PDA

View Full Version : 25u VW FUN CUP - 12-13/07/2003


Maarten
18-06-2003, 16:05
Op 12-13 juli is het weer zover. Dan gaan we weer met een dikke 100 autootjes cupracen gedurende 25uren op de fantastische omloop van Spa-Francorchamps. Met deelnemers uit België, Frankrijk, Nederland, Groot-Brittanië, Italië en waarschijnlijk ook Polen, belooft het weer een internationaal feestje te worden.

Dit jaar komt Perdieus Motorsport voor de eerste keer in haar 5-jarig bestaan, aan de start met 2 wagens.
*De eerste wagen is de ouwe getrouwe éénzitter, wagen nr.32, met de piloten Maarten Perdieus, Pieter Perdieus en Danny Scheers. Deze wagen moet in de Light-categorie voor het podium kunnen gaan. Dat is althans het hoofddoel van deze race. Daarnaast wordt er ook een top 10 plaats algemeen geambieerd! De 32 is voor deze gelegenheid in een nieuw kleedje gestoken, en wordt zoals steeds nog optimaal geprepareerd door Kris van der Geest en zijn team uit Schiplaken.
*De tweede wagen wordt een tweezitter. Na de sponsordag van vorig jaar, met een tweezitter, waren de sponsors zodanig onder indruk dat ze dit jaar dezelfde sensatie eens wilden meemaken in de race van het jaar, zijnde (althans voor ons :D) de 25uren van Francorchamps. De piloten op deze wagen worden Marc Perdieus, Manfred Verbeke (dakarist 2003) en nog één of twee te bestemmen piloten. Ook met de tweezitter wordt echt gekoerst, er is immers een apart reglement dat hen verplicht om meer binnen te komen dan de éénzitters! Normaal gezien moet een podium hier geen enkel probleem zijn, aangezien er in deze klasse niet echt zware concurrentie is, maar het tevreden stellen van de sponsors mag hierbij niet vergeten worden. Ook deze wagen wordt een gelijkaardig design toebedeeld als de éénzitter.

Laat ons hopen dat het een toffe race zonder problemen wordt voor beide wagens. Het plezier staat nog steeds op de bovenste plank, al mag het competitieve aspect niet vergeten worden. Na de hoopgevende 13de plaats en vierde light in Magny-cours, hopen we in deze race die dubbel zo lang is van nog beter te doen!

Groeten aan iedereen en hopelijk mogen we daar vele paddockers in onze box en tent begroeten

Maarten Perdieus
in naam van Perdieus Motorsport
(Fun cup nr.32 en nr.3..)

Benklak
18-06-2003, 16:10
Ik zal er spijtig genoeg niet bij zijn dit jaar! Op vakantie in Italië...
Damned, had graag nog is meegereden :D met de Manfred !

Greetzzz

airco
18-06-2003, 16:17
heb het in mijnen agenda geschreven .... hopelijk geraak ik der deze keer :)

Sennake
18-06-2003, 16:27
Originally posted by Maarten
Op 12-13 juli is het weer zover....

Maarten Perdieus
in naam van Perdieus Motorsport
(Fun cup nr.32 en nr.3..)

De maand juli is wel de ZEVENDE maand eh Maarten! Ik was al aan het denken, allee, nu post hij op 18/06 dat er op 12 en 13/06 een 25 uren koers is :confused: :confused: :confused:

Ik heb je titel "25u VW FUN CUP - 12-13/06/2003" dan ook aangepast naar "25u VW FUN CUP - 12-13/07/2003"

Verder moet ik dat weekend verstek laten gaan omdat ik met de familie naar Movieworld ga. En trouwens, dat had ik ook al gezegd in de thread van Goodwood. Dat zijn dus al 2 raceweekends die ik moet missen om er eens met de familie op uit te trekken. Het kan ook niet altijd van ene kant blijven komen eh :)

Maarten
18-06-2003, 16:29
Originally posted by Sennake

Ik heb je titel "25u VW FUN CUP - 12-13/06/2003" dan ook aangepast naar "25u VW FUN CUP - 12-13/07/2003"


thx dude, laat ons het aan de examens toeschrijven, nu het nog kan! :D

Scapa
18-06-2003, 16:33
Ik zal er zijn! Kappeuh :D

Maarten
18-06-2003, 16:37
Alain Prost zal aanwezig zijn tijdens de 25u en zal ook de start van de editie 2003 geven



Alain Prost, le nouvel Ambassadeur du Groupe Uniroyal sera présent à Francorchamps le samedi 12 juillet, participera à une conférence de presse et donnera le départ de cette édition 2003.

Pour la cinquième année, notre poids lourd de la VW Fun Cup, Francis Boonen (Wavre Modélisme), offrira le prix de la voiture la plus jolie. Le jury sera une nouvelle fois composé de lui, de lui et de lui !



bron: www.vwfuncup.com

Maarten
18-06-2003, 16:39
timing:


Jeudi 10.07
Installation dans les paddocks à partir de 08h00

Essais libres payants
13.00 - 13.55 h./u. BSCC Sports Cars (150 euro TVAC) + contr. licences (60’)
14.00 - 16.55 h./u. VW Fun Cup (370 euro TVAC) (175’)
17.00 - 18.00 h./u. BSCC Sports Cars (150 euro TVAC) + contr. licences (60’)



Vendredi 11.07
07.30 - 09.30 h./u. Contrôles administratif et technique BTCS
08.00 - 08.45 h./u. Contrôles administratif et sportif pour les pilotes Uniroyal, français, italiens, hollandais et anglais
08.00 - 09.15 h./u. Contrôle licences Formule France et Monoposto Contrôle licences Formule Monoposto
08.45 - 12.00 h./u. Contrôles administratif et sportif VW Fun Cup

