PDA

View Full Version : Vraag 17 en 18


Sennake
01-06-2003, 18:39
Zoals eerder aangekondigd krijg je vraag 17 en 18 ook al voorgeschoteld. Voornamelijk omdat de Le Mans-gangers ook wat bedenktijd mogen hebben en ikzelf geen vragen online kan zetten als ik in Le Mans ben.

En hier gaan we dus :

Moeilijkheidsgraad : 5
Punten per goed antwoord : 40
Onderwerp : Niet-F1

Vraag 17 :

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2003/vraag_17.jpg

1) Noem de rally-piloot aan het stuur van de wagen, waarvan je hier een actie-foto ziet ?
2) En noem ook eens de co-piloot ?
3) Over welke rally handelt het hier ?
4) En het jaartal waarin zich dit afspeelt ?
5) En het behaalde resultaat ?

Een tip? Deze vraag is zeer misleidend en véél moeilijker dan ze eruit ziet! Laat je NIET vangen!

Vraag 18 :

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2003/vraag_18.jpg

Voor de liefhebbers van "jumps" deze keer :

1) Noem de rally-piloot aan het stuur van de wagen, waarvan je hier een actie-foto ziet ?
2) En noem ook eens de co-piloot ?
3) Over welke rally handelt het hier ?
4) En het jaartal waarin zich dit afspeelt ?
5) En het behaalde resultaat ?

Nog een tip? Mina, je camera is dooreen geschud!

OPGELET : schrijffouten in namen worden NIET goedgekeurd. Als het om personen gaat vragen we dus de volledige naam EN de volledige voornaam.

Antwoorden worden ten laatste verwacht vóór de start van de GP van Europa op 29 juni.

En ... good luck!

Sennake
02-06-2003, 17:17
De tip bij vraag 18 was niet echt duidelijk. Ik heb hem aangepast. Good luck.

Guido
02-06-2003, 19:08
Originally posted by Sennake
De tip bij vraag 18 was niet echt duidelijk. Ik heb hem aangepast. Good luck.

Da's maar goed, want van de vorige verstond ik geen fluit ;) :D

Lambo
02-06-2003, 21:36
heu... van de huidige snap ik nu weer niks.

Bij de vorige had ik hem meteen (denk ik toch :p)

Guy
02-06-2003, 23:02
Tips zijn ok.

Alleen denk ik dat er in je nieuwe tip van de laatste vraag een letter teveel staat.........

Jan
02-06-2003, 23:10
Ik had ondertussen al zoveel calvados gedronken dat ik dacht dat de tip voor vraag 17 bedoeld was, en dat leidde mij naar de gekste plaatsen, maar geen harem :D

jan

Sennake
02-06-2003, 23:23
Originally posted by guy
Tips zijn ok.

Alleen denk ik dat er in je nieuwe tip van de laatste vraag een letter teveel staat.........

Toch niet! De tips zijn haarfijn uitgekiend en de uitleg binnen enkele weken zal alles duidelijk maken ;)

Guido
25-06-2003, 00:04
Originally posted by Huudo
Da's maar goed, want van de vorige verstond ik geen fluit ;) :D

En ik versta er nog altijd geen fluit van. Ben al 2 weken aan het graven en heb nog altijd 0,0 deftige aanknopingspunten...

't ziet er slecht uit om bovenaan te kunnen blijven :(

HHugo
25-06-2003, 18:01
Originally posted by Huudo
En ik versta er nog altijd geen fluit van. Ben al 2 weken aan het graven en heb nog altijd 0,0 deftige aanknopingspunten...

't ziet er slecht uit om bovenaan te kunnen blijven :(

Tot nu toe ziet het er naar uit dat ik ook een vrije val ga maken.

Raceboy
25-06-2003, 18:02
vraag 18 is easy :) ( beetje onrust stoken :p)

sledge
25-06-2003, 18:27
Zucht, ik was zodanig aandachtig de antwoorden aan't invullen van die porsche dat ik zelfs niet doorhad dat het niet eens kon kloppen.
Tenzij Le Mans een rally is naturlijk :D

HHugo
25-06-2003, 18:42
Originally posted by raceboy
vraag 18 is easy :) ( beetje onrust stoken :p)

vraag 18 heb ik via eliminatie bepaald, maar 100% zeker ben ik niet. En die tip brengt me dan nog in verwarring ook (moest ik mij nu kunnen herinneren wat de eerste versie van die tip was, dan misschien... (hint, hint ;) ))

Sennake
25-06-2003, 19:37
Originally posted by HHugo
vraag 18 heb ik via eliminatie bepaald, maar 100% zeker ben ik niet. En die tip brengt me dan nog in verwarring ook (moest ik mij nu kunnen herinneren wat de eerste versie van die tip was, dan misschien... (hint, hint ;) ))

Dakket zelf niemeer weet! Maar hij was in elk geval niet zo goed als de 2e... Minder nauwkeurig eigenlijk.

Guido
25-06-2003, 22:11
Enfin, ik denk dat ik er bijna ben. Nog even proberen de hints te verklaren om 100% zeker te zijn. Dus ergens tegen vrijdagnacht zaterdag in de loop van de dag mijn antwoorden binnensturen.

