View Full Version : GP F1 Canada - De Race !
De eerste vier binnen de 2 seconden, maar meer ook niet.
Pitstopstrategie bepaalde andermaal de race. Barrichello en Montoya vergooiden hun kansen op zege; ietwat knullig van f*cking Juan Pablo. Williams kan tevreden terugkijken en met 14 punten naar huis keren. Hun wagens hadden precies wel wat spiegelproblemen :D
Een team dat nu wel met échte problemen zit, is McLaren. Schumacher neemt de leiding over, McLaren laat het dik afweten. Coulthard moest z'n o zo betrouwbare bolide de pits in rijden, Raikkonen had het eigenlijk al tijdens de kwalificaties verspeeld.
TOP:
*Schumacher: Puike race. Verdiend gewonnen, perfecte strategie.
*Williams: Knullig van Montoya, spijtig voor Ralf. MAar de BMW's staan er terug, zoveel is zeker.
*Alonso / Raikkonen: Beide toch wel écht de toekomst.
*Verstappen: het mag gezegd worden, een 9de plaats is niet slecht voor dat Minardi-reclamebord
FLOP:
*McLaren: Tijd voor die nieuwe wagen, mannen. Want zo bak je er niets van. Het begin van het seizoen was een droom, het verdere verloop tot nu toe is een ware nachtmerrie. Wakker worden, Ron !
*BAR: het zal hun ook nooit lukken...Villeneuve heeft hetzelfde probleem met thuisraces als Barrichello.
*Jordan / Sauber: Slecht bezig. Erg voor Jordan, vreselijk voor Sauber. Reed Frentzen mee ?
*Pizzonia: Weet mij echt niet te overtuigen. Misschien echt wel plaatsmaken voor een ander talent...
Redelijke race, maar toch weinig echte spanning. Als men de eindstand bekijkt, vier wagens in twee seconden, verwacht je toch enigszins anders. Nuja, volgende GP beter !
Finish
Bij de floppers mag je in mijn ogen ook Montoya plaatsen ... ff verduidelijken want ik voel de reacties al komen
Montoya geeft in mijn ogen de kans op een overwinning voor Williams uit handen. Door vroeg in de wedstrijd op een knullige manier rond te gaan verliezen ze bij Williams alle mogelijkheden op teamwork (Montoya had bv een gaatje (5 sec) kunnen laten met zijn broer ..... Inhalen dmv pitstops was voor Michael dan onmogelijk geweest)
Dat hij de rest van de race schitterend rijdt en alsnog derde wordt is in mijn ogen slechts een magere troost. Van een toppiloot mag je beter verwachten. Zonder die fout wint er vandaag een Williams.
-----------------------------------
Raikkonen beperkt de schade .... Toch slechts een magere oogst dit weekend voor de fin. 3 keer de quali verknoeien in 8 races is van het goeie teveel.
Schumacher verwijst zijn "probleem met presteren onder druk" naar het rijk der fabeltjes. Perfecte race .... hetzelfde geldt voor zijn broertje die helaas een paar liter fuel mankeerde bij pitstop 1.
Het is te hopen dat ze de williams niet declaseren wegens niet conform. ( spiegels)
Wie weet komt er een klacht van Minardi zodat zij punten pakken.
RacingBoy-
15-06-2003, 21:05
ik zou het minardi anders wel gunnen :D
Oneliner
15-06-2003, 21:22
Flopper als ge 3e wordt...
Ok, ik kan begrijpen dat die een foutje gemaakt heeft en de race hiermee verliest, maar hem daardoor flopper noemen? Moest hij nu uitgevallen zijn, ok, maar hij wordt hier nog 3e hé. Niets wijst erop dat hij het beter had gedaan indien hij die spin niet gemaakt had.
tsjolder
15-06-2003, 21:34
Originally posted by Oneliner
Flopper als ge 3e wordt...
Ok, ik kan begrijpen dat die een foutje gemaakt heeft en de race hiermee verliest, maar hem daardoor flopper noemen? Moest hij nu uitgevallen zijn, ok, maar hij wordt hier nog 3e hé. Niets wijst erop dat hij het beter had gedaan indien hij die spin niet gemaakt had.
Tja, volgens mij wint Michaël Schumacher niet zonder die schuiver van Jean-Paul...
Originally posted by Oneliner
Flopper als ge 3e wordt...
Ok, ik kan begrijpen dat die een foutje gemaakt heeft en de race hiermee verliest, maar hem daardoor flopper noemen? Moest hij nu uitgevallen zijn, ok, maar hij wordt hier nog 3e hé. Niets wijst erop dat hij het beter had gedaan indien hij die spin niet gemaakt had.
Je rijdt bij een topteam dat ieder jaar het seizoen start met titelambities en een dito wagen. Als je dan zelf een toppiloot bent dan mag je gerust op zulke fouten afgerekend worden.
