Log in

View Full Version : Button zwaar gecrascht

sledge
31-05-2003, 10:46
Firman is in de tweede sessie van deze morgen als eerste op de baan, maar de Jordan rijder kan zijn tijd niet verbeteren.
Schumacher en de Williams coureurs volgen hem.

Er is een ‘red flag’, de sessie is gestopt.
Jenson Button is zwaar verongelukt. Uit de tunnel rechtsreeks in de vangrail gereden.
Hij zit nog in zijn wagen, de medici groep is erbij.
Er staan wel heel veel mensen om zijn wagen.
Angstig moment.

Vervolg later.

De BAR is vervormd die het slechtste doet vermoeden.
In zijn pitbox staan de gezichten ook niet op vrolijk.
Jenson is eindelijk uit de wagen op een stretcher in een ambulance op weg naar een ziekenhuis.
Dave Richards, team boss van BAR, staat te huilen in de pits.

Over zijn toestand is nog niets bekend

Later meer.

bron: www.f1pits.net

Finish
31-05-2003, 10:49
Ok, ik even schrikken nu....

Al iets bekend over z'n toestand ?

sledge
31-05-2003, 10:51
Nee, niks, ik ben er ook van verschoten. Hopelijk is hij OK :(

bart VDB
31-05-2003, 10:55
Hopelijk niet te erg. :(

Finish
31-05-2003, 10:57
Al even verder geinformeerd en ik heb ergens gelezen dat hij bij bewustzijn is en er mogelijk geen botbreuken zijn.
Betrouwbaarheid van de bron is niet echt optimaal...verstappenforum :s

sledge
31-05-2003, 11:02
Het lijkt mee te vallen:

David Richards has stated on French TV that Jenson is okay and is under going checks. However, he doesn't know if the young Brit will be able to qualify this afternoon

bart VDB
31-05-2003, 11:03
Hopelijk niet te erg. :(

NGT Racing
31-05-2003, 11:03
Laten we hopen dat alles ok is,
ik denk dat er gevaarlijkere plaatsen op circuits zijn om in de vangrail te gaan,

joost
31-05-2003, 11:07
juist gelezen op het forum van de BAr-fansite:

Posted: Sat May 31, 2003 9:03 am__ _Post subject:
------------------------------------------------------------------------
Aha, just read on F1-live.com that Jenson 's ok and undergoing some check-ups. Not known yet if he'll be able to qualify this afternoon.

sledge
31-05-2003, 11:12
Nu heeft Villeneuve zijn BAR ook in de muur gezet, maar niks ernstigs

*edit*

Button is said to be fully conscious and in good condition. He is understood not to have broken any bones

Jenson was taken to the circuit medical centre before being taken to the Princess Grace hospital in Monaco. It is not known what caused the accident but it has been suggested that a suspension failure or a puncture made him lose control.

11:11 : Button's father was watching the incident from the BAR-Honda motorhome, and said he had been told by the team his son was in a good condition.

Gilles
31-05-2003, 11:22
kvind het van F1pits best wel grappig ... Richards was totaal NIET aan't huilen, want ik heb de hele tijd live op't pitlanekanaal gekeken en Richards was constant en beeld ...

De updates van een andere site:

10.34: De ambulance met Button is nu pas vertrokken, van de BAR005 blijft niet veel meer over, maar dat is op dit ogenblik niet het belangrijkste van de zaak.

10.36: Button is bij bewustzijn en verkeert in goede omstandigheden.

10.38: Reactie van teambaas David Richards: "We hebben eerst van Sid gehoord tot hij bij bewust zijn is en het gaat redelijk goed met hem. Hij is nu op weg naar het ziekenhuis om daar gecheckt te worden. De veiligheid is goed! We weten nog niet hij te hard of te weinig geremd had. Jacques zal nog verder rijden, want we zijn er zeker van dat onze auto betrouwbaar is. We hebben er héél veel kilometers mee gereden en we hebben vertrouwen."

