery
23-05-2003, 16:08
Deze voormiddag werd het vierde wedstrijdweekend van het FIA GT kampioenschap op gang gevlagd met de eerste officiële trainingssessie.

Na alle tegenslagen tijdens de voorbije drie manches, hopen we dat Anthony Kumpen dit weekend eens gespaard blijft van pech. Aan intrensieke snelheid ontbreekt het de jonge Limburger zeker niet : tijdens de eerste sessie realiseerde hij een knappe derde tijd, enkel voorafgegaan door de twee wagens van Lister Racing. Opmerkelijk toch, dit resultaat : Brno is een omloop die de Chrysler Viper absoluut niet ligt, en iedereen verwachtte de Maranello's op kop, maar de eerste van die wagens was pas op de vierde plaats terug te vinden.

Momenteel zijn ze in Brno bezig aan de tweede sessie.


verslagen zijn online op www.anthonykumpen.com

Mistery
23-05-2003, 16:18
De resultaten van de eerste sessie :


FIA GT Championship 2003 - FREE PRACTICE 1

POS NO CL TEAM NAT CAR TIME
1 14 GT LISTER RACING GBR Lister Storm 1:59.339
2 15 GT LISTER RACING GBR Lister Storm 1:59.789
3 5 GT CARSPORT FORCE ONE SUI Chrysler Viper GTS-R 2:00.259
4 22 GT BMS SCUDERIA ITALIA ITA Ferrari 550 Maranello 2:00.672
5 6 GT CREATION AUTOSPORTIF GBR Lister Storm 2:00.684
6 9 GT JMB RACING FRA Ferrari 550 Maranello 2:00.709
7 2 GT KONRAD MOTORSPORT GER Saleen S7-R 2:00.959
8 4 GT CARSPORT FORCE ONE SUI Chrysler Viper GTS-R 2:01.504
9 23 GT BMS SCUDERIA ITALIA ITA Ferrari 550 Maranello 2:01.611
10 8 GT GRAHAM NASH GBR Saleen S7-R 2:02.086
11 10 GT JMB RACING FRA Ferrari 550 Maranello 2:02.555
12 21 GT CARE RACING GBR Ferrari 550 Maranello 2:03.026
13 7 GT GRAHAM NASH GBR Saleen S7-R 2:03.465
14 11 GT ROOS OPTIMA SWE Chrysler Viper GTS-R 2:03.737
15 16 GT WIETH RACING GER Ferrari 550 Maranello 2:04.497
16 50 NGT FREISINGER M SPORT GER Porsche 996 GT3-RS 2:04.530
17 57 NGT MENX CZE Ferrari 360 Modena 2:04.691 29 5.352 155.99
18 52 NGT JMB RACING FRA Ferrari 360 Modena 2:04.841
19 18 GT ZWAANS RACING NED Chrysler Viper GTS-R 2:05.623
20 89 NGT TEAM MARANELLO GBR Ferrari 360 Modena 2:05.723
21 99 NGT RWS YUKOS GER Porsche 996 GT3-RS 2:05.922
22 51 NGT FREISINGER M SPORT GER Porsche 996 GT3-RS 2:06.348
23 88 NGT TEAM MARANELLO GBR Ferrari 360 Modena 2:06.818
24 74 NGT TEAM EUROTECH GBR Porsche 996 GT3-RS 2:08.660
25 58 NGT AUTO PALACE FRA Ferrari 360 Modena 2:08.884
26 12 GT PROTON COMPETITION GER Porsche 911 GT2 2:09.000
27 75 NGT TEAM EUROTECH GBR Porsche 996 GT3-RS 2:09.252
28 77 NGT RWS YUKOS GER Porsche 996 GT3-RS 2:09.440
29 56 NGT ALDA MOTORSPORT POL Porsche 996 GT3-RS 2:09.904
30 53 NGT JMB RACING FRA Ferrari 360 Modena 2:14.953
31 69 NGT PROTON COMPETITION GER Porsche 996 GT3-RS 1:30:45.152

Mistery
23-05-2003, 16:51
En ook tijdens de tweede sessie wisten Kumpen-Hezemans zich vooran te handhaven. Nu reden ze de vierde tijd. In elk geval veelbelovend voor de kwalificaties die morgen op het programma staan.

