PDA

View Full Version : DE RACE-thread: Hongarije


Finish
19-08-2001, 16:46
*ZzZzZz*


De NMBS was er niets tegen, het treintje tsjoekte lustig verder met Schumacher en Barrichello in de locomotief en Coulthard in de eerste wagon. Thierry Tassin en Vigneron konden enkel als commentaar 'il est sur un autre planète' geven, wanneer ze Schumacher een dikke voorsprong zagen nemen op Coulthard.
Niet enkel dankzij een sublieme Barrichello die Coulthard mooi ophield en in de slotfase van de race door een prima Ross Brawn tactiek de Ferrari-vreugde compleet maakte en de tweede plaats afsnoepte van de dan reeds verslagen Coulthard.

*ZzZzZz* tot de Finish-lijn, waar je zowat de mooiste beelden van het seizoen kreeg te zien (althans voor Ferrari-supporters)
Beide Ferrari's, broederlijk naast mekaar het publiek groetend. Toen pas werd de race terug interessant, hoewel het competitieve gedeelte er juist opzat.

Even had Schum het moeilijk op het podium. 31°, een opgehitste menigte die het uittiert van vreugde, het uithoudingsvermogen dat na zo'n lange race flink op de proef wordt gesteld....
Maar bij de ceremonies was het één en al déjà-vu anno 2000. Todt die een champagne-douche krijgt en zoals altijd een pak in z'n ogen krijgt waardoor hij blind gelukkig staart naar z'n poulain Michael.

Nog 4 races te gaan en de enige strijd die we nog kunnen krijgen is die voor de ereplaatsen naast de rode baron. En die voor de race-overwinning natuurlijk.

Schumacher als wereldkampioen naar 'zijn' Spa...kan het nog mooier ?

TOPPER:
-Schumacher M (op een Mclaren gericht circuit het hele weekend dominant)
-Barrichello (reed een pérfecte race)
-Coulthard (probeerde te redden wat er te redden viel en haalde alles uit z'n McLaren
-Sauber (best of the rest)

FLOPPER:
-Hakkinen (niet zijn fout, zat eerst vast achter Trulli, dan Ralfff en zag z'n race de mist ingaan door de foute, gewaagde strategie)
-Jordan (betrouwbaarheid miniem, Alesi onzichtbaar)
-Irvine (langste race ooit ;) )


http://www.dailyf1.com/data/pics2001/hungary/podium-os.jpg

NUMMER VIER

Sennake
19-08-2001, 18:25
De saaiste GP van de laatste 20 jaar...
Proficiat MS.
No further comment.

Yannick
19-08-2001, 19:55
twas maybe nog mooier geweest as em IN spa WK werd, Finiske
en btw: er was nog ne topper:
het zangtalent van schumi en barri
misschien iets voor as schumi stopt? een duet me de barri;)

Mario
19-08-2001, 20:35
Ik heb er niets van gezien en ook de video vergeten te programmeren. 't Is niks, niks gemist wat mij betreft. Gehoord op het radionieuws van 19 uur wat het verdict was.

Gefeliciteerd MS en al z'n fans. 't Is zeker verdiend.

Yannick
19-08-2001, 20:42
tenk joew doewt
tis idd verdiend s mcl zich nie got herpakken zal et volgend jaar nog vroeger gedaan zen denk ek. (hoop ek;) )

Finish
19-08-2001, 20:59
Ewel direct ewa olie op het vuur gooien (mooi uitdrukking trouwens)

ik HOOP dat McLaren zich volgend seizoen herpakt en Williams lekker gaat meevechten om de titels en de overwinningen.

Want geef toe, strijd om de wereldtitel was er dit jaar toch niet...en ik kijk nog altijd F1 om spektakel te zien, iets wat vandaag toch wel serieus mankeerde tijdens de race...

airco
19-08-2001, 22:53
mja, twas idd beresaai!!!

Nu beginnen alle teams al aan volgend seizoen te werken, hopelijk dan iets meer spanning!! Want velen hadden het in het begin van het seizoen over een titelstrijd met 3. Ik zou eerder zeggen, een titelstrijd waar enkel Ferrari kansen had. Want teams die 4 races van het einde mathematisch kansloos geworden zijn, kan je toch moeilijk titel-kandidaten noemen.

Zelfs in de dominante jaren van Hakkinnen en McLaren hebben we steeds tot de laatste race moeten wachten vooraleer we de wereldkampioen met zekerheid konden kronen. Voor volgend jaar heb ik al heel veel de naam Williams horen vallen als topteam. En idd, ze maken mooie progressie, maar ...

zoals M.Schumacher momenteel de F1 regeert, zie ik er nog niet snel verandering in komen. Als ik naar de stand kijk, en naar de quali's kijk van afgelopen zaterdag, dan vraag ik me af wie M.Schumacher de komende jaren van Wereldtitel 5 en 6 gaat houden.

1 M. Schumacher 94
2 D. Coulthard 51
3 R. Barrichello 46
4 R. Schumacher 44
5 M. Häkkinen 21
6 J.P. Montoya 15

De stand in ogenschouw genomen heeft hij een serieuze buffer.

Zijn er dan geen verklaringen??

Toch wel:

- Williams maakt dan wel een mooi seizoen, maar winnen kunnen ze slechts op enkele circuit's, op de circuit's waar motorvermogen van primordiaal belang is.