08.00 - 12.00 h./u. Contrôle technique VW Fun Cup selon Timing en annexe
14.30 - 18.15 h./u. Contrôle technique VW Fun Cup selon Timing en annexe
20.00 - 21.00 h./u. Contrôle technique VW Fun Cup des voitures à représenter

10.00 - 11.15 h./u. Cours théoriques et briefing pour les pilotes des voitures incentives


Briefings
08.00 h./u. BSCC Sports Cars
08.45 h./u. BTCS
09.30 h./u. Formule France
10.15 h./u. Monoposto
11.30 h./u. VW Fun Cup pilotes italiens et anglais
14.45 h./u. VW Fun Cup pilotes belges, français et hollandais

08.45 - 09.15 h./u. BSCC Sports Cars Qualifications (30’)
09.30 - 10.00 h./u. BTCS Qualifications (30’)
10.15 - 10.45 h./u. Formule France Qualifications (30’)
11.00 - 11.30 h./u. Monoposto Qualifications (30’)
11.30 - 12.30 h./u. Pilotes voitures incentives Cours pratiques (60’)
12.45 - 14.15 h./u. VW Fun Cup Qualifications (90’)
14.30 - 15.00 h./u. BSCC Sports Cars Qualifications (30’)
15.15 - 15.45 h./u. Formule France Qualifications (30’)
16.00 - 16.30 h./u. Monoposto Qualifications (30’)
16.45 - 17.15 h./u. BTCS Qualifications (30’)
17.30 - 19.30 h./u. VW Fun Cup Essais libres (120 ’)


Samedi 12.07
08.00 - 08.50 h./u. BSCC Sports Cars Course 1 (50’)
09.20 - 10.20 h./u. BTCS Course 1 (60’)
10.50 - 11.20 h./u. Monoposto Course (30’)
11.50 - 12.40 h./u. BSCC Sports Cars Course 2 (50’)
13.10 - 14.10 h./u. BTCS Course 2 (60’)
14.40 - 15.25 h./u. Formule France Course (45’)
15.30 h./u. VW Fun Cup Début procédure
16.30 h./u. VW Fun Cup Départ

Dimanche 13.07
17.30 h./u. Fin des 25heures Edition 2003

bron: www.vwfuncup.com

Scapa
18-06-2003, 16:47
Uiteindelijk dan toch de 2-zit gekocht! Nice :)

schumivill
18-06-2003, 17:26
Heb me vorig jaar enorm geamuseerd op de 25u,dus dit jaar ben ik ook weer van de partij :D

Roel
18-06-2003, 18:25
Originally posted by stijnconinx
Ik zal er zijn! Kappeuh :D

Neje, werken!! ;)

R@ce@holiC
18-06-2003, 18:37
G&A zal der zijn blijkbaar :) , count me in too dan ;)

Raceboy
18-06-2003, 19:58
Originally posted by ROEL
Neje, werken!! ;)

Ik zou voorstellen, hard werken :D

Scapa
18-06-2003, 20:07
De arbeid die aan een toog geleverd wordt is niet te onderschatten ;) :D

En nu terug on-topic, ik wil de maarten z'n thread niet bedoezelen eh :)

Maarten
06-07-2003, 10:21
Zijn er nog Paddockers die komen buiten die mannen van G&A :d?
Indien er nog kaarten nodig zijn, laat het me weten en ik zal zien wat ik kan doen!

grt
maarten

redfox
06-07-2003, 10:40
kom ook ,maar voor te rijden.
heb me gisteren gekwalificeert voor een uniroyal wagen (nr22)

Raceboy
06-07-2003, 11:30
Ik kom wel eens zien op Zaterdag met de ma. :)

Speesman
06-07-2003, 12:06
Originally posted by redfox
kom ook ,maar voor te rijden.
heb me gisteren gekwalificeert voor een uniroyal wagen (nr22)

Proficiat!!!

R@ce@holiC
06-07-2003, 12:30
Originally posted by redfox
kom ook ,maar voor te rijden.
heb me gisteren gekwalificeert voor een uniroyal wagen (nr22) Amai proficiat :eek: , geef der ne lap op e !:)

redfox
06-07-2003, 15:47
bedankt, jongens
reed op het 1 kilometercircuit in puurs een 1,33,12
goed voor 2de snelste tijd

A.J.
06-07-2003, 16:50
Met hoeveel rijders gaan jullie die wagen bemannen?
In ieder geval tot op het circuit.

Maarten
06-07-2003, 23:21
Proficiat Redfox

die n° 22 is tegenwoordig niet slecht meer met die piloten die altijd door karting worden geselecteerd, en het nieuwe design mag er ook best wezen

tot op de baan ergens zeker?

grtz

maarten

redfox
07-07-2003, 21:02
rijden met 8 piloten,waaronder 1 vrouw

redfox
07-07-2003, 21:05
t'is trouwens nie gemakkelijk om nog een hotelletje te vinden
voor donderdag en vrijdag

Scapa
07-07-2003, 23:13
Ik ga er dus ook zijn vanaf donderdag-avond normaal. Eerst en vooral voor de BTCS met onze M3 Groep N. Voor de 25uurs race ben ik op post bij... Perdieus Motorsport :)

Jan
08-07-2003, 09:03
Zal er normaal gezien op zaterdag ook zijn, samen met mijne junior paddocker.

jan

Raceboy
08-07-2003, 12:03
Voor de mensen die familie of vrienden hebben (of zelf) die dag allemaal of express lezen: daarin staat een bon voor 2x een gratis toegang.