Uitslag van sessie twee volgt ASAP.


www.anthonykumpen.com

Mistery
23-05-2003, 17:00
Resultaten sessie 2 :

POS NO CL TEAM NAT CAR TIME
1 14 GT LISTER RACING GBR Lister Storm 1:58.800
2 2 GT KONRAD MOTORSPORT GER Saleen S7-R 1:59.156
3 23 GT BMS SCUDERIA ITALIA ITA Ferrari 550 Maranello 1:59.699
4 5 GT CARSPORT FORCE ONE SUI Chrysler Viper GTS-R 2:00.800
5 15 GT LISTER RACING GBR Lister Storm 2:00.872
6 7 GT GRAHAM NASH GBR Saleen S7-R 2:00.902
7 22 GT BMS SCUDERIA ITALIA ITA Ferrari 550 Maranello 2:00.979
8 8 GT GRAHAM NASH GBR Saleen S7-R 2:01.132
9 18 GT ZWAANS RACING NED Chrysler Viper GTS-R 2:01.561
10 21 GT CARE RACING GBR Ferrari 550 Maranello 2:01.668
11 6 GT CREATION AUTOSPORTIF GBR Lister Storm 2:01.687
12 4 GT CARSPORT FORCE ONE SUI Chrysler Viper GTS-R 2:02.021
13 9 GT JMB RACING FRA Ferrari 550 Maranello 2:02.924
14 11 GT ROOS OPTIMA SWE Chrysler Viper GTS-R 2:04.116
15 16 GT WIETH RACING GER Ferrari 550 Maranello 2:04.426
16 88 NGT TEAM MARANELLO GBR Ferrari 360 Modena 2:04.691
17 89 NGT TEAM MARANELLO GBR Ferrari 360 Modena 2:05.031
18 50 NGT FREISINGER M SPORT GER Porsche 996 GT3-RS 2:05.210
19 52 NGT JMB RACING FRA Ferrari 360 Modena 2:05.990
20 61 NGT EMKA RACING GBR Porsche 996 GT3-RS 2:06.129
21 57 NGT MENX CZE Ferrari 360 Modena 2:06.450
22 58 NGT AUTO PALACE FRA Ferrari 360 Modena 2:06.891
23 99 NGT RWS YUKOS GER Porsche 996 GT3-RS 2:07.038
24 51 NGT FREISINGER M SPORT GER Porsche 996 GT3-RS 2:07.112
25 74 NGT TEAM EUROTECH GBR Porsche 996 GT3-RS 2:08.081
26 56 NGT ALDA MOTORSPORT POL Porsche 996 GT3-RS 2:09.262
27 75 NGT TEAM EUROTECH GBR Porsche 996 GT3-RS 2:09.379
28 77 NGT RWS YUKOS GER Porsche 996 GT3-RS 2:09.622
29 12 GT PROTON COMPETITION GER Porsche 911 GT2 2:10.330
30 53 NGT JMB RACING FRA Ferrari 360 Modena 2:11.784
31 69 NGT PROTON COMPETITION GER Porsche 996 GT3-RS 2:12.789
32 54 NGT CIRTEK MOTORSPORT USA Porsche 996 GT3-RS 2:14.328

Mistery
24-05-2003, 11:48
De eerste kwalificatiesessie van de FIA GT wedstrijd te Brno is zopas afgelopen. Anthony Kumpen en Mike Hezemans realiseerden de zesde tijd. Een verslagje hierover is te vinden op www.anthonykumpen.com

De volledige uitslag van de eerste kwalificatiesessie :

