Log in

View Full Version : Schumacher tot 2006

sledge
09-06-2003, 13:02
Schumacher bij Ferrari tot eind 2006
De Duitser Michael Schumacher, vijfvoudig wereldkampioen, heeft zijn contract met Ferrari verlengd tot eind 2006. Dat nieuws werd ons vandaag gemeld.

Er werd door de manager van Schumacher, Willi Weber, gespeculeerd dat Schumacher zijn toekomstplannen zou onthullen in Monza, tijdens de Grote Prijs van Italië. Dat heeft de Duitser dus vroeger gedaan. Hij gaf eerder al enkele tekenen dat hij het racen misschien zou stoppen in 2004.

Ook sportdirecteur Jean Todt blijft bij Ferrari voor dezelfde periode.

Meer informatie is er nog niet bekend, maar zodra die beschikbaar is, leest u het op F1pits.net

Bron: www.f1pits.net

Is dat goed of slecht nieuws?

Over Barrichello geen woord trouwens...

Even bevestiging zoeken...

Nu maakt ook autosport.com er melding van. Ik had eigenlijk gehoopt dat hij zou stoppen, simpelweg omdat ik eens iemand anders in de Ferrari wil zien. Maar 2006 is nog ver weg, voor hetelfde geld rijden ze dan in de middenmoot ofzo.

Mompelbompa
09-06-2003, 13:19
Er staat ondertussen ook een persbericht op F1pits, en het klopt in ieder geval, want het staat ook op de ferrari site.

Ik zag hem ook liever gaan, en succes zal wel blijven, want de hele ploeg rond schumacher blijft ook.

airco
09-06-2003, 13:19
Op F1-live:

Schumacher extends Ferrari contract!
Along with Todt, Brawn, Byrne and Martinelli

==>

Het dream-team blijft dus samen .... Waarschijnlijk in 2005 de opvolger van Barrichello die dan stilaan de kneepjes van Schumacher overneemt

sledge
09-06-2003, 13:22
Inderdaad, viel mij ook op, het dreamteam - Barrichello. Laat het speculeren beginnen. Ik zag Schumacher ook liever stoppen dan blijven. 2006....dat is 10 jaar bij de rooien....

Oneliner
09-06-2003, 13:28
Ohnee... :)
Ik dacht dat hij ging stoppen als hij rond de oren werd gereden?
Wacht to de nieuwe MP4/18 er is :)

airco
09-06-2003, 13:41
Originally posted by Oneliner
Ik dacht dat hij ging stoppen als hij rond de oren werd gereden?

Met alle respect voor Raikonnen en Alonso ..... maar echt rond de oren gereden is schumacher nog niet he .... Ok, hij heeft een paar moeilijkere GP's gehad ... maar er is een spreekwoord dat zegt:

Een zwaluw maakt de lente niet ...

Oneliner
09-06-2003, 14:41
Twas maar een mopje hoor airco ;)

Guido
09-06-2003, 15:16
het zou jammer zijn moest hij nu al vertrekken. Het verhaaltje is immers nog niet af: To the top and back! Dat laatste staat ons nog te wachten en ik verheug er mij al op :D

airco
09-06-2003, 15:20
Of nog 4 titels erbij :+:+ :rolleyes:

redje
09-06-2003, 15:54
Originally posted by airco
Of nog 4 titels erbij :+:+ :rolleyes:
Nog enkele jaren genieten van Schumi, why not. ;)

Snelle Japie
09-06-2003, 22:11
Tja, Schumacher nog tot 2006 bij Ferrari. Ze kunnen misschien bij BMW Ralf ruilen tegen Rubens. Dan kan Rubens eindelijk eens gaan voor wat hij waard is (BMW zal beter worden, ik geloof er in :) ) en zelf voor een overwinning gaan dan deze te moeten afgeven!

airco
09-06-2003, 22:41
Ralf bij Ferrari ...... no way ..... of de italianen moeten nen zonneslag gekregen hebben van de italiaanse zon zele

