PDA

View Full Version : kan er iemand mij eens vertellen hoeveel dat karten kost


fast freddy
07-07-2003, 11:18
bv welke de normale prijs is voor een uurke ofzo te karten
en misschien ook de prijs van een degelijke kart ofzo
en alle andere prijzen zijn ook welkom
want ik zou doodgraag willen beginnen met intensief te gaan karten en ik wil best wel eens weten hoeveel geld ik opzij moet houden

joost
07-07-2003, 11:32
Originally posted by fast freddy
bv welke de normale prijs is voor een uurke ofzo te karten
en miss ook de prijs van nen degelijke kart ofzo
en alle andere prijsen zijn ook welkom
want ik zou doodgraag willen beginne met intensief te gaan karten en ik wil best wel eens weten hoeveel geld ik opzij moet houden

sorry, ik weet dat we die discussie al gehad hebben maar dit is 'erover' qua taalgebruik.
Tracht tenminste je thread na te lezen.

Joost

fast freddy
07-07-2003, 11:37
Originally posted by joost
sorry, ik weet dat we die discussie al gehad hebben maar dit is 'erover' qua taalgebruik.
Tracht tenminste je thread na te lezen.

Joost

soorry
ik zit teveel op andere fora's.
ik heb het aangepast..is het nu beter?

Anneke
07-07-2003, 12:13
veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter :)
nu begrijpt iedereen het ten minste; en nu hopen op enthousiaste antwoorden op uw vraag want meer dan 'dat kost veel geld' kan ik u niet echt zeggen...

fordje
07-07-2003, 12:19
Een uurtje karten met een huurkart is zowat 60 €, op basis van een standaardtarief van 15 €/kwartier. Dit hangt er natuurlijk ook vanaf waar je gaat rijden.

Zelf een kartje kopen kan ook...Dit week-end werden tijdens de 2*12 uur op Antwerp Kart, Gillard karts gebruikt met een 200 cc 4takt-Honda motor. Kostprijs net geen 2500 €.

Met zo een kart mag je meestal ook op indoor-circuits rijden (wel eerst informeren)

Ik denk dat je in het begin echter beter af bent met huurkarts , zelfs een race-kart kan je huren.

Wat betreft wedstrijdjes, met een beetje geluk en hier en daar even rondkijken, zijn er al toffe wedstrijdjes, zonder reclame te maken voor een of andere organisatie, waar je voor zo een 50 € een uurtje kan rijden.

Kijk ook eens bij onze collega's van www.kartgrid.be , daar kan je heel veel info vinden over karten, wedstrijden en prijzen

kartboyke
07-07-2003, 12:20
Ik kan u misschien wel verder helpen maar dan moet u iets specifieker zijn dan ik wil graag gaan karten want er is veel verschil tussen.
Ten eerste, wil je compititie indoor of outdoor?
2takt of 4 takt?
eigen kart of huurkart?
ga nog maar zo verder
Laat iets weten en ik help u graag verder

joost
07-07-2003, 12:34
fast freddy,

idd veel beter dixit Anneke... wat het karten betreft, moet je € 50 per uur rekenen zoals hier al is gepend en geschreven. Maar als je echt wil leren karten en tegelijkertijd ook 'wedstrijdfeeling' opdoen, raad ik je aan om in te schrijven in een competitie met huurkarts. Zelf combineer ik de dinsdagavondwedstrijden in FKI met de bokkencup (zie andere threads) en bovendien rijd ik regelmatig ook een langere wedstrijd, genre 3-uurs, 4-uurs of zelfs 24-uurs wedstrijden.
www.kartgrid.be is inderdaad de beste site om je te informeren en ook hier zal je soms iets vinden.
Wat outdoor betreft en eigen karts, dan lopen de budgetten pas echt op. Een seizoentje kan je dan al gauw enkele honderduizenden oude frankskes kosten...Ofwel heb je dus rijke ouders ofwel heb je een rijk lief....

Joost

fordje
07-07-2003, 12:38
Originally posted by joost
fast freddy,

...Ofwel heb je dus rijke ouders ofwel heb je een rijk lief....

Joost

Ha en welke van de twee is dat bij jou :D :D ;)

bart VDB
07-07-2003, 12:45
Qua outdoor karting (2 takt) kan ik je wel informeren, indien gewenst.
Daar ik dit verschillende jaren heb gedaan in competitie weet ik wel welke budgetten je nodig hebt. Zoals hier reeds gezegd zijnde loop dit al serieus op.

joost
07-07-2003, 12:49
Originally posted by fordje
Ha en welke van de twee is dat bij jou :D :D ;)

ik doe de trotoirs...

trouwens ge zijt uw witte sokkes vergeten dinsdag

fast freddy
07-07-2003, 13:27
Originally posted by kartboyke
Ik kan u misschien wel verder helpen maar dan moet u iets specifieker zijn dan ik wil graag gaan karten want er is veel verschil tussen.
Ten eerste, wil je compititie indoor of outdoor?
2takt of 4 takt?
eigen kart of huurkart?
ga nog maar zo verder
Laat iets weten en ik help u graag verder

ah mensen allemaal bedankt voor jullie enthousiaste posts!!!

ik zou gewoon graag beginnen met te leren karten om zo verder te kunnen gaan naar competitie in het karten (die 12 uurs races spreken me ook wel aan). later wanneer ik 18+ ben zou ik graag oergaan naar de btcs of ztc...of misschien zelf belcar,
maar laten we realtistisch blijven.
kratboyke kun jij me misschien zeggen met wat ik het beste begin.

ps: voor fordje ik ben frederik die je onlangs gemaild heefd i.v.m de 24 uur van zolder 2004

Breezz
07-07-2003, 14:45
Originally posted by fast freddy
ah mensen allemaal bedankt voor jullie enthousiaste posts!!!

ik zou gewoon graag beginnen met te leren karten om zo verder te kunnen gaan naar competitie in het karten (die 12 uurs races spreken me ook wel aan). later wanneer ik 18+ ben zou ik graag oergaan naar de btcs of ztc...of misschien zelf belcar,
maar laten we realtistisch blijven.

