PDA

View Full Version : R19 race 3 TC


bart VDB
27-06-2003, 07:36
Onze wagen (de R19) staat bijna terug in elkaar, na de problemen van vorige keer. Gisteren laat gewerkt (allee, de mechanieker toch). Motor was pas in de late namiddag terug.
Nu vandaag een dagje werk voor alle aansluitingen en hopelijk zegt hij dan vroem.
Spijtige is dat we niets meer kunnen testen dus hopelijk verloopt zondag alles goed.

See you sunday!!!

Driesco
27-06-2003, 08:18
Veel succes mannen

Raceboy
27-06-2003, 13:20
Originally posted by bart VDB
hopelijk zegt hij dan vroem.


Hopelijk niet te hard ;)

A.J.
29-06-2003, 22:30
mooi inhaalmanoevre in de Villeneuve op de Clio V6 !
Maarja jullie hebben dan ook meer vermogen :D

Supra
30-06-2003, 13:36
op welke plaats zijn jullie geëindigd ????

Rrubinio
30-06-2003, 14:11
Originally posted by Supra
op welke plaats zijn jullie geëindigd ????

22) Holvoet Dominique – Haesaerts Yves ….. Toyota Yaris
23) Liard J-C – Van De Plas Tom ……. Toyota Yaris
24) Van den Broeck Bart – Segers Tom ………. Renault R19
25) Schaede Rolf – De Hoen Robert ….. Peugeot 309
26) Niesen Peter – Vandenrijt Luc ….. Honda Civic

Driesco
30-06-2003, 15:00
Enkele mooie doorschuivers gezien van de R19 in de Jacky Ickx.
Spectaculair door het grind :)

bart VDB
30-06-2003, 19:35
Inderdaad: we waren 24 ste.
Geen grote problemen gehad. Enkel een kleintje rond 2 uur koers.
We geraakten na de pitstop niet meer weg. Geen elektriciteit meer. Accukabel losgekomen. Voor de rest hebben wij ons goed geamuseerd.
En Driesco: aangezien we qua snelheid met onze 1800CC niet in de belangstelling staan rijden we af en toe eens door de grind :D :D
Nee effe serieus: toen hadden we een bandenprobleempje.
Banden te warm en volledig weg (vooraan).

Bart.Vandecavey
30-06-2003, 22:07
Is dat niet vreselijk slecht voor de temperatuur als uw wielen zo naar binnen staan?

bart VDB
30-06-2003, 22:41
Die vraag hebben er ons nog al gesteld.Maar momenteel hebben we de beste resultaten met deze configuratie.We hebben anders al geprobeerd, maar dit leverde telkens een slechter resultaat qua wegligging. De twee eerste races bleven onze banden wel goed(qua temp. en slijtage). Gisteren niet (de warmte???).Nu is de vraag wel of we de andere wielonderdelen niet te hard belasten op deze manier. We zijn op zoek naar 'een oplossing'. Maar wijzigingen aan de wagen moeten getest worden en testen kost tijd en geld, maar we zijn ermee bezig.

Bart
30-06-2003, 22:54
Ik herinner mij (ben het wel even gaan verifiëren bij mijn foto's) een deelname van een Nissan Skyline in de 24u van Zolder in 1995 met als piloten Segers-Segers-Ceulemans. Was dat Tom Segers?

bart VDB
30-06-2003, 23:08
Neen.
De mannen die jij vernoemt zijn mij onbekend.

Bart
03-07-2003, 19:42
Originally posted by A.J.
mooi inhaalmanoevre in de Villeneuve op de Clio V6 !

http://users.pandora.be/spaey/basp/allerlei/touringcup.jpg

(origineel = analoog)

bart VDB
04-07-2003, 06:33
:D :D :D

A.J.
04-07-2003, 06:44
waarom hebben jullie verschillende velgen voor en achter? Schuilt daar iets technisch achter of is dat wegens geen 4 dezelfde beschikbaar?