Ik kom deze keer dus naar de koers met de groeten van de bomma ( die nu een half blad uit hare express mist :))

Mistery
10-07-2003, 22:16
Vwala se, net terug van een dagje Francorchamps, waar we dus echte FUN hebben meegemaakt. Persoonlijk deed het mij een groot plezier te kunnen vaststellen dat ook een team dat op lagere budgetten draait toch georganiseerd kan te werk gaan.

Wat de piloten betreft op wagen nr. 332 : zowel Andy Jaenen als Erik Bruynoghe wenden vrij snel aan de wagen. De wagen zelf is snel en heeft een goede topspeed. Ook Marc "Padre" Perdieus stelde met groot genoegen vast dat Andy en Erik een goede keuze zijn geweest.

Kort samengevat : een toffe dag, morgen nog meer van dat...

(Oh ja, Andy : naar het schijnt is er een werkongeval gebeurd vandaag bij de politie : een agent zou zijn hoofd hebben gestoten aan de dakrail van een auto "ergens" op een Waalse autostrade... :D :D :D )

A.J.
10-07-2003, 23:06
Originally posted by Mistery


(Oh ja, Andy : naar het schijnt is er een werkongeval gebeurd vandaag bij de politie : een agent zou zijn hoofd hebben gestoten aan de dakrail van een auto "ergens" op een Waalse autostrade... :D :D :D )

:confused:

werkongeval en politie : ONMOGELIJK :D (sorry Pascal)

A.J.
10-07-2003, 23:08
Ik begin nu te begrijpen waarom deze formule de FUNcup heet. Het was vandaag een fijne kennismaking met de wagen. Gaat nog een plezant weekend worden.

Raceboy
10-07-2003, 23:16
Nu moet je website wel geupdate worden ;) Er staat nog geen funcup op :)

A.J.
10-07-2003, 23:24
Ja maar aangezien er steeds de resultaten bij staan zal ik maar wachten tot na de race zeker??

Mark
11-07-2003, 00:04
Op welke site kunnen we de koers een beetje volgen vanop afstand? Zowel RIS als de eigen pagina geven op dit moment geen levendige indruk.

Om de een of andere manier valt de 25U altijd samen met iets op Zolder. Dit weekend zitten we opgescheept met een lading hollanders :D

A.J.
11-07-2003, 00:06
Als je mij regelmatig belt dan hou ik u op de hoogte :D
behalve als ik aan't rijden ben natuurlijk :gas:

bart VDB
11-07-2003, 06:45
Alléé Andy,
Je kan toch handenvrij bellen. Je hebt nog een beetje tijd om de carkit te installeren in de VW. :p :p :D :D

Megane
11-07-2003, 07:28
Originally posted by bart VDB
Alléé Andy,
Je kan toch handenvrij bellen. Je hebt nog een beetje tijd om de carkit te installeren in de VW. :p :p :D :D

Hoeft niet echt handenvrij , er staan daar geen fl.k.en. Gordels wel aandoen kan anders gevaarlijk worden. :D :D :D :D :D
Toch wel opletten voor de flitsen. ( dat gebeurt dat daar van die mannen staan met orange overalls met hun apparaat.) :p

A.J.
11-07-2003, 09:05
Het enige apparaat dat die "oranje mannen" soms bijhebben om te flitsen is een fototoestel :D
En wat die gordels aandoen betreft, die zetel in de Kever heeft voor mij nu al een heel hoog "maxy-cosy" gehalte :D :D dus zelfs zonder gordel zit ik behoorlijk vast.

Mark
11-07-2003, 21:19
oranje en foto's ik snap het helemaal niet :D :D

Zou toch leuk als ik morgenavond na een dagje nederlands banger-racen ;) op circuit Zolder weet hoe het gaat met de ""Mecc-Depaddock-Funcupper" :)

C.B.
11-07-2003, 22:44
''Andy vlug aangepast in een kever''! Een Kangoo rijdt toch ver hetzelfde!LOL.

Mistery
11-07-2003, 22:46
Vwala, hier zijn we dan met het nieuws van het front...

De Fun Cup nr. 332 van Perdieus Motorsport staat ondertussen netjes bestickerd met de logo's van Pan Euro Life, Eranracing, Descom en Mexx. En dat de piloten hun uiterste best doen om die bedrijven in de kijker te zetten, bewijzen de prestaties die ze op het Ardense asfalt realiseren. De bi-place nr. 332 realiseerde deze middag de derde tijd in zijn categorie. Proficiat mannen ! Jammergenoeg besliste de wedstrijdleiding daar anders over : schrapping van het resultaat, wegens "ergens met vier wielen over de witte lijn te zijn geweest..." :( :( :( Dus vertrekken als allerlaatste op de startgrid, maar aangezien alle wagens uit de bi-place categorie (verplicht) achteraan het veld moeten starten, is dit echt geen ramp.

Tijdens de avondsessie zetten Andy Jaenen, Erik Bruynoghe, Manfred Verbeke en Marc "Padre" Perdieus dan wel eventjes de puntjes op de I. Met 111 wagens aan de start, zetten ze als bi-place zo maar eventjes de 18de tijd algemeen op de tabellen, iets waarvan velen toch wel hun ogen opentrokken! Het dient dan ook gezegd dat de wagen in een optimale conditie verkeerd, en die wordt nauwlettend opgevolgd door de mecano's van Perdieus Motorsport, die knap werk verrichten. Chapeau kerels !

Morgen zal Erik Bruynoghe de start nemen, vergezeld van Lindsay Pfaff (dochter van...) en eveneens met de nodige VTM camera's op de wagen gericht. Andy Jaenen rijdt de tweede stint, gevolgd door Manfred Verbeke en Marc Perdieus. Duimen dus voor dit kwartet, en natuurlijk ook voor de single seater van Perdieus Motorsport (startnummer 32) met Maarten en Pieter Perdieus. Danny Scheers maakt het pilotentrio op deze wagen compleet.

