View Full Version : Een gezellig middagje zwemmen ....
Ik ben zo niet voor politieke of alloctonen-discussies op een forum ...... Maar voor deze maak ik toch een uitzondering.
een vijfhondertal allochtonen uit Antwerpen zetten er de boel op stelten!Toen één van die gasten een gsm pikte van een jongetje werd de vader razend ( hoe zoude zelf zijn ), daarop trok de allochtoon zen mes en dreigde, tot de vader het mes afpakte en de messenheld tot driemaal toe verwondde!
Het parket nam de vader mee voor verhoor maar liet hem vrij!
Hij handelde uit wettige zelfverdediging.
bron: VTM
Incident met jongeren in Sint-Niklaas
Zaterdagavond zijn er in Sint-Niklaas
problemen geweest met migrantenjongeren
in het recreatiedomein De Ster.
Een honderdtal jongeren uit de regio
Antwerpen probeerde een deel van het
domein in te palmen, wat tot wrevel bij
de andere bezoekers leidde. Bij de
vechtpartij die daarop volgde, raakten
er drie jongeren gewond door messteken.
Burgemeester Freddy Willockx van Sint-
Niklaas noemt het gedrag van de
jongeren totaal onaanvaardbaar.
Ook vorig jaar waren er incidenten op
het recreatiedomein. Willockx legde
enkele jongeren toen een toegangsverbod
op.
bron: www.vrtnieuws.net
de naïeve aanhangers van de multi-culturele samenleving zijn weer een illusie rijker :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Oneliner
01-06-2003, 18:38
Op naar de volgende staatsgreep, als ik dit zo lees... :(
Iemand toevallig het artikel in de krant gelezen ivm de Genste voetballer Kraouche? Ook iets in dezelfde richting...
Ach, laat ze (niet alleen allochtonen) maar doen, vroeg of laat wreken zich zulke daden wel ;)
Bon, 't Kan zijn dat ik mij hiermee onpopulair maak, maar ik trek er mij niks van. Ik ben geen racist ofzo, en heb niks tegen de werkende imigrant. Maar die onnozelaars die denken dat ze hier even Belgë bezitten mogen van mijn part gerust direct buitengezet worden. Zonder pardon. Zelf al hebben we dat recht niet. De vlieger op en droppen in de buurt vanwaar ze gekomen zijn. Komen ze weer (leg een dossier aan van elk stuk krapuul), steek ze voor mijn part dan in de diepste kelder van het gevang. Ik trek et mij echt nie aan. Wij zouden ginder zo eens van onzen tak moeten gaan maken. We zien zelf België niet meer weer dan.
Nogmaals, ik ben geen racist, maar het is tijd voor actie.
Sledge, als ge het over "hun land" hebt, besef dan wel dat ze veeleer Belg dan wat ook zijn. Hier opgegroeid enzovoort.
Originally posted by Mario
Sledge, als ge het over "hun land" hebt, besef dan wel dat ze veeleer Belg dan wat ook zijn. Hier opgegroeid enzovoort.
Ok, vergeet wat ik gezegd heb. Maar dan zijn ze zeker verkeerd bezig. Is dat de manier om te handelen? Hoe gaan ze dan ooit volledig geacepteerd worden in onze gemeenschap? Akkoord, het vraagt tijd, maar echt moeite doen ze toch niet, geef nu zelf toe. En ja, het is een kleine meerderheid, maar ze verpesten het wel voor iedere "niet-blanke".
Akkoord, het vraagt tijd, maar echt moeite doen ze toch niet, geef nu zelf toe. En ja, het is een kleine meerderheid, maar ze verpesten het wel voor iedere "niet-blanke".
Inderdaad! Ik heb veel respect voor de mensen die zich hier in ons landje aanpassen, Nederlands leren en een job uitoefenen, maar sorry, als ik weer zo e manneke zie da denkt dat em alles is en nog ni fatsoenlijk nederlands spreekt enzo, dan denk ik ook van, stuurt em terug met de volgende C130 eh...
Maar das natuurlijk mijn persoonlijke mening, kzeg ni dat iedereen dezelfde mening als mij moet hebben eh;)
volledig met je eens Nox. Er zijn er een paar bij die naar hier komen om op de kap van de werkende mens komen leven en dan nog wat amok komen maken ook. Ook ik ben geen racist, maar moeten ze voor dit zinloze geweld naar hier komen?
Die hier ammok maken zijn niet dezelfde als die naar hier komen hoor. Bij mij opt school zitten veel allochtonen (zelfs illegalen van het centrum in arendonk) Diegene die pas hier zijn zijn meestal toffe gasten, erg vriendelijk enzo meestal want het is hier beter dan waar ze vandaan komen. Diegene die al van de derde generatie zijn dat zijn de ambetante mannen. Die vinden maar dat alles mag en tja als het niet mag dan mogen zij het toch wel omdat ze " buitenlander" zijn alhoewel de meeste dat buitenland alleen in de vakantie eens zien.