volvotje007
04-07-2003, 07:38
We waren vertrokken met 4 dezelfde velgen maar na 2uur wedstrijd hebben we besloten om andere vanvoor testeken omdat de banden tegrote slijtage hadden van tehoge druk .En geen hele wedstijd meekonde

bart VDB
04-07-2003, 07:43
Niets technisch Andy.
Tijdens de trainingen gereden met 4 dezelfde velgen. Aangezien de banden te hard sleten zijn we in koers vertrokken met 2 nieuwe banden vooraan.(in de hoop niet te moeten wisselen tijdens een pitstop) Achteraan hebben we ze laten staan. Ons reserve stel nieuwe banden stond op een ander stel velgen,vandaar het verschil.

bart VDB
04-07-2003, 07:55
hela, mijn mechanieker is ook al wakker. Ge moet niet rap zijn om tweedes te komen precies.
NB: Hij heeft gelijk. Ik heb me ietsje verkeerd uitgedrukt. :fight: Niet direkt na de training onze banden vervangen maar tijdens de pitstop.

volvotje007
04-07-2003, 12:45
Gemoet eerst lezen en dan tikken hé pilootje :p

Supra
12-07-2003, 18:06
altijd hetzelfe met die piloten...
eerst de daad, dan pas denken...

bart VDB
14-07-2003, 15:57
Ge moogt niet teveel denken hé. Een paard heeft een hoofd gekregen om te denken. :D :cool: :D :cool: ;)

C.B.
14-07-2003, 22:28
Moest die foto nu absoluut op de forum??????? (R19 vs CLIO V6)
Beschamend!!!!!! Al zeg ik het zelf.

Mark
14-07-2003, 22:42
Originally posted by C.B.
Moest die foto nu absoluut op de forum??????? (R19 vs CLIO V6)
Beschamend!!!!!! Al zeg ik het zelf.


Wat is er nu in godsnaam beschamend aan die foto? Het is gewoon een foto van een moment in de race, genomen door een willekeurige toeschouwer die toevallig ook op depaddock komt.

Als dit al niet meer mag zeg....pffffffffff, waar zijn we dan mee bezig.

Of ben je toevallig de coureur van die Clio V6? Zoja, geef dan eens gas zodat ze je niet meer kunnen inhalen!

We hebben in Noord - West Europa nog steeds vrije pers- en meningsuiting.

Nog ff en ik photoshop mijn ouwe Renault 21 GTX ;) schrotbak voor die Clio V6 :D :D

C.B.
16-07-2003, 19:19
Dat bedoel ik ook,MARSHAL. Beschamend voor de piloten die met een v6 rijden van 280 pk.Niet slecht bedoeld voor de mannen met de R19.Maar ik krijg het niet aan hun verstand dat ze hun belachelijk aan het maken zijn.
Dat zelfs een YARIS hen voorbij steken,kan bij mij er helemaal niet in.

A.J.
16-07-2003, 19:35
Ter informatie Marshal : C.B. is de persoon over wie ik in een andere post meldde dat hij in zijn tweede ronde reeds 1'52" reed met deze V6 terwijl de vaste piloten al een fles champagne opentrekken als ze onder de 2'00" duiken...

Mark
16-07-2003, 19:54
C.B.

Zo zie je maar hoe je iemands woorden ("anders")kunt interpreteren, het berichtje was namelijk op twee manieren te lezen.

bart VDB
18-07-2003, 14:26
Originally posted by C.B.
Dat bedoel ik ook,MARSHAL. Beschamend voor de piloten die met een v6 rijden van 280 pk.Niet slecht bedoeld voor de mannen met de R19.Maar ik krijg het niet aan hun verstand dat ze hun belachelijk aan het maken zijn.
Dat zelfs een YARIS hen voorbij steken,kan bij mij er helemaal niet in.
Ben je even met vakantie en krijg je dit te horen. FOEI, FOEI. Ik begin toch stilaan men twijfels te krijgen over de TC.Zoals eerder gemeld is er geen plaats meer voor amateurs. Trouwens C.B., waar haal jij het recht om ons hier op dit forum belachelijk te noemen. Hier is inderdaad een vrije- meningsuiting, maar dit vind ik erover.

NB.: Wanneer heb jij ons dit trouwens aan ons verstand proberen te brengen???