POS NO CL DRIVERS NAT CAR TIME
1 2 GT Konrad/Seiler/Gounon Saleen S7-R 1:56.695
2 14 GT Campbell-Walter/Kinch Lister Storm 1:56.978
3 23 GT Biagi/Bobbi Ferrari 550 Maranello 1:57.431
4 22 GT Cappellari/Gollin Ferrari 550 Maranello 1:57.979
5 15 GT Deletraz/Piccini Lister Storm 1:58.509
6 5 GT Hezemans/Kumpen Chrysler Viper GTS-R 1:58.530
7 7 GT Erdos/Newton Saleen S7-R 1:58.544
8 8 GT Amorim/Chaves/Ramos Saleen S7-R 1:59.234
9 4 GT Alliot/Hallyday/Zacchia Chrysler Viper GTS-R 1:59.289
10 9 GT Babini/Peter Ferrari 550 Maranello 1:59.337
11 6 GT Verdon-Roe/Zadra Lister Storm 1:59.811
12 18 GT Zwaan/Zwaan/Abbelen Chrysler Viper GTS-R 2:00.254
13 21 GT Bryner/Calderari/Livio Ferrari 550 Maranello 2:00.680
14 10 GT Derichebourg/Terrien/Pescatori Ferrari 550 Maranello 2:00.779
15 11 GT Roos/Wallinder Chrysler Viper GTS-R 2:01.816
16 16 GT Wieth/Kaufmann Ferrari 550 Maranello 2:02.293
17 50 NGT Ortelli/Lieb Porsche 996 GT3-RS 2:03.371
18 52 NGT Bertolini/De Simone Ferrari 360 Modena 2:03.424
19 89 NGT Burt/Turner Ferrari 360 Modena 2:03.894
20 57 NGT Enge/Pergl Ferrari 360 Modena 2:04.474
21 99 NGT Lechner Jr/Daoudi Porsche 996 GT3-RS 2:04.492
22 58 NGT Gomez/Hiesse Ferrari 360 Modena 2:04.804
23 61 NGT Sugden/Short Porsche 996 GT3-RS 2:05.050
24 88 NGT Davies/Mullen Ferrari 360 Modena 2:05.478
25 51 NGT Longin/Gardel Porsche 996 GT3-RS 2:05.882
26 74 NGT Jordan/Sumpter Porsche 996 GT3-RS 2:06.714
27 75 NGT Jones/Jones Porsche 996 GT3-RS 2:07.565
28 56 NGT Dziurka/Dobrzanski Porsche 996 GT3-RS 2:07.623
29 12 GT Soli/Casadei/Marcinkiewicz Porsche 911 GT2 2:08.101
30 77 NGT Fomenko/Vasiliev Porsche 996 GT3-RS 2:08.323
31 53 NGT Kutemann/Gosse Ferrari 360 Modena 2:09.885
32 69 NGT Ried/Ried Porsche 996 GT3-RS 2:10.385
33 54 NGT Mayall/Khan Porsche 996 GT3-RS 2:10.650

Voor Bert Longin en zijn teamgenoot Gabriele Gardel werd het dus een 9de plaats in de N-GT klasse.

/* threads van de vrije trainingen en de kwalificaties samengevoegd tot 1 topic, mvg, Bart, moderator @ depaddock.eu */

joost
24-05-2003, 11:52
Mistery, we kunnen deze namiddag misschien een naar Scherpenheuvel trekken, hopend op een 'streppje' geluk voor onze Force One vrienden...
het weze hen gegund.

Mistery
24-05-2003, 17:13
Kwalificatiesessie 2 : KUMPEN OP KOP VAN HET HELE VELD !

Tijdens de tweede sessie bevestigde Anthony Kumpen nog maar eens een staaltje van zijn kunnen : hij realiseerde de snelste tijd van het hele veld !

De resultaten :

