PDA

View Full Version : Een dringende oproep!! - motorijders gezocht

pika-RIP
06-06-2003, 15:03
Hey allemaal,

Zoals een aantal onder jullie wel weten ben ik deze zomer weer van de partij als monitor op de zeevakantie van Mentaal gehandicapten in Lombardsijde. Voor deze zomer zijn wij nog op zoek naar een aantal mensen. en wel voor het volgende:

60 bikers gezocht voor Mo.Bo.-sterrit 2003

meerdere bikers (m/v) met moto met duozit
meerdere bikers (m/v) met sidecar

Voor vrijwillige onbezoldigde sterrit met volwassenen behept met een mentale gehandicap

 zaterdag 26 juli van 10.30 tot 16.00 uur

gevraagd:

- verzamelen aan parking café ‘Belle Vue’ in Lombardsijde dorp om 10.30 uur
- helm meebrengen voor passagier (liefst grote maat)
- rondrit aan traag tempo langs rustige aangeduide wegen
- goed humeur
- vertrek in kleine groepjes
- respect van de wegcode
- vriendschap en empathie

wij bieden:

- wegbeschrijving
- kosteloze deelname
- heenreis van Lombardsijde naar Keiem: ca 18 km
- terugreis van Keiem naar Lombardsijde: ca 18 km
- medische omkadering: ambulance, hulpverleners … Het Vlaams Kruis
- op rustpunt in Keiem: show & middagmaal
- op rustpunt: parking & bewaking van moto’s
- een warm-menselijke verrijkende rit
- de onvoorwaardelijke vriendschap van mensen met een handicap

voor kandidatuur en verdere info:

Mo.Bo. –sterrit
Wouter Browaeys
 Guldensporenstraat 23, 8530 Harelbeke
 056/ 70 15 14
@ browaeys_wouter@hotmail.com

Alvast nen dikke merci aan iedereen

Greetz Cindy (alias pika)

Mario
06-06-2003, 15:22
Ik zeg niet meteen neen, maar ik heb nog nooit met een duo gereden.

Je kunt overigens het best een gelijkaardige oproep lanceren op echte motorforums. Heb je veel meer kans op succes.

Z!K@
10-06-2003, 12:48
ik wil wel eens een kijkje komen nemen, maar dan wel zonder bike, is dat een probleem ;)

Mario
10-06-2003, 13:44
Weten ze hoe ze zich moeten "gedragen" op een motor (zeker niet gaan tegenhangen in bochten enz.) ?

pika-RIP
10-06-2003, 18:02
Ze weten perfect hoe ze zich moeten gedragen op een moto. We organiseren dit al een paar jaar nu, en de vakantiegangers staan nog steeds keer op keer stom van verbazing.

Je zal hen wel even moeten helpen met de helm op te zetten, en zeggen wat jij van hen verwacht. Vanaf dan ben jij ook hun held en doen ze ook wat je ze vraagt. Al gaan ze je veel dingen terugvragen over je moto (want nieuwsgierig zijn ze allemaal wel hoor).

Als er nog vragen zijn, stel ze gerrust hier op het forum of neem even contact op met Wouter (gegevens zie formulier) hij rijdt al vanaf de eerste keer mee en zal je zeker nog dingen kunnen vertellen.

greetz pika

Z!K@
10-06-2003, 18:19
ik was vorig jaar ook begeleider en was erbij bij de meeting

hierbij kan ik pika-rip bijtreden
die gasten weten heel goed wat ze moeten doen op de moto, ze weten dat ze moeten luisteren naar de bestuurder. Tuurlijk sturen we niet iedereen mee op de moto, diegene waarvan we zeker weten dat het niet gaat, worden met de auto's gebracht. Het voorbije jaar en de jaren daarvoor hebben we nog geen klachten gehoord. De meeste bikers komen elk jaar terug. Zie wel dat je een zeer grote helm bij hebt, want die gasten kunnen een zeer groot hoofd hebben.
Het is een fijne ervaring voor bikers en gasten!

Mario
11-06-2003, 21:18
Een heel grote helm is een probleem : ik heb 2 helmen, m'n eigen helm en een kleiner model. Eventueel kan ik een tijdje zelf met het kleiner model rijden en m'n eigen helm aan een van die gasten geven.

M'n altruïsme gaat niet zo ver dat ik een andere helm ga kopen.

pika-RIP
11-06-2003, 21:49
Mja niet iedereen heeft een heel groot hoofd he.
Er zijn er een aantal die een "rare" vorm van hoofd hebben, maar er zijn er ook die een gewone omvang van hoofd hebben.
We plaatsen dat er enkel bij voor mensen die misschien meerdere helmen hebben, zodat ze dan de grootste meebrengen.

greetz cindy