Uit de verklaring van Richards mogen we afleiden dat Button misschien toch nog aan de start van de warm-up of de race zal komen. Ondertussen maken ze de reserve-wagen klaar. De sessie zal om 10.39 terug van start gaan.

10.45: B.A.R kon melden dat Jenson Button geen breuken heeft opgelopen. Waarschijnlijk zal de Brit er wel enkele kneuzingen aan overhouden.

(F1world.be)

Gilles
31-05-2003, 11:23
11.05: Button zou geen breuken hebben. De crash is mogelijk te wijten aan een probleem met de ophanging of een gaatje in een band, waardoor Jenson de controle over zijn B.A.R verloor. Voordat hij naar het Princess Grace ziekenhuis is overgebracht, werd hij gecheched in het medisch center van de FIA.

sledge
31-05-2003, 11:29
Beelden op RTL nu, alleen kan ik diat niet nemen.

sledge
31-05-2003, 11:33
Eerste foto:

http://f1.racing-live.com/photos/imgactu/03/button-monaco_310503_220x160.jpg

Megane
31-05-2003, 11:42
Originally posted by sledge

Er is een ‘red flag’, de sessie is gestopt.
Jenson Button is zwaar verongelukt.www.f1pits.net [/B]

Verongelukt, :confused: is dat niet een verkeerd woord.
Ik denk bij verongelukt aan dood. :no:

sledge
31-05-2003, 11:44
Originally posted by Megane
Verongelukt, :confused: is dat niet een verkeerd woord.
Ik denk bij verongelukt aan dood. :no:

Ja, viel me ook op. Maar het is gechreven door een Nederlander, mischien dat dat daar een andere betekenis heeft...

Gilles
31-05-2003, 12:03
Ik heb PremiereF1 en ik heb alles kunnen zien ...
Daardoor kon ik ook regelmatig updates doen met juiste informatie...

sledge
31-05-2003, 12:20
Nieuwe foto:
http://www.f1racing.nl/photo/upload2/LtSjfuwhjnRFb.jpg

redje
31-05-2003, 12:41
Ziet er nie schoon uit. :(

NGT Racing
31-05-2003, 12:47
Ik kan de plaats niet goed situeren, als je uit de tunnel komt is het nog een eindje rechtdoor bergaf alvorens links de chicane in te sturen, maar waar staat die bandenstapel juist ???

redje
31-05-2003, 12:48
Originally posted by FLAT6
Ik kan de plaats niet goed situeren, als je uit de tunnel komt is het nog een eindje rechtdoor bergaf alvorens links de chicane in te sturen, maar waar staat die bandenstapel juist ???
Als ge na de tunnel de chicane naar links neemt, kunt ge ook rechtdoor, daar is er ne uitloopstrook en daar staat de bolide.

NGT Racing
31-05-2003, 13:00
Ola,

aangezien Button er daar precies nog inzit en volgens de voorgaande posts de crash juist bij het uitkomen van de tunnel gebeurde toch een shuiverke van ne meter of 2-300 ?

schumivill
31-05-2003, 13:01
Juist gedownload op tbk,en ik moet zeggen,deed me onmiddellijk denken aan de crash van Wendlinger.Gelukkig staan daar nu banden.

NGT Racing
31-05-2003, 13:03
url tbk ?

schumivill
31-05-2003, 13:11
http://tbk.fameflame.dk/forums/viewtopic.php?t=4349

:)

Eric Dupain
31-05-2003, 13:24
Er zijn ons beelden van de crash beloofd. Als die binnenkomen zullen die vanavond te zien zijn in het VRT journaal om 19.00 u. Vergeet zo dadelijk niet af te stemmen op Canvas voor de kwalificatieritten met commentaar van Stefaan Lammens en co commentator Marc Goossens.

NGT Racing
31-05-2003, 13:24
Thx,

Zonder bandenstapel had het idd minder fraai kunnen aflopen.

Finish
31-05-2003, 13:31
Originally posted by Eric Dupain
Er zijn ons beelden van de crash beloofd. Als die binnenkomen zullen die vanavond te zien zijn in het VRT journaal om 19.00 u. Vergeet zo dadelijk niet af te stemmen op Canvas voor de kwalificatieritten met commentaar van Stefaan Lammens en co commentator Marc Goossens.

