Log in

View Full Version : McLaren MP4/18 faalt in crashtest!

Gilles
18-06-2003, 17:10
McLaren kent volgens Die Welt nog meerdere problemen met hun nieuwe wagen. Na de crash van 2 weken terug in Barcelona met Kimi Raikkonen en de crash van gisteren te Jerez met Alexander Wurz achter het stuur, zou de MP4-18 niet door zijn FIA-crashtest geraakt zijn.

"Niemand is nog nooit van de eerste keer voorbij de crashtest geraakt", verdedigt Norbert Haug de MP4-18. "De introductie van de nieuwe wagen zal niet gehinderd worden door deze uitslag, maar we zullen er alles aan doen om door de crashtest te raken."

Het debuut van de MP4-18 is al uitgesteld tot de Britse GP in Silverstone, en McLaren heeft duidelijk nog veel werk voor de boeg.

bron: F1world.be

airco
18-06-2003, 17:29
ff een taalkundige kronkel

Iedereen is nog nooit van de eerste keer voorbij de crash test geraakt
==> iedereen faalt de eerste keer in de crash test

als je die iedereen dan vervangt door niemand krijg je in mijn ogen het volgende
==> niemand faalt de eerste keer in de crash test

Nuja .... Heb al vaker gezegd dat ik het niet zag zitten dat McLaren op enkele weken tijd het chassis tot op de GP zou brengen. De voorbije jaren hadden ze het chassis klaar eind januari en dit resulteerde altijd in enkele motor-blows de eerste GP's. Als je ze enkele weken geleden bezig hoorde zou je bijna gaan denken dat ze het nu klaar gingen spelen in 2 weken :rolleyes:

redje
18-06-2003, 19:01
Originally posted by airco
ff een taalkundige kronkel

Iedereen is nog nooit van de eerste keer voorbij de crash test geraakt
==> iedereen faalt de eerste keer in de crash test

als je die iedereen dan vervangt door niemand krijg je in mijn ogen het volgende
==> niemand faalt de eerste keer in de crash test

Het is er aan te zien dat ik de laatste tijd niks doe op f1world, de kwaliteit van de berichten gaat zienderogen achteruit.

airco
19-06-2003, 21:26
Bij McLaren kende men wederom problemen. David Coulthard kon met de MP4-18 slechts 16 ronden rijden door mechanische problemen.

bron: f1world

Gilles
19-06-2003, 21:41
Dus ... even een opsomming ...

*dag 1: hydraulisch lek
*dag 2: chassis vliegt in brand door luchtstroom die warme lucht van de uitlaten tegen het chassis voert
*crash 1 die de ontwikkeling stillegt
*crash 2 die de oorzaak is voor een stelling van Newey: "als de problemen niet opgelost geraken komt er dit jaar geen nieuwe McLaren ... dan komt hij pas volgend jaar."
*de McLaren komt niet door de crashtesten van de FIA
*McLaren kent opnieuw mechanische pech

De McLaren MP4-18 heeft precies nog veel kinderziektes

airco
19-06-2003, 21:57
en ze gingen mee dienen auto rijden op de Nürnburgring :+

Eerlijk gezegd zou het me zelfs verbazen dat ze silverstone halen.

Tussen nu en Silverstone zijn er nog 2 testweken. Dit is superweinig gezien de problemen die ze er nog mee hebben.

Gilles
19-06-2003, 22:29
Volgens mij zal de wagen pas in actie komen bij de Grote Prijs van Duitsland ...

We zullen wel zien, er is ook de mogeljik om 1 wagen in te zetten en te hopen dat die het uithoudt (zie Ferrari vorig jaar ni Brazilie)

yvdp
20-06-2003, 11:08
mjah, maar wie in die ene wagen zetten? Dit gaat binnen het team dan weer problemen geven. Zie ook vorig jaar met Barrichello die het niet leuk vond dat niet hij met de nieuwe ferrari had mogen rijden in Brazilië.

Gilles
20-06-2003, 13:12
De eerste rijder krijgt die normaal altijd (die met het laagste startnummer dus) maar ik denk dat in het geval van Raikkonen, die toch wel de toon aangeeft voor McLaren een uitzondering wordt gemaakt :)

Raceboy
20-06-2003, 13:16
Originally posted by Gilles
De eerste rijder krijgt die normaal altijd (die met het laagste startnummer dus) maar ik denk dat in het geval van Raikkonen, die toch wel de toon aangeeft voor McLaren een uitzondering wordt gemaakt :)

wie zegt dat de rijder met laagste startnummer de eerste rijder is ? Dus volgens jouw is Truli de eerste rijder bij Renault ?

Gilles
20-06-2003, 14:13
Met normaal bedoel ik dus : in principe...

de rijder met het laagste startnummer heeft het jaar ervoor beter gepresteerd als zijn collega ...

alonso presteert dit jaar beter als trulli
raikkonen presteert dit jaar beter als coulthard ...

coulthard en trulli zijn de eerste rijders, maar zij krijgen bijvoorbeeld nu niet meer het voordeel van de reservewagen, de betere technici, ... omdat ze dit jaar minder goed presteren.

Je zet je geld steeds op je beste paard, maar in principe is de rijder met het laagste startnummer steeds de nummer 1 binnen het team, tenzij er een omslag is in het huidige jaar, zoals bij bv McLaren en Renault het geval is

Gilles
20-06-2003, 15:08
McLaren blijft erg lang achterwege met haar MP4-18, zodat de vraag is wanneer hij wel komt. Na 2 zware crashes, eentje van Kimi Raikkonen in Barcelona 3 weken terug en eentje van Alexander Wurz afgelopen week in Jerez, en een gefaalde crashtest is het debuut van de MP4-18 in gedrang gekomen.

Deze was eerst al in Monza gepland, later in Canada, dan op de Nurburgring volgende week. Maar dit zal al niet doorgaan. Het doel is nu Silverstone te halen, en met de MP4-18 voor eigen publiek te debuteren.

De crashes waren de oorzaak van rijdersfouten vertelde men, en geen oorzaak van mechansiche problemen, waar Mclaren al elke test mee moest afrekenen.

"We debuteren pas als de wagen zo betrouwbaar is dan de MP4-17D, en als hij sneller is", vertelde Norbert Haug.

De late introductie kan McLaren wel eens de titel kosten...

F1world.Be