Guido - met walletjes onder de ogen van het zoeken :+

Jan
25-06-2003, 23:51
In de aanvankelijke hint zat een scheutje harem in de calvados...hips, burps :+

jan

Obi-Jan
25-06-2003, 23:56
Ik heb antwoorden die plausibel klinken, maar ik vind ook geen echte bevestiging. Voor vraag 17, bvb. had ik binnen twee minuten die foto gevonden op het web, maar die stond daar puur als illustratie... geen verband met de tekst. :frusty:

Ik begreep sommige hints al niet waar ik het antwoord wist, dus daar gaan we niet op voort, maar het is toch onrustwekkend als je geen verband kan ontdekken tussen je antwoord en de hint. :D :D

Enfin, we zullen zien... de genen die dees vinden verdienen wel van vooraan te staan.

Jan.
=---

Rallyloverke
27-06-2003, 09:40
Wel ...

Ik heb die foto van nr 17 ook gevonden en dacht ... JOEPIE!!! Maar echt wijzer werden we daar niet van he.

Johan

Raceboy
28-06-2003, 23:37
Ik denk dat ik ze beide volledig gevonden heb.

Obi-Jan
29-06-2003, 01:06
Originally posted by raceboy
Ik denk dat ik ze beide volledig gevonden heb.

Op het net of via tijdschriften/boeken/videos?

Jan.
=---

Obi-Jan
29-06-2003, 01:11
BTW: mijn antwoorden zijn toch wel zeker binnen, he Guy?

Jan.
=---

Sennake
29-06-2003, 08:50
Originally posted by Obi-Jan
BTW: mijn antwoorden zijn toch wel zeker binnen, he Guy?

Jan.
=---

Ja hoor.

Mark
29-06-2003, 09:26
Van vraag 17 heb ik idd de betreffende foto teruggevonden.........maar zoals reeds eerder geschreven, waardeloze informatie. Van desbetreffende project heb ik wel wat info gevonden op het net, echter ik kon er geen duidelijk antwoord van maken. Ipv te gokken op 1 evenement heb ik de antwoorden wat verspreid..........wellicht iets van punten ipv van een grote vette nul :D

Vraag 18
Zag er op eerste oog voor mij als niet-rally freak onmogelijk uit. Totdat ik een tipje kreeg van een concu-collega ;) Aan de hand van een klein detail denk ik het juiste antwoord gevonden te hebben. De site waar ik het vermoedelijk op terug vond was verbluffend simpel..........waarom doen we af en toe zo moeilijk als het ook simpel kan.

Maar nu wat anders, dit WAS pas vraag 17 & 18...........wat moet dat worden met de rest :D

HHugo
29-06-2003, 10:16
Ik geef het op voor vraag 17. Die is niet te vinden via het net. Ik heb gisteren nog enkele (openbare) bibliotheken afgeschuimd in de hoop ergens een foto in een boek te vinden, maar tevergeefs. Ik heb wel de antwoorden op de vragen 5, 11 en 12 én vraag 29 van vorig jaar gevonden(waar ik me toen suf heb op gezocht :frusty: ).

sledge
29-06-2003, 11:12
Ol,a vergeten dat de deadline straks is. Nog eens alles uit de kast proberen halen.

Guido
29-06-2003, 13:25
12:56 heb ik mijn antwoorden verstuurd. dat is wel al het langste dat ik heb gewacht, want er was 1 antwoord waar ik aan twijfelde. Maar heb niet echt een bevestiging kunnen vinden. Tenminste als de andere 4 antwoorden in vraag 17 correct zijn. 't kan natuurlijk ook dat ik de mist inga en een volle 200 of 400 punten verlies.

Oh well, binnen een uur of 2 zullen we het weten...

Guido
29-06-2003, 13:27
Originally posted by Marshal
Maar nu wat anders, dit WAS pas vraag 17 & 18...........wat moet dat worden met de rest :D

Ik heb precies hetzelfde zitten denken.

HHugo
29-06-2003, 16:01
Originally posted by Huudo
Ik heb precies hetzelfde zitten denken.
Vorig jaar zat er geen zo'n moeilijke vraag bij, vind ik

sledge
29-06-2003, 16:06
Ik heb ook antwoorden ingestuurd, maar het zijn 2 zware gokken. Vooral vraag 17, daar kwam ik steeds hetzelfde tegen, wat zeker niet juist was.

Obi-Jan
29-06-2003, 17:14
Originally posted by Marshal
<snip> Ipv te gokken op 1 evenement heb ik de antwoorden wat verspreid..........wellicht iets van punten ipv van een grote vette nul :D

Maar Marshal... als ge nu eens juist de verkeerde elementen van elk evenement hebt ingevuld?? :D :D

Jan.
=---

R@ce@holiC
29-06-2003, 17:37
niks gevonden daarom ook geen antwoord :(

Raceboy
29-06-2003, 20:13
Originally posted by Obi-Jan
Op het net of via tijdschriften/boeken/videos?

Jan.
=---

via één boek. Welk boek tja dat moet je zelf uitvinden he ;)

Mark
29-06-2003, 22:25
Over die Porsche 959 rally-edition is meer dan genoeg te vinden op het net.............alleen de combinatie van antwoorden...das wat anders.

Zonder google zou ik toch menigmaal blanco moeten insturen, maaruh een google die op plaatjes zoekt zou ideaal zijn :D :D

HHugo
29-06-2003, 22:32
Originally posted by raceboy
via één boek. Welk boek tja dat moet je zelf uitvinden he ;)

Ik heb wel een vermoeden in welk boek het staat, maar dan moet je dat boek ook nog kunnen raadplegen hé... (ikzelf heb thuis 0,0 autosportboeken; vorig jaar één vraag opgelost aan de hand van een boek uit de bib, alle andere antwoorden op het net gezocht...)