PDA

View Full Version : moderatoren


Peter Baert
05-06-2003, 22:44
Ik begrijp niet goed de werkwijze van de moderatoren hier. :)

Telkens ik hier een poging doe om wat autosportnieuws te brengen, wordt het "moved" en weggemoffeld onder een andere thread.

Is een thread met nieuws over de shakedown van de Acropolis rally dan geen nieuws voor de rally-topic? Terwijl nieuws over Ieper dat wél is?

Maar ik probeer het te begrijpen ... :)

FastFons
06-06-2003, 02:07
Ik begrijp het anders heel goed, zo moeilijk is dat nu toch niet...

Als je hier 1 enkel zinnetje post met daarbij een algemene link naar je site noem ik dat geen nieuws (zou je het zelf zo durven noemen?). Dat noem ik eerder (sluik)reclame voor je website (Die zinnetjes zou je perfect kunnen gebruiken in bv een tv-spotje om mensen te lokken).

Als je dan toch reclame wil maken, betaal dan bv een kleine bijdrage, dan komt je banner hier misschien wel ergens te staan (maar daar beslis ik natuurlijk niet over). Of nog beter: sponsor mij, dan mag je mijn hele auto bekladden met pitstop.tv (zowel in slalom als in touringcup :p :D , maar dat komt toch niet op tv :cool: )

Groeten

FF

PS: ik sta meestal vrij positief tegenover je posts, maar dit vind ik toch een bijzonder lullige(flauwe) opmerking.

Sennake
06-06-2003, 07:01
Peter,

wij beschouwen één zinntje als "teaser" om naar jouw site te komen kijken als "site-update" : d.w.z. je verwijst voor het eigenlijke artikel naar jouw site. Daar hebben we niets op tegen maar als iedereen zo'n postje zet in de desbetreffende threads lijkt ons forum meer op een koopjeskrant dan wat anders.

Daarom hebben we een thread aangemaakt waar iedereen die een site runt, kan meedelen dat er iets nieuws te lezen is op zijn site. En hierin zijn we vrij strikt : iedereen gelijk voor de wet, of het nu een artikel van pitstop.tv, autosport.be, dsc, vrt, of gelijk welke privé-site betreft.

Als je daarentegen het volledige artikel op ons forum zou zetten, mag je er zeker van zijn dat het zal blijven staan waar jij het gezet hebt (op voorwaarde dat het in de juiste thread gepost wordt natuurlijk). In plaats van onze moderatoren "onder hun vijs" te geven, ga ik ze dan ook feliciteren met hun consequente werkwijze. Ik denk dat de enige juiste manier om niemand te bevoordelen of te benadelen, deze methode is. Ik hoop dat deze uitleg wat klaarheid verschaft heeft?

airco
06-06-2003, 07:16
==> vraag aan admin's

Mario
06-06-2003, 07:27
Lol, weeral verplaatst :D.

Hakki
06-06-2003, 19:01
Originally posted by Sennake
Peter,

wij beschouwen één zinntje als "teaser" om naar jouw site te komen kijken als "site-update" : d.w.z. je verwijst voor het eigenlijke artikel naar jouw site. Daar hebben we niets op tegen maar als iedereen zo'n postje zet in de desbetreffende threads lijkt ons forum meer op een koopjeskrant dan wat anders.

Daarom hebben we een thread aangemaakt waar iedereen die een site runt, kan meedelen dat er iets nieuws te lezen is op zijn site. En hierin zijn we vrij strikt : iedereen gelijk voor de wet, of het nu een artikel van pitstop.tv, autosport.be, dsc, vrt, of gelijk welke privé-site betreft.

Als je daarentegen het volledige artikel op ons forum zou zetten, mag je er zeker van zijn dat het zal blijven staan waar jij het gezet hebt (op voorwaarde dat het in de juiste thread gepost wordt natuurlijk). In plaats van onze moderatoren "onder hun vijs" te geven, ga ik ze dan ook feliciteren met hun consequente werkwijze. Ik denk dat de enige juiste manier om niemand te bevoordelen of te benadelen, deze methode is. Ik hoop dat deze uitleg wat klaarheid verschaft heeft?
kwil nu ni extra lastig doen, maar als alles in de juiste thread moet staan, waarom staat er dan bij 'vragen aan admins' een topic waar er gewoon gespamd wordt tot en met? ik heb het dus over die thread van momenteel zo'n 14pagina's over Dolphin project ofzoiets...
eigenlijk wel vrij vervelend da da daar staat...ik denk altij da er iets belangrijks is, en dan zie ik gewoon da er weer gezeverd wordt over een bepaalde plaats in een ranking...
(volgens mij past die thread dus beter in Community)

voila, tis er uit, want kdenk da al lang...kvon het nu gepast om da te zeggen en het is idd best wel grappig(maar correct) dat deze thread weer verplaatst is.

