View Full Version : Kit cars
R@ce@holiC
24-05-2003, 21:42
Ik was al redelijk geïnteresseerd in kit cars en schuimde van tijd tot tijd het net af achter foto's en dergelijke. Vandaag zijn wij naar de open deur dag van oracle cars (belgische invooerder) geweest en heb ik eens meegereden in een Tiger Supercat. Echt fantastische rijsensatie. Wij gaan er ooit een Tiger Supercat bouwen.
Nog iemand die hierin geïnteresseerd is en/of ooit ene gebouwd heeft ?
R@ce@holiC
24-05-2003, 21:49
Dit is de Tiger Supercat (waar ik in heb meegereden) :
http://users.pandora.be/misteryracing/tiger%201.jpg
Met de motor die erin stak (sierra 2l) goed voor 0-100 in 6 seconden
De snelste Tiger , aangedreven door 2 kawasaki motoren heeft een acceleratie 0-100 in 2.8 seconden
Originally posted by R@ce@holiC
Met de motor die erin stak (sierra 2l) goed voor 0-100 in 6 seconden
Allee, voorlopig kan ik nog mee met 0-100 in 3 seconden ;)
R@ce@holiC
25-05-2003, 00:46
Originally posted by Sennake
Allee, voorlopig kan ik nog mee met 0-100 in 3 seconden ;) Uwe moto ??? :confused:
Ja. Volgens het boekje kan die dat, maar of ik ooit de "balls" zal hebben om het daadwerkelijk te doen, is een andere zaak...
R@ce@holiC
25-05-2003, 11:14
Originally posted by Sennake
Ja. Volgens het boekje kan die dat, maar of ik ooit de "balls" zal hebben om het daadwerkelijk te doen, is een andere zaak... :) machtig. Hoeveel PK heeft die bike v u? en hoeveel weegt ie? Diene tiger 500kg pk naargelang de motor die ge er insteekt.Motor kunde zelf kiezen/gaan zoeken. Zo klein mogelijke motoren (van omvang) anders pastem der nie in (of ge moest zonder motorkap wille rijden :) )
R@ce@holiC
25-05-2003, 11:18
Amai...
smalle6311
25-09-2006, 11:57
ik heb er zelf één en staat te koop misschien iets voor u ?
mvg patrick
Ik was al redelijk geïnteresseerd in kit cars en schuimde van tijd tot tijd het net af achter foto's en dergelijke. Vandaag zijn wij naar de open deur dag van oracle cars (belgische invooerder) geweest en heb ik eens meegereden in een Tiger Supercat. Echt fantastische rijsensatie. Wij gaan er ooit een Tiger Supercat bouwen.
Nog iemand die hierin geïnteresseerd is en/of ooit ene gebouwd heeft ?
Ik zou zeggen: bezin eer je begint!
Als je zelf zo een kit car bouwt moet je nadien deze laten homologeren in Brussel, dit is op zijn minst gezegt nog moeilijker en tijd rovender dan hem te bouwen. Verder moet je voldoen aan de geldende Euro emmisie normen en dat kan je met een Sierra 2l motor vergeten.
De andere methoden om hem eerst in de UK in te schrijven en dan naar België brengen gaan ook niet blijven duren.
Ik weet de prijs in aanlokkelijk, maar de kans is reeël dat je hem nooit op de baan zal krijgen.
Bij Caterham heb je geen probleem, deze is een stuk duurder maar het verschil is ook enorm. Kijk maar rond, de waarde blijft nagenoeg konstant.
Succes.
R@ce@holiC
25-09-2006, 12:58
Ik zou zeggen: bezin eer je begint!
Als je zelf zo een kit car bouwt moet je nadien deze laten homologeren in Brussel, dit is op zijn minst gezegt nog moeilijker en tijd rovender dan hem te bouwen. Verder moet je voldoen aan de geldende Euro emmisie normen en dat kan je met een Sierra 2l motor vergeten.
De andere methoden om hem eerst in de UK in te schrijven en dan naar België brengen gaan ook niet blijven duren.
Ik weet de prijs in aanlokkelijk, maar de kans is reeël dat je hem nooit op de baan zal krijgen.
Bij Caterham heb je geen probleem, deze is een stuk duurder maar het verschil is ook enorm. Kijk maar rond, de waarde blijft nagenoeg konstant.
Succes.
Ik weet intussen hoe het in zijn werk gaat. Ik ken de procedure en weet wat er voor nodig is om de wagen te bouwen en effectief op de baan te brengen. In het geval van Tiger moet je hem eerst laten keuren in Engeland door Tiger zelf en dan ermee in Engeland naar de keuring gaan. Daarna pas kan je hem, hier laten keuren/inschrijven. Deze procedure duurt wel ettelijke maanden...
Daarbij kan je altijd raad vragen enzo aan de verdeler van de kitcars, in dit geval van Tiger is dat Oracle cars. Het kan goed zijn dat in tussentijd de procedures zijn aangepast hoor. Deze topic dateerd al van 2003. Intussen heb ik mijn rijbewijs al en begint de spaarboek al wat aan te dikken. Het is nog even wachten vooraleer ik hem kan kopen, ik ben maar een studentje natuurlijk ;).
Allee, voorlopig kan ik nog mee met 0-100 in 3 seconden ;)
90 PK voor 280 kg.
rijdt ge met een tweewielerige tank ofzo? :frusty:
rijdt ge met een tweewielerige tank ofzo? :frusty:
Kunt moeilijk nog verwachten dat na bijna 3,5 jaar, de thread nog relevant is...?
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.