PDA

View Full Version : Le Mans: 19 h. till finish.

fordje
15-06-2003, 10:48
www.LeMans.org

10.00 Saelens gaat rechtdoor in de Michelin chicane post 60 en raakt in de banden

10.06 Saelens gaat eraf in Mulsanne post 76. Blijkbaar trachtte hij de pits toch nog te bereiken

10.19 Officiële opgave van de Panoz

En toen waren ze nog met 2...

joost
15-06-2003, 11:01
Maar die twee liggen ondertussen 3&4 in hun klasse. Wie had dat verwacht van Vannina, ongeval tijdens de trainingen, nauwelijks gereden, 50ste op de grid en nu mooi vooraan in de klasse. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Michel Neugarten, ook zijn team had geen probleemloze trainingen en nu toch op ene voorlopige ereplaats in de klasse.
Vooraan heeft Lammers ondertussen ook de grindbak opgezocht. De Panoz is nu 5de. Het #8 had ook weer even een klein oponthoud met een tweede batterijwissel...
Maar laten we ervan uitgaan dat de race eigenlijk gereden is.

Joost

joost
15-06-2003, 11:08
Voor de Nederlandse fans: de Spyker houdt vol...

fordje
15-06-2003, 11:11
Niet echt veel volk he Joost.

We zitten hier enkel naar onszelf commentaar te leveren. :(

Bon mijn "shift" zit erop, ik ga tuinieren. Tot later !

Bart
15-06-2003, 11:17
Ik denk dat we om 10 u het 19e wedstrijduur zijn ingegaan, of vergis ik mij ;)

Als ik de startlijst / tussenstand zo bekijk is het verboden zeker om, in tegenstelling tot de 24u van Zolder of Francorchamps, met 4 piloten aan de start te komen?

En misschien kan iemand van de endurance kenners mij vertellen of er in het reglement ook iets staat over de verdeling van het aantal uren dat 1 piloot mag rijden (na elkaar en in het totaal)?

En "Werner" staat 4e :D

/mod Joost was mij voor (berichten vanaf 10u toegevoegd aan dit topic)

Oneliner
15-06-2003, 11:28
Pas op, ik volg aandachtig hoor! :)

joost
15-06-2003, 12:43
Piloten mogen maximum 14 uur rijden op de hele wedstrijd en maximum 2 uur/stint. In Le Mans wordt er inderdaad niet met 4 piloten geraced, maar goed ook.
Verder verslag van afgelopen uur, het gaat er spananend aan toe voor de ereplaatsen:

The 71st Le Mans 24 Hours
Hours 19 - 21

10.30, and the AJR / Petersen Porsche pits with alternator problems, and the Orbit car is inching up - except that Maassen is soon back out, and pulling away from Leo Hindery.

The Panoz race is going away from them: Jean-Marc Gounon passes the Beretta / Jeannette / Papis Panoz, for sixth place. The Panoz grabs back the place when the pitstops unwind but this could develop into a fight to the finish.

Now its Orbit's turn for a visit to the pit garage, Leo Hindery getting oil and water temperature warnings, a replacement radiator the chosen option.

Another car in overheating trouble is the #15 Racing for Holland Dome, Andy Wallace bringing the car in from 5th place and precipitating an inevitable tumble down the order. It should have been a straightforward change of nose - for one that didn't have the ducts blocked with rubber debris. But the Judd wouldn't fire up thanks to a flat battery - and on the Dome, it's a long job to change it. The car rejoins down in eighth slot, John Bosch at the wheel.

The chase is on then for the #15 car to regain its placing but there are other battles around too.

The surviving Panoz, #11, is trading fifth place with the #13 Courage according to the pit cycle. The two Corvettes are circulating together, Ollie Gavin pulling up on Johnny O'Connell.

Then at 11:30 more drama as the #16 RfH Dome, Beppe Gabbiani at the wheel, pits for attention under the engine cover. It rejoins but almost immediately the front left hand tyre delaminates throwing chunks of carbon fibre down on the Mulsanne. The Safety Car is deployed to allow a clear-up and the Courage Panoz battle immediately becomes a very real dice, Olivier Beretta all over the rear wing of Jonathan Cochet. It becomes a drag race down the first section of Mulsanne. Elan V8 vs MG XPower (Judd) V10. The Panoz draws alongside and tucks in, battle over for now. The pair complete the lap (their 297th) around three seconds apart.

11:45 and the LMP 675 leading #29 Reynard is reported to be out on the circuit and travelling very slowly.

With just over 4 hours to go there are 32 cars still running.