Als privé-beheerder van de R19 begin ik er sterk aan te twijfelen onze wagen nog in te zetten voor de verdere races. Hij staat klaar maar deze reakties ontmoedigen ons. Nochtans zien wij de races steeds tegemoet om ons te amuseren. Wij vormen toch,naar mijn mening, geen hinder voor de topteams. Wij , als piloten, hebben een onderlinge afspraak om de toppiloten binnen onze wil zeker niet te hinderen. Dit kunnen de piloten op dit forum wel beamen denk ik.
Dit wil ik ook nog even kwijt. Wij kregen als privé-team, tot nu toe, onze wagen steeds aan de finisch. Dit kan van sommige topteams dan toch ook weer niet gezegd worden.

Een ontgoochelde en boze autosportfan.

A.J.
18-07-2003, 14:44
Originally posted by bart VDB
Ben je even met vakantie en krijg je dit te horen. FOEI, FOEI. Ik begin toch stilaan men twijfels te krijgen over de TC.Zoals eerder gemeld is er geen plaats meer voor amateurs. Trouwens C.B., waar haal jij het recht om ons hier op dit forum belachelijk te noemen. Hier is inderdaad een vrije- meningsuiting, maar dit vind ik erover.

NB.: Wanneer heb jij ons dit trouwens aan ons verstand proberen te brengen???
.

Bart, als je nogmaals alles naleest kan je zien dat C.B. geen commentaar over u geeft maar over de piloten van de V6. Dat belachelijk slaat helemaal niet op jullie.

GM RACING
18-07-2003, 14:57
Beste Bart,
Niet aan je hart laten komen, blijven komen...ik zou graag eens de meeste piloten in een mindere auto aan de start zien komen of zelfs in een gelijke auto... dan pas ziet men het verschil.(er zijn uitzonderingen natuurlijk talent is nu eenmaal aanwezig...)
Als je met een vluggere auto raced is het normaal dat je sneller bent...moest gans het deelnemersveld uit R19 's bestaan zou je zeker geen slecht figuur slaan geloof me.
In het geval van de V6 begrijp ik er geen jota van, ofwel zitten die mensen met een vreselijk slechte afstelling...maar ik zal ze zeker niet afbreken, ze amuseren zich en dit is belangrijker, bovendien is het een mooie wagen.
Inderdaad ben je een heel faire rijder en laat je mooi het deurtje open...zoals wij ook met snellere deelnemers. (3 jaar deelname en nooit een blutske gehad met een andere deelnemer, 1 keer in de bandenmuur maar dit is een ander verhaal.)
Dus we verwachten je, je moet trouwens een pint komen drinken bij ons!
Doei
Luc
GM RACING

bart VDB
18-07-2003, 16:06
Originally posted by A.J.
Bart, als je nogmaals alles naleest kan je zien dat C.B. geen commentaar over u geeft maar over de piloten van de V6. Dat belachelijk slaat helemaal niet op jullie.
Andy,
Ik vind het toch dubbelzinnig hoor.(ook bij het nalezen)(komt misschien door mijn Nederlands :D )
Trouwens, in het andere geval vind ik ook niet dat de piloten van de clio V6 'belachelijk' moeten genoemd worden. Dit verdiend niemand.
Mijn tweede piloot (en kameraad) is ook +/- 6 sec. trager als ik in Zolder, maar ik noem hem toch ook niet belachelijk. Hij heeft dit jaar pas zijn eerste stappen gezet in de autosport en moet het toch allemaal nog een beetje onder de knie krijgen. Om deze reden proberen wij zoveel mogelijk te gaan rijden (ook bij jou Andy (eran),wat je al wel gemerkt hebt). Maar hij amuseert zich kostelijk. Ik denk dat voor deze manier van racen er velen zouden in de rij staan indien ze het budget ervoor hadden.(ook al is het maar een R19)
Wij hebben misschien dan wel de traagste auto (ook 'maar' een 1800CC tussen de 2 liters), maar we eindigden toch niet als laatste algemeen (2*29ste en 1* 26ste).
De vorige keer (race3) heb ik de start genomen.((op 3 aug start normaal mijn 2 de piloot als het droog weer is tenminste)) Diegene die dit gevolgd hebben zullen beamen dat ik in de eerste linkse reeds 3 wagens (2 liters) ingehaald heb('op een propere manier') bij de start. De Clio V6 ben ik ook gepasserd (zie foto). Maar hierover zeg ik normaal niets op dit forum omdat dit steeds gebeurd achteraan in het deelnemersveld en dit eigenlijk niemand interesseerd. Hiermee werp ik geen steen naar niemand toe, maar het is nu eenmaal zo (trouwens in elke sportdisipline is dit het geval:alleen over de eersten wordt er gepraat).
Dit kan ik allemaal verdragen en zelf kan ik er achteraf ook mee lachen over hoe blij ik ben als een kind als we alles tot een goed einde brengen 's zondags, want 's maandags is het terug de bittere ernst van het werk.
Dus iemand belachelijk maken :no: :no: :no: . Wie het ook is.
Dit moest toch nog even van mijn lever.
Trouwens Andy, een beetje laat wegens vakantie en misschien niet passend in deze tread, maar proficiat voor je prestatie in Francorchamps. ;)