Finish
09-06-2003, 22:50
En Rubens zie ik eerder een retour maken naar Jaguar of Jordan. Jackie Stewart zou dat best kunnen appreciëren :)

En wat met Coulthard eigenlijk ? Continuïteit bij McLaren of plaats voor talent zoals Heidfeld ? Want die kerel moet nu toch ook wel hard balen; beter als Raikkonen in de Sauber, en nu in een wagen op de terugweg.

redje
09-06-2003, 23:39
Originally posted by Finish
En Rubens zie ik eerder een retour maken naar Jaguar of Jordan. Jackie Stewart zou dat best kunnen appreciëren :)

En wat met Coulthard eigenlijk ? Continuïteit bij McLaren of plaats voor talent zoals Heidfeld ? Want die kerel moet nu toch ook wel hard balen; beter als Raikkonen in de Sauber, en nu in een wagen op de terugweg. Barrichello en Coulthard houden t beide nie lang meer vol bij hun teams.

airco
09-06-2003, 23:45
Originally posted by redje
Barrichello en Coulthard houden t beide nie lang meer vol bij hun teams.

pff ja en nee

enerzijds denk ik hetzelfde als jij ....
Anderzijds ....ze houden het er al zoveel jaren uit .... Wat is er veranderd dat ze plots weg zouden moeten ....

Als je hun kwaliteit wil vervangen moet je al naar piloten grijpen die beter zijn .....
Dan zit je in de categorie Raikonnen, Alonso, M.Schumacher, .....
Ik zie Alonso nog niet direct de stap naar McLaren zetten ....
Ferrari ? Mogelijk in 2005 ....

Om dan vanaf 2006-2007 de grote heer te worden bij Ferrari

Beemer
09-06-2003, 23:50
Laat hem nog maar wa blijven
dan hebben wij nog wat om over te praten.

redje
10-06-2003, 09:36
pff ja en nee

enerzijds denk ik hetzelfde als jij ....
Anderzijds ....ze houden het er al zoveel jaren uit .... Wat is er veranderd dat ze plots weg zouden moeten ....

Als je hun kwaliteit wil vervangen moet je al naar piloten grijpen die beter zijn .....
Dan zit je in de categorie Raikonnen, Alonso, M.Schumacher, .....
Ik zie Alonso nog niet direct de stap naar McLaren zetten ....
Ferrari ? Mogelijk in 2005 ....

Om dan vanaf 2006-2007 de grote heer te worden bij Ferrari
Maar bij DC wordt het echt wel erg, constant weggereden worden door zijn ploegmaat.
En Alonso naar McLaren?? No way, eerder Ferrari.

airco
10-06-2003, 09:57
Maar bij DC wordt het echt wel erg, constant weggereden worden door zijn ploegmaat.

Dat is juist het goeie voor McLaren ...

Stel dat ze 2 types Raikonnen zouden hebben (even snel, evenveel talent etc)

Dan zouden ze elk om de beurt races winnen en spannende duels uitvechten op de piste .... Ok, leuk voor de toeschouwer ..... Als je dan naar de gevolgen in het klassement zou kijken ....

Nu:
Raïkkönen 48
M.Schumacher 44
Alonso 29
Barrichello 27
Montoya 25
Coulthard 25

met 2 toppiloten zou je waarschijnlijk een resultaat als dit krijgen:

M.Schumacher 44
Raïkkönen 39
Coulthard (Raikonnen 2) 35
Alonso 29
Barrichello 27
Montoya 25

McLaren heeft meer punten in het teamkampioenschap maar bij de rijders staan ze niet langer aan de leiding .....
==> 2 toppiloten nemen van elkaar punten af door elk om de beurt te winnen ....

Volgens mij heeft McLaren dan liever de huidige situatie ..... De rijderswereldtitel is diegene die telt.