Typed too soon, the Graham Nash Saleen has stopped out on the circuit with Mike Newton at the wheel. There's trouble too for Soheil Ayari in the #18 Pescarolo Courage, a left front puncture on the run down to Indianapolis making this cars 299th lap a rather slow one. #18 is wheeled into the garage for investigation into a fluid leak from the rear of the car.

At just after midday John Bosch is up to seventh as Ayari begins to fall back.

Tom Kristensen has completed a quadruple stint in the #7 Bentley, on the same set of tyres!

Contents Copyright © dailysportscar.com. All Rights Reserved.

laurent
15-06-2003, 12:47
same here, aangezien ik nergens niks op tv vindt :(

joost
15-06-2003, 13:42
Even opschudding als de Ferrari #99 (de enige 550 die GT uitkomt) van de baan gaat en achter de muur vuur vat. De safetycar komt uit en blijft 22 minuten rondtoeren. Vooraan heeft een van de Courages-Peugeot problemen, een lekke band en een olielek zorgen voor heel wat oponthoud. ook Vanina is serieus terug aan het vallen. Enkel Neugarten houdt de Belgische eer nog hoog.

Joost

joost
15-06-2003, 15:13
Drama en spanning, de vijfde plaats gaat op dit ogenblik tussen de Courage-Judd en de overblijvende Panoz (5" verschil!), op dit ogenblik wordt ook de #88 Ferrari, leider in GTS in zijn Box geduwd...

joost
15-06-2003, 16:15
- Prachtige laatste stint van Gounon en Jeanette, beide piloten zijn tot op het bot gegaan om de vijfde plaats te veroveren. Jean-Marc is daarbij in de fout gegaan en verloor zo de strijd om de vijfde plaats maar ook de zesde plaats aan de Dome van Lammers die eveneens in de zelfde ronde lag.
- Vlak voor het einde is de andere RFH Dome zwaar gecrasht aan Arnage, met een spijtige opgave tot gevolg.
- Kristensen wandelt de gallerij der groten binnen en staat op één overwinning van Jacky Ickx
- Ferrari wint na jaren nog eens op Le Mans, weet iemand hoeveel jaren?
- Neugarten wordt 3de in GT, voor de 3de keer in 4 jaar, proficiat Michel!!!
- Vanina eindigt als tweede landgeno(o)t(e)...
- Een de Pescarolos vliegt in brand na de finish....
- Ik ben moe....

maar het was de moeite, ik hoop dat toch iemand hier heeft gevolgd,

Joost

redje
15-06-2003, 16:18
Originally posted by joost
- Prachtige laatste stint van Gounon en Jeanette, beide piloten zijn tot op het bot gegaan om de vijfde plaats te veroveren. Jean-Marc is daarbij in de fout gegaan en verloor zo de strijd om de vijfde plaats maar ook de zesde plaats aan de Dome van Lammers die eveneens in de zelfde ronde lag.
- Vlak voor het einde is de andere RFH Dome zwaar gecrasht aan Arnage, met een spijtige opgave tot gevolg.
- Kristensen wandelt de gallerij der groten binnen en staat op één overwinning van Jacky Ickx
- Ferrari wint na jaren nog eens op Le Mans, weet iemand hoeveel jaren?
- Neugarten wordt 3de in GT, voor de 3de keer in 4 jaar, proficiat Michel!!!
- Vanina eindigt als twee landgenote...
- Een de Pescarolos vliegt in brand na de finish....
- Ik ben moe....

maar het was de moeite, ik hoop dat toch iemand hier heeft gevolgd,

Joost
Jaja, ik ben t af en toe eens komen lezen.

Raceboy
15-06-2003, 16:24
De hoeveelste Le MAns was dit nu eigenlijk ? De 80ste zoals de ACO zegt, of de 71ste zoals France 2/3 zegt?

joost
15-06-2003, 16:27
80 jaar geleden organiseerde de ACO de eerste editie maar door de oorlog zijn er enkele weggevallen en dus is het

80 jaar Le Mans
71ste editie

Megane
15-06-2003, 17:47
Knappe prestatie van BENTLEY, alleen spijtig dat Van De Poele er niet meer bij was.
Eveneens knappe prestatie van Jan Lammers en zijn Racing for Holland project, hij had dat podium eigenlijk wel verdiend vindt ik.
Trouwens nog een zware crash in het laatste uur van de 2 de wagen van RFH.

Wel een teleurstelling van de PAGANI vindt ik.

pompierke
15-06-2003, 18:39
Beste Joost,
zijt maar zeker, ik heb regelmatig jullie info over de 24 uren gelezen, bedankt daarvoor. ;)
Zo bleven we tenminste op de hoogte van onze Belgische deelnemers, alhoewel ze met niet zovelen waren.
Ga nu maar rusten, jullie hebben het verdient. ;)
pompierke