Werner333
06-06-2003, 21:49
Dolphin moved ;)

Finish
07-06-2003, 01:09
Originally posted by Hakki
kwil nu ni extra lastig doen, maar als alles in de juiste thread moet staan, waarom staat er dan bij 'vragen aan admins' een topic waar er gewoon gespamd wordt tot en met? ik heb het dus over die thread van momenteel zo'n 14pagina's over Dolphin project ofzoiets...
eigenlijk wel vrij vervelend da da daar staat...ik denk altij da er iets belangrijks is, en dan zie ik gewoon da er weer gezeverd wordt over een bepaalde plaats in een ranking...
(volgens mij past die thread dus beter in Community)

voila, tis er uit, want kdenk da al lang...kvon het nu gepast om da te zeggen en het is idd best wel grappig(maar correct) dat deze thread weer verplaatst is.

Look out, Hakki is watching ! ;)
Maar hij heeft gelijk, 't was een spamthreadje...

Bart
12-06-2003, 00:05
Originally posted by Peter Baert
Ik begrijp niet goed de werkwijze van de moderatoren hier. :)

Telkens ik hier een poging doe om wat autosportnieuws te brengen, wordt het "moved" en weggemoffeld onder een andere thread.

Is een thread met nieuws over de shakedown van de Acropolis rally dan geen nieuws voor de rally-topic? Terwijl nieuws over Ieper dat wél is?

Maar ik probeer het te begrijpen ... :)

Originally posted by Eric Dupain
Ik weet niet of dat hier mag, en of ik bij de site updates moet zijn (volledige bericht hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&postid=60964#post60964))

berichten naar site-updates:

Ik heb de laatste dagen / weken een aantal berichten van webmasters in het rally forum verplaatst naar site-update's
en andere laten staan.

Over het algemeen heb ik daarbij hetvolgende principe gehanteerd:

=> als ik het nieuwsfeit (dat een aantal zinnen lang is) van de site medewerker grotendeels kan vatten / begrijpen
zonder extern te moeten gaan linken is dit voor mij een nieuwsfeit en geen site update.
* voorbeeld: Eric Dupain - deelnemerslijst Ypres Westhoek Rally (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=5112#post60139 )

=> als ik bij het lezen van het bericht (zeker als het heel kort is) van de site medewerker me meteen vragen begin te stellen én
extern moet gaan linken naar de desbetreffende site om het antwoord te vinden, beschouw ik het als een site update
* voorbeeld1: Eric dupain - layout Subaru Snijers
(http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&postid=60964#post60964) > de essentie van het bericht is de lay-out van de subaru en de foto impressie... en die kan ik enkel terugvinden door extern naar rally-action.com te surfen en daar op zoek te gaan naar de foto's

* voorbeeld2: Peter Baert - shakedown Acropolis
(http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&postid=60146#post60146 ) > bij het lezen van dit (wel erg kort) bericht heb ik meteen een aantal vragen: Wat met de Belgen Duval & Loix en hoeveel sneller was
Burns dan al de andere piloten?

Ik probeer dit zo consequent mogelijk toe te passen.

mvg, Bart, moderator @ depaddock.eu

Mario
12-06-2003, 08:00
Wauw, 't wordt hier wel verwarrend : Bart antwoordt waarom hij een onderwerp verplaatst heeft en dat blijkt gewijzigd door airco. Op den duur gaan we er kop noch staart aan krijgen :p.

airco
12-06-2003, 08:09
Originally posted by Mario
Wauw, 't wordt hier wel verwarrend : Bart antwoordt waarom hij een onderwerp verplaatst heeft en dat blijkt gewijzigd door airco. Op den duur gaan we er kop noch staart aan krijgen :p.

Mijn aanpassing was enkel aan een link zodat de links ineens naar de juiste post in een thread verwijzen. Aan de tekst heb ik niets gewijzigd
ik zou nie durven :p