Megane
10-06-2003, 10:29
Dat is juist het goeie voor McLaren ...

Stel dat ze 2 types Raikonnen zouden hebben (even snel, evenveel talent etc)

Dan zouden ze elk om de beurt races winnen en spannende duels uitvechten op de piste .... Ok, leuk voor de toeschouwer ..... Als je dan naar de gevolgen in het klassement zou kijken ....

Nu:
Raïkkönen 48
M.Schumacher 44
Alonso 29
Barrichello 27
Montoya 25
Coulthard 25

met 2 toppiloten zou je waarschijnlijk een resultaat als dit krijgen:

M.Schumacher 44
Raïkkönen 39
Coulthard (Raikonnen 2) 35
Alonso 29
Barrichello 27
Montoya 25

McLaren heeft meer punten in het teamkampioenschap maar bij de rijders staan ze niet langer aan de leiding .....
==> 2 toppiloten nemen van elkaar punten af door elk om de beurt te winnen ....

Volgens mij heeft McLaren dan liever de huidige situatie ..... De rijderswereldtitel is diegene die telt.

Met deze is dan ook de FERRARI strategie uitgelegt. Een aantal jaar geleden ook toegepast door Mc Laren. ;)

airco
10-06-2003, 10:49
Originally posted by Megane
Met deze is dan ook de FERRARI strategie uitgelegt. Een aantal jaar geleden ook toegepast door Mc Laren. ;)

Dat is jammer maar helaas de waarheid in de moderne F1. Er is zoveel geld gemoeid met de rijderstitel dat geen enkel team het zich nog kan veroorloven om een titel te laten wegglippen door interne concurrentie.

Vorig jaar ging iedereen ongelofelijk hard tekeer op Ferrari omdat ze een bevestiging gaven van deze strategie waardoor velen hun oogkleppen abrupt afgerukt werden. Maar als het er echt op aankomt past ieder team in de F1 ze toe.

redje
10-06-2003, 11:18
Dat is jammer maar helaas de waarheid in de moderne F1. Er is zoveel geld gemoeid met de rijderstitel dat geen enkel team het zich nog kan veroorloven om een titel te laten wegglippen door interne concurrentie.

Vorig jaar ging iedereen ongelofelijk hard tekeer op Ferrari omdat ze een bevestiging gaven van deze strategie waardoor velen hun oogkleppen abrupt afgerukt werden. Maar als het er echt op aankomt past ieder team in de F1 ze toe. Zelfs een team dat in de middenmoot rijdt, zoals Sauber vorig jaar.

yvdp
10-06-2003, 18:59
Misschien beter voor ferrari dat schumi nog een tijdje blijft. Eens de topper weggaat (en dan wss ook todt en brawn) gaat heel dit team volgens mij instorten. Veel mensen gaan geen nieuwe bazen willen binnen hetzelfde team en gaan het elders zoeken.
Mooi voorbeeld, dan wel niet in de F1, is wat er gebeurde toen Michael Jordan wegging bij de bulls.
Wat ik hier dus zeg is dat ze na 2006 misschien een paar zware jaren tegemoet gaan gaan. Wat dan weer beter is voor de andere teams. Als de situatie tegen dan al niet lang is gewijzigd natuurlijk.

redje
10-06-2003, 19:33
Originally posted by yvdp
Misschien beter voor ferrari dat schumi nog een tijdje blijft. Eens de topper weggaat (en dan wss ook todt en brawn) gaat heel dit team volgens mij instorten. Veel mensen gaan geen nieuwe bazen willen binnen hetzelfde team en gaan het elders zoeken.
Mooi voorbeeld, dan wel niet in de F1, is wat er gebeurde toen Michael Jordan wegging bij de bulls.
Wat ik hier dus zeg is dat ze na 2006 misschien een paar zware jaren tegemoet gaan gaan. Wat dan weer beter is voor de andere teams. Als de situatie tegen dan al niet lang is gewijzigd natuurlijk.
Ik denk wel da ze al aan de opvolging aan het denken ze.

