PDA

View Full Version : 4de DTM ronde - Lausitzring


Guido
09-06-2003, 00:06
Deze namiddag nog eens naar de DTM gekeken. Heb Bernd Schneider zijn 37ste - een nieuw record - overwinning in de DTM/ITC serie zien pakken. Daarmee komt hij na 4 van de 10 manches weer aan de leiding met 29 punten. Dat zijn er 3 meer dan teammaat Christian Albers en 8 meer dan die andere Mercedes rijder Marcel Fässler.

Verder te onthouden was de 2de plaats van Peter Dumbreck met Opel - 't was meer dan een jaar geleden dat Opel nog op het podium mocht. De mooie 4de plaats Timo Scheider op met Opel. En om het Opel succesje compleet te maken de 6de plaats van Alain Menu - op zich al een prestatie want 2x keer van de baan geweest. 1x zelf gespind, wellicht omdat de banden op waren want kwam onmiddellijk nadien vers rubber halen en 1x door Fässler van de baan getikt toen die op zijn beurt weer de baan op kwam na vers rubber. Fässler werd door de koerleiding daarop op een stop en go getrakteerd. Fässler verprutste daarmee een zeker aantal punten en werd pas tiende.

uitslag:
1 Bernd Schneider - AMG-Mercedes
2 Peter Dumbreck - Opel
3 Mattias Ekström - Abt-Audi
4 Timo Scheider - Opel
5 Jean Alesi -AMG-Mercedes
6 Alain Menu - Opel
7 Christijan Albers AMG-Mercedes
8 Laurent Aiello - Abt-Audi

Tussenstand:
1 Bernd Schneider 29
2 Christijan Albers 26
3 Marcel Fässler 21
4 Laurent Aiello 19
5 Peter Dumbreck 18
6 Mattias Ekström 17
7 Jean Alesi 11
8 Timo Scheider 7
9 Alain Menu 7
10 Christian Abt 1

redje
09-06-2003, 09:25
Ik dacht da Alesi Menu er had afgereden. Precies nie goe naar de spiegels gekeken. :confused: :o

Guido
09-06-2003, 13:31
Dat dacht de verslaggever op ZDF aanvankelijk ook, maar ''t was wel degelijk Fässler. Nu ja, hij had ook niet goed IN zijn speigels gekeken...

redje
09-06-2003, 15:57
Originally posted by Huudo
Dat dacht de verslaggever op ZDF aanvankelijk ook, maar ''t was wel degelijk Fässler. Nu ja, hij had ook niet goed IN zijn speigels gekeken...
Euh, te veel in zijn spiegels gekeken, Menu reed toen voor hem en wilde zich er tussen wringen.

Guido
12-06-2003, 23:12
Originally posted by redje
Euh, te veel in zijn spiegels gekeken, Menu reed toen voor hem en wilde zich er tussen wringen.

Ik had toch de indruk dat Menu op de racelijn zat en dat Fässler uit de pitstraat kwam en Menu aantikte. Maar ik kan verkeerd zijn. :confused:

redje
12-06-2003, 23:21
Originally posted by Huudo
Ik had toch de indruk dat Menu op de racelijn zat en dat Fässler uit de pitstraat kwam en Menu aantikte. Maar ik kan verkeerd zijn. :confused: Ik heb precies een woord vergeten. Menu zat op de normale lijn en Fassler wilde zich ertussen wringen.

Guido
12-06-2003, 23:36
Originally posted by redje
Ik heb precies een woord vergeten. Menu zat op de normale lijn en Fassler wilde zich ertussen wringen.

Nu zitten wij tenminste terug op dezelfde lijn :D

redje
13-06-2003, 09:33
Originally posted by Huudo
Nu zitten wij tenminste terug op dezelfde lijn :D
We zaten op dezelfde lijn, maar t was alleen nie duidelijk.