PDA

View Full Version : Spa Euro Races - Clio's


Ottooke
09-06-2003, 22:01
Ik heb juist het persbericht van RACB Sport over de Clio's gelezen. Volgende stond erin:
.....Horion miste compleet zijn start en ging aan de voet van de Raidillon van het gas, wat Bouvy de schrik en de slipper van zijn leven bezorgde. Stéphane De Groodt, de Gemaskerde Racer, deelde in de brokken en werd door Van Roey middenin het peloton teruggekaatst. Safety-car time. ....... De uitslag werd onderschreven door de koersdirectie, maar niet door Renault België Luxemburg dat zich de vrijheid voorbehoudt straks maatregelen te nemen tegen wie het 100 % Sports charter niet naleefde. Een charter dat door alle deelnemers werd ondertekend.
Niet alleen de Belcar heeft dus brokken gehad. Nu maar hopen dat Renault België sancties gaat opleggen, anders stelt hun 100% Sports Charter niet veel voor. Een paar keer een voorbeeld stellen en de rest van de rijders zal zich wel beter gaan gedragen.

flugel
09-06-2003, 22:09
toch een nuance, dit was wel tijdens de start, heel het peleton tegelijk de radillon op... als er dan eentje van het gas gaat is het onvermijdelijk dat er ongelukken gebeuren, meteen stellen dat dit door onsportief rijgedrag is vind ik dan toch overdreven, de nummer 13 werd inderdaad vol geramd (van de achterkant schiet niet veel meer over), maar mijn insziens was dit geval een raceincident...

DamonHill
09-06-2003, 23:18
Het gaat hier vooral over Vroman die een straf verdient, die tikte in de laatste ronde Heydens rond in de Source, ik stond er met men neus bovenop daar, Vroman nam niet de binnenkant van de Source om Heydens in te halen maar gewoon om hem met een rake tik rond te zetten. :no:
Waarna Heydens Vroman volledig terecht in het parc fermé hardhandig duidelijk maakt dat dat soort acties echt niet door de beugel kunnen.
Als Renault Vroman nu geen straf oplegt stelt hun "100% sport attitude" inderdaad niks voor.

flugel
09-06-2003, 23:30
Originally posted by DamonHill
Het gaat hier vooral over Vroman die een straf verdient, die tikte in de laatste ronde Heydens rond in de Source, ik stond er met men neus bovenop daar, Vroman nam niet de binnenkant van de Source om Heydens in te halen maar gewoon om hem met een rake tik rond te zetten. :no:
Waarna Heydens Vroman volledig terecht in het parc fermé hardhandig duidelijk maakt dat dat soort acties echt niet door de beugel kunnen.
Als Renault Vroman nu geen straf oplegt stelt hun "100% sport attitude" inderdaad niks voor.

'k had er ook van gehoord van dat incident in het parc fermé, maar 'k wist de reden niet... nu wel dus :)

Ottooke
10-06-2003, 11:57
Ook even een nuance Flugel ;) :
Ik heb niet gezegd dat het onsportief en opzettelijk was, maar als dat zo was dan hoop ik dat er sancties komen.
Ik heb het ongeval nie gezien (ik was niet in Spa), maar Horion kan toch wel goed genoeg rijden en moet daar niet van het gas gaan.
Wat betreft Vroman - Heydens, opzettelijk een tik geven is uiteraard niet goed te keuren, maar dat Heydens in het parc fermé "hardhandig" duidelijk maakt dat dit niet kan, is ook niet echt sportief. De beslissing of iets al dan niet door de beugel kan hangt af van de koersdirectie en Renault België, Heydens moet niet het recht in eigen handen gaan nemen.

Piet Konijn
10-06-2003, 13:26
100% Attitude sport?????????????? Niks van gezien, alleen heel veel brokken.... Ja en dan beginnen ze al naast de piste ook!!! Nog meer actie.... Waar gaat dit alles naar toe... Als ze nu geen acties nemen dan weet ik het niet...

Driesco
10-06-2003, 13:39
Enkele nieuwe zaken voor de volgende race.

Als je geen stop and go krijgt ontvang je 1 extra punt.
Vergeet vooral je boxhandschoenen niet mee te brengen naar de volgende race, zou wel eens van pas kunnen komen.

Heb alle races van zeer dichtbij bekeken, en kan maar tot 1 conclusie komen.
Goe bezig mannen, zo blijven doordoen en jullie kunnen volgend jaar allemaal misschien gaan ping pongen.

ECHTE SCHANDE VOOR DE AUTOSPORT !!!!!

A.J.
10-06-2003, 16:26
En stellen dat het publiek enkel komt om brokken te zien is ook niet waar. Er waren dit weekend meer blutsen dan toeschouwers in Francorchamps :confused:

Megane
10-06-2003, 17:00
Nieuw attractie! ( sinksenfoor zekers)

De bots en boksautokes.

Sponsored by Renault. :fight: :fight: :fight: :fight: :no: :no: :no: :D :D

Vandaar de benaming SUPER MEETINGS

flugel
10-06-2003, 20:18
Originally posted by Driesco
Enkele nieuwe zaken voor de volgende race.

Als je geen stop and go krijgt ontvang je 1 extra punt.
Vergeet vooral je boxhandschoenen niet mee te brengen naar de volgende race, zou wel eens van pas kunnen komen.

Heb alle races van zeer dichtbij bekeken, en kan maar tot 1 conclusie komen.
Goe bezig mannen, zo blijven doordoen en jullie kunnen volgend jaar allemaal misschien gaan ping pongen.

ECHTE SCHANDE VOOR DE AUTOSPORT !!!!!

Waarom direkt veralgemenen? er zitten enkele cowboys tussen das een feit, maar daarom zijn het allemaal geen cowboys eh... er moet idd iets gebeuren maar daarom direkt de gehele clio cup met de grond gelijk maken...

Don Kamiel
11-06-2003, 22:29
Originally posted by flugel
Waarom direkt veralgemenen? er zitten enkele cowboys tussen das een feit, maar daarom zijn het allemaal geen cowboys eh... er moet idd iets gebeuren maar daarom direkt de gehele clio cup met de grond gelijk maken...

Ik denk dat de meeste piloten een mooie race willen rijden.
Altijd zal er zich wel eens iemand verremmen, of ne bocht missen, maar da wilt nie zeggen dat iedereen iemand van de baan duwt ...

Dat is mijn gedacht hé ;)