PDA

View Full Version : Safari

joost
29-06-2003, 20:26
Eindelijk verlost van die onstabiele Microsoftbrol...vanaf nu surfen we in Safari, jipie

Raceboy
29-06-2003, 20:32
Originally posted by joost
Eindelijk verlost van die onstabiele Microsoftbrol...vanaf nu surfen we in Safari, jipie

ik surf al lang in Netscape. ah the bugfree world :D

Bart.Vandecavey
29-06-2003, 23:50
Originally posted by raceboy
ik surf al lang in Netscape. ah the bugfree world :D
Dan toch wel de 4.7 want de 6 en 7 is wel echte brol...

joost
30-06-2003, 07:56
:applaus: for Mac...

airco
30-06-2003, 09:30
Originally posted by Bart.Vandecavey
Dan toch wel de 4.7 want de 6 en 7 is wel echte brol...

gaan we eens beginnen over welke web-standaards door netschaap 4.7 niet ondersteund worden .. ...

Netscape 4.7 is de nachtmerrie van elke webontwikkelaar

laurent
30-06-2003, 10:16
een uitdaging noemen ze dat Airco, een uitdaging

airco
30-06-2003, 11:48
Mja .... uitdaging .... allemaal goed en wel .... toch komt er een bepaald ogenblik dat je moet stoppen met optimizen.

Als ik code waarvan ik 100% zeker moet zijn dat ze exact hetzelfde wordt weergeven doe ik 3 tests.
- ik pleur het door de validator op w3.org (code is dan volgens de standaard)
- check op design-issues in Internet-explorer 5.5
- test de code met Mozilla 1.2 (als mozilla het goed doet zijn de recente versies van netscape ook in orde. Netscape is enkel een grafische schil rond mozilla)

Als ik veel tijd en goesting heb zal ik nog eens kijken in Opera.

Bart.Vandecavey
30-06-2003, 12:04
Originally posted by airco
Mja .... uitdaging .... allemaal goed en wel .... toch komt er een bepaald ogenblik dat je moet stoppen met optimizen.

Als ik code waarvan ik 100% zeker moet zijn dat ze exact hetzelfde wordt weergeven doe ik 3 tests.
- ik pleur het door de validator op w3.org (code is dan volgens de standaard)
- check op design-issues in Internet-explorer 5.5
- test de code met Mozilla 1.2 (als mozilla het goed doet zijn de recente versies van netscape ook in orde. Netscape is enkel een grafische schil rond mozilla)

Als ik veel tijd en goesting heb zal ik nog eens kijken in Opera.

Wij hebben dat met statbel gedaan alles aangepast zodat het voor elke browser werkt... Ik zag er wel het nut niet van in maar kom. Een week werk voor 0.0001% van de bezoekers...

FleaBite
30-06-2003, 22:10
Safari, da's een browser voor de Mac zeker? (http://mike.disorient.net/uploads/videos/mac.wmv) ;)

TiBo
01-07-2003, 11:13
Dit is echt te grappig!

Gewoon zien, ... please!

joost
01-07-2003, 21:35
woehaha (not)

Gilles
01-07-2003, 22:28
ik moet eerlijk toegeven, kheb 2 weken met Mac moeten werken op een bedrijf en ik was blij dat ik 's avonds mijne windows kon opstarten met om de paar uren een foutmelding ... kan ik best wel mee leven ...

erg grappig filmpje en kbegrijp die zen frustraties ... Werken met Quark was een ramp :D

redje
01-07-2003, 23:24
Originally posted by FleaBite
Safari, da's een browser voor de Mac zeker? (http://mike.disorient.net/uploads/videos/mac.wmv) ;)
Ik heb jaren me ne Mac gewerkt en misschien een tiende van al die problemen die die man opnoemt, gezien.

FleaBite
01-07-2003, 23:48
Originally posted by redje
Ik heb jaren me ne Mac gewerkt en misschien een tiende van al die problemen die die man opnoemt, gezien.