Er zijn er toffe bij. Ik ken er ook een paar. Maar als je bijvoorbeeld eens weggaat, lekker het nachtleven in, en er is ruzie dan gaat het toch meestal om allochtonen. :S
NGT Racing
01-06-2003, 23:07
Originally posted by raceboy
Die hier ammok maken zijn niet dezelfde als die naar hier komen hoor. Bij mij opt school zitten veel allochtonen (zelfs illegalen van het centrum in arendonk) Diegene die pas hier zijn zijn meestal toffe gasten, erg vriendelijk enzo meestal want het is hier beter dan waar ze vandaan komen. Diegene die al van de derde generatie zijn dat zijn de ambetante mannen. Die vinden maar dat alles mag en tja als het niet mag dan mogen zij het toch wel omdat ze " buitenlander" zijn alhoewel de meeste dat buitenland alleen in de vakantie eens zien.
Kan ik gaan achterstaan,
veralgemenen is ook niet redelijk, in Mechelen woonden er nogal wat katholieke turken, ik denk dat die mannen meer goedendag zegden dan de belgen, perfect geintegreerd.
Lands de andere kant nu het hier toch over zwembaden gaat, een kleine 20 jaar terug mocht ik van de mama en de papa alleen naar het openluchtzwembad in het knusse Grimbergen. Ik denk niet dat er veel mensen nog overwegen om hetzelfde nu te doen, het is dus zeker geen probleem voor enkel de grotere steden.
vincentdb2001
01-06-2003, 23:18
Ik denk dat de problemen die nu overkomen in België, met de allochtonen, bestaan gewoon omdat er vroeger (toen de mijnen, oa in Limburg, een belangrijke bron van inkomstenwaren ) te weinig mensen die "onaangename" werken wou doen.... Wat deed me (politiekers zeker)? Men haalde buitenlanders om ons "vuil werk" te doen. Zie maar in Genk bijvoorbeeld : het stikt er van de Turken, maar die mensen zijn hier al jaren en jaren lang, en nu willen sommige (Vlaams Block bv), ze allemaal weg sturen. Dit is wel wat gemakkelijk hè...
Ik denk ook dat we hier met een vicieuze cirkel te maken hebben : de allochtonen hebben andere gewoontes, ze worden stilaan uitgesloten, ze vinden dus geen werk, ze leven in slechtere omstandigheden dan de gemiddelde Belg, en beginnen dus te stelen en agressief te reageren... En dit maakt het enkel erger...
Maar wat is er dan als oplossing? Ze allemaal wegsturen? Volgens mij té radicaal, oneerlijk en bijna niet te doen.. Ze helpen bij het integreren? Is zeker de beste oplossing, maar als er geen medewerking is van hun kant, is dat niet te doen...
De ideale oplossing? Die ken ik niet, en niemand kent die volgens mij...
In Kongo is het eigelijk ongeveer het zelfde verhaal : de buitenlanders (wij Belgen in dit geval), komen eraan, zetten ONZE grenzen volgens ONZE behoeftes (politiekers weer...), maar zonder rekening te houden met de plaatselijk etnisch verdeelde groepen. Wat krijgt men dan : constant oorlog !!!! En niet enkel in Kongo, maar een beetje overal in Afrika eigenlijk...
Mvg, Vincent
PS : ik respecteer iedereen zijn mening, dit is trouwens enkel mijn persoonlijke mening.
NGT Racing
01-06-2003, 23:25
Ik ben zeker geen aanhanger van het vlaams vierkant,
ik ben nog veel minder voorstander van een agent op iedere hoek van de straat die alles en iedereen controleert maar er beginnen toch echt wat teveel echte indianenverhalen in het nieuws te komen,
neem nu Luik eerder deze week, ik weet zelfs niet of het Alochtonen waren, maar als er in de straat met Kalashnikovs ( of hoe schrijf je dat ) in het rond wordt geschoten is er toch wel ergens nood om in te grijpen,
er wordt precies aan mini ghetto's gewerkt in ons belgenlandje
Och ja, het is bij de allochtonen net als bij de belgen, er zitten rotte appels tussen. Maar wat me wel stoort is dat we naar een soort samenleving op z'n amerikaans gaan, met getto's :)
Er zijn bepaalde buurten in antwerpen, waar ik 's avonds als blanke belg me niet durf vertonen.