In de programmatie staat dat Tennis voorrang krijgt....
Als ik me niet vergis speelt Clijsters vandaag nog tegen Suarez, mogelijk binnen dit en een uur. Schakelt Canvas dan zomaar over ? :s

Oneliner
31-05-2003, 13:33
jonge toch, clijsters gewonne met 6-2/6-1 ;)

NGT Racing
31-05-2003, 13:33
Spelen ze meer dan 1 wedstrijd per dag ? of was Clijsters in uitgesteld relais vanmorgen. Ze heeft in ieder geval in twee setjes de zaak afgehandeld.

nog effe nagekeken op vrt teletekst, de wedstrijd is inderdaad al afgelopen,

geen dilemma's dus :+ :+ :+

Raceboy
31-05-2003, 13:34
Originally posted by Finish
In de programmatie staat dat Tennis voorrang krijgt....
Als ik me niet vergis speelt Clijsters vandaag nog tegen Suarez, mogelijk binnen dit en een uur. Schakelt Canvas dan zomaar over ? :s

die match is al lang afgelopen.

HHugo
31-05-2003, 13:36
Button zou niet meedoen aan de quali's, maar morgen mss wel vanuit de pitlane starten...

Eric Dupain
31-05-2003, 13:39
Inderdaad HHugo, is net bevestigd door Lammens vanuit Monaco.

Ottooke
31-05-2003, 13:40
Wat een crash. Ik ben eens benieuwd wat er nu weer gaat gezegd worden over HANS. Mij lijkt het dat HANS wel degelijk een efficiënte maatregel is om de veiligheid te verhogen.

Finish
31-05-2003, 13:42
Originally posted by raceboy
die match is al lang afgelopen.

idd, ik sta momenteel achter op de wereld :)
examens bij dit weer enzo......

ontopic dan: Verdomde pech voor Button, zeker na die knappe 3de tijd van gisteren :(

Gilles
31-05-2003, 15:12
Er waren op diverse F1 sites het gerucht opgedoken dat Sato wel eens overgevlogen zou komen, maar volgens de reglementen mag dat niet ... dus dat gerucht mag de prullebak in!

Zoals Eric al zei: het zal starten worden uit de pitlane voor Jenson, als hij kan deelnemen ..

redje
31-05-2003, 15:18
Originally posted by Gilles
Er waren op diverse F1 sites het gerucht opgedoken dat Sato wel eens overgevlogen zou komen, maar volgens de reglementen mag dat niet ... dus dat gerucht mag de prullebak in!

Zoals Eric al zei: het zal starten worden uit de pitlane voor Jenson, als hij kan deelnemen ..
Als Sato wil meedoen, moet da toch de vrijdag bekend zijn, dus da kon nie.

sledge
31-05-2003, 16:19
video1 (http://www.megspace.com/sports/sorrento/button03a.mpeg )
Video2 (http://www.megspace.com/sports/sorrento/button03b.mpeg )

Gilles
31-05-2003, 17:49
fout redje ...
voor de eerste vrije training op zaterdag moet dat bekend worden ...

Burti dachtik, moest ooit es invalle voor Irvine, die iets aan zen blindedarm had ... in Oostenrijk was dat toen

redje
31-05-2003, 18:18
Originally posted by Gilles
fout redje ...
voor de eerste vrije training op zaterdag moet dat bekend worden ...

Burti dachtik, moest ooit es invalle voor Irvine, die iets aan zen blindedarm had ... in Oostenrijk was dat toen
Alle, kzat er bijna op. Dus sowieso zou t nie kunnen.

Ottooke
31-05-2003, 19:16
Ik heb zojuist gelezen dat Button door zijn eigen fout in de vangrails is gegaan. Bij het naderen van de chicane heeft hij de metalen vangrail aan de rechterkant geraakt, is rondgegaan en heeft de vangrail aan de linkerkant ook geraakt en is tenslotte de bandenmuur in gegaan.
De hoofdsteun van Buttons BAR zou gescheurd zijn maar het HANS-systeem zou niet beschadigd zijn.

