PDA

View Full Version : Roland Garros 2003

Finish
26-05-2003, 14:11
Henin is zonet begonnen aan haar matchke tegen de onbekende 'Wartusch'. Toch staat ze al een break achter....

Het wordt oppassen geblazen voor Kim en Justine, nu dat ze bij de topfavorieten horen. Henin bewees dat ze in uitstekende vorm is, maar d'r zitten altijd wel addertjes onder het....gravel.

Finish
26-05-2003, 14:37
En ondertussen is het al 6-3 voor Henin. Niks aan de hand dus ;)

Norman ligt er al wel uit, in een vijfsetter onderuit tegen Van Lottum. En Malisse gaat door.

flugel
28-05-2003, 17:46
Juju zit ondertussen al in de 3de ronde na 2x 6-2 tegen Kostanic

Oneliner
28-05-2003, 18:29
En de Xavier, eerst 2 sets achter, nu finale van de 5e set...
spannend hoor

Finish
28-05-2003, 18:34
En erdoor, 8-6 in de laatste set. Knap gedaan !

airco
28-05-2003, 18:36
whoehoe

wat een match ....... Klasse

Scapa
28-05-2003, 19:10
Serieuze remonte :eek:
Het was nodig, eerste twee sets liep het voor geen meter!

Eind goed, al goed! :)

yvdp
28-05-2003, 19:15
hij had die match moete winne in 3 sets. Mor hij speelde te veel met zen kopke in de eerste 2 sets.

flugel
28-05-2003, 20:56
was wel een schoon match vonnek, tegen wie moet hij nu in de volgende ronde, ik hoorde dat Agassi achter stond...

yvdp
28-05-2003, 21:20
tege 1 van die 2. wss agassi hoor.

flugel
28-05-2003, 21:37
'k heb juist eens gekeken op teletekst is Agassi dus (heeft 2 sets achtergestaan, dus heeft er evenveel in de benen dan Mallisse :D)

Sennake
30-05-2003, 18:08
Tiens, die Carlos Moya die nu aan het tennissen is, was die vroeger niet werkzaam in de rallysport als co-piloot van Luis Sainz? :+ :+ :+

Beemer
31-05-2003, 05:04
Malisse eruit tegen Agassi, maar zeker niet afgemaakt, bij momenten heeft hij echt klasse getoond, maar Agassi is niet voor niets nummer 2 van de wereld. En justine in 2x 6-1 voorbij haar tegenstander. Vandaag Kim, ik ben es benieuwd

Finish
01-06-2003, 22:23
Pfew, ik volg het tennis nekeer nie vandaag en wat zie ik:

Henin in 3 sets door, Clijsters 6-0 achter in de eerste set, maar dan op haar dooie gemak 6-1 / 6-2.

En het meest opvallende:
*VENUS WILLIAMS is uitgeschakeld :eek:
*Capriati uitgeschakeld
*Davenport blessure en moeten opgeven

Wat geeft dit als resultaat:
Henin tegen Rubin, een haalbare kaart
Clijsters tegen Conchita Martinez, de oude garde, en in principe haalbaar.
Als je dan de tabel even verder bekijkt, zou een mogelijke halve finale Serena Williams vs Henin kunnen zijn (interessant, aangezien deze Williams best moeite heeft met onze Belgische speelsters) en Clijsters tegen een van de twee Russische tennissters, die allebei geen probleem mogen opleveren.

Er is nog altijd mooi kans op een finale Henin - Clijsters :D

yvdp
01-06-2003, 22:47
Originally posted by Beemer
Malisse eruit tegen Agassi, maar zeker niet afgemaakt, bij momenten heeft hij echt klasse getoond, maar Agassi is niet voor niets nummer 2 van de wereld. En justine in 2x 6-1 voorbij haar tegenstander. Vandaag Kim, ik ben es benieuwd
agassi is nummer 1 van de wereld

yvdp
01-06-2003, 22:49
Originally posted by Finish
Pfew, ik volg het tennis nekeer nie vandaag en wat zie ik:

Henin in 3 sets door, Clijsters 6-0 achter in de eerste set, maar dan op haar dooie gemak 6-1 / 6-2.

