PDA

View Full Version : Sponsordag RaceProjects

RaceProjects
24-05-2003, 19:47
Hallo allemaal.

In September organiseren wij een sponsordag met tal van activiteiten.
We willen iemand van De Paddock de kans geven om daar aan deel te nemen.
Wat moet je doen?
Wel tijdens een race waaraan wij deelnemen neem je gewoon een foto van een van onze racewagens.
Stuur jouw best gelukte foto naar Press@RaceProjects.com
Een tweetal weken voor de sponsordag organiseren we hier op De Paddock een poll om de beste foto van alle inzendingen te kiezen. De winnaar krijgt dan een VIP behandeling tijdens onze sponsordag.

Succes.

Oneliner
24-05-2003, 20:16
Fijn initiatief RaceProject, en nog veeeeeeel fijner dat je depaddock er zo bij betrekt!

Volhouden, die goede initiatieven!

fordje
25-05-2003, 09:54
Originally posted by RaceProjects
Hallo allemaal.

In September organiseren wij een sponsordag met tal van activiteiten.
We willen iemand van De Paddock de kans geven om daar aan deel te nemen.
Wat moet je doen?
Wel tijdens een race waaraan wij deelnemen neem je gewoon een foto van een van onze racewagens.
Stuur jouw best gelukte foto naar Press@RaceProjects.com
Een tweetal weken voor de sponsordag organiseren we hier op De Paddock een poll om de beste foto van alle inzendingen te kiezen. De winnaar krijgt dan een VIP behandeling tijdens onze sponsordag.

Succes.

Tellen de fotokes van vorige races ook mee?Of moeten het er zijn vanaf volgend WE ?

Sennake
25-05-2003, 11:05
Ik zal mijn beste beentje eens voorzetten zie :)

Oneliner
25-05-2003, 12:08
Lap, de winnaar is bekend ;)
(ff de andere fotografen goesting doen krijgen om sennake te kloppen :p)

Gilles
25-05-2003, 16:29
owkaay ... als Sennake meedoet ... is onze winnaar al op voorhand bekend :-)

Mark
25-05-2003, 19:43
Originally posted by Sennake
Ik zal mijn beste beentje eens voorzetten zie :)

Make my day, Punk;) Nu maar hopen dat Dexter deze thread niet leest :D

Sennake
25-05-2003, 19:47
Wow, Marshal, IK beweer niet dat de winnaar al bekend is eh! Maar dat belet niet dat ik mijn best niet zal doen...

Mark
25-05-2003, 20:25
Originally posted by Sennake
Wow, Marshal, IK beweer niet dat de winnaar al bekend is eh! Maar dat belet niet dat ik mijn best niet zal doen...

Man, kijk naar de knipoog-smiley ernaast. Tis maar een leuk bedoelde uitdrukking van Clint Eastwood. FF alle mededingers op scherp zetten voor de wedstrijd.......samen stuwen we elkaar op tot grote hoogte!

Sennake
25-05-2003, 21:35
Dan had ik er bij mij beter ook een knipoog bijgezet ;)

Mark
25-05-2003, 21:40
;) case closed :D

fordje
25-05-2003, 21:45
Originally posted by Marshal
Nu maar hopen dat Dexter deze thread niet leest :D

Geen nood, Dex zal niet aanwezig zijn in Francorchamps wegens andere bezigheden. Dat is dus al een concurrent minder :p

Er zijn natuurlijk wel nog altijd de 24uren van Zolder.... :rolleyes:

We weten wel dat de grote winnaar in elk geval Raceprojects is he. Die mannen hun mailbox zal na elke race op springen staan :D :D

Zeg Marshal, als wij winnen gaan we vragen aan Raceprojects om eens langs Ham Car te rijden hé ;) ;) :D

Mark
25-05-2003, 21:52
Originally posted by fordje

Zeg Marshal, als wij winnen gaan we vragen aan Raceprojects om eens langs Ham Car te rijden hé ;) ;) :D

:Offtopic: Verrek, zal morgen eens dat beloofde mailtje gaan versturen naar een van de partners van Ham Car ;)

Giovanni
27-05-2003, 18:44
Even ter verduidelijking :
Alle foto's tellen.
Zowel van voorgaande wedstrijden als meerdere per fotograaf.
Helaas hebben we jullie geen mogelijkheid kunnen geven op de Touring Cup wedstrijd van afgelopen zondag.
Daarvoor alvast mijn verontschuldiging !
Helaas was het op het laatste ogenblik niet mogelijk om met onze "nieuwe" E30 GTR buiten te komen.
Volgende keer meer geluk kerels ...