Mistery
11-07-2003, 22:47
Originally posted by C.B.
''Andy vlug aangepast in een kever''! Een Kangoo rijdt toch ver hetzelfde!LOL.

Bwa...met een Kangoo wordt de handrem al eens meer gebruikt hé :D

A.J.
11-07-2003, 22:52
Originally posted by Mistery
Bwa...met een Kangoo wordt de handrem al eens meer gebruikt hé :D

handrem :confused: :confused: :confused:

Mistery
12-07-2003, 09:19
En ook in Spa vielen gisteren enkele opmerkelijke uitspraken of termen te noteren :

- Stijn gebruikt het woord "werken" (hij gebruikt natuurlijk enkel het woord, de betekenis ervan uitvoeren da's...euh... :D )
- Humo's Pop Poll krijgt er volgend jaar één categorie bij : "Kieken van het jaar" . Erik Bruynoghe, Andy Jaenen en ondergetekende stelden reeds een top drie samen, waarbij de nummer 1 plaats gewoonweg buiten duscussie staat :) (euh...dat samenstellen gaat eigenlijk enkel door als we schriftelijk bewijs hebben dat Erik Bruynoghe zijn lachbui heeft overleefd :p )
- of een quotatie van gewoonweg een uitspraak die "iemand zei : "Miljaar, weer tomaten" :D :D :D (rarara...)
- Als volleerd Paddocker breng je natuurlijk een bezoek aan pitbox nr. 5. Je vergeet iemand een goeiedag te zeggen, en je praat het "off the record" goed met de toch zo bekende (interne) term "Da hedde als ge mekaar al wa beter kent hé ;) )


Naast deze (beknopte) samenvatting van enkele uitspraken, melden we jullie ook nog de sponsoring van onze nationale eenheidspolitie op de Fun Cup nr. 332....Zij sponsoren namelijk ons...euh..."Herkenningslicht" :D :D :D ...WATCH OUT !!!

Het was dus gewoonweg weer een bangelijk toffe dag, en we hebben nog zo twee dagen te gaan...dat belooft !

Groeten,
Dries

Mark
12-07-2003, 19:22
Hm....wie was de piloot die de 18de tijd realiseerde op de Bi-place?

Heb zo het idee dat daar weer prettig beestachtig misgaat in Spa :D

Mark
13-07-2003, 19:30
Als ik de sms-jes goed heb begrepen is de bi-place Funcup, die met A.J. en depaddock stickers, tweede geworden.

Maarten & Companen zijn tweede geworden in de light-klasse. Over algemene standen weet ik helaas niks.

Conclusie: Perdieus-gang, proficiat met deze geweldige resultaten.

A.J.
13-07-2003, 20:38
Maarten Perdieus, Pieter Perdieus en Danny Scheers werden 6de algemeen en 2de light.
Erik Bruynoghe, Marc Perdieus ,Manfred Verbeke en ikzelf werden 2de Bi-place en 43ste algemeen.

Was een super weekend

kartboyke
13-07-2003, 20:51
Proficiat hé mannen, chique gereden, spijtig dak niet kon komen.

R@ce@holiC
13-07-2003, 22:23
Prachtig resultaat mannen proficiat !

Prachtig weer , prachtig weekend , veel fun , kon nie beter :).

Ook een dank aan Perdieus Motorsport voor hun enorme gastvrijheid :) !

Scapa
13-07-2003, 23:06
Het zal daar nog steeds groot feest zijn bij Perdieus :D Prachtig resultaat gewoon 6de algemeen en voor beide wagens een tweede plaats in hun klasse! Proficiat Maarten, Andy, Pieter, Marc, Danny, Erik, Manfred en het team met deze prestatie.

Maarten, misschien toch maar eens overwegen om de naam van jullie team te veranderen: franstaligen verdenken jullie ervan zonder motor rond te rijden :eek: :D

Het deed echt deugd zo nog eens een relaxed race-weekend mee te maken. Ik heb er echt van genoten :)

Raceboy
14-07-2003, 00:19
Fotos funcup online @ http://users.skynet.be/nascar/funcup/index.htm

Maarten
14-07-2003, 01:18
ik kan het nog altijd niet geloven dat wij op 111 wagens 6de zijn geëindigd !!!
we hadden top-10 gehoopt en podium light dus ... ik zou zeggen:
MISSION ACCOMPLISHED

en voor de bi-place is het ook uitgekomen, op het podium

echt bangelijk weekend, alles perfect, super !!

Mistery
14-07-2003, 10:37
Proficiat aan IEDEREEN van Perdieus Motorsport, want aan deze prachtige resultaten hebben allen hun steentje bijgedragen. Het wedstrijdverslag van de Fun Cup nr. 32 laat ik aan Maarten over, dat van de Fun Cup bi-place nr. 332 kan je hieronder vinden.

