View Full Version : minder vrolijk
Jammer genoeg ben ik deze middag van een zwaar verkeersongeval met een motorijder getuige geweest. Ik voel nog steeds koude rillingen als ik de beelden terugzie. Alhoewel ikzelf ook van snelheid houd, stel ik mij toch vragen bij de aangepastheid van moto's aan het hedendaagse verkeer...
Of zie ik dat verkeerd als niet-motorijder?
Joost
Hangt er meer van af wie er op zit hé.
Een verantwoord eigenaar van een Aprilia Mille R gaat dan ook naar een circuit om zijn motor en zichzelf uit te leven.
Ongelukken zijn vaak ook de schuld van automobilisten trouwens.
Ik hoop in ieder geval dat het voor de persoon in kwestie nog zal meevallen.
NGT Racing
07-06-2003, 19:10
Persoonlijk ben ik blij geen rijbewijs voor de moto te bezitten,
ik hou ook van snelheid maar heb toch al een aantal keren de reactie gehad van, dit is net goed afgelopen ik vraag me af wat het resultaat op twee wielen was geweest.
De risico's zijn voor wagens en moto's nie zo verschillend, de gevolgen wel ...
maar allez, dat is mijn gedacht maar en ik heb nooit met een moto gereden dus ...
Kleine kanttekening toch, al min vrienden die een moto hebben zijn reeds in een ongeval betrokken geweest, bij hen die me de wagen rijden moet dat drie kwart zijn maar als jet gaat berekenen volgens " aantal ongevallen per 1000 km denk ik wel dat je statistieken krijgt die joost zijn stlling bijtreden.
TommySoprano
07-06-2003, 19:30
Ik denk dat er veel ongelukken gebeuren omdat sommige automobilisten, gewoon niet opletten. Bv. voorrang van rechts ea.
Maar als je met de motor op straat rijdt moet je je kunnen inhouden en defensief rijden!!!
Een hele hoop gasten begint ook direct met een "dikke moto", genre Fireblade te rijden en dan moet je echt wel kunnen rijden.
Anders eindig je binnen de kortste keren op het kerkhof. Vandaar dat Trackdays voor motorrijders zo populair zijn.
Originally posted by TommySoprano
Ik denk dat er veel ongelukken gebeuren omdat sommige automobilisten, gewoon niet opletten. Bv. voorrang van rechts ea.
Maar als je met de motor op straat rijdt moet je je kunnen inhouden en defensief rijden!!!
Een hele hoop gasten begint ook direct met een "dikke moto", genre Fireblade te rijden en dan moet je echt wel kunnen rijden.
Anders eindig je binnen de kortste keren op het kerkhof. Vandaar dat Trackdays voor motorrijders zo populair zijn.
Dat denk ik ook.
Toen Blik op de weg nog op de Nederlandse televisie kwam heb ik dikwijls automobilisten gezien die niet voldoende opgelet hadden en daardoor de motorrijder niet hadden gezien.
Spijtig genoeg was er ook wel altijd een motorrijder te zien die vond dat de openbare weg een circuit voor hem was.
Zelf zou ik heel graag een motorrijbewijs halen en op zo'n snel machien gaan zitten, maar als 20-jarige mag ik dat (gelukkig) nog niet. Ik hoop dat mijn goesting naar een motor over een jaar wat minder gaat zijn, anders hoop ik maar dat ik tegen die tijd wat meer verstand heb gekregen en voldoende defensief kan rijden.
De gevolgen van een ongeval zijn bij motorrijders helaas een pak erger, maar je moet nog altijd met 2 zijn om een ongeval te veroorzaken (tenzij je zo dom zou zijn om tegen een boom te rijden).
Originally posted by TommySoprano
Veel ma nie allemaal, overlaatst had mijn ma bijna een accident dankzij ne motorijder die ze nie zag afkomen, en mn ma rijdt toch goe en kijkt altij uit.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.