Dexter
28-05-2003, 07:07
Hallo Paddockers!

Tijdje weggeweest en niet veel tijd gehad om hier te kijken/posten.
Maar ik wil hier toch niet zomaar aan voorbij gaan.... ;)
Sowieso had ik nog een tweetal foto's van de Belcar auto van Raceprojects tijdens de Belpro op 11 Mei.
En aangezien ik meedoen alleen via insturen naar een mailbox niet zo leuk vindt voor de Paddockers, zet ik ze hier maar even neer.
Dus bij deze dan maar! :D

grtz,

Dex.

http://www.creativephotoart.nl/racepro01.jpg

http://www.creativephotoart.nl/racepro02.jpg

Mika 2000
31-05-2003, 22:21
Ik probeer..... :( , ik weet dat ik aan die fantastische foto's zoals die van Dexter en Sennake niet aankan maar ik probeer toch wie weet.... :cool: :cool:
http://www.selleslaghracing.com/image1.jpg

Raceboy
31-05-2003, 22:31
http://users.skynet.be/nascar/belpro2003/images/P5110050.JPG http://users.skynet.be/nascar/belpro2003/images/P5110075.JPG http://users.skynet.be/nascar/sws/images/P4270055.jpg

Mika 2000
31-05-2003, 22:34
:D Ook mooie Raceboy :D :D

Raceboy
31-05-2003, 22:37
Originally posted by Mika 2000
:D Ook mooie Raceboy :D :D

dankjewel

Giovanni
03-06-2003, 19:01
We hebben besloten om een onderverdeling te maken tussen "Pro's" en "Amateurs" !!!
Dus Mika, zeker niet wanhopen hé.
Later zal er op onze site en op de paddock nog verdere info volgen.

R@ce@holiC
03-06-2003, 19:06
Originally posted by Giovanni
We hebben besloten om een onderverdeling te maken tussen "Pro's" en "Amateurs" !!!
Later zal er op onze site en op de paddock nog verdere info volgen. Yes , dan kan ik ook meedoen :)

Sennake
03-06-2003, 19:43
Originally posted by Giovanni
Later zal er op onze site en op de paddock nog verdere info volgen.

En wat is dan de definitie van "Pro's"????
Dat je er geld mee verdient? Dan ben ik dus duidelijk een amateur! Ik verdien er geen cent mee, integendeel zelfs!
Dat je een veel duurder toestel hebt dan de rest? Dan ben ik dus duidelijk een amateur! Minimum 3 tot 4 Paddockers hebben een identiek of zelfs recenter toestel dan het mijne.
Dat je via je perskaart kan komen waar anderen niet kunnen komen? Dan ben ik tijdens de 24 uur van Zolder dus duidelijk een amateur! We zijn minimum met een half dozijn Paddock-fotografen mét perskaart.
Dat je fotograaf-technieken benut die de meesten niet kennen? Dan ben ik dus -na al mijn trukken aan mijn collega-Paddockers uitgelegd te hebben- duidelijk een amateur!

Om maar te zeggen : ik voel me dus duidelijk geviseerd hier :frusty: Als het dus de bedoeling is om mij alleen in een categorie te laten aantreden tegen onze vriend Dex die een toestel bezit dat ongeveer zoveel waard is als mijn moto, bedank ik liever op voorhand. Niets persoonlijk tegen Dex hoor, dat is een zeer symphatieke mens, maar in de Belcar is er ook geen kat die hoopt dat de Saab kan winnen tegen de Vipers eh.

Mika 2000
03-06-2003, 20:25
:( Sorry Sennake als ik U soms "gekwetst" heb maar ik vind gewoon dat jij prachtige exemplaren maakt en ik zoals jou niet de juiste manier heb om te fotograferen, mijn toestel is nog niet zo oud zodus ik ben volop bezig er mee te leren omgaan.