- McLaren: Auto's zijn belange niet zo goed af te stellen als de voorbije jaren!! Ook geven ze ieder jaar vele punten aan Ferrari omwille van gebrekkige betrouwbaarheid. Als je al met zulke handicaps begint is WK worden ineens een heel stuk moeilijker. In 98 konden ze dit nog bolwerken omdat Ferrari nog niet zo sterk was. In 99 overleefden ze omdat de grote rivaal geveld was door een beenbreuk.

- Ferrari: De metamorfose die dit team sinds midden de jaren '90 ondergaan heeft is geweldig. Van een slapende reus tot een regelrecht keihard topteam in enkele jaren.

- M. Schumacher: Of je hem nu kunt uitstaan of niet, of je er supporter van bent of niet, ... met een iets of wat objectieve blik stel je vast dat deze piloot zijn gelijke niet heeft in de huidige formule 1. De races zijn voor Schumacher niet meer dan een gezondheidswandelingetje. Als hij nog 2 jaar zo sterk blijft, gaat hij de geschiedenis-boeken in als de grootste F1-piloot aller tijden. Nu al heeft hij zowat alle records in handen. Normaal hecht ik niet veel aandacht aan de commentaar van Peter Baert, maar ...

"Eigenlijk was Schumacher beter 10 jaar eerder geboren, dan hadden we een echte strijd tussen de op papier grootste F1-piloot (M.Schumacher) en de volgens veel F1-supporters grootste piloot aller tijden."

eigenlijk had ik zo een duel wel eens graag gezien.

- D. Coulthard: Ja, ook hij verdient een pluim. Hij heeft niet het natuurtalent dat M.Schumacher heeft, maar de verbetenheid waarmee hij dit seizoen gevochten heeft voor zijn doel, siert hem. Ik moet toegeven dat ik dit 2 seizoen geleden absoluut niet in DC zag. Hoe je met iets minder talent ook nog opgemerkt kunt worden in de F1.

In ieder geval vond ik het een mooie race. Ze was weliswaar beresaai, maar de beelden die na de Finish te zien kregen waren fabuleus. Het legioen opgedaagde Ferrari-supporters zorgde voor een geweldige sfeer, en hoe vals het "We are the champions" van Barrichello en Schumacher ook mogen wezen, als Ferrari supporter bezorgde het met rillingen op men rug van euforie.

airco

airco

Oneliner
19-08-2001, 22:59
Kheb ni echt veel gezien van de race, buiten de start in et om 14hr dichtsbijzijnde naftstation :)

mor dan op de radio gevolgd en de race was precies wel beresaai.

Schumi Wk => proficiat...

tsjolder
20-08-2001, 12:47
Originally posted by Sennake
De saaiste GP van de laatste 20 jaar...
Proficiat MS.
No further comment.

Als ik mij goed herinner was het vorig jaar net hetzelfde en is het al zoooooo vaak treintje rijden geweest in Boedapest. Dit circuit trekt gewoon op de botten: 9 keer op 10 is het een saaie race.

Oneliner
20-08-2001, 14:00
gewoon afvoeren, die crap

Finish
20-08-2001, 18:10
Zeg dat aan Ecclestone die een bepaalde voorliefde voor Hongarije heeft. Is hij niet eigenaar van dat circuit ofzo ? Hij heeft denk ik één of andere belangrijke relatie in Hongarije....

Zijn vrouw Slavica, vanwaar komt die eigenlijk ?

Yannick
21-08-2001, 13:09
die komt uit hongarije
ecclestone heeft dei tijdes de GP van Hongarije leren kennen
die was pitpoes toen meen ek

Sennake
21-08-2001, 17:42
Ik vind dat we een gezamelijke email zouden moeten sturen naar de website van Gaia omdat er een soort poezen is die stilaan aan het uitsterven is : de pitspoezen!
Benieuwd van Michel VDB daarop te zeggen heeft. Zou die man humor kennen?

Werner333
21-08-2001, 19:53
Misschien kunnen we dat uitstervend ras zelf beginnen kweken??????:D :D :D

TiBo
21-08-2001, 21:18
Volgens mij is die VdB geen kater om zonder handschoenen aan te pakken. Hij gaat direct zien dat er iets niet van de poes is. En als die zijne camera bovenhaalt kunt ge er maar best tussenuit muizen.

Finish
21-08-2001, 23:42
Achteraf bekeken lijkt het me toch een ezel die vecht voor een quasi verloren zaak. Soms stort hij zich als een kieken zonder kop in zo van die zaken waar je van denkt 'Die VdB is zo lomp als het achterste van een varken'. Maar in het uitleggen is hij als een vis in het water, hij neemt geen blad voor de mond en haalt desnoods oude koeien uit de sloot om zijn gelijk te krijgen.

Sry TiBo, beke 'copycatten' moet kunnen :D

tsjolder
22-08-2001, 11:23
Ik haat diene VDB. Sinds dieje op Waregem Koerse langskomt is er veel minder te beleven, het spectakel is er ferm op veminderd. Gezien al het mensenleed op deze wereld, is voor mij alle moeite en (vooral) geld dat in bestrijding van dierenleed wordt gestoken, weggegooid geld.

Hakki
22-08-2001, 13:03
Originally posted by tsjolder
Ik haat diene VDB. Sinds dieje op Waregem Koerse langskomt is er veel minder te beleven, het spectakel is er ferm op veminderd. Gezien al het mensenleed op deze wereld, is voor mij alle moeite en (vooral) geld dat in bestrijding van dierenleed wordt gestoken, weggegooid geld.
ah tsjolderken, gade in waregem rondlopen?
misschien kommik u dan es tegen
zaterdag zennik ook opt fuifke ;)