PDA

View Full Version : Een hollander op plundertocht in Duitsland


Mark
24-06-2003, 18:50
tja als Joost en Mistery liggen te stoefen over belgische succesen in lokale GT-kampioenschapjes ;) dan zal ik eens ff gaan blaaskaken over het succes van een etterig neerlands klerelijertje in het almachtige duitsland :D

DTM Norisring: Christijan Albers "Halbzeitmeister" na derde zege


Op overtuigende wijze won Christijan Albers op de Norisring in Neurenberg de vijfde DTM-race van het seizoen. Op het voormalige “Reichsparteitagsgelände” eindigde de Larenaar 5,7 seconden voor zijn Zwitserse Mercedes-merkgenoot Marcel Fässler. Bernd Schneider werd derde. Na zijn derde zege van het seizoen nam Albers weer de leiding over in de tussenstand om het kampioenschap. Daarmee is hij nu “Halbzeitmeister”, zoals de Duitsers dat zo mooi noemen. Jeroen Bleekemolen had vanaf de twintigste ronde te kampen met remproblemen en werd veertiende.
Uiteraard was Albers bijzonder ingenomen met zijn derde zege. Hij nam de leiding toen zijn teamgenoot Bernd Schneider veel tijd verloor vanwege problemen met het rechter achterwiel tijdens de verplichte pitstop. Op dat moment kon Albers de leiding overnemen en bij hem deden zich geen problemen meer voor. "Toen ik voor de eerste keer het pitbord met 'P1' erop zag, wist ik dat ik kon winnen. Het team heeft het perfect gedaan. Niet alleen verliepen de pitstops zonder problemen, ook de auto was dit weekend echt geweldig. Het is een fantatisch gevoel om eerste te zijn, maakt niet uit of dat nou in de race of in het kampioenschap is", aldus Albers.

Op de vraag wat hij nu in de komende weken tot aan de volgende DTM-race op 27 juli in Donington gaat doen, zei Albers: "Trainen, trainen en nog eens trainen."


Achter dagwinnaar Albers zorgden de Zwitser Marcel Fässler en de Duitser Bernd Schneider voor een volledig Mercedes-podium. Peter Dumbreck was best geklasseerde Opel-rijder op de vierde plaats. De winnaar van vorig jaar, Laurent Aiello, eindigde achter zijn landgenoot Jean Alesi op de vijfde plaats en was daarmee best geklasseerde Audi-rijder. Alesi verloor alle kansen op een goede klassering doordat hij na een valse start voor straf eenmaal door de pitstraat moest rijden

Remproblemen weerhielden Jeroen Bleekemolen van een beter resultaat. "Het was een vrij moeilijk weekeinde met veel problemen", aldus de Aerdenhouter. "In de tijdtraining ging het nog wel redelijk en mijn start van de race was goed, maar door de problemen met de remmen kwam ik niet verder naar voren. We weten niet helemaal waar het aan ligt, misschien aan de koeling. Hoe dan ook, vanaf nu komen er alleen maar circuits die ons beter liggen. De Opels kunnen daar beter en ik ben ervan overtuigd dat ik er intern bij Opel dan ook beter bij zit."


http://cms3.wireitup.nl/fastcompany/fotoboek.php?foto=1277


http://www.autosport.nl/2003/

Guido
24-06-2003, 22:55
Ge had natuurlijk ook die ganse kommentaar hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=5445) kunnen bijvoegen. Had u ettelijke lijen typwerk bespaard... :rolleyes:

Laat ons stellen dat Christian toe nu toe maximaal gebruikt heeft gemaakt van de "misfortunes" van Bernd. Als Mercedes protégé eindigt ie nog bij McLaren...

Mark
24-06-2003, 23:11
nou het windows principe "sleur en pleur" werkt perfekt :D

Albers grijpt de kans die hem geboden wordt met beide handen aan. Een dankjewel aan Alzen die zich toch wel eens keer op het bolletje zal krabben.........

Het grote pluspunt van Albers is zijn houding t.o.v. de pers, het kereltje praat makkelijk...........heel wat anders dan ons gezamelijk Joske.

Guido
25-06-2003, 00:14
Originally posted by Marshal
nou het windows principe "sleur en pleur" werkt perfekt :D


haha, alhoewel ik nu toch al ettelijke jaren wekelijks in Nederland ben voor het werk, kunnen jullie me steeds weer opnieuw verbazen met de meest "kleurrijke" omschrijvingen... :D :D

Originally posted by Marshal
Albers grijpt de kans die hem geboden wordt met beide handen aan. Een dankjewel aan Alzen die zich toch wel eens keer op het bolletje zal krabben.........

Zeer zeker, en als ie het goed blijft doen - op alle gebieden, dan komt ie nog een heel end.

Originally posted by Marshal

heel wat anders dan ons gezamelijk Joske.

euh, "ons gezamelijk" Joske. Van mij is ie niet hoor :D :+

fast freddy
07-07-2003, 11:09
jah vreed mooi en zeggen dat cristijan vroeger nog achteraan bengelde met zijne ouwen clk dtm

Supra
08-07-2003, 11:29
je ziet maar...
alles is mogelijk in de autosport

Raceboy
08-07-2003, 11:31
Originally posted by fast freddy
jah vreed mooi en zeggen dat cristijan vroeger nog achteraan bengelde met zijne ouwen clk dtm

Zoals je al zei ouwe CLK DTM, zie jij dit jaar rijders met eine vorjahres Auto om de ereplaatsen strijden ?