Het is gewoon een feit Sennake je fotografeerd nu eenmaal als een Prof en ik zou met dit compliment fier zijn, en ik weet dat jij dit allemaal voor en na doet en er veel werk mee hebt en apprecieer ik enorm...... ;)

Sennake
03-06-2003, 20:47
Langs de ene kant ben ik daar wel fier op, dat men mij vergelijkt met een Pro, langs de andere kant voel ik me inderdaad gekwetst en vind ik dat mij onrecht aangedaan wordt. Ik ben zo'n dikke 20 jaar bezig met autosport-fotografie en ik durf de foto's die ik 20 jaar geleden maakte nog niet eens vertonen; maar ik heb het nooit opgegeven en voortdurend gezocht en gewerkt aan verbetering, zowel op fotografisch vlak als op het vlak van de toegankelijkheid van de sport om er gaandeweg letterlijk en figuurlijk dichter bij betrokken te worden. Als mijn 20 jaar amateuristische arbeid dan na veel frustratie en mislukkingen eindelijk vruchten begint af te werpen doordat ik erkenning begin te krijgen voor wat ik tracht te verwezenlijken, behoor ik ineens niet meer tot die groep van amateurs, want dat is "geen eerlijke concurrentie". Als alle jonge snaken zo lang moeten wachten en er zoveel moeten voor doen als ik gedaan heb, ben ik ervan overtuigd dat het merendeel afhaakt vooraleer ze er de vruchten van kunnen plukken. Ze zijn nog geen jaar bezig of ze willen al alles wat anderen na 20 jaar bereikt hebben. Hoe lang denk je dat ik een perskaart heb? Dit is pas het 2e jaar hoor. En denk je dat ze mij die komen aanbieden zijn? No way! Het is dank zij bepaalde personen die wel iets in mijn foto's zagen en er iets mee wilden aanvangen dat ik de laatste jaren een werkelijke "boost" gekregen heb. Maar er heeft mij nooit iemand uitgelegd hoe ik foto's moest nemen, waar ik moest gaan staan of hoe ik foto's best kon bewerken in photoshop. Dat heb ik allemaal zelf moeten uitvissen. Om de jonge gasten hier dat werk te besparen tracht ik zo goed en zo kwaad als ik kan om mijn beperkte kennis op hen over te dragen. Maar betekent dat dan dat ik "op pensioen" moet gaan als amateur eens ik mijn kennis overgedragen heb? Ik dacht het niet. De dag dat ik mijn boterham verdien met het maken van foto's mag je mij tot de pro's rekenen, tot nader order ben ik nog steeds een amateurke met een beperkt budget, een modaal fototoestel, en het enige wat ik voorheb op de rest is een pak ervaring. De keerzijde van de medaille is dan ook dat ik 2 maal de leeftijd heb van de meesten hier. Maar dat je "buiten categorie" gezet wordt omdat je toevallig veel tijd geïnvesteerd hebt in je hobby vind ik onredelijk. Dat is mijn visie, en die kan er naast zitten, maar als dat zo is hoor ik het wel zeker?

Ik had ook zeer graag bij de sponsordag van Race Projects geweest, maar gezien de teneur hier heb ik maar 2 opties : ofwel trek ik me terug van de competitie alvorens ze begonnen is en dan is iedereen gerust en tevreden, ofwel word ik bij de "Pro's" gerekend en daar ben ik als amateurke totaal kansloos, wat hetzelfde resultaat oplevert als me terugtrekken. Vind je ook niet dat dat onrechtvaardig is?

Mika 2000
03-06-2003, 21:01
ik vind dat je volkomen gelijk heb en heb het je al gezegd ik apprecieer uw werk en mag gezien worden.......Ik vind dat ik niet moet winnen maar deelnemen vind ik ook plezierig en wie weet na jaren werken zal ik er komen, hoop ik toch. Ik ben mij volledig aan het inzetten in het websites bouwen, ik durf dit gerust zeggen dat ik daar ook al jaren mee bezig ben dag in dag uit....en zo'n fotografeerder zoals U Sennake kan ik best gebruiken om onze sites te volmaken.......en de meeste van die jonge snaken haken af, zoals je zegt, en ben er volkomen mee eens.......En dan zijn er sommige die persies het warm water hebben uitgevonden, maar volhouden.....!!!!!

Kortom Sennake.....van mij mag je ZEKER winnen je hebt het verdorie verdient........
Trouwens bedankt voor het gebruik van je foto's om op onze site te plaatsen dit mag ook eens vermeld worden want je bent ook nog eens zo "vrijgevig" en "behulpzaam" in uw fotowerk wat er trouwens ook van sommige niet gezegd kan worden...!!!!