POS NO CL DRIVERS NAT CAR TIME
1 5 GT Hezemans/Kumpen Chrysler Viper GTS-R 1:59.757
2 9 GT Babini/Peter Ferrari 550 Maranello 2:00.092
3 4 GT Alliot/Hallyday/Zacchia Chrysler Viper GTS-R 2:00.486
4 14 GT Campbell-Walter/Kinch Lister Storm 2:00.852
5 2 GT Konrad/Seiler/Gounon Saleen S7-R 2:01.270
6 23 GT Biagi/Bobbi Ferrari 550 Maranello 2:01.290
7 7 GT Erdos/Newton Saleen S7-R 2:01.576
8 21 GT Bryner/Calderari/Livio Ferrari 550 Maranello 2:02.285
9 15 GT Deletraz/Piccini Lister Storm 2:02.317 21 2.560
10 10 GT Derichebourg/Terrien/Pescatori Ferrari 550 Maranello 2:02.351
11 6 GT Verdon-Roe/Zadra Lister Storm 2:02.729
12 8 GT Amorim/Chaves/Ramos Saleen S7-R 2:03.126
13 22 GT Cappellari/Gollin Ferrari 550 Maranello 2:03.291
14 16 GT Wieth/Kaufmann Ferrari 550 Maranello 2:03.503
15 18 GT Zwaan/Zwaan/Abbelen Chrysler Viper GTS-R 2:03.620
16 50 NGT Ortelli/Lieb Porsche 996 GT3-RS 2:04.508
17 52 NGT Bertolini/De Simone Ferrari 360 Modena 2:04.562
18 88 NGT Davies/Mullen Ferrari 360 Modena 2:05.574
19 11 GT Roos/Wallinder Chrysler Viper GTS-R 2:05.942
20 61 NGT Sugden/Short Porsche 996 GT3-RS 2:05.987
21 89 NGT Burt/Turner Ferrari 360 Modena 2:06.149
22 99 NGT Lechner Jr/Daoudi Porsche 996 GT3-RS 2:07.355
23 58 NGT Gomez/Hiesse Ferrari 360 Modena 2:07.422
24 51 NGT Longin/Gardel Porsche 996 GT3-RS 2:07.822
25 12 GT Soli/Casadei/Marcinkiewicz Porsche 911 GT2 2:08.301
26 54 NGT Mayall/Khan Porsche 996 GT3-RS 2:08.866
27 74 NGT Jordan/Sumpter Porsche 996 GT3-RS 2:08.918
28 57 NGT Enge/Pergl Ferrari 360 Modena 2:09.053
29 75 NGT Jones/Jones Porsche 996 GT3-RS 2:09.258
30 77 NGT Fomenko/Vasiliev Porsche 996 GT3-RS 2:10.275
31 56 NGT Dziurka/Dobrzanski Porsche 996 GT3-RS 2:10.633
32 53 NGT Kutemann/Gosse Ferrari 360 Modena 2:11.932
33 69 NGT Ried/Ried Porsche 996 GT3-RS 2:14.248


In de combined times blijft het duo Kumpen-Hezemans zesde, daar de tweede sessie tragere tijden toonde dan de sessie die deze voormiddag werd verreden.

airco
24-05-2003, 17:28
Wel zonde dat de piste blijkbaar trager was dan vanmorgen :(

Nuja ... 6e startplek is niet slecht .... Hopelijk geen problemen deze keer in de race

Sennake
24-05-2003, 18:28
Originally posted by airco
Hopelijk geen problemen deze keer in de race

Ik durf die woorden bijna niet meer uit te spreken...

redje
24-05-2003, 19:09
Originally posted by Sennake
Ik durf die woorden bijna niet meer uit te spreken...
Als t nu misgaat, dan is er wel iet mee gemoeid.

Gilles
25-05-2003, 10:29
Anthony Kumpen was deze morgen de snelste rijder van het veld! Hij was meer dan een halve seconde sneller dan de Saleen van Conrad Motorsport!

Meer nieuws op www.anthonykumpen.com

Gilles
25-05-2003, 16:44
Jammer genoeg hebben de beide Vipers van Force One Racing de finishvlag niet gezien...

De overwinning ging naar de Ferrari 550 Maranello van Biagi en Bobbi ... De zege in de NGT was voor Ortelli en Lieb...

Straks zal er een volledig verslag terug te vinden zijn op de www.anthonykumpen.com

redje
25-05-2003, 16:46
Originally posted by Sennake
Ik durf die woorden bijna niet meer uit te spreken...
En t is weer koekenbak. Kent da team wel iets van de vipers, want ik begin da serieus te betwijfelen.

Mistery
25-05-2003, 19:02
Originally posted by redje
En t is weer koekenbak. Kent da team wel iets van de vipers, want ik begin da serieus te betwijfelen.

