View Full Version : neuzen
Dit seizoen was het een en ander voor de juiste vorm te vinden voor de neus van de wagens,door de vernieuwing van het reglement...
Volgend jaar zullen we zeker zien welke teams de beste neus hadden, maar zelfs nu zie je al voortekens...
tijd voor een OVERZICHTJE: (dee 1, want da spel kon da anders ni aan)
arrows:
presentatie
http://www.f1racing.nl/photo/arrows/a22launch08b.jpg
nu:
http://www.f1racing.nl/photo/upload/photovlpChnb.jpg
jordan:
presentatie
http://www.f1racing.nl/photo/jordan/ej11launch13b.jpg
nu:
http://www.f1racing.nl/photo/upload/photoQr0zLjb.jpg
ferrari:
presentatie
http://www.f1racing.nl/photo/ferrari/f2001launch17b.jpg
nu:
http://www.f1racing.nl/photo/upload/photoopmehyb.jpg
mclaren:
presentatie
http://www.f1racing.nl/photo/mclaren/mp416launch12b.jpg
nu:
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/f1-2001/photos/2001/hungaroring/diapo_110.jpg
benetton:
presentatie
http://www.f1racing.nl/photo/benetton/b201launch05b.jpg
nu:
http://www.f1racing.nl/photo/upload/photouOxsr9b.jpg
deel 2:
sauber:
presentatie
http://www.f1racing.nl/photo/sauber/c20launch14b.jpg
nu:
http://www.dailyf1.com/data/photos/2001/hungary/friday/pic19.jpg
williams:
presentatie
http://www.f1racing.nl/photo/williams/fw23launchb.jpg
nu:
http://www.f1racing.nl/photo/upload/photoScKEVhb.jpg
bar:
presentatie
http://www.f1racing.nl/photo/bar/bar003launch12b.jpg
nu:
http://www.f1racing.nl/photo/upload/photonYQ1f0b.jpg
deel 3:
prost:
presentatie
http://www.f1racing.nl/photo/prost/ap04test02b.jpg
nu:
http://www.f1racing.nl/photo/upload/photoD4LWaMb.jpg
minardi:
presentatie
http://www.f1racing.nl/photo/minardi/launch9b.jpg
nu:
http://www.f1racing.nl/photo/upload/photoNilfnxb.jpg
jaguar:
presentatie
http://www.f1racing.nl/photo/jaguar/r2frontsideb.jpg
nu:
http://www.f1racing.nl/photo/upload/photoXBl7b9b.jpg (het vuil wegdenken :) )
de technische analyse, waarvoor de ene beter is dan de andere, laat ik aan onzen specialist TiBo over :D
conclusie: waarschijnlijk zal het volgend jaar de V-vormige worden, die nu al door ferrari en mclaren gebruikt woorden...
Benetton lijkt al van de 'jordan'vleugel af te zijn, maar dan is sauber er wel op afgestapt...wat da worden zal....
de tijd zal het ons leren :)
thx voor uwen aandacht, kheb der ook mijnen tijd ingestoken
volgens mij zijn die neuzen zwaarder geworden en zakken die gewoon door die voorvleugel :D
Maar 'k denk dat bij de presentatie nooit zo'n aerodynamische snufjes worden voorgesteld, gewoon het basis-chassis dat in de loop van het seizoen doorontwikkeld wordt. En elk circuit heeft zelfs een bepaald vleugelonderdeel meer of minder (denk ik)
Anyway, schoon fotookes hakkidude :)
Originally posted by Finish
volgens mij zijn die neuzen zwaarder geworden en zakken die gewoon door die voorvleugel :D
Maar 'k denk dat bij de presentatie nooit zo'n aerodynamische snufjes worden voorgesteld, gewoon het basis-chassis dat in de loop van het seizoen doorontwikkeld wordt. En elk circuit heeft zelfs een bepaald vleugelonderdeel meer of minder (denk ik)
Anyway, schoon fotookes hakkidude :)
da da een beetje afhangt van et circuit, das wel just, mor op hunne skaedown gebruikten ze ook wel deze afstellingen ze :)
Bij de presentatie van de nieuwe wagens wordt zelden alles getoond. Zo werd de Ferrari voorgesteld met de 2000 voorvleugel en reed hij de dag erna al op Fiorano met de "Spoon-wing".
Vergelijk de evolutie van Benetton echter eens met die van Sauber.
- de Sauber gaat van een 'spoon' naar een getrapte voorvleugel.
- bij Benetton gaat men van een getrapte naar een 'spoon' vleugel.
Misschien later iets meer technische uitleg hierover.
idd , nu ge het zegt, het grootste verschil valt op te merken bij Benetton en Sauber. ipv | | krijgen we /\ :D
Originally posted by Finish
idd , nu ge het zegt, het grootste verschil valt op te merken bij Benetton en Sauber. ipv | | krijgen we /\ :D
euhm, ik had da toch al gezeid!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.