Dexter
03-06-2003, 23:09
Wat is dat nu allemal weer? :(
Ik hoop niet dat mijn komst op dit forum tot meer van dit soort toestanden gaat leiden, want dan blijf ik voortaan weg.
Het laatste wat ik wil is dat mensen zich miserabel gaan voelen, omdat ik hier af en toe eens een plaatje post en er daardoor een soort van competitie zou ontstaan.

Guy, geloof mij gerust als ik zeg dat je fotos van een professionele kwaliteit zijn qua compositie en belichting.
Je bent technisch gesproken de amateurstatus al duidelijk ontgroeid en je mag er trots op zijn dat je dat bereikt hebt.
Dat je (nog) geen bijpassende apparatuur hebt en er je dagelijkse boterhammen niet mee verdient, is het enige wat je nu nog onderscheidt van de ware professional.

Hopelijk komt voor jou ook de dag dat je van je hobby je beroep kunt maken, net zoals die voor mij (noodgedwongen, want ik werd afgekeurd voor mijn werk) kwam een half jaar geleden.
Dankzij het feit dat ik naast mijn 'fotoinkomen' een arbeidsongeschiktheidsuitkering heb, kan ik van mijn huidige beroep bestaan, maar liever nog zou ik het geheel en al zelfstandig willen redden.
Daar werk ik nu hard aan en ik ben op de juiste weg, maar nog niet waar ik wezen wil.
Ik heb bijvoorbeeld nog geen perskaart en moet mij dus op een andere wijze toegang verschaffen tot een evenement.
Vaak doe ik dat door een opdracht te verkrijgen van een team, waardoor ik dan alsnog binnen geraak.
Komende zondag zou ik bijvoorbeeld graag aanwezig zijn op Spa, maar ik denk niet dat ik nog een akkreditatie krijg en dus blijf ik dan maar thuis.

Ach ja, je ziet het wel.....het is ook voor mij niet altijd even gemakkelijk.
Voor wat betreft de Sponsordag en de wedstrijd: Mocht ik winnen dan zou ik dat natuurlijk heel leuk vinden, maar dan moet ik toch eerst verkozen worden boven zo'n formidabele tegenstander als jij! ;) En dat meen ik uit de grond van mijn hart.....
Dus trek u niet terug uit de competitie maar ga er gewoon voor.
Je bent in mijn ogen zeker niet kansloos! :D

Dexter.

PS: Misschien moeten wij maar eens een gesprek voeren samen.......je kunt me altijd bellen als je wil. (+31 648 500 938)

Oneliner
03-06-2003, 23:59
Seg mannen, kom op hé.
Iedereen post hier zijn foto's, en er zullen mensen beslissen welke het beste zijn.

Misschien heeft dexter helemaal geen mooie foto van die auto. (wat ik betwijfel).
Maarkom, we zijn hier een bende volwassenen onder elkaar, de een al wat meer dan de andere.

Dusja, blijven posten die foto's zou ik zeggen!

airco
04-06-2003, 00:27
hmmmzzzz ik begrijp een beetje de frustratie .....

Toch denk ik dat je bij zulke dingen een beetje moet uitgaan van de olympische gedachte ...... Deelnemen is belangrijker dan winnen.

Moest de organisator je bij de profs indelen verkleinen je winstkansen misschien.
Anderzijds denk ik dat als amateur(lees beperkt materiaal) een plaats in de middenmoot bij de profs veel meer waardering opwekt dan een overwinning in een amateur-klasse waar het niveau veel lager ligt ....

Mark
04-06-2003, 00:29
Originally posted by Dexter
Wat is dat nu allemal weer? :(
Ik hoop niet dat mijn komst op dit forum tot meer van dit soort toestanden gaat leiden, want dan blijf ik voortaan weg.

Jij blijft hier, geen discussie over mogelijk :D

ff off-topic, welke weekends op Zolder staan bij jouw op de planning?

Mika 2000
04-06-2003, 08:00
Originally posted by airco
hmmmzzzz ik begrijp een beetje de frustratie .....

Toch denk ik dat je bij zulke dingen een beetje moet uitgaan van de olympische gedachte ...... Deelnemen is belangrijker dan winnen.

Moest de organisator je bij de profs indelen verkleinen je winstkansen misschien.
Anderzijds denk ik dat als amateur(lees beperkt materiaal) een plaats in de middenmoot bij de profs veel meer waardering opwekt dan een overwinning in een amateur-klasse waar het niveau veel lager ligt ....