bart VDB
18-07-2003, 16:09
Originally posted by GM RACING
Beste Bart,
Niet aan je hart laten komen, blijven komen...ik zou graag eens de meeste piloten in een mindere auto aan de start zien komen of zelfs in een gelijke auto... dan pas ziet men het verschil.(er zijn uitzonderingen natuurlijk talent is nu eenmaal aanwezig...)
Als je met een vluggere auto raced is het normaal dat je sneller bent...moest gans het deelnemersveld uit R19 's bestaan zou je zeker geen slecht figuur slaan geloof me.
In het geval van de V6 begrijp ik er geen jota van, ofwel zitten die mensen met een vreselijk slechte afstelling...maar ik zal ze zeker niet afbreken, ze amuseren zich en dit is belangrijker, bovendien is het een mooie wagen.
Inderdaad ben je een heel faire rijder en laat je mooi het deurtje open...zoals wij ook met snellere deelnemers. (3 jaar deelname en nooit een blutske gehad met een andere deelnemer, 1 keer in de bandenmuur maar dit is een ander verhaal.)
Dus we verwachten je, je moet trouwens een pint komen drinken bij ons!
Doei
Luc
GM RACING
;) Thanks Luc ;)

C.B.
19-07-2003, 00:48
Sorry GM RACING,BART vdb en MARSHAL,maar deze heftige reacties was niet mijn bedoeling.Ik wou zeker geen ruzie maken,maar de piloten van de V6 weten dat ik er zo over denk.
En van het plezier dat de piloten van de R19 hebben tijdens het racen (vooral het inhalen van een ''dikkere wagen''),ken ik ook,want ikzelf heb met een gelijkaardige motor(maar dan in een clio)gereden.Het is inderdaad zo dat er alleen maar gesproken wordt over de kop van het veld,maar dat de rest nog het meeste plezier hebben.DUS BART vdb:HAVE FUN!!!!!!! DON'T STOP!!!!!!

GM RACING
19-07-2003, 10:52
Beste CB,
Was ook niet mijn bedoeling om te ruzien, ik schrok juist van de reactie van Bart welke twijfelde om nog zijn wagen in te zetten.
In geen geval mocht dit gebeuren.
De auto met z'n vermogen en capaciteiten is het verlengde van de piloot, dus vlugge wagen staat gelijk aan vlugge rondetijden, enkel wordt het kunst om er de laatste limieten met op te zoeken en d'er nog tijd af te pingelen tegenover andere piloten op dezelfde wagen ...daar zit het verschil in talent.
No hard feelings
Doei
LUC
GM RACING

Mark
19-07-2003, 11:04
Komt alles toch nog goed ;) Op naar de race van 03-08.......met dit weer lekker zweten op post 2:)

bart VDB
19-07-2003, 12:19
OK C.B. , no hard feelings. ;) Was gewoon eventjes op mijn teen getrapt. Kan gebeuren :) :)
We zullen er op 3/8 wel zijn. We kunnen de fun momenteel nog niet missen.
Groetjes