Of het nu allochtonen zijn of autochtonen, dat maakt eigenlijk weinig uit : feit is dat een minderheid op gelijk welk gebied zich altijd gaat trachten te versterken door in groep op te treden, en dat een aantal individu's in groep totaal anders reageren dan elk geïsoleerd individu. In dit geval waren dat een aantal allochtonen, maar het kunnen net zo goed een groep hooligans zijn, of een ontaarde groep in een betoging, of zelfs studenten (ik weet wat wij indertijd uitgestoken hebben als student in groep). Waarom komen allochtonen dan zo dikwijls in de kijker? Omdat hun cultuur meer gericht is op groepsactiviteiten én omdat wij ze sowieso al in groepen bijeen "steken". Individuele integratie is volgens mij een mogelijke oplossing, maar dan moeten "wij" dat leren accepteren en moeten "zij" tevens accepteren dat het "rondhangen in groep" ook eerder uitzondering dan regel zal zijn in de toekomst. Samenscholingen verbieden zou wat ver gaan, maar het individueel handelen zou toch zeker aangemoedigd moeten worden. Maar dat vergt inderdaad zowel van de autochtone bevolking als van de allochtone bevolking een zware inspanning en in vrees dat beide etnische groepen NIET bereid blijken om deze inspanningen te leveren omdat ze er allebei het nut niet van inzien en de slaagkans negeren. Maar ik ben er wel van overtuigd dat "positieve discriminatie" ZEKER geen aarde aan de dijk zal brengen en enkel olie op het vuur zal blijken voor de aanhangers van "eigen volk eerst". Dat is trouwens een principe dat in mijn ogen voor geen enkele situatie heil brengt : ook positieve discriminatie naar vrouwen toe buigt in eerste instantie een scheve situatie recht om ze vervolgens weer krom te trekken in de andere richting. Maar dat is weer een andere discussie...
Tot zover het evangelie van Sennake :D
Eigenlijk is dit allemaal vrij simpel...onze regering kondigde toch een migratiestop af enkele jaren geleden ? Maar wat merken we : zoals op zovele punten houdt ook nu onze regering zich niet aan de afgesproken zaken met de burger, HUN kiezer nota bene...
Wanneer je, zoals ik, in een uitgesproken migrantengebied woont (Limburg...gebied van de koolsteenmijnen), zal je merken dat migranten van de tweede of derde generatie dikwijls veel meer 'Belg zijn' dan wij, de autochtonen. Tegen die personen valt dan absoluut ook niks in te brengen. Hun ouders of grootouders kwamen in Limburg aan, om het vuile werk te doen dat wij, propere Belgen, destijds niet wilden doen of waarvan we ondertussen genoeg hadden...de koolmijnen dus. Toen de werkwillige en migratiegrage Italianen hier 'opgebruikt' waren, dan zijn wij Belgen zelf maar eens Noord-Afrikanen gaan halen, zonder er bij stil te staan dat er een serieus cultuurverschil is met die mensen. De eerste generatie paste zich vrij behoorlijk aan, bij de tweede generatie was dat al een pak minder, en heden ten dage...tja...daar zullen we het maar niet over hebben. Ik keur dus absoluut de houding NIET goed van hen die zich niet willen aanpassen, maar eigenlijk moeten wij als Belg ook een beetje de hand in eigen boezem steken...Ook al waren het onze voorvaderen die "het handeltje" (want dat was het wel, letterlijk zelfs) op touw hebben gezet.
Conclusie zal steeds hetzelfde blijven : als je OORZAAK aanpakt, dan zal je niet met het GEVOLG worden geconfronteerd. Dit is sinds jaar en dag een wijze les in zowat alles dat op deze aardbol gaande is, maar veelal is deze les ondergeschikt aan machtswellust en pure tirannie... Straffen we dan het GEVOLG af, of moeten we kijken waar de OORZAAK ligt ??? België is natuurlijk het geliefde land voor velen, er bestaan weinig landen met een dergelijk sociaal stelsel, waarvan allochtonen vrij gebruik kunnen van maken, wat ze dan ook (in hun ogen) terecht doen.
Ikzelf heb meerdere jaren in Zwitserland en Spanje gewoond, en ik kan jullie verzekeren dat het er daar toch op een andere manier aan toegaat. Veel betere manier, me dunkt, ook veel meer gevat en 'to the point'...jammer dat familiale situaties me moreel gedwongen hebben om naar dit apeland terug te keren, anders was ik nog steeds in het zonnige zuiden. Alhoewel...terugkeren naar dit apeland heeft me toch een pak toffe vrienden opgeleverd ;)
NGT Racing
02-06-2003, 12:23
Een mooi bewijs dat je niet mag veralgemenen is autosport,
ik ga nu toch al een aantal jaren kijken en heb daar nooit problemen gezien,
We zullen toch nog moeten overwegen om met al die redelijke mensen een politieke partij te starten :D :D :D
Originally posted by Mistery
Alhoewel...terugkeren naar dit apeland heeft me toch een pak toffe vrienden opgeleverd ;)
IK wist het ! :D, Tja eens moest het eruit komen.....tot in Le Mans, vriend ;)
Wat betreft het probleem met migranten, 3de generatie jongeren.
Probleem is dus hier identiek, menig zwembad heeft daar al me te maken gehad.
Ooit een turkse geleerde gezien op TV die vertelde dat het onze eigen schuld was. Uiteraard kromde mijn tenen toen ik dat hoorde.........echter na zijn motivatie was ik om.
Die man vertelde heel eenvoudig: In onze wereld geldt ( de oorspronkelijke landen als Turkije, Marokko enz.) wie niet werkt, wie niet leeft. Hij vond ons bestaan een luizenleven, voor ons is een uitkering magertjes.......voor desbetreffende personen niet.
En dan komt het aloude spreekwoord weer tot leven: Ledigheid is des duivels oor kussen.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.