Als je eventjes het verslag leest op de site van Anthony, dan zal je merken dat deze tegenslagen niets te maken hebben met de (technische) kennis van het team. De factor PECH overheerst, en dat is nu eenmaal een kwelduivel waaraan je weinig kan doen...

airco
25-05-2003, 19:08
ligt het aan mij ..... of staat er op de site nog nergens een verslag van de race?

in vind het voor de moment alleszins niet ....

Mistery
25-05-2003, 19:18
Waarschijnlijk zijn de webmasters momenteel de site aan het updaten, effe geduld dus... ;)

airco
25-05-2003, 19:19
ok thx

Sennake
25-05-2003, 19:45
Originally posted by redje
En t is weer koekenbak. Kent da team wel iets van de vipers, want ik begin da serieus te betwijfelen.

Ik had beter zelfs niet eens gezegd dat ik die woorden niet meer durf uit te spreken &àç§é@???!!!

Raceboy
25-05-2003, 19:57
Originally posted by Mistery
Als je eventjes het verslag leest op de site van Anthony, dan zal je merken dat deze tegenslagen niets te maken hebben met de (technische) kennis van het team. De factor PECH overheerst, en dat is nu eenmaal een kwelduivel waaraan je weinig kan doen...

Effe een quote van Lauda bovenhalen: " Eén keer pech is waarschijnlijk, twee keer is mogelijk, drie keer dan is er iets anders aan de hand."

Mistery
25-05-2003, 21:38
tja...ik kan daar maar één ding op zeggen : Lauda heeft dan zeer veel aan de hand gehad...

JPMontoya
25-05-2003, 22:08
Ik bemerk na 4races dat de Vipers er gewoon niet meer aan te pas komen. De hegemonie van vipers op het allerhoogste niveau is voorbij.

airco
25-05-2003, 22:16
Originally posted by JPMontoya
Ik bemerk na 4races dat de Vipers er gewoon niet meer aan te pas komen. De hegemonie van vipers op het allerhoogste niveau is voorbij.

Voortaan graag iets meer onderbouwde kritiek. Discussiëren doe je met argumenten, niet met oneliners.

Het klopt dat de Vipers niet echt geweldig scoren in het klassement. Toch denk ik dat je als neutrale toeschouwer moet vaststellen dat hier nog geen definitieve conclusies uit getrokken kunnen worden wat betreft de capaciteiten van de Viper ....

Op een stuk carbon rijden kan iedereen overkomen ..... Ook de Ferrari's of de Listers.

*OT*
Van een hegemonie van Ferrari in de F1 was na de eerste 3 races van dit seizoen ook niet veel te merken. Was ze voorbij ? nee verre van ....
*/OT*

Sennake
25-05-2003, 22:31
Originally posted by JPMontoya
Ik bemerk na 4races dat de Vipers er gewoon niet meer aan te pas komen. De hegemonie van vipers op het allerhoogste niveau is voorbij.

[list=1]
De Gt-klasse van de 24 uren van Le Mans zijn de laatste 2 jaar al gewonnen door een Corvette. Geen Viper dus.
Je trapt een open deur in door tegen Anthony Kumpen te zeggen dat de Viper niet meer de GT-wagen van de toekomst is. Eigenlijk was hij niet eens van plan om nog FIA-GT te rijden en bovendien : waarom denk je dat hij met het project Pagani bezig is?
Om daardoor te stellen dat de Vipers er gewoon niet meer aan te pas komen, vind ik schromelijk overdreven. De Force One Vipers vormen nog altijd een ernstige bedreiging van de concurrentie, en alhoewel de Viper "uitgeëvolueerd" is, kan hij zeker nog mee met de kop van het startveld en is hij in handen van Anthony Kumpen en Mike Hezemans zelfs nog geregeld de snelste van het veld. Dat pech hen telkens van een podiumplaats afhoudt doet niets af van de sterkte van de Viper.
Ik ben ervan overtuigd dat er dit seizoen nog overwinningen inzitten voor een Viper. Ik ben er evengoed van overtuigd dat hun rijk bijna uit is. Maar niet meer meekunnen? No way!
[/list=1]

Gilles
25-05-2003, 22:36
Originally posted by JPMontoya
Ik bemerk na 4races dat de Vipers er gewoon niet meer aan te pas komen. De hegemonie van vipers op het allerhoogste niveau is voorbij.
De Vipers heersen nog steeds over de Belcar ...
En de Viper zit misschien aan het einde van haar evolutiecyclus, maar Anthony en Mike hebben de voorbije 2 races duidelijk laten zien dat de Viper van Force One meekan met de Listers, Saleens en Ferraris! Telkens kwam er pech aan te pas om hen van het podium te houden!

