PDA

View Full Version : Programma BRI in 2004


Driesco
16-06-2003, 08:29
Op de eerste algemene vergadering van Belgian Race Invest dit weekend werd de strategie voor 2004 uit de doeken gedaan.

1. De Clio zal verkocht worden aan een team om verder in te zetten in de TC.

2. BRI zal samen met een partij een wagen bouwen voor deelname aan endurance wedstrijden.

3. BRI zal in 2004 deelnemen aan de volgende wedstrijden.

- TC kampioenschap
- 24 H Zolder
- 2003 miles van Francorchamps
- 24 H van de Nurnburgring

4. BRI zal blijven instaan voor het onderhoud en up to date houden van de MINI Cooper Challenge site, doch zij zullen niet meer deelnemen aan de Cup zelf.

5. Wat betreft 2003 zal er gekeken worden naar de resultaten in de TC om Dieter Dussaert mee in het programma te betrekken. Dit zal of in de TC zelf zijn, of in het Franse kampioenschap. Walter Cleynhens of Matthieu Geerinckx zal aangetrokken worden om mee de 10H van Zolder te rijden.

6. De Belkarting zal uitgegeven worden aan derden zonder het oog op de oorsprongkelijke intentie te verliezen.

7. Er werd besloten geen actieve leden toe te laten om een verdere groei van de VZW niet te belemmeren. Passieve leden en teamcrew zullen toegelaten worden vanaf 2004.

8. De www.speedlovers.com zal verder ontwikkeld worden, doch zonder enige tijdslimiet. Contracten die werden afgesloten met leveranciers gaan pas in vanaf 2004. Een testperiode van 3 maand is ingelast.

9. Wat betreft de TC site, deze zal onderworpen worden aan een controle en opnieuw up to date zijn vanaf september 2003 om dan regelmatig de site te onderhouden.

10. BRI zal samen met enkele andere partijen starten met de voorbereidingen van een circuit kampioenschap voor 2005.


Hopende u hiermede voldoende van dienst te zijn geweest.

Scapa
19-06-2003, 11:02
De 10 geboden van BRI :D

Druk programma amai! Gaat de volgende auto ook een Renault worden of niet?

Driesco
19-06-2003, 12:34
Momenteel zijn we druk op zoek naar de geschikte wagen. Het kan eigenlijk om het even welk merk zijn, maar ga ook op zoek bij teams om te rijden.

Zeker niet te vergeten mannen, geen Porsche of BMW. :) Renault zou kunnen ( Laguna ), MINI ook, Mazarati ook en zeker niet te vergeten, AUDI :)

Mijn persoonlijke voorkeur is Reanult Laguna of de Audi RS4.

DirkM
19-06-2003, 13:33
Ik heb niet meteen een idee hoe haalbaar 't is maar waarom geen Japanse GT wagens? Een Toyota Supra, Nissan Skyline GT-R, Honda NSX, ... zou toch ook niet misstaan? :)

Ik heb natuurlijk geen idee wat 't zou kosten om dat hier op de baan te krijgen dus misschien voor jullie geen echt alternatief. Doch tegenover de Vipers en de Corvette uit de states is 't wat povertjes qua Japanse vertegenwoordiging.

In 't Japanse GT circuit doen die wagens het alvast behoorlijk en daar heb je excentrieke competitie in de vorm van een Diable en MCLaren F1 ;)

Een Ferrari 360 zoals in de Dutch Supercar Challenge zou ook wel eens tof en anders zijn maar dat zal qua prijs ook wel niet echt meevallen :D

Dirk

Scapa
19-06-2003, 13:39
Spijtig genoeg zijn die Japanse beesten niet gehomologeerd voor de Belcar. Anders hadden we dit jaar al zo'n Mazda Rx-7 in de Belcar gehad... Goedkoop zijn die dingen niet ;)

DirkM
19-06-2003, 13:51
Daar dacht ik ook nadat ik het gepost had doch blijkbaar staan ze wel degelijk op het lijstje: http://belcar.autosport.be/sr_bijl2.aspx

De RX7, NSX en Supra vallen binnen GT klasse en de Skyline bij Touring.

Dat lijstje is op zichzelf best wel uitgebreid. Zie je al iemand rondtoeren in een Rolls Royce Corniche bij de GT's? :D

Dirk

Raceboy
19-06-2003, 14:13
Zie ik daar een Fod taurus op dat lijstje staan. :d ALs het goedkoop moet zijn misschien een tatra of een Volga ? :D

Scapa
19-06-2003, 14:28
Originally posted by DirkM
Daar dacht ik ook nadat ik het gepost had doch blijkbaar staan ze wel degelijk op het lijstje: http://belcar.autosport.be/sr_bijl2.aspx

De RX7, NSX en Supra vallen binnen GT klasse en de Skyline bij Touring.



De Honda's, Nissans, Toyota's,... zijn inderdaad gehomologeerd voor de Belcar alleen zijn de GT500 exemplaren niet gebouwd op een origineel chassis. Het zijn buizenchassis waarrond een NSX, Supra,... koetswerk is gebouwd en dus geen "echte". Dit betekent niet gehomologeerd ;) Voorlopig toch niet

Pascal
19-06-2003, 14:47
Ik zie daar Masarati in het lijstje staan !!! Dat zou leuk zijn.......

Misschien ook eens beginnen met de Ring op PC-game te spelen (ik weet niet of dat bestaat) en daarna op de Ring zelf wat gaan te trainen. Dat lijkt me een huzarenstukje......

Ik elk geval : veel succes.

C U

Supra
22-06-2003, 14:30
Originally posted by stijnconinx
De Honda's, Nissans, Toyota's,... zijn inderdaad gehomologeerd voor de Belcar alleen zijn de GT500 exemplaren niet gebouwd op een origineel chassis. Het zijn buizenchassis waarrond een NSX, Supra,... koetswerk is gebouwd en dus geen "echte". Dit betekent niet gehomologeerd ;) Voorlopig toch niet



kan je ze bevoorbeeld niet inschrijven als een silhoute ??
het is toch ongeveer hetzelfde pricipe

Bart.Vandecavey
22-06-2003, 15:34
Originally posted by Supra
kan je ze bevoorbeeld niet inschrijven als een silhoute ??
het is toch ongeveer hetzelfde pricipe

Nee, in het reglement staat dat de ze moeten voldoen aan de normen van de FFSA...

Supra
08-07-2003, 11:31
jammer...

Supra
09-07-2003, 23:03
das nogal een zwaar programma