View Full Version : F1 in Spa 2004
bron: Gazet van Antwerpen
"25/06 GP van België F1 op kalender 2004
De Wereldraad van de Internationale Automobielfederatie heeft bij de opmaak van de voorlopige F1-kalender de Grote Prijs van België in Spa-Francorchamps op 29 augustus geplaatst. Dit jaar werd in Francorchamps geen F1-race verreden nadat de FIA de wedstrijd schrapte omdat ons land het verbod op tabaksreclame vroeger doet ingaan dan voorzien door de Europese Unie. "
Die gigantische bomenkap en infrastructurele werken zullen niet voor niks zijn. Afbuigen bij Post 5 (halverwege rechte stuk) en terugkeren vlak voor de busstop.
Daar heb ik nog nooit iets van teruggevonden, iemand van jullie?
Daar ga ik dus mijn huis bouwen Marshal!!
Nee, wat men daar aan het doen is weet ik ook nog niet, maar zal eens kijken of ze daar wat info voor mij hebben.
CKJ
Larie en apenkool dat de plaatsen al vaststaan!
men KAN VERONDERSTELLEN dat er MOGELIJK een grote prijs van belgie zou kunnen zijn ... maar enkel en alleen de datums zijn vrijgegeven, nog geen enkele plaatsnaam van races ...
Originally posted by Gilles
Larie en apenkool dat de plaatsen al vaststaan!
men KAN VERONDERSTELLEN dat er MOGELIJK een grote prijs van belgie zou kunnen zijn ... maar enkel en alleen de datums zijn vrijgegeven, nog geen enkele plaatsnaam van races ...
enneeuh hoe weet jij dat ? Werk jij bij de FIA ? :)
nog niets staat er vast. Dus hoop maar niet dat er een gp van België komt. Ze gaan niet voor meneer ecclestone himself een wet aanpassen hier in België hoor...
Originally posted by yvdp
nog niets staat er vast. Dus hoop maar niet dat er een gp van België komt. Ze gaan niet voor meneer ecclestone himself een wet aanpassen hier in België hoor...
NEt in het nieuws: de regeringsonderhandelaars willen een versoepeling. Voor Bernie kan veel hoor.
Is dit niet gezegd door een aftredend politicus? Ken niets van politiek, maar dit is toch niet echt goed dan hé... :confused:
Zonder F1 is(was) de toekomst van spa wankel te noemen, althans dat was de algemeen geldende opinie enkele maanden terug.
Fondsen van de waalse gemeenschap verkrijgen is dan ook een stuk lastiger......................
En dan mid 2003, out of the blue, een niet al te kleine aanpassing van het circuit. Circuit zou dan in de buurt komen van de gewenste 4 km.
Tja volgens mij zal er ergens wel al iets bekend zijn, kan moeilijk geloven dat er miljoenen euro's op de gok worden geinvesteerd.
Er kan een GP van België komen, eerst moet de wet veranderd worden, anders zal t nie gaan.
En van die aanpassing aan t circuit, allemaal goe, maar ze moeten er wel voor zorgen dat de huidige vorm ook nog gebruikt kan worden, dus geen Hockenheim-situatie.
Originally posted by raceboy
enneeuh hoe weet jij dat ? Werk jij bij de FIA ? :)
Nop, heb de press release doorgemailt gekregen van iemand van B.A.R Honda samen met de informatie dat de nieuwe McLaren mogelijk pas in Monza komt als de tests over 2 weken niet goed verlopen ;)
De datums zijn dus ...
Maart: 7 & 21
April: 4 & 25
Mei: 9 & 23
Juni: 6 & 20
Juli: 4 & 11 & 25
Augustus: 15 & 29
September: 12 & 26
Oktober: 10 & 24
Ik vind dat ze van het circuit moeten afblijven. Alle piloten vinden het het mooiste circuit, dus id het niet logisch om het te gaan aanpassen.
jah, monaco mag veiligheidsregels aan haar laars lappen ... maar spa ... *rolleyes*
ik snap niet dat nog gereden mag worden op monaco ... ooit gaat daar eens zo een zwaar ongeval zijn en dan pas gaan de ogen open
is er al 1 geweest hé. Wendlinger in 94... Het beruchte jaar 94
ja oké, maar toen waren de wagens nog niet zo veilig als nu ... nu is het bijna onmogelijk om gewond te raken, maar die
*beenbreuk van Schumacher 1999
*crash van Frenzen in Canada met een barst? in knieschijf tot gevolg
*die wishbone die door het monocoque komt en Ralf aan zijn been verwond (in Monaco...)
zijn nog altijd een bewijs dat een F1 wagen nog niet 100% veilig is, en dat zal die F1 wagen nooit zijn! En overal mogen ongevallen gebeuren, nooit zal het zo erg aflopen als in Monaco, omdat de rails zo dichtbij staan ...
ik ben echt tegenstander van monaco, een saaie race en veel te gevaarlijk, laat die race maar wegvallen.
back to topic => Spa en politiekers verwelkomen de F1 ;)
Frank Williams zou nu toch al zelf gezegd hebben dat de GP in België terugkomt in 2004...
en wat weet hij ervan? Het zal van de politiekers afhangen en van ecclestone. Zolang die wet niet aangepast wordt (wat toch niet gaat gebeuren) komt er geen grote prijs in belgië
Op het circuit is men inderdaad bezig met werkzaamheden in een voorbereidende fase, deze is nu zo ver afgesloten.
Men zal pas verder gaan als zeker is dat er F1 komt, daar zal dan eerst de wed voor aangepast moeten worden en dan is het afwachten op de definitieve kalender 2004 van de FIA.
CKJ
http://members.lycos.nl/racefrancorchamps/
Als ze het circuit ervoor moeten verleggen, laat die F1 dan maar wegblijven.
Heb ooit iets gelezen dat een F1-circuit zo rond de 4 km moet zijn........wat dacht je van Hockenheim?
4 km.........een vette minuut.......ideaal voor een commercial break ;)
Ferrari Forever
01-07-2003, 14:17
Je lacht ermee, maar reken maar dat bij de aanleg van een circuit heel wat commerciele factoren meespelen. Wanneer een nieuw circuit ontworpen wordt, plakt de ontwerper op elke bocht een 'prijskaartje' voor toekomstige sponsors.
Hoe meer 'airtime' die bocht krijgt, hoe 'duurder' die bocht voor sponsors.
Originally posted by Ferrari Forever
Hoe meer 'airtime' die bocht krijgt, hoe 'duurder' die bocht voor sponsors.
Aha, vandaar al die eerste en tweede versnellingsbochten heden ten dage. Hoe langzamer, hoe liever................ ;)
Mijn belangstelling voor de F1 bereikt zowat het vriespunt.......en is dalende.
Lang leve de kleine autosport !!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.