Laten we overigens de overwinning van AK en Mike in Donnington vorig jaar niet vergeten ... dat was de enige race waar alles een beetje meezat!

Als we dit jaar ook van die races krijgen waar alles bij meezit, dan zie ik AK nog enkele keren op het hoogste schavotje staan!

JPMontoya
25-05-2003, 22:37
Komaan als je ziet dat vandaag de 1ste Viper nog achter de 1ste NGT wagen finished. Kan je toch duidelijk stellen dat na bijna 5jaar onafgebroken aan de top, er toch stillaan betere, nieuwere wagens in het veld komen. Ik zeg ook niet dat de Vipers worden weggereden hé, ik zeg dat ze niet meer prominent meevechten voor de overwinning in FIA-GT.

Intrinsiek zijn er snellere wagens bijgekomen, en de viper is niet meer het wapen om het FIA-GT kampioenschap naar je toe te trekken. Zoals dat in de voorgaande jaren, wel het geval was.

Belmondo Racing heeft dit misschien ingezien, en is slim genoeg om niet meer in FIA-GT te rijden. Maar dat weet ik niet. We mogen ons ook niet blind staren op de hegemonie van de Vipers in Belcar é.

airco
25-05-2003, 22:56
Dit laatste is qua reactie al heel wat gefundeerder .... Niet dat dit de enige waarheid is. Maar je komt als poster heel wat minder bot over :)

flugel
25-05-2003, 23:08
is dat niet hetgene wat de autosport mooi maakt het constant evolueren van de wagens? Maar goed dat er ook andere (snelle) wagens zijn...

Sennake
25-05-2003, 23:16
Originally posted by JPMontoya
Ik zeg ook niet dat de Vipers worden weggereden hé, ik zeg dat ze niet meer prominent meevechten voor de overwinning in FIA-GT.

Dat is ook al heel wat genuanceerder dan (ik citeer) : "Ik bemerk na 4 races dat de Vipers er gewoon niet meer aan te pas komen". Eigenlijk zei je dus wél dat de Vipers weggereden werden. Maar goed, zoals je het nu verwoordt kan ik je stelling gerust bijtreden. Geen enkele racewagen is voor de eeuwigheid. En volgend jaar zullen er misschien zelfs geen Vipers meer meedoen in de FIA-GT. Of zeer weinig. Carsport Modena is alvast stellig van plan om een Pagani in te zetten vanaf 2004. Andere teams zullen volgen. En de Viper zal stilaan zijn werk gedaan hebben en op pensioen mogen gaan. Dat is de wet van elke creatie op aarde, of het nu levend is of een machine. Maar toch geloof ik dat zijn rol nu nog niet helemaal uitgespeeld is.

Mark
25-05-2003, 23:51
Hmmm, de 24 uur van Spa 2003......... ik zet mijn geld op een Viper.

2004 is koffiedik kijken met alle geruchten die de ronde doen. "fabrieks teams", composiet wagens nieuwe stijl (eentje daarvan is de Pagani), oude stijl wagens (550's, Listers, Vipers) die op compensatie kunnen rekenen.........

Voor de sprintjes in het FIA GT reken ik dit jaar op de Listers, 550's en Saleens.......wellicht dat een Viper kan winnen als zij alles mee hebben zitten en de rest wat pech

laurent
26-05-2003, 10:26
Originally posted by Gilles
De Vipers heersen nog steeds over de Belcar ...


In de belcar wel ja, maar hoe komt dit? Omdat het nivo van de Belcar toch iets lager ligt als de FIA GT...
Moesten in de Belcar wagens rijden als in de FIA GT, 550s, Listers etc, dan zagen we hier t zelfde....

Mistery
26-05-2003, 10:31
Waarom toch enkel vergelijken met Belcar ?