En het meest opvallende:
*VENUS WILLIAMS is uitgeschakeld :eek:
*Capriati uitgeschakeld
*Davenport blessure en moeten opgeven

Wat geeft dit als resultaat:
Henin tegen Rubin, een haalbare kaart
Clijsters tegen Conchita Martinez, de oude garde, en in principe haalbaar.
Als je dan de tabel even verder bekijkt, zou een mogelijke halve finale Serena Williams vs Henin kunnen zijn (interessant, aangezien deze Williams best moeite heeft met onze Belgische speelsters) en Clijsters tegen een van de twee Russische tennissters, die allebei geen probleem mogen opleveren.

Er is nog altijd mooi kans op een finale Henin - Clijsters :D
mjah, mooi vooruitzicht. Maar pas op, die 2 ruskes staan sterk te spelen hoor. Niet te onderschatten. En als onzen meisjes weer een steek laten vallen, weet niet hoor. Ze zullen er verdorie voor moeten knokken.

Beemer
02-06-2003, 10:26
Een finale henin-clijsters :D daar gaan mijn studieplannen dan weer :)

Finish
02-06-2003, 22:42
Kijk es <a href="http://www.rolandgarros.com/en_FR/news/interviews/200306011959358f9aceb8f30a357100256d3800627b17.htm l">hier</a> (Realmedia): hoe futloos dit gesprek op gang komt, en Venus Williams 'I just wanna go home'. Je zou bijna meelij krijgen met haar....(doe je best niet: haar jaarlijks inkomen is toch onwaarschijnlijk hoog :p :D )

Maarten
03-06-2003, 16:27
henin en clijsters lekker door in twee sets

ik kan niet wachten op de Belgische finale, al ga ik die waarsch missen want ik heb mondeling zaterdag om 15u

aiaiaiaiaiaiaiai

yvdp
03-06-2003, 18:16
hmmm, dat andere koebeest staat best wel goed te spelen hoor. Ik gok dus eerder op een finale S.WIlliams - K.Clijsters.
Ah, what the hell: J.Henin-Hardenne - K.Clijsters :D

TiBo
03-06-2003, 18:25
Ik ben de laatste tijd zo blij Belg te zijn. Onze jongens en meisjes doen het zo goed dat het echt niet meer stuk kan.

Een finale Henin - Clijsters? Da's voor mij een nationale feestdag waard! :worship:

Beemer
03-06-2003, 22:13
Ik hoop er ook op ma ik vrees ervoor.

flugel
03-06-2003, 22:22
Originally posted by Beemer
Ik hoop er ook op ma ik vrees ervoor.

ik ook... die Serena is geen normale precies een beest op het veld... maar soit waar hoop is :)

Sennake
03-06-2003, 22:27
Maar ze is te kloppen. Dat hebben onze meiskes al bewezen...

flugel
03-06-2003, 22:29
Originally posted by Sennake
Maar ze is te kloppen. Dat hebben onze meiskes al bewezen...

Maar nog niet in een Slam als ik mij niet vergis

Finish
04-06-2003, 23:08
Morgen is het zover: Williams - Henin en Clijsters - Petrova.

Prono:
Clijsters makkelijk door in twee sets. Ik schat een 6-3 / 6-2
Henin daarentegen gaat in een ware thriller Serena eindelijk onder de knie krijgen: 6-7/ 7-6 / 8-6 :D

http://www.eurosport.com/imgbk/TENNIS/ALL/big_MD-I110194.jpg

http://www.rolandgarros.com/images/pics/large/bv_0604williams_s.jpg

brrr :eek:

sledge
04-06-2003, 23:14
Hoelaat spelen ze? Kans is groot dat ik op school een pc met internet tot mn beschikking heb...