In onze race-thread na Maleisie zetten we Schumacher toch ook bij de floppers na zijn ongeval en drive-trough penalty. Nochtans pakt hij toch ook nog 3 punten :rolleyes: .
Als een toppiloot de wagen heeft om te winnen en hij wordt "door eigen fouten" slechts derde dan heeft hij een slechte koers gereden. punt uit. Klinkt misschien hard ... maar F1 is nu eenmaal niet voor softies
Oneliner
15-06-2003, 21:41
Ja kom op hé, hij rijdt daar in maleisië wel iemand van de baan hé... Als je dat al gaat vergelijken met een gewone spin.
3 punten en 3es eindigen, klein verschil... (zeker in een sport waar het al zo moeilijk is om punten te scoren, en zeker om bij de eerste 6 te geraken)
Misschien wel een niet onbelangrijk punt: In Melbourne hadden we min of meer een gelijkaardig feit met Montoya. Aan de leiding en een spin, waardoor Coulthard met de zege kon gaan lopen.
Maar vandaag heeft hij z'n fout wel rechtgezet, na die spin was reed hij perfect.
Sway Bar
15-06-2003, 22:11
we want more, we want more :)
Wat een leuke race, het bleef spannend tot het einde.
( Ik heb bepaalde stukjes niet gezien want er was bbq buiten.)
Jammer voor Verstappen met de 9de plaats maar misschien verdiende Wilson meer.
Williams presteerd terug goed, van een ommekeer gesproken.
Misschien heeft het te maken met de spiegeltjes. :D
NEXT!
Originally posted by Megane
Het is te hopen dat ze de williams niet declaseren wegens niet conform. ( spiegels)
Wie weet komt er een klacht van Minardi zodat zij punten pakken.
Ik zou het nog volkomen begrijpen ook. Niet dat ik Williams haar punten wil afpakken zele. Maar loshangende onderdelen zijn bijzonder gevaarlijk als ze loskomen.
Bij een gelijkaardige situatie in Melbourne kreeg Schumacher een zwarte vlag met oranje bol om de onderdelen te laten verwijderen wat hem ook toen punten kostte. Ik zou het niet meer dan logisch gevonden hebben dat ze dat hier met de Williamsen ook hadden gedaan.
Originally posted by Megane
Het is te hopen dat ze de williams niet declaseren wegens niet conform. ( spiegels)
Wie weet komt er een klacht van Minardi zodat zij punten pakken.
En de michelins dan, die bijna zonder groef rondreden, dat mag eigenlijk ook nie.
Maar normaal moeten ze binnen komen, Die spiegels zijn toch nie van plastiek zeker, da's glas en kan de banden doorboren als die op de grond vallen. Ze hingen wel vast, maar konden evengoe wel eens losgekomen zijn.
En da JPM gewonnen had zonder die schuiver, zou kunnen, maar ik betwijfel het, de twee gebroers reden meestal rond op save, ze konden duidelijk sneller, en dat toonde Schumi door, toen Ralf pitte voor de tweede keer, ineens een seconde sneller te rijden. Dus als JPM nie had gespind, hadden ze allemaal harder doorgereden. Wat er dan had kunnen gebeuren, weet niemand.
Ik hou wel gemende gevoelens over aan deze race. 4 man binnen 2 seconden aan de finish, en toch geen enkel inhaalpoging. Dan is er echt wel iets mis met de sport. Getuige hiervan het onboard beeld van Alonso, waar hij op enkele ronden van het einde bij het uitkomen van de hairpin een beweging maakte met beide handen zo van "dit lijkt nergens op, ik ben sneller en kan niet eens iets ondernemen" Heeft iemand anders dit ook gezien?
Ook vond ik het verliezen van onderdelen wel opvallend nu: 2 spiegels, 1 barge board, 2 banden.
Originally posted by sledge
Ik hou wel gemende gevoelens over aan deze race. 4 man binnen 2 seconden aan de finish, en toch geen enkel inhaalpoging. Dan is er echt wel iets mis met de sport. Getuige hiervan het onboard beeld van Alonso, waar hij op enkele ronden van het einde bij het uitkomen van de hairpin een beweging maakte met beide handen zo van "dit lijkt nergens op, ik ben sneller en kan niet eens iets ondernemen" Heeft iemand anders dit ook gezien?
Ook vond ik het verliezen van onderdelen wel opvallend nu: 2 spiegels, 1 barge board, 2 banden.
Tegenwoordig worden de achterkanten zo gemaakt da inhalen moeilijk wordt, men verliest downforce doordat ze, dacht ik, daar turbulente lucht creëren.
Originally posted by redje
Tegenwoordig worden de achterkanten zo gemaakt da inhalen moeilijk wordt, men verliest downforce doordat ze, dacht ik, daar turbulente lucht creëren.