Kijk eens naar het Franse GT Kampioenschap, daar rijden 550's mee en andere wagen van dat niveau. En wie wint er de vorige wedstrijd ? Juist ja, Carsport Force One...en met wat rijden die ? Toch wel puur toevallig met een Chrysler Viper GTS-R...

Dat FIA GT toch nog een ander niveau is, zal ik zeker niet tegenspreken, maar een vergelijk maken dat enkel met Belcar rekening houdt is toch wel uit den boze...

laurent
26-05-2003, 12:13
Het is dan ook Gilles die die vergelijking maakt...

Megane
26-05-2003, 14:25
Misschien vragen de piloten te veel van de Viper om die tijden te draaien, en gaat dat ding dus kapot.
Ik zou er anders geen uitleg voor weten. Zo een team en dan al die fouten lijkt mee een beetje teveel van het goeie.
Ook niet echt een reclame voor de sponsors.

Mistery
26-05-2003, 15:22
Ik begin mij af te vragen waar sommigen eigenlijk op aan sturen : nadat een wagen buiten strijd wordt gesteld door een stuk verloren geraakt carbon beginnen sommige mensen zich vragen te stellen over de degelijkheid van de wagen en de piloten die de wagen besturen... Dit gaat echt mijn petje te boven en bewijst voor mij maar één ding : die personen kijken enkel naar het gevolg, maat niet naar de oorzaak. Uit dat gevolg worden dan nog verkeerde en volledig ongefundeerde conclusies getrokken...triestig mannekes, heel triestig...

En wat het vergelijk met het Belcar Kampioenschap betreft : het is maar al te makkelijk een redenering op de bouwen op basis van iets wat iemand anders heeft gezegd, en zelfs daarmee direct teruglinkte naar naar het kampioenschap waarover het hier in kwestie handelt. En als daar dan reactie op komt dan wordt de hele zaak maar weer naar die basis verschoven. Natuurlijk is het leuk als je zaken die je probeerde te staven naar anderen kan afschuiven hé... ruikt aardig naar frustratie me dunkt!

Voor mij is deze discussie dan ook gesloten. Ik trek er mijn conclusies uit en hou deze voor mezelf. Lullen jullie maar rustig ongefundeerd verder met de afbrekende kritiek...

Scapa
26-05-2003, 16:08
raakte een stukje carbon dat op de piste lag echter de wagen. Hierbij werden zowel de banden als olieleiding van de versnellingsbak beschadigd.

Een stukje carbon dat een olieleiding van de boîte beschadigd? Dat vind ik wel straf! Dan ligt die leiding volgens mij op een slechte plaats en/of zijn dat geen goede leidingen... Just my opinion off course! Achja, een klasse-overwinning in Le Mans en al het leed is weer vergeten :)

De vierde opeenvolgende zege van Bobbi/Biagi is echt een opmerkelijke prestatie. Ik ben eens benieuwd naar wat de stijgerende paardjes er op de 24u van Spa van gaan bakken.
Bij Freisinger ( en Porsche) zijn ze na de rampzalige seizoensstart ook serieus in actie geschoten blijkbaar. Goede zaak voor Bert :)

Megane
26-05-2003, 16:34
Natuurlijk wel kl*te dat net de force one viper over dat stuk carbon rijdt.(32 auto's) :confused:
Maar sorry hé mistery van mijn reactie (dit is niet negatief bedoeld hé), maar het is toch altijd iets dat net die 2 mannen aan de hand hebben. Het is alsof de 24H van francorchamps die 2 blijft achtervolgen.
Al een geluk dat het in de belcar anders gaat anders zou A. Kumpen nog beginnen twijfelen aan zichzelf.

Keep up the good works.

Gilles
26-05-2003, 17:42
Originally posted by laurent
Het is dan ook Gilles die die vergelijking maakt...
Ik heb hier gene vergelijking gemaakt hé manneke
er stond: Vipers heersen nog steeds over de Belcar ... maak ik hier een vergelijking? Nee, ik stel een feit vast!

Sennake
26-05-2003, 18:09
Originally posted by stijnconinx
Een stukje carbon dat een olieleiding van de boîte beschadigd? Dat vind ik wel straf!