Zoals reeds voorheen gemeld, moesten we dus helemaal achteraan het veld starten, na een twijfelachtige beslissing van de wedstrijdleiding :( . Om 16.30u nam Erik Bruynoghe de start en tijdens de eerste ronde won hij reeds een zevental plaatsen. Groot was onze verwondering toen Erik aan het einde van de tweede ronde reeds de pits opzocht. De wagen kampte met motorproblemen (hoge temperaturen). Een stuk papier dat in de lichtinlaat terechtgekomen was bleek de boosdoener te zijn. Terug de piste op, maar ondertussen wel als allerlaatste op zowat iets meer dan een ronde... :( Gas geven dus ! Nog tijdens de eerste stint weigerde het licht dat de aanwezigheid van een passagier aanduidt alle dienst en kregen we nogmaals een extra (verplichte) stop. Het probleem werd al snel opgelost, maar niettegenstaande deze snelle ingreep van de mecano's, hadden we nu reeds twee ronden aan de broek. Erik slaagde er in de achterstand voor een deel teniet te doen, alvorens het stuur over te geven aan Manfred. En ook Manfred was aan het knagen aan de achterstand, zodat Andy bij zijn stint niet meer als allerlaatste moest vertrekken. Goede stint van Manfred, in een veld van 111 deelnemers is het steeds uitkijken geblazen, wat Manfred ook deed! A.J. dan...een geval apart, maar dat wisten we natuurlijk reeds langer :D . Met de hem kenmerkende koelbloedigheid kon Andy 1 van de verloren gegane ronden volledig goed maken en een pak plaatsen winnen. Knappe prestatie ! Marc "Padre" Perdieus nam het stuur over van A.J. en ook hij reed een prachtige stint. Aan het einde van deze beurt, bevonden we ons reeds in de top 90 algemeen en waren we ondertussen vijfde bi-place. De duisternis begon te vallen, er werd voor geopteerd om over te schakelen op stints van 2u40 per piloot (4 passagiers per piloot dus). Zowel Erik, Andy als Manfred hebben veel ervaring met het rijden in de duisternis, dus we namen niet direct een risico daarmee. Deze tactische zet heeft ons geen windeieren gelegd. Manfred Verbeke profiteerde van de erg frisse nacht om het onderste uit de kas te halen (met natuurlijk nog steeds het sparen van de mechaniek in het achterhoofd) en won een pak plaatsen. Knappe beurt van Manfred! Erik Bruynoghe wendde zijn ervaring aan. We werden vierde in de klasse...en dan derde...en dan tweede...en Erik bleef maar vlakke tijden draaien ! Op het einde van de stint van Erik lagen we op...luttele vijf seconden van de leider. Erik bewees hiermee (nogmaals) één van de best Belgische endurance piloten te zijn. En toen was het weer de beurt aan de andere helft van ERANRACING, zijnde Andy Jaenen. De tankbeurt en de vele passagierstops sloegen ons weer achteruit, maar ook Andy vocht zich steeds weer een weg terug, zodat we ons konden handhaven in de top van de bi-place rangschikking. Andy bracht de wagen in de top 60 algemeen. Niet evident, met een overvol veld... 's Morgens werd de wagen (met Marc Perdieus achter het stuur) door één van de onervaren deelnemers geraakt links voor, wat ons enig tijdsverlies opleverde. Tot overmaat van ramp, herhaalde het voorval zich toen Manfred zich een weg baande tussen deze deelnemers. Het te kort invoegen van een deelnemer die door Manfred werd ingehaald resulteerde in een rake klap links achter en een noodzakelijk pitbezoek voor de 332. En deze keer waren er wel stukken...de ophanging was geplooid... De herstelling gebeurde zeer snel (goeie en georganiseerde mechaniekers bij Perdieus Motorsport : proficiat kerels ! ), maar toch liepen we weer drie ronden achterstand op en konden we opnieuw beginnen. Enkele tactische ingrepen bleken nodig te zijn om de wagen nog in aanmerking te laten komen voor een podiumplaats...Manfred werd kort gebriefd, voerde de opdracht perfect uit en de eerste resultaten van onze tactische wijzigingen werden al vrij snel zichtbaar. We kwamen opnieuw in aanmerking voor een top drie plaats. Maar ook in de bi-place categorie huist heel wat talent. RTBF had op hun wagen een top trio zitten met Thierry Tassin, Gaetan Vigneron en Stéphane Henrard... Met hen zouden we de strijd aangaan ! Erik Bruynoghe bracht de wagen opnieuw in de top drie na een zeer knappe beurt. Manfred Verbeke slaagde erin de tweede plaats te veroveren na een evenzo knappe stint, met een jagende Stéphane Henrard net achter zich. Het zou "close" worden voor de laatste stint...maar...tactiek, daar draait natuurlijk zeer veel om. Toen Andy Jaenen de opdracht kreeg om de klus af te maken, werd niemand minder dan Thierry Tassin geconfronteerd met onze tactiek, en hij zal het geweten hebben! Hoezeer hij ook jaagde, de afspraken tussen Andy en ondergetekende zorgden ervoor dat hij netjes op afstand bleef. Chapeau voor Andy, het is niet iedereen gegeven om een jagende Tassin achter zich te houden, en dit onderstreept nogmaals het talent en de ervaring van A.J. , die de wagen als tweede bi-place over de finish reed. Met nog een tweede plaats in de light categorie voor Maarten-Pieter-Danny erbij kon het feest losbarsten, wat reeds gebeurde bij de podiumceremonies !

Andy Jaenen reed dit weekend zijn tiende etmaalrace. De vorige waren steeds 24u, deze keer kwam er een uurtje bij. Maar zelfs 48 uren zouden voor Andy niet teveel geweest zijn, die zich steeds met volle overgave ten dienste stelt van het team. Proficiat Andy !

Erik Bruynoghe toonde wat we reeds jaren van hem weten : snelheid combineren met vlakke tijden resulteert in een goede uitslag. Proficiat Erik !

Manfred Verbeke bewees ook wat hij vroeger reeds toonde op de single seater van Perdieus Motorsport : hij is verduiveld snel. Na deze mache concentreert Manfred zich terug op het woestijnzand van "Le Dakar", een raid die hij dit jaar aanvat met Lindsay Pfaff.

En last but not least : de "Padre" : Marc Perdieus. Een rustige kerel, die net hierdoor zeer belangrijk is in een dergelijke wedstrijd. Marc voelt zich thuis in de fun cup, zoveel moge duidelijk zijn !

