PDA

View Full Version : Belgen in Le Mans 2003


joost
04-06-2003, 11:41
Eigenlijk kunnen we spreken van een tegenvallend aantal landgenoten aan de start van de klassieker van de Sarthe. Slechts 6 Belgen nemen deel aan de 24 uren van Le Mans 2003, de helft daarvan gaan voor de allerhoogste eer met hun prototype. Marc Goossens kreeg het startnummer 1 en zal zeker voor vuurwerk zorgen in zijn R&S. Lister haalde op de valreep Vincent Vosse binnen al stappen de Britten wel in het onbekende door hun gebrek aan ervaring. Tenslotte zette éénzitter-talent David Saelens de stap naar de endurance-racerij door te tekenen bij Panoz.
Drie andere Belgen kruipen achter het stuur van een GT(S). Kersverse vader Anthony Kumpen probeert zamen met zijn Nederlandse ploegmakkers kilometers op de teller van de Zonda te krijgen terwijl Michel Neugarten en Vanina Ickx een iets minder exotische Porsche besturen.
Het ware ooit anders...

(c) Joost Custers

redje
04-06-2003, 11:46
Toen ik de deelnemerslijst bekeek, zag ik maar drie Belgen staan. :o :(

A.J.
04-06-2003, 11:51
Ik dacht dat David Saelens ook ging rijden met een Panoz?
En tijdens de tests kreeg de R&S van Goossens toch n°4, is dat dan veranderd?

joost
04-06-2003, 11:57
Even aangepast, was david vergeten, maar beste speedfreak veranderd is een voltooid deelwoord en dus met een D.
Ik ben net mijn examen Nederlands aan het opstellen...

A.J.
04-06-2003, 12:12
Toch staat Marc Goossens op de lijst met startnummer 4 op de site van Le Mans

Mistery
04-06-2003, 12:23
Ook op alle officiële documenten van de ACO wordt de Riley&Scott van Marc Goossens vermeld onder startnummer 4. Het meest recente document dateert van heden, 11u20 ...

joost
04-06-2003, 12:50
Moet het dan checken, al heb ik een lijst met nr° 1

Sennake
04-06-2003, 12:53
Originally posted by joost
Moet het dan checken, al heb ik een lijst met nr° 1

Bwa, we zullen dat wel zien als we ter plaatse zijn eh Joost? ;) :D

joost
04-06-2003, 12:56
Dood aan Sennake

Sennake
04-06-2003, 14:00
Originally posted by joost
Dood aan Sennake

!!! :Offtopic: !!! :D :D :D

A.J.
04-06-2003, 14:31
Hoe, zijn er ook mensen die NIET naar Le Mans gaan :confused:

redje
04-06-2003, 14:58
Originally posted by A.J.
Hoe, zijn er ook mensen die NIET naar Le Mans gaan :confused:
Spijtig genoeg wel, examens hé.

joost
04-06-2003, 15:07
Brussel - Belga

Het Paddock-lid Speedfreak is dood teruggevonden in het kanaal van Brussel. Hij overleed waarschijnlijk aan verwondingen opgelopen tijdens het martelen..

....

Gilles
04-06-2003, 16:02
Lol joost !
ja, er zijn mensen die midden in de exames zitten ... letterlijk en figuurlijk ... denk maar aan de start aan mij als ik voor die van Nederlands zit :)

Scapa
04-06-2003, 16:05
Die leraars Nederlands toch eh. Ge zou ze toch zo :fight: eh :D

redje
04-06-2003, 16:31
Ik zit thuis Personeelsbeleid te leren. Zo'n stom vak, waar ge na een half uur van in slaap valt. :fight:

joost
04-06-2003, 16:35
Originally posted by stijnconinx
Die leraars Nederlands toch eh. Ge zou ze toch zo :fight: eh :D

Gij moet blokken en zwijegen al gaan we hier zwaar off-topic...
Laten we het verder over Vanina hebben...

A.J.
04-06-2003, 17:17
Originally posted by joost
Laten we het verder over Vanina hebben...

Dat vind ik ook. Het is te hopen dat ze wat geluk heeft dit jaar want racen kan ze, zeker in een 24 uren race. Het was mooi die 24 uren van Zolder van 1999, samen met Vanina en Alexandra op het podium...

Megane
04-06-2003, 19:21
Originally posted by joost
Gij moet blokken en zwijegen al gaan we hier zwaar off-topic...
Laten we het verder over Vanina hebben...

Zwijegen wat is dat :D :D :D :D ;)

Ben ik achter met de nieuwe spelling. :no: :frusty:

JFL
04-06-2003, 21:28
Voor alle duidelijkheid:
Joost is dit jaar wel HEEL solidair met zijn studentekes!
Hij heeft namelijk zelf ook een examen, eentje maar...

Op welke datum, dat moogt ge aan Joost zelf vragen.

Resultaat: Ik ga dan maar alleen dit jaar. (Enfin, met mijn madam)

Joost, we zullen allemaal aan u denken!

joost
12-06-2003, 07:52
6 Belgen uiteindelijk en 4 daarvan zijn binnen hun team de snelste: Goossens, Vosse, Saelens en Ickx.