Ik weet niet of je de beelden gezien hebt op Eurosport, maar het stuk carbon heeft dus de rechterachterband aan flarden geslagen, en dan nog wel nét achter de inrit van de pitlane. Dat betekent dat Mike nog een volle ronde moeten rijden heeft met een band waar de flarden nog aan hingen en de ganse carrosserie en alles wat ook maar enigszins in de buurt zat, in gruzelementen geslagen heeft. Op de TV-beelden, van buitenaf gefilmd, kon je na een halve ronde gewoon Mike Hezemans zien zitten... Dus dat daar een olieleiding mee afgrukt wordt lijkt me niet zo straf eerlijk gezegd. Wat wél straf is, is dat het weer net bij Force One gebeurt én dan nog net nà de inrit pitlane. Meer pech kan je moeilijk hebben...

Mistery
26-05-2003, 18:15
Een foto van de beschadigingen is te zien op de website van Anthony Kumpen, onderaan het wedstrijdverslag.

laurent
26-05-2003, 18:58
Originally posted by Gilles


Originally posted by JPMontoya
Ik bemerk na 4races dat de Vipers er gewoon niet meer aan te pas komen. De hegemonie van vipers op het allerhoogste niveau is voorbij.


De Vipers heersen nog steeds over de Belcar ...


De manier waarop je op de post van JPmontoya reageert, impliceert een vergelijking....
VOlgens JPMontoya komen de Vipers er niet meer aan te pas, en jij reageert dat de Vipers nog steeds heersen over de Belcar.. Is toch wel een vergelijking IMHO

Sennake
26-05-2003, 19:01
Originally posted by Mistery
Een foto van de beschadigingen is te zien op de website van Anthony Kumpen, onderaan het wedstrijdverslag.

Daar helpt zelfs de beste Ducktape niets meer tegen :(

Gilles
26-05-2003, 19:08
Originally posted by laurent De manier waarop je op de post van JPmontoya reageert, impliceert een vergelijking....
VOlgens JPMontoya komen de Vipers er niet meer aan te pas, en jij reageert dat de Vipers nog steeds heersen over de Belcar.. Is toch wel een vergelijking IMHO
Kerel ...
Volgens JPM komen de Vipers niet meer aan de bak in FIA GT ... ik zeg dat ze nog aan de bak komen in de Belcar... probeer het nog een paar keer te herlezen, mss dat het dan duidelijker wordt ...

Scapa
26-05-2003, 19:53
Originally posted by Sennake
Ik weet niet of je de beelden gezien hebt op Eurosport, maar het stuk carbon heeft dus de rechterachterband aan flarden geslagen, en dan nog wel nét achter de inrit van de pitlane. Dat betekent dat Mike nog een volle ronde moeten rijden heeft met een band waar de flarden nog aan hingen en de ganse carrosserie en alles wat ook maar enigszins in de buurt zat, in gruzelementen geslagen heeft. Op de TV-beelden, van buitenaf gefilmd, kon je na een halve ronde gewoon Mike Hezemans zien zitten... Dus dat daar een olieleiding mee afgrukt wordt lijkt me niet zo straf eerlijk gezegd. Wat wél straf is, is dat het weer net bij Force One gebeurt én dan nog net nà de inrit pitlane. Meer pech kan je moeilijk hebben...

Ah, het stuk carbon is dus "slechts" onrechtstreeks de oorzaak van de beschadiging van de leiding. Ik kon uit het verslag opmaken dat dat stukje carbon rechtstreeks de beschadiging had aangebracht en vandaar dus mijn opmerking... Een olieleiding die enkel door een stukje carbon stuk gaat zou wel straf zijn ;)

Sennake
26-05-2003, 19:57
Originally posted by stijnconinx
Een olieleiding die enkel door een stukje carbon stuk gaat zou wel straf zijn ;)

Akkoord :)

redje
26-05-2003, 20:04
Originally posted by Sennake
Daar helpt zelfs de beste Ducktape niets meer tegen :(
Da gat is een bikke te groot ze. Nie normaal en da van een stukske carbon da de band kapot doet.