PDA

View Full Version : 5de ronde DTM - Norisring

Guido
24-06-2003, 00:44
Zo het is weeral maandag en ik ging nog snel even een verslagje schrijven over de 5de ronde van de DTM afgelopen weekend.

Bernd Schneider op pole en Jean 'Avignon' Alesi vanop de tweede plaats. Echter Jean verprutst zijn start volledig en is te vroeg weg - met het blote oog te zien. Enfin, iedereen goed de eerste bocht doorgekomen en Jean na enkele ronden binnen voor een 'drive-thru' en achteraan als laatste weer aanschuiven. Idem voor Reuter wegens ook te vroeg weg.

Verder verprutste de mecano's Bernd Schneider overwinnigskansen door te lang aan het rechterachterwiel te werken tijdens de 1ste verplichte pitstop.

Albers dus na de eerst serie stops als eerste de baan op gevolgd door Fässler. Deze twee zouden ook op die plaasten eindigen. 1 en 2. Verder viel er nog te noteren dat Schneider knap vanuit 5de stelling terugkwam om 3de te finishen en alzo het Mercedes podium compleet te maken :D

Tevens remonteerde Jean Alsei heel mooi tot een verdiende 5de stelling, alhoewel Kaneishi - privateer met een 2002 CLK - hem er bijna aframde bij turn-1 toen die dacht zich te moeten ontdubbelen. Hij kreeg hiervoor een warning en plantte zijn mooie fluo-rode CLK enkele ronden later prompt in de muur :frusty: Hij was anders goed bezig, maar moet de stiel blijkbaar nog leren.

Ook Peter Dumbreck in de Opel presteerde knap en kon lang stand houden tegen Schneider, iets wat van Aiello niet kon gezegd worden. Smoking Jo pakte het laatste te verdelen puntje en tevens zijn eerste van het seizoen.

Resultaat:
1 Christijan Albers - AMG-Mercedes
2 Marcel Fässler - AMG-Mercedes
3 Bernd Schneider - AMG-Mercedes
4 Peter Dumbreck - OPC Team
5 Jean Alesi - AMG-Mercedes
6 Laurent Aiello - Abt-Audi
7 Christian Abt - Abt-Audi
8 Joachim Winkelhock OPC Euroteam

Tussenstand:
1 Christijan Albers 36
2 Bernd Schneider 35
3 Marcel Fässler 29
4 Peter Dumbreck 23
5 Laurent Aiello 22
6 Mattias Ekström 17
7 Jean Alesi 15
8 Timo Scheider 7
9 Alain Menu 7
10 Christian Abt 3
11 Joachim Winkelhock 1

Scapa
24-06-2003, 12:52
Ik heb de race ook gezien en ik vond het toch maar een flauwe bedoening eerlijk gezegd. Gelukkig waren er nog de pitstops, daar wordt serieus hard op getraind believe me: 5-6 seconden :eek: Toch wel een speciaal circuit die Norisring: 120.000 toeschouwers waren er aanwezig voor de race zondag!

Guido
24-06-2003, 13:29
En gemotiveerd dat die mecano's zijn. Ik hoorde dat ze premies krijgen. Indien tussen 5 en 6 sec. zoveel en indien sneller dan 5 seconden, nog een schep erboven op. Trager is niks in het zakje. De bedragen weet ik niet meer.

JPMontoya
24-06-2003, 16:13
En onze japanse vriend maakte het weer erg bont :)
zelfs Haug was ermee aan het lachen (die zal denken zolang die stomme japanner maar betaald )