Oneliner
10-06-2003, 20:00
Barri zal niet blijven denk ik. In 2006 zal er een of ander talent voor Ferrari rijden, die het jaar nadien meespeelt voor de titel.

Denk ik é... :)

redje
10-06-2003, 20:15
Barri zal niet blijven denk ik. In 2006 zal er een of ander talent voor Ferrari rijden, die het jaar nadien meespeelt voor de titel.

Denk ik é... :)
Ze kopen gewoon Alonso af. :p

Oneliner
10-06-2003, 20:34
Bwah, als renault zo blijft evolueren ,zie ik niet in waarom hij dan bij ferrari zou rijden, als renault mss even sterk is dan ferrari...

redje
10-06-2003, 20:36
Bwah, als renault zo blijft evolueren ,zie ik niet in waarom hij dan bij ferrari zou rijden, als renault mss even sterk is dan ferrari...
Money, money en money.

airco
10-06-2003, 20:49
Money, money en money.

Ik denk dat een groep als Renault minstens evenveel centen kan opbrengen dan de Fiat groep die in ernstige geldnood zit :)

Tot een paar jaar geleden zou ik u gelijk geven ..... Maar gelijk de F1 aan het evolueren is als een battle between car-manufacturers klopt deze verklaring niet meer vrees ik.

redje
10-06-2003, 21:07
Ik denk dat een groep als Renault minstens evenveel centen kan opbrengen dan de Fiat groep die in ernstige geldnood zit :)

Tot een paar jaar geleden zou ik u gelijk geven ..... Maar gelijk de F1 aan het evolueren is als een battle between car-manufacturers klopt deze verklaring niet meer vrees ik.
Bwa, qua sponsors zit Ferrari vele beter. Marlboro is de grootste cashflw generator van de sector en ook Vodafone behoort tot de beste; geld hebben die gasten genoeg ze. En ik denk nie da al t geld van bij FIAT komt. De enige band tussen de twee zijn ne hoop aandelen.

airco
10-06-2003, 21:25
Marlboro ==> Binnen een paar jaar ist er in hel europa nen tabak-ban ..... Het is hoogst onzeker of Marlboro dan nog sponsort he ....

Vodafone is inderdaad een stevige firma ..... Maar zit wel in een wispelturige telecom-markt

redje
10-06-2003, 21:58
Marlboro ==> Binnen een paar jaar ist er in hel europa nen tabak-ban ..... Het is hoogst onzeker of Marlboro dan nog sponsort he ....

Vodafone is inderdaad een stevige firma ..... Maar zit wel in een wispelturige telecom-markt
Bij Ferrari zijn ze op zoek naar ne vervanger van Marlboro, en er is een gerucht da ze praten me Bud, en da's ook een sterk bedrijf.
En telecom is wel wispelturig, en me al die investeringen enzo, maar ondanks dat is en blijft Vodafone sterk; er zijn vele anderen die problemen hebben, maar zij niet.

Oneliner
10-06-2003, 23:20
Ja, gelukkig is ferrari het enige bedrijf dat sponsoronderhandelingen voert... :)

DamonHill
10-06-2003, 23:21
Jullie denken toch niet dat Ferrari de volgende 10 jaar de F1 gaat blijven domineren ? Er rijden nog wel wat andere teams rond die eveneens niet stilzitten.

Benklak
11-06-2003, 00:27
Ik zou graag eens een nieuw gezicht zien in de ferrari! Gewoon kwestie van eens te kunnen vergelijken hoe hoog het niveau van Schumacher zelf nu werkelijk ligt!

Greetzzz

redje
11-06-2003, 09:30
Ja, gelukkig is ferrari het enige bedrijf dat sponsoronderhandelingen voert... :)
Tuurlijk nie. McLaren, Renault, BAR, Jordan... moeten ook opvolgers zoeken ze.