Tja, ik zou het nie weten, heb nog nooit met een Mac gewerkt. Ik vond dit gewoon het ideale moment om dit filmpje te posten, n/o @ Mac-users ;)

laurent
02-07-2003, 00:18
K heb mac gebruikt, en zou der alles aan doen om terug te kunne (ma financien ontbreken)

t was een Cube (zoooooo mooi, zo praktisch, zo...MAC)
t is effe wenne, maar na een halve dag was k zowel op technisch gebied als praktisch gebied ermee weg...

Raceboy
02-07-2003, 00:20
Ooi ook eens op een mac gewerkt. Awel het enige wat ik ermee moest doen was wat tekstverwerking enzo en daar was zo een mac perfect geschikt voor.

joost
02-07-2003, 08:05
Wat is een PC?

yvdp
02-07-2003, 11:03
het cijfer ze voor een gemeente zetten :D

Bart.Vandecavey
02-07-2003, 20:06
Ik heb ooit eens met een mac gewerkt, het enige dat nog hielp was de stekker uittrekken...

Raceboy
01-08-2003, 20:35
NedStat.com becijferde dat Microsofts Internet Explorer ondertussen 95 procent van de browsermarkt heeft. Netscape (2,5 %), Opera (1,6%) en Mozilla komen er nog nauwelijks aan te pas. Alleen Apples Safari gaat nog vooruit (logisch, want die start van nul), maar moet het stellen met amper 0,25 procent

:( toch veel mensen die enkel pakken wat ze meteen vast hebben zo te zien. Terwijl er voor vele zoveel betere browsers zijn.

airco
01-08-2003, 23:59
Zoveel betere browsers

Opera ==> Op zich een prima browsers (tabbed browsing rules) ..... ma een RAMP als het aankomt op standaardisatie .... Implementatie van Doctype en XML/XSL is ronduit bedroevend. Een browser moet alle standaarden ondersteunen .... punt uit.
Bovendien is die banner verschrikkelijk ..... Ofwel is het betalen ofwel moet je de warez-tour op ..... Maar waarom warez-stuff gebruiken als er betere freeware is
Mozilla ==> Prima wat betreft standaardisatie ..... Maar kwa snelheid kan hij belange niet typen aan IE
Netscape ==> Idem als Mozilla + commercieel tintje
Internet explorer ==> Gaat degelijk met standaarden om (alhoewel er hier en daar afwijkingen te bespeuren zijn). Omdat zowat alle sites ontwikkeld zijn met IE in het achterhoofd zien alle sites er perfect uit in IE. Op een windows-platform nog steeds de snelste .....

Firebird (uitgeklede mozilla) heb ik nog niet geprobeerd ....Safari is enkel voor Mac en daarom ook niet getest ...

Ik begrijp niet waarom mensen zo klagen over IE .... Dat bolt hier gelijk nen TGV, toont sites perfect en is bovendien gratis bij uwe windows ..... Geef me eens een goei reden waarom ik iets anders zou gebruiken (andere browsers gebruik ik wel om sitechecks te doen)

FleaBite
02-08-2003, 00:32
Originally posted by airco
Ik begrijp niet waarom mensen zo klagen over IE .... Dat bolt hier gelijk nen TGV, toont sites perfect en is bovendien gratis bij uwe windows ..... Geef me eens een goei reden waarom ik iets anders zou gebruiken (andere browsers gebruik ik wel om sitechecks te doen)

Precies wat ik dacht! maar ik kan het niet zo goed verwoorden :applaus:

NGT Racing
02-08-2003, 09:04
Ik heb zelf ook nooit iets anders dan IE gebruikt en mag er niet over klagen,
ik heb echter enkele klanten die nogal open standard en open source georienteerd zijn en die gaan natuurlijk beweren dat IE niet gratis is maar dat het koppelverkoop is, je betaalt een stuk van je browser met je OS.

Zelf ben ik ook van het principe dat het niet veel zin heeft om iets dat werkt te " herstellen "