Finish
04-06-2003, 23:15
12 uur ?

airco
05-06-2003, 00:16
14h00 Clijsters - Petrova op Court Phillipe Chattrier ( Centercourt )
aansluitend Henin - S-Williams

yvdp
05-06-2003, 13:34

http://www.rolandgarros.com/images/pics/large/bv_0604williams_s.jpg

brrr :eek:

euhm, ik eis zulke foto's te verbieden op dit forum. Airco? :D ;) :D

airco
05-06-2003, 13:45
geeft de Finish nekeer een peer tegen zen oor he :)
I won't stop you :D:D

Oneliner
05-06-2003, 13:52
Héhé, die CMR3 zorgt ier voor stevige discussies :D
Nog 5 minute sé ;)

fordje
05-06-2003, 18:04
IS THIS REAL ???

Clijsters - Henin in de finale ....

Wow!!!

En wat een match van Justine, Chapeau!

Ja, en wie gaan we nu zaterdag moeten aanmoedigen ???

Werner333
05-06-2003, 18:06
Kelly Jamers?

yvdp
05-06-2003, 18:07
voor mijn part Henin. Verdienen doet ze het in ieder geval.

Scapa
05-06-2003, 18:12
PRACHTIG !!!

Ongeloofelijke prestatie van Justine, zo terugkomen in de derde set, echt klasse!

Bijgevolg mogen de boeken zaternamiddag weer opzij... VOOR DE EERSTE BELGISCHE GRAND-SLAM OVERWINNING OOIT :D

HHugo
05-06-2003, 18:17
Einde van de 'Serena-slam', nu is het tijd voor een Belgische slam. ongelooflijk :D

fordje
05-06-2003, 18:18
Originally posted by yvdp
voor mijn part Henin. Verdienen doet ze het in ieder geval.

Ze verdienen het beide. Maar als je eerlijk bent, zou je het Justine toch iets meer moeten gunnen. Ze heeft al zoveel keren moeten onderdoen voor Kim. Daarbij zou het haar (eindelijk) eens de trofee "Sportvrouw" kunnen opleveren. Daar pakt ze ook elk jaar nét naast. Misschien dat het ook net de déclick kan zijn om net zoals Kim echt naar de eerste plaatsen door te stoten.

Laten anders eventueel voorstellen dat het in Wimbledon net andersom mag zijn. :D :D

Anyway, ik hoop op een open en goede wedstrijd.

Enne Werner, niks tegen Kelly hoor...ma ik zie Kelly die ballen zo hard nog niet terugslaan. ;) ;)
Da's gene Yaris waar ge mee moogt gooien hoor

Wat jij Kelly? :D :+

TiBo
05-06-2003, 18:24
"Petverdekke, it's great to be a Belgian!" -> Mr. John

flugel
05-06-2003, 20:57
ON GE LOOF ELIJK... 'k kreeg er ne krop van in de keel... klein landje?? met zo'n prestaties kan je dat nog moeilijk zeggen denk ik zo :)

toch nog ne keer de mannen van 927 live bedanken zo konden de mensen die moesten werken de wedstrijd toch vre goe volgen, die Hollanders ('k was vandaag aan 't werk in Nederland) keken gelijk wel een beke raar :D

Finish
05-06-2003, 21:02
Prachtige match, moordend tijdens een examenreeks :s
'k heb overuren moeten maken :)

Die Petrova leek me anders een taaie in de eerste set. Knap voor Clijsters, die eigenlijk een makkelijke weg heeft afgelegd naar de finale. 1 keer setverlies, die vreemde 6-0 tegen Dementieva.