Paddockers, het was een bangelijk weekend. Niettegenstaande de term FUN van deze VW fun cup zeer belangrijk is, huist er zeer veel kwaliteit in dit veld. Het is een succesformule, die ook vele groten uit de autosport aanspreekt. En dat we een trio van deze groten achter ons konden houden, tja..., da's natuurlijk één van de factoren die ons laat zeggen : SEE YOU NEXT TIME AT THE VW FUN CUP !!!

Supporters, Paddockers, BEDANKT !!!

En natuurlijk ook een dikke proficiat aan de algemene overwinnaars van deze 25 u race : Sylvie Declour, Fanny Duchateau en Sabine Dubois. Drie dames die er wat van kunnen en die hierbij geschiedenis geschrijven, door als eerste vrouwelijke trio een etmaalrace te winnen !


Dries

A.J.
14-07-2003, 11:07
Ik zou wel nog willen zeggen dat de reactie van Tassin op het podium heel onsportief was. Hij was eerst een beetje verrast dat ik degene was op wie hij had zitten jagen maar ne kleine proficiat kon er niet af, Gaetan Vigneron feliciteerde mij en gaf een hand maar TT draaide zich gewoon om. Je hebt goede verliezers en slechte...

Verder moet ik wel zeggen dat het niveau in de FUN CUP toch wel heel hoog is. De teams die van voor meedraaien staan vaak op het niveau van de "betere" Belcar teams, niet qua budget maar wel wat organisatie betreft. Perdieus Motorsport is mij enorm meegevallen en heeft mij ook verrast door hun bekwame mensen. Ook het feit dat we naar het einde van de race de tactiek helemaal mochten omgooien en zo voor de tweede plaats gaan vond ik geweldig. Het was mijn 10de etmaalrace en staat zeker in mijn geheugen gegrift. Twee weken geleden kende ik niemand van het team, enkel Maarten een beetje via depaddock, en dankzij bemiddeling van Mistery zijn we tot de deelname van deze race gekomen. Met iedereen van het team klikte het meteen. Zowel Erik als ikzelf gingen zonder al te grote ambitie aan de start, ons hoofdbedoeling was ons amuseren. Doordat we steeds in de Belcar & Touring Cup gereden hebben wisten we maar heel weinig van deze funcup. Het team had een goede voorbereiding gemaakt voor de race en daar hebben wij nog enkele tips bijgegeven die we uit onze rijke 24 uren ervaring kunnen putten. Het resultaat mag er zijn maar ik zou ook zeker de piloten van de 32 willen feliciteren met hun schitterende 6de plaats.
Het was een enorm genoegen om mijn "24-uren race"-jubileum op zo'n manier te vieren en ik hoop dat er in de toekomst nog een vervolg kan komen aan deze plezante ervaring.

Bedankt ook aan de supporters die weer alom aanwezig waren en ook aan de passagiers die zich bij mij allemaal heel goed gedragen hebben en hopelijk een onvergetelijke ervaring opgedaan hebben.

Mistery
14-07-2003, 11:17
Originally posted by A.J.
Ik zou wel nog willen zeggen dat de reactie van Tassin op het podium heel onsportief was. Hij was eerst een beetje verrast dat ik degene was op wie hij had zitten jagen maar ne kleine proficiat kon er niet af, Gaetan Vigneron feliciteerde mij en gaf een hand maar TT draaide zich gewoon om. Je hebt goede verliezers en slechte...


Toen we in de pits stonden en de mechaniekers aan het zwoegen waren om de "brokken" te vervangen die we opgelopen hadden links achter, stond niemand minder dan Tassin toen te lachen, recht voor mij. Zeer onsportieve houding, als je het mij vraagt. Ik heb toen mijn conclusies getrokken...

Maar ja, revanche is nooit ver weg... Toen Tassin van het podium kwam, stond ik achter de trap te wachten met gekruiste armen en 'strenge blik'. Tassin zei "goeiedag, ge kijkt precies zo streng"...mijn antwoord was vrij simpel : "awel ja, ik vroeg mij af wa gij hier nu doet , maar toen realiseerde ik het mij : jij MOCHT ook nog mee op het podium..." (conversatie in de andere landstaal, natuurlijk)
De man zakte door de grond van schaamte en maakte zich snel uit de voeten...

Een "groot" piloot ??? ik zou zelfs beter meer dan drie vraagtekens plaatsen deze keer...

Mistery
14-07-2003, 12:32
Bart "Flugel" De Beule bevindt zich momenteel in het buitenland (vakantie) , maar stuurde mij een SMS'je met de vraag om Perdieus Motorsport en hun piloten te feliciteren met de prachtige resultaten. Bij deze dus nen dikke proficiat vanwege Flugel !

joost
14-07-2003, 14:45
Proficiat mannen, en Andy er is nog een plaats vrij bij Lister of Konrad...

Bart
14-07-2003, 18:43
Proficiat aan alle piloten en teamleden van Perdieus Motorsport met dit schitterend resultaat.

De start van 111 auto's die de eerste ronden heel dicht bij elkaar blijven én de daaropdevolgende uren... énorm leuk!

Mark
14-07-2003, 18:56
Kan ik al voor volgend jaar een plaatsje boeken op de Bi-place? ;)

Bart.Vandecavey
14-07-2003, 19:39
Proficiat aan de mannen van Perdieus en Eran!

Sennake
14-07-2003, 19:53
Ik ben net terug van Duitsland, en ik had de beide bemanningen al telefonisch gelukgewenst, maar toch hou ook ik eraan om ook via deze weg alle medewerkers en symphatisanten van beide teams een enorm dikke proficiat te wensen!!!