Joost

redje
12-06-2003, 09:35
Wie is dan de snelste bij Carsport America?

JFL
12-06-2003, 09:45
Originally posted by redje
Wie is dan de snelste bij Carsport America?

Laten we de race maar afwachten.

Als ge nu zegt Anthony, dan rijdt Mike de Zonda misschien van pure razernij in het decor... Kan toch niet de bedoeling zijn. :D

N.B.: Serieus, ik denk dat ze mekaar wel waard zijn. Dus zeker op die nieuwe wagen heb ik geen idee wie de rapste gaat zijn. Ik hoop vooral dat de wagen voldoende in orde gaat zijn zodat ze allebei veel snelle rondjes kunnen rijden...

joost
12-06-2003, 10:56
David Hart

JFL
12-06-2003, 11:01
Ja, want die heeft drie jaar geleden ooit Rinaldo Capello in de Audi R8 voorbijgestoken in de remzone van de eerste chicane op het rechte stuk naar Mulsanne...

N.B.: Het was wel per ongeluk - schitterend indianenverhaal van David!! :D

laurent
12-06-2003, 11:15
Originally posted by JFL
Laten we de race maar afwachten.

Als ge nu zegt Anthony, dan rijdt Mike de Zonda misschien van pure razernij in het decor... Kan toch niet de bedoeling zijn. :D

N.B.: Serieus, ik denk dat ze mekaar wel waard zijn. Dus zeker op die nieuwe wagen heb ik geen idee wie de rapste gaat zijn. Ik hoop vooral dat de wagen voldoende in orde gaat zijn zodat ze allebei veel snelle rondjes kunnen rijden...

Ik denk wel dat David, Anthony en Mike elkaar waard zijn. Misschien op zo'n lange lengte als le Mans dat er een verschil te noteren valt.
Ik hoop alleen dat Carsport dit maal gespaard blijft van mechanische problemen, rondslingerende stukken carbon etc...
dat ze eindelijk uitrijden. Zou mangifiek zijn, zowel voor Carsport als voor de Pagani zelf...

JPMontoya
12-06-2003, 11:59
http://www.lemans.org/2003/24auto/pages/classements_preli2_gb.shtml

FP op donderdag.
-> Goossens, Saelens bijde toch vrij goed voorin.
Zonda 34

Gilles
12-06-2003, 14:14
Laatste nieuws uit Le Mans:

Op woensdag stonden reeds de eerste twee kwalificatiesessies op het programma. David Hart verkende als eerste van het rijderstrio de omloop en tijdens de routinecontrole na de opwarmronde werden er aan de wagen geen onregelmatigheden vastgesteld. Toen David zijn sessie verder zette, manifesteerde er zich echter een probleem met het rem en koppeling systeem. Hierdoor kon de Pagina Zonda GR het vervolg van deze kwalificatie en de nachtkwalificatie niet afwerken. De pitcrew van Carsport Modena slaagde erin het euvel op te lossen en de wagen voor te bereiden voor de tweede kwalificatiedag.

Gilles
12-06-2003, 14:16
Het weer ter plaatse: "het is hier broeierig heet en zal van vandaag tot en met zondag rond de dertig graden zijn."

Later op de dag zal meer nieuws te lezen zijn op www.anthonykumpen.com

Mistery
12-06-2003, 14:19
dag 1 voor de Pagani was niet schitterend, maar het probleem blijkt nu opgelost.

meer info www.anthonykumpen.com

Megane
12-06-2003, 18:16
Originally posted by Mistery
dag 1 voor de Pagani was niet schitterend, maar het probleem blijkt nu opgelost.

meer info www.anthonykumpen.com

Is dit niets voor SITE-UPDATE ;) ;)

Raceboy
12-06-2003, 19:39
Porsche van Ickx is gecrasht. rode vlag is uit. eerder was de Lister al gecrasht.

redje
12-06-2003, 20:48
De audi's zijn wel goe bezig.

joost
12-06-2003, 20:49
zie Le Mans Qualifying voor nieuws, ik volg in live stream op dsc.com...

Gilles
12-06-2003, 22:01
Originally posted by Megane
Is dit niets voor SITE-UPDATE ;) ;)
Dit is eerder een update van het laatste nieuws wat Anthony aan mij meldt :)

redje
12-06-2003, 23:20
Originally posted by joost
zie Le Mans Qualifying voor nieuws, ik volg in live stream op dsc.com...
Welke stream volgt gij?

laurent
15-06-2003, 13:11
Originally posted by laurent
Ik denk wel dat David, Anthony en Mike elkaar waard zijn. Misschien op zo'n lange lengte als le Mans dat er een verschil te noteren valt.
Ik hoop alleen dat Carsport dit maal gespaard blijft van mechanische problemen, rondslingerende stukken carbon etc...
dat ze eindelijk uitrijden. Zou mangifiek zijn, zowel voor Carsport als voor de Pagani zelf...

:( spijtig dus...
pagani al heel lang over and out... (lees k net :$)
damn, k had echt gehoopt dat ze de finish zouden halen.... Was misschien ijdele hoop, maar toch...

snif