En Henin = :eek:
Had een déja-vu van die keer toen ze op Wimbledon Capriati naar huis stuurde. Dit was prachtig. En die Belgen maar 'supporteren' (soms al dan niet sportief)...We hebben Roland Garros ingenomen :D

Een Waals - Vlaamse finale, kan het nog mooier ? :D

yvdp
05-06-2003, 21:12
het minst sportief vond ik toch serena hoor. Geen hand aan de ref. Wegkijken als ze hand geeft aan Justine. Niet echt een attidude om naar op te kijken.
maarja, serena is nu eenmaal zo. Een uitspraak van haar: "heeft justine gewonnen van mij 3 weken geleden? Oei, dan moet ik toch heel slecht gespeeld hebben"
Echt, bye serena en ben er niet rouwig om

Finish
05-06-2003, 22:13
Serena's mother and coach, Oracene Price, was disappointed with the fans.

"A lack of class and total ignorance," Price said. "Or they just don't know tennis and the etiquette of tennis."

When the match ended, Serena barely shook Henin-Hardenne's hand and the crowd booed her. There were additional jeers when the American exited the packed court.

"She was not very happy," Henin-Hardenne said. "But that's tennis."

bron: wta-sanex site

Da's dus de commentaar van die big fat momma.
Serena zat tijdens de persconferentie achteraf trouwens te wenen, omdat ze naar eigen zeggen niet 'gewend was te verliezen'. (filmpje kan je zien op roland garros site)
Wat was er nu misgegaan: Henin had haar handje opgestoken toen Serena haar first serve in het net knalde. Daarop wou Serena haar first serve terug, omdat Henin haar 'gehinderd' had.

Serena dan maar klagen, het publiek kwaad, Serena wordt uitgejouwd. Normale reactie, zeker als je als 1 man achter Justine staat.
Wat ik dan wel wat overdreven vond: elke volgende first serve die in het net verdween, werd onthaald op applaus, zowel van de Belgen, als de Serena-fans. Maar wat wil je, in zo'n bloedstollende finale zit je echt op het puntje van je stoel en de sfeer was er zo te zien ook enorm.

De tenniswereld haalt in ieder geval opgelucht adem: geen Williams in de finale. Want daar keek niemand naar uit. Enkel de Williams clan zelf.
Vergelijk het met Michael Schumacher of met Lance Armstrong; de eerste titels zijn knap, maar dan begint het te vervelen en als het maar blijft duren, kies je snel voor de underdog.

Sennake
05-06-2003, 22:16
1 keer setverlies, die vreemde 6-0 tegen Dementieva.

Ik dacht Maleevea?

Sennake
05-06-2003, 22:18
"A lack of class and total ignorance," Price said. "Or they just don't know tennis and the etiquette of tennis."

Juist ja. Maar daar in de tribune zitten met piercings doorheen je ganse gezicht en een uiterlijk van een "dame van lichte zeden" (ik probeer beleefd te blijven) dàt is wél etiquette natuurlijk :rolleyes:

Sennake
05-06-2003, 22:22
De Belgen als één man achter Kim en Justine... Of dat zo zal blijven nu we een communautaire finale krijgen is natuurlijk de vraag. In elk geval is het fantastisch dat we 2 dagen vooraleer er geschiedenis gaat geschreven worden, al weten dàt het gaat gebeuren. Zeer uitzonderlijk, en dat uniek moment komt ook maar 1 keer voor : als het zich al ooit zou herhalen (wie weet?) zal het een "déjà vu" worden. Profiteer er dus van jongens. Ik ga alvast een TV zoeken op Francorchamps, dit wil ik niet missen... En de kwalifs zijn toch pas 's avonds...

Finish
05-06-2003, 22:23
Originally posted by Sennake
Ik dacht Maleevea?

ahja. In Rusland eindigt het allemaal op -eva of -ova...verwarrend :D Kunnen ze daar niet gewoon Janssens en Peeters van maken ? :D

En die lieve mammie van Serena die heb ik nooit echt als 'etiquette' aanzien. Serenas vader vond ik daarentegen wel een leuk man, met z'n fototoestel altijd :D

flugel
05-06-2003, 22:33
hm klagen over etiquette? ik dacht dat er na een wedstrijd toch een handje werd gegeven aan uw tegenspeler en aan de scheidsrechter? 'k denk niet dat de Williamsen lessen moeten beginnen geven in etiquette :)