Breezz
14-07-2003, 20:44
Prooooooooficiat hé gasten, echt waar
Sjiek sjiek sjiek :applaus:

A.J.
14-07-2003, 21:46
Originally posted by joost
Proficiat mannen, en Andy er is nog een plaats vrij bij Lister of Konrad...

Dat kan ik het podium van Francorchamps toch niet aandoen hé :cool: :D

C.B.
14-07-2003, 21:48
BRAVO!!!!!!!!!!!! Voor PERDIEUS MOTORSPORT en vooral de mekaniekers,die er weer een paar lange dagen en nachten hebben opzitten! Ook ene dikke proficiat aan de mannen van ERANRACING.

Maarten
15-07-2003, 23:16
tijd voor een verslagje van wagen 32 van Perdieus Motorsport:

Donderdag vrije training. Vooral Danny laten rijden, hij had immers nog alleen maar in zolder met onze fun cup gereden, en francorchamps is en blijft toch iets speciaals. Danny kende het circuit, en verbeterde constant zijn tijden. Op het einde verzekerde hij ons dat hij nog wat aan het zoeken was, braaf was en dat het allemaal wel goed ging komen.

Vrijdag dan. Beginnen met de kwalificatie. Zoals al ieder jaar het geval is geweest, liep de wagen niet zoals ik wilde. Danny kon pas later komen, Pieter had een derogatie gevraagd, dus daar stond ik dan als enige op de wagen. Een paar toeren gereden, nog niet echt de tijden die we wilden hebben. Als ik me niet vergis een 3'16, hetgeen niet echt een schitterende tijd was. Door aanpassingen aan de veren voor de kwalificatie, stond het achterste van de wagen veel te hoog, vermits we wat tijd hadden, hebben de mechaniekers de wagen recht gezet en daar kon ik weer gaan. Een 3'13 uit de wagen gehaald, maar nog niet schitterend, als je weet dat we de vorige koers in Francorchamsp 3'08 hebben gedraaid. Soit, dit lag ongetwijfeld aan de motor en de veel te warme temperaturen! Danny draaide de laatste rondjes al in een 3'15 dus dat zat wel goed. Resultaat van de kwalificatie 51ste positiei op 111 deelnemers, de biplace draaide 1.3sec trager en stond op de70ste plaats geloof ik, dus het zat allemaal zeer dicht bij mekaar!

De vrije trainingen heb ik samen met erik gereden die mijn vader aan boord had. Een beetje show geven noem ik dat :D! Ik heb me tijdens die paar ronden super geamuseerd, wat liggen spelen met de slipstream en ons vader heeft daaruit veel geleerd. Dan pieter en danny vooral laten rijden, en hun ritme laten zoeken, hetgeen ik samen met erik heb gedaan.

Race time dan. De warm-up was iets te kort om onze banden in te rijden, en dat heeft zich in de eerste ronden laten gevoelen. De start verliep vrij goed, een paar plaatsen goedgemaakt ondanks de hevig slippende banden. Na een tijdje achter een groepje te hebben gezeten, had ik een goede slipstream. Voor les combes vier man voorbij maar dan kreeg ik een tik achteraan, ik verschoot, miste mijn remzone en moest even rechtdoor door het gras, gevolg was dat ik het linker stuk van mijn spoiler vooraan kwijt was. Niet goed om zo nog 24.30u te rijden, maar we hebben het toch maar gedaan.

Danny en Pieter namen de volgende relais voor hun rekening, en daarna begonnen we aan de dubbele relais, kwestie van de piloten genoeg slaapmogelijkheden te geven. Ik nam de valavond voor mijn rekening. Ik moest nog wel even vroeger dan voorzien binnenkomen omdat ik, gelukkig onder safety car, mijn benzine dop was kwijtgespeeld. Ik ben gaan tanken, nieuwe dop er op, lichten goed afgesteld en de nacht in! Danny en Pieter kenden geen problemen, en om 6uur 's morgens nam ik weer over. Het was koeler, en de auto ging veel beter, met een strak tempo tussen de 3'12 en 3'14 tot gevolg. We hingen rond dit ogenblik al op een sterke top 20 plaats.

En gestaag ging onze opmars verder. Er werd nog even zot gereden als in de start, maar wij bleven ons tempo rijden. En met succes! We bleven maar stijgen. Veel teams kregen problemen, crashten e.d. Maar wij bleven trouw aan onze strategie, niet forceren, en tempo rijden, hetgeen niet onbelangrijk is tijdens zo een super warme 25uren.

We speelden tegen de middag constant haasje over met de 3de in de light klasse. En zo ging het door tot een uur of één toen we de 3de stek in de light met bijna een ronde voor hadden overgenomen. We bengelden rond de 7de positie. Drie uur voor het einde van de race viel de nummer 5 weg met een zware crash bovenaan de Raidillon en twee uur voor het einde was het out voor nr.59 Knauf met een kapotte motor. Deze laatsten waren op die moment eerste light. Wij schoven mooi door naar een 6de stek en 2de positie light. Deze positie hebben we niet meer afgegeven en daarmee is ons doel zelfs meer dan bereikt, m.n. een podium in light en top 10 algemeen!

Ik wil nog even benadrukken dat we dit niet hadden gekund zonder de puike preparatie van de wagen onder leiding van Kris Van der Geest aka The Ghost! Verder wil ik ook de rest van de crew bedanken evenals zij die ervoor gezorgd hebben dat alles naast het circuit vlekkeloos verliep, met in de hoofdrol onze coördinator Eric Verhulst!