Zo is het nu eenmaal ;)
En Dexter AUB Niet Weggaan BLIJF ik vind jouw werk en van Sennake wondermooi en ik zie jullie fotookes graag hier op de forum en kan ik daaruit leren hoe en waar !!! jullie de moment van fotograferen neemt en heb ik een beeld van hoe het moet....... :D :D

Giovanni
05-06-2003, 00:46
Jongens, jongens, jongens toch ( te lezen zoals je grootmoeder het zou uitspreken ).
Het enige wat ik daarmee wil bereiken is een wat faire benadering.
Het is zeker niet de bedoeling om iemand te viseren of iemand te weren, enkel om iedereen de kans te geven om mee te doen.
Guy, vergelijk je fotos eens met die van Mika en je zal toch zelf moeten toegeven dat er een gigantisch verschil op zit.
Idem voor die van Raceboy trouwens.
Vergelijk ze dan eens met die van Dex en je zal wéér een verschil merken.
De bedoeling van een competitie is niet altijd om te winnen maar in de eerste plaats om je prestaties te vergelijken met die van anderen. Kijk naar de Belcar, het FIA-GT en zelfs Le Mans, daar hebben ze toch ook klasseverdelingen.
Het is niet de bedoeling om daar iedereen als verliezer aan te duiden en 1 wagen en bemanning als winaar maar eerder om iedereen de kans te geven om zich te meten met gelijken.
Een "zelfbouw" BMW met standaard motor kan simpelweg niet winnen van een Viper of Porsche Bi-Turbo.
Dat is uitgesloten !
Wij kunnen het enkel halen op de eindstreep, als de Vipers en Porsches falen.
Onze wedstrijd kan je zo ook aanvatten.
De vraag is voor de mooiste actiefoto.
Dat wil in de eerste plaats zeggen dat je op de juiste plaats op het juiste moment moet zijn en dan nog eens klaar om af te drukken ook.
Op dit moment hebben we maar 1 foto van een spin, niet de beste kwaliteit maar toch een prachtige foto naar mijn mening omdat een spin steeds gepaard gaat met "actie".
http://www.raceprojects.com/photo/album/sbp_2003/60_08.jpg
En nu mag je eens antwoorden van wie deze foto komt ?
Na de 24 h. van zolder zullen we een poll organiseren op de paddock om een winnaar aan te duiden, we zullen dan wel zien wat nu de definitie is van een goede actiefoto volgens de gemiddelde autosportliefhebber.
Ik denk dat je nog versteld zal staan.

bien
05-06-2003, 09:00
Hey jongens ,

Waarom al die drukte :confused:

Het is toch gewoon voor de "FUN" of niet???

Trouwens , elke foto die verschijnt in het forum is fantastisch ,of ze nu van Dexter , Werner of Sennake is , een goeie kwaliteit heeft of niet.
Maar het is verkeerd een onderscheid te maken tussen amateurs of pro's.
Daarom deze tip : niet de mooiste inzending maar de meest orginele ook al heeft ze een slechte belichting.

voorbeeld : stel , tijdens de 24 uur stopt Koentje Wauters effe langs de kant voor een plaske te doen , wie da zoiets op prent brengt ,das exclusief , een moment opname en vooral grappig.

Alles gaat om het plezier van het fotograferen en dat je er zelf aan beleefd ,en het genieten dat wij doen om ze te kunnen zien.

En wees gerust dat doe ik , van elke foto die ik al gezien heb , van wie dan ook.

Ik zal er ééntje insturen gemaakt met mijn wegwerpkodackske ;)

bien

vincentdb2001
05-06-2003, 09:23
Mijn fotokes :

http://membres.lycos.fr/vincentdb2003/spabelpro/ex.JPG

http://membres.lycos.fr/vincentdb2003/spabelpro/belcar/images/P1010018.JPG

http://membres.lycos.fr/vdbcourse/nrf/belcar/images/P1010219.JPG

Deze foto's zijn met juist het zelfde toestal als dat van Sennake genomen(maar wel niet bewerkt). Als ik er niet meer uit kan halen, dan is dat mijn eigen schuld, en toont het nog eens hoe goed Sennake foto's kan nemen. Maar ik ben ook wel "maar" 1.5 jaar bezig met foto's te nemen (digitaal).

Vraagje : moeten de foto's op een grote resolutie beschikbaar zijn (om ze fatsoendelijk te kunnen laten afdrukken) ?

Mvg, Vincent