Finish
05-06-2003, 23:04
Ondertussen hebben de Nederlanders ook hun eigen held op Roland Garros: Martin Verkerk:

http://angel.bndestem.nl/bndestem/gallery/Roland_Garros/03.jpg
http://angel.bndestem.nl/bndestem/gallery/Roland_Garros/07.jpg
http://angel.bndestem.nl/bndestem/gallery/Roland_Garros/04.jpg

Ziet er maar een hooligan uit :D :D

Bart.Vandecavey
05-06-2003, 23:05
Bwa Guy zoals 2 jaar geleden het tvtje in onze pitbox!

yvdp
05-06-2003, 23:09
pure larrie van serena, niet kunnen winnen omdat het publiek niet achter je staat... Komaan zeg, daar put je juist moed uit. Die duizenden en duizenden fans ff laten zien wat je kan. Die meid(?) kan er gewoon niet tegen dat ze verloren is en dat ze die evenaring met weet ik veel wie niet heeft gehaald. Henin was beter vandaag, maakte veel minder fouten en bleef rustig tijdens de wedstrijd. Williams was meer bezig met het publiek dan met haar spel en maakte daarentegen veel meer fouten.
conclusies: -Wie het minste fouten maakt wint een wedstrijd (of toch heel vaak. - Henin was de betere van Williams vandaag.

greetz

Scapa
06-06-2003, 09:26
Inderdaad zeer zielig van Williams daar bij die opslag... Wat had ze gedaan indien dat een ace was? :rolleyes:

Wie we ook dankbaar mogen zijn is die kleine van coach Rodriguès. Sinds dat manneke daar zat ging alles terug veel vlotter... Die zal van z'n sponsor Citroën en van de papa wel een groot ijsje hebben gekregen na de match :D

Sennake
06-06-2003, 10:27
Nu ik er over nadenk, dit moet de eerste keer zijn dat ik een Williams liever zag verliezen :D :D :D

fordje
06-06-2003, 10:58
Originally posted by stijnconinx

Wie we ook dankbaar mogen zijn is die kleine van coach Rodriguès. Sinds dat manneke daar zat ging alles terug veel vlotter... Die zal van z'n sponsor Citroën en van de papa wel een groot ijsje hebben gekregen na de match :D

Of het diene kleine was zullen we nooit weten..., maar het is jullie (en ik denk ook de commentatoren) blijkbaar niet opgevallen, maar diene kleine zat daar wel al een hele tijd hoor. Reeds bij het begin van set 3 werd hij herhaaldekijk in beeld gebracht door de Franse regie.

Of het dan zo'n speciale zet was ??? Wat men aan het eind van de set wel deed was de kleine vooraan in de box zetten. Maar was dat niet om hem beter te laten kijken ???

Maar wat maakt het uiteindelijk uit. Het is het resultaat dat telt. ..

Waarom maken we mss ineens van de gelegenheid geen gebruik om eens te pollen (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=5270) onder de paddockers wie zaterdag de "Coupe" mag omhoog steken ?

R@ce@holiC
06-06-2003, 16:14
Amai Martin Verkerk :eek:
Wat een match alweer van die gast. Aanvallen van't begin tot et einde. Echt de verdiende winnaar over die driftkikker :).

Het is echt de Roland Garros van de lage landen geworden moet ik de commentaar op gelijk geven.

Prachtig gewoon. twas beter als het ne belg was maar we mogen onze Nederlandse vrienden ook iets gunnen he ;) :D

flugel
06-06-2003, 16:39
Originally posted by R@ce@holiC

Prachtig gewoon. twas beter als het ne belg was maar we mogen onze Nederlandse vrienden ook iets gunnen he ;) :D

idd, met dat verschil dat wij al zeker zijn van ne slam :D

R@ce@holiC
06-06-2003, 18:42
Originally posted by flugel
idd, met dat verschil dat wij al zeker zijn van ne slam :D Idd en ons dames hebben nog niemand bijna van zijn kindergeld beroofd :D