Voila dit was het zo een beetje. Laat ons hopen dat we dit naar het einde van het seizoen nog eens kunnen herhalen, en volgend jaar in de 25uren staan we er zeker terug, met hopelijk een evengoed resultaat!

Alle supporters, sympatisanten en crew: bedankt voor het super weekend. Zonder jullie hadden we dit niet gekund! thx

Maarten, Pieter, Danny & Marc
en ik denk dat ik dit ook wel in de naam van Andy, Erik en Manfred mag zeggen zeker :)

Maarten
17-07-2003, 12:14
Weet er iemand wanneer het verslag over de 25u FUN CUP zal worden uitgezonden?

ik zie nergens Champion's in het programma boekje staan
misschien op pitstop, maar dat is wat te snel lijkt me!
evt in de warm-up voor de F1 van zondag!

help
en moest ik het antwoord niet op tijd meer kunnen lezen, ik vertrek vanmiddag om 15uur naar zee, stuur me dan een sms'je als je wil
dan pak ik een video mee hé

deze ervaring moet gewoon vastgelegd worden op tape!

grtz

maarten

Maarten
17-07-2003, 12:22
een mooi fotootje van alle piloten van Perdieus Motorsport

voor zij die het niet moesten weten:

boven(vlnr): Marc Perdieus - Danny Scheers - Andy Jaenen - Erik Bruynoghe
onder(vlnr): Maarten Perdieus - Pieter Perdieus - Manfred Verbeke

Raceboy
17-07-2003, 12:33
BTW die klok van die camera sta ni goed ;) Op da moment was de koers nog ni afgelopen ;)

Beemer
17-07-2003, 18:59
Knappe nieuwe overalls maarten!
En vooral een knappe prestatie! Proficiat gasten!

En maarten we gaan daar nog "ene" op drinken hè!

flugel
17-07-2003, 21:28
Originally posted by Mistery
Bart "Flugel" De Beule bevindt zich momenteel in het buitenland (vakantie) , maar stuurde mij een SMS'je met de vraag om Perdieus Motorsport en hun piloten te feliciteren met de prachtige resultaten. Bij deze dus nen dikke proficiat vanwege Flugel !

Bij deze zal ik het maar zelf ook eens zeggen zekers :D

Bart
18-07-2003, 20:55
op vwfuncup.com staat de nieuwe tussenstand:

voor Perdieus Motorsport geeft dit:

=> algemeen klassement: gedeelde 14e plaats (voor de 25u 27e)
=> light klassement: 6e plaats (voor 25u 9e)
=> bi-places: 6e plaats

kartboyke
18-07-2003, 21:13
Familie perdieus sta op de site van autosport.be!!!
Het is een mooi verslag dat daar neergetypt staat zenne, om fier op te zijn.
Is wel tof hé om dit mee te maken, en dan nog wel uit ons eigen renstal :D :D
ik ben al mee fier se:D

Beemer
18-07-2003, 23:30
Zeer mooi verslag inderdaad. Bedankt Autosport!

Gilles forever!
13-08-2003, 15:52
Ik was ook op de 25 uren :) Dankzij een kennis bij MTE racing (coureur Rudi Schoofs) hadden we kaarten. We zijn wel enkel zaterdag geweest maar twas zeker de moeite! Het team (MTE dus) is daarbij zelfs 5e algemeen ge?indigd :) Ook BTCS e.d. was de moeite, maar de marshalls halen daar soms ook echt wel toeren uit ze :eek: Aan den busstop ging er is 1 een hoop bandne terug goe zetten na een sortie, die kerel werd op 1 meter na door een porshe overrreden :eek:

greets Gilles
________
California Medical Marijuana Dispensaries (http://california.dispensaries.org/)

Maarten
13-08-2003, 19:32
Originally posted by Gilles forever!
Ik was ook op de 25 uren :) Dankzij een kennis bij MTE racing (coureur Rudi Schoofs) hadden we kaarten. We zijn wel enkel zaterdag geweest maar twas zeker de moeite! Het team (MTE dus) is daarbij zelfs 5e algemeen geëindigd :) Ook BTCS e.d. was de moeite, maar de marshalls halen daar soms ook echt wel toeren uit ze :eek: Aan den busstop ging er is 1 een hoop bandne terug goe zetten na een sortie, die kerel werd op 1 meter na door een porshe overrreden :eek:

greets Gilles

jep, de rudi ken ik, ongelooflijke kerel!
allemaal toffe gasten daar bij MTE, ook een vlaamstalig team dus dan leer je mekaar al sneller kennen hé

peter de prins (piloot MTE) was trouwens vandaag ook in zolder op de eran racing dag!

Maarten
29-08-2003, 00:07
gisterennacht is het verslag van de 25uren op Champion's eindelijk getoond!

onze beide wagens kwamen samen een drie à viertal keer in beeld, één heel mooi shot was er voor wagen 32 die vlak achter de witte 53 reed als ik me niet vergis.

ook mijn foutje zoals hierboven vermeld in het verslag was te zien tussen al de rest van de gemonteerde spins door!

een herhaling van deze aflevering zondag om 9.15u 's morgens!

spijtig dat het podium light en biplace niet getoond is, maar soit, je kan niet alles laten zien hé

Maarten
31-12-2003, 13:50
ik heb hier heel toevallig nog een verslagje gevonden van de 25u

in het pools dan nog wel :D

http://www.autosport.pl/news/1918.html

de vertaling laat ik aan iemand anders over

toevallig geen poolsprekende paddocker hier ? ;)

Speesman
31-12-2003, 21:05
Ik kan zelf geen Pools, maar ken wel een paar mensen die dit spreken. Ik wil desnood wel vragen of ze het kunnen vertalen, maar vermoed dat er niet zoveel speciaal in het verslag zal instaan.