PDA

View Full Version : Joeri Smolderen in FR 1600


joost
09-06-2003, 21:59
Persbericht Formule Renault 1600: Joeri Smolderen
We waren alweer toe aan het vierde weekend van het Formule Renault 1600 kampioenschap in het kader van de Super Meetings. Met de komst van het Italiaanse kampioenschap hadden de jonge wolven de kans zich te meten op het hoogste internationale niveau. Meer dan 25 talentvolle piloten uit Italië, het Verenigd Koninkrijk, Argentinië en natuurlijk België streden op het mythische circuit van Spa om de hoogste eer.
Het weekend bracht gemengde gevoelens voor Joeri. Het jonge talent uit Genk vond tijdens de vrije trainingen op donderdag onmiddellijk het goede ritme en plaatste zich midden in het veld. Maar de kwalificaties brachten met een 21ste en 22ste plaats niet wat er van verwacht werd. Joeri gaf zelf tekst en uitleg bij deze tegenvallende prestaties: “Ik had nauwelijks grip, noch bij het inremmen, noch bij het uitsturen van de bochten. In eerste instantie dachten we aan de banden en de aërodynamica. Het team heeft zich dan ook uit de naad gewerkt om een betere afstelling te vinden. Bovendien kon mijn mentor Marc Goossens met behulp van de motorsoftware ook een ander probleem detecteren. Blijkbaar dien ik iets vroeger op te schakelen om 100% gebruik te maken van mijn koppel. Ik zal er dan ook alles aan doen om tijdens de wedstrijd voluit te gaan.”
De wedstrijd op zondag werd verreden in moeilijke weersomstandigheden. Joeri nam een goede start en won meteen een paar plaatsen. Jammer genoeg was de piste zeer verraderlijk en Joeri verloor de controle over het stuur van zijn wagen bij het opkomen van het oude gedeelte van het circuit. Bij het aansnijden van Blanchimont ging hij rond en de wedstrijd was meteen afgelopen.
Nog geen 24 uren later mocht Joeri weer de piste op. De nacht had goede raad gebracht en hij startte iets voorzichtiger wat hem na enkele ronden een 18de plaats opleverde. Terwijl hij het ritme opvoerde en aansluiting kreeg bij een mooi groepje, sloeg het noodlot weer toe. Joeri misrekende zich aan de busstop en verloor zo de aansluiting met de rijders voor hem. Meer dan het consolideren van de 19de plaats zat er niet meer in. Joeri kijkt nog even terug op dit wat tegenvallende weekend: “Ik verloor wat plaatsten doordat ik wat problemen had met het schakelen, ook miste ik wat vermogen op de rechte stukken. Jammer genoeg maakte ik na enkele ronden ook nog een kleine stuurfout. Hierdoor kwam ik aan de busstop in het vuile gedeelte terecht en spinde. Toen wist ik het wel, mijn weekend zat er eigenlijk op. Het weekend begon goed maar het vervolg was niet zo fantastisch. Maar ondanks alles hebben we wel wat vooruitgang geboekt maar het kan nog een stuk beter. Laten we nu maar aan de examens beginnen…”

Joeri Smolderen
V.Z.W Chicane

Supra
08-07-2003, 11:30
btw heeft al iemand joeri zen smart gezien ???
best wel mooi