Bronnen:
www.f1racing.nl
www.britishamericanracing.com

sledge
01-06-2003, 11:29
Volgens de laatste berichten start hij NIET in de race. Officiele bevestiging moet er wel nog komen.

Gilles
01-06-2003, 11:33
das just sledge...
trouwens ...

De laatste weersvoorspellingen zeggen dat het in Monaco bewolkt zal zijn, met een vochtigheidsgraad van 78%. De kans op een regenbui is nog altijd bestaande, wat de race misschien nog een andere wending kan geven.

Temperaturen gaan van 17 tot 24 graden Celsius, een pak minder warm dan gisteren, wat natuurlijk de kans op regen vergroot, en ook al het feit dat het de afgelopen dagen al snikheet is geweest in Monaco.

Gilles
01-06-2003, 12:22
Jenson Button zal verstek moeten geven voor de Grote Prijs van Monaco, na zijn zware crash gisteren bij het uitkomen van de tunnel, waar hij volgens B.A.R te laat geremd zou hebben. Uit voorzorg, vanwege het zware circuit van Monaco, werd besloten Button niet te laten deelnemen.

Dit bericht is door teambaas David Richards nu officieel bevestigd. "Zowel Jenson als het team zijn zeer erg ontgoocheld over zijn niet-deelname, maar we zijn er van overtuigd dat we de jusite beslissing hebben gemaakt." Op medisch advies van de FIA en Sid Watkins mocht Button wél rijden.

B.A.R komt dus met één wagen aan de start, die van Jacques Villeneuve. Button zal volgende week te Monza testen, en zijn deelname aan de Canadese GP komt niet in gevaar.

Mario
01-06-2003, 12:34
't Kan zelfs zijn dat geen enkele BAR meerijdt. Er hangt hen een inbeslagname boven het hoofd.

Oneliner
01-06-2003, 12:54
Bron mario?

Werner333
01-06-2003, 12:56
Originally posted by Mario
't Kan zelfs zijn dat geen enkele BAR meerijdt. Er hangt hen een inbeslagname boven het hoofd.
???????????????,
Verklaar u nader?

Scapa
01-06-2003, 12:57
Op autosport.com:

The BAR team could have three of its cars impounded after the Monaco Grand Prix because of a court order issued because of an unpaid five-year old debt.

An individual who claims he is owed commission on a sponsorship deal negotiated for BAR, has obtained a court order in Monaco to seize the team's three Grand Prix cars. This, however, is unlikely to happen.

France Corbeil's claim against the team goes back five years, but it was only earlier this year that the current management team was made aware of it when he forwarded a demand for commission based on the deal with former BAR sponsor Teleglobe.

A BAR statement on Saturday night in Monaco said: "BAR believes Corbeil's claim to be baseless and when it was first presented to the Monaco courts several weeks ago it was rejected. The claim was re-presented with additional information on Wednesday afternoon, just prior to a national holiday weekend when all the courts are closed.

"As a result, the team were not made aware of the action and did not have any opportunity to respond, therefore Judge Philippe Narmino granted Corbeil a seizure order in a private capacity [i.e. without the assistance of the court or the police].

"BAR is confident that, when it has the opportunity to present the situation to the courts on Monday morning, the seizure order will be lifted immediately. BAR is also seeking legal advice from its lawyers regarding possible actions against France Corbeil for defamation/commercial slander."

Dus pas na de race zou er EVENTUEEL een in beslagname kunnen zijn....

Oneliner
01-06-2003, 13:00
idd, dat va nna de race wist ik, maar ervoor... :)
Nee idd, hetzelfde artikel staat te lezen op f1racing.nl

Mario
01-06-2003, 16:41
Originally posted by Oneliner
Bron mario?

Een van de meest betrouwbare die je kunt hebben, maar hier miskend : BBC (teletekst èn website).