Jaja, dat weet ik wel, maar da's juist het probleem dat men moet aanpakken hé.
Originally posted by sledge
Ik hou wel gemende gevoelens over aan deze race. 4 man binnen 2 seconden aan de finish, en toch geen enkel inhaalpoging. Dan is er echt wel iets mis met de sport. Getuige hiervan het onboard beeld van Alonso, waar hij op enkele ronden van het einde bij het uitkomen van de hairpin een beweging maakte met beide handen zo van "dit lijkt nergens op, ik ben sneller en kan niet eens iets ondernemen" Heeft iemand anders dit ook gezien?
Ook vond ik het verliezen van onderdelen wel opvallend nu: 2 spiegels, 1 barge board, 2 banden.
Zelfde conclusie hier. 4 man binnen de 2 seconden, en niks actie te zien. Gewoon treintje tot aan de Finish. Teamorders in de trend van 'wees tevreden met de plaats die je nu hebt', of gewoon het probleem van de huidige F1: inhaalmaneuvers zijn met deze wagens op zulke circuits precies onmogelijk. Alonso reed totdat hij bij Montoya kwam aansluiten constant 1min16sec, een dikke seconde sneller dan Schumacher, Schumacher en Montoya. Daarna draaide hij rustig in 1min17 met de rest mee.
Ik heb trouwens bijna geen inhaalpogingen gezien. Enkel een heleboel opgaves. Dat mis ik echt zo hard in F1; er wordt bijna niet meer op de baan gevochten voor een plaats.
Ik vond het einde van de race dan ook eerder teleurstellend ipv spannend; ik verwachtte toch op z'n minst een keertje een poging van Alonso of Ralfke. Het heeft niet mogen zijn....
Originally posted by sledge
Jaja, dat weet ik wel, maar da's juist het probleem dat men moet aanpakken hé.
Wat is de oorzaak dat het nu zo is, is het door ontwikkelingen bij de teams of komt het door de verplichte aanpassingen doordat de wagens smaller en lager werden?
In ieder geval is het zo niet te doen.
Originally posted by redje
Wat is de oorzaak dat het nu zo is, is het door ontwikkelingen bij de teams of komt het door de verplichte aanpassingen doordat de wagens smaller en lager werden?
In ieder geval is het zo niet te doen.
Volgens mij wat door beiden. Als de teams de kans zien of krijgen om inhalen te vermoeilijken, dan zullen ze dit zeker doen, immers, ze hebben er alle baat bij.
Originally posted by sledge
Volgens mij wat door beiden. Als de teams de kans zien of krijgen om inhalen te vermoeilijken, dan zullen ze dit zeker doen, immers, ze hebben er alle baat bij. Inderdaad, niet meer dan logisch. En garantie als men de huidige maatregelen bant, dat men iets anders zoekt.
Originally posted by Finish
Dat mis ik echt zo hard in F1; er wordt bijna niet meer op de baan gevochten voor een plaats.
Dan moet je maar naar Le Mans gaan :D :D :D
Daar vechten ze tot in de laatste ronde met z'n drie voor de vijfde plaats (Panoz, Courage en Dome Judd). De inzet was dan ook niet gering: een podiumplaats in de kategorie LMP 900.
jan, die efkes wakker is, maar veel goesting heeft om het geleden slaaptekort meteen weer in te halen ;)
Originally posted by jan
Dan moet je maar naar Le Mans gaan :D :D :D
Daar vechten ze tot in de laatste ronde met z'n drie voor de vijfde plaats (Panoz, Courage en Dome Judd). De inzet was dan ook niet gering: een podiumplaats in de kategorie LMP 900.
jan, die efkes wakker is, maar veel goesting heeft om het geleden slaaptekort meteen weer in te halen ;)
Of naar motorraces gaan kijken. WSBK in Silverstone was weer om je vingers van af te likken (zeker de 1ste race) en biedt zoveel meer qua spektakel dan de F1 gisteren. En blij toe dat Xaus nog eens iets liet zien. Alleen jammer dat Laconi of, liever nog, Lavilla geen manche hebben kunnen winnen.
FastFons
18-06-2003, 11:18
Volgens Dr. Mario Theissen was de schuiver van Montoya te wijten aan het niet automatisch terugschakelen en het te laat ingrijpen van montoya. Niet 100% zijn eigen fout dus...
FF
LOL
is wel lachen dat de piloot zelf dan iets juist tegengesteld komt vertellen he .....
Colombian Montoya, who was set for victory in the season-opening Australian Grand Prix when he was sent into a spin by the traction control on his car, admitted the Montreal error was his own doing.
He spun at the final corner when running second on lap two behind team-mate Ralf Schumacher and he dropped to sixth before recovering to claim a place on the podium in third. "I just braked too late and got it sideways and quite a few times I missed the chicane during the race," said Montoya
eigenaardig verhaal :+
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.