'k Denk wel da je veel ineens wil... Dat "leren karten" kan soms serieus wat tijd (en geld !) in beslag nemen.. Eerst zal je toch zéker een half jaar moeten oefenen (denk ik) en dan dat wat mengen met losse toffe wedstrijdjes om dan zo de kneepjes te leren, dan kan je oefenen in wedstrijd om zo altijd verder te bouwen. Maar zoals ik zei, het neemt veel tijd & geld.

Veel succes ;)

joost
07-07-2003, 16:48
Rijke papa?

Breezz
07-07-2003, 18:23
Joost, ik ga in augustus dus gaan werken he, 't is wel niet bij den bakker maar allé ;):p

redje
07-07-2003, 18:49
Originally posted by fast freddy
ah mensen allemaal bedankt voor jullie enthousiaste posts!!!

ik zou gewoon graag beginnen met te leren karten om zo verder te kunnen gaan naar competitie in het karten (die 12 uurs races spreken me ook wel aan). later wanneer ik 18+ ben zou ik graag oergaan naar de btcs of ztc...of misschien zelf belcar,
maar laten we realtistisch blijven.
kratboyke kun jij me misschien zeggen met wat ik het beste begin.

ps: voor fordje ik ben frederik die je onlangs gemaild heefd i.v.m de 24 uur van zolder 2004
ALs je nog moet leren karten, dan ist beste dat je samen rijdt met iemand die er iets van kent en dan nog best met huurkarts. Die kunnen tegen veel tegen, zijn dan ook wat trager, dan kan je wat wennen. Want met snellere karts rijden, is helemaal niet simpel.
En kartgrid (http://www.kartgrid.be) is idd de beste plek, ze zullen je met plezier voorthelpen.
Trouwens, aangezien je van Leuven bent, asl je wil rijden=> Extreme Kart op een woensdagavond ;) dan rijden er enkele snelle mannen en vrouwen, die u me plezier helpen.

fast freddy
07-07-2003, 20:44
Originally posted by Breezz
'k Denk wel da je veel ineens wil... Dat "leren karten" kan soms serieus wat tijd (en geld !) in beslag nemen.. Eerst zal je toch zéker een half jaar moeten oefenen (denk ik) en dan dat wat mengen met losse toffe wedstrijdjes om dan zo de kneepjes te leren, dan kan je oefenen in wedstrijd om zo altijd verder te bouwen. Maar zoals ik zei, het neemt veel tijd & geld.

Veel succes ;)

tijd heb ik nog wel, geld is een heel ander verhaaltje
en neen ik heb spijtig genoeg niet zo een heel rijke papa(niet dat hij als hij dat wel was geld zou steken in karten van mij)
hij verklaard me stillaan zot als ik zeg dat ik ga karten

Speesman
07-07-2003, 21:18
Originally posted by redje

Trouwens, aangezien je van Leuven bent, asl je wil rijden=> Extreme Kart op een woensdagavond ;) dan rijden er enkele snelle mannen en vrouwen, die u me plezier helpen.

En ik kom dan ook wel meekarten (niet dat ik zo snel ben :) ).

redje
07-07-2003, 21:56
Originally posted by fast freddy
hij verklaard me stillaan zot als ik zeg dat ik ga karten
Mijn ouders snappen ook nie da k zoveel geld uitgeef om te karten.

fast freddy
07-07-2003, 22:28
Originally posted by speesman
En ik kom dan ook wel meekarten (niet dat ik zo snel ben :) ).

mooi mooi...maar euh waar kan ik die extreme kart vinden ????
ik ken enkel de plantekart...en ik kende de lovakart...maar ja die is nu plots failliet verklaard. :frusty: :(

fordje
07-07-2003, 22:36
Zeg Frederik,

Waar gebruikt ge uwe PC voor ?
;)
Dit had ik na 5" te pakken ....

http://www.extremekart.be/html_docs/open_full.html


Allee vooruit met die geit en karren...


ENJOY !!!

fordje
07-07-2003, 22:37
Originally posted by speesman
(niet dat ik zo snel ben :) ).


....he he... :D :+ :no:

fast freddy
07-07-2003, 22:42
Originally posted by fordje
Zeg Frederik,

Waar gebruikt ge uwe PC voor ?
;)
Dit had ik na 5" te pakken ....

http://www.extremekart.be/html_docs/open_full.html


Allee vooruit met die geit en karren...


ENJOY !!!

ja daar zeg je zoiets....voor depaddock natuurlijk.
maar ik had het bericht ook maar een paar minuten geleden geleden en ik denk dat ik er wel ooit zelf op was gekomen.
maar toch bedankt ....cool circuit :gas:

fast freddy
07-07-2003, 22:54
eh redje en fordje merci voor de hulp....het is nog altijd verder dan ik dacht (ik woon echt tegen leuven stad)maar het ziet er meer dan behoorlijk uit.
en speesman eerst ga ik het circuit eens verkennen.
en dan wil ik best wel eens een raceke tegen u en een paar maten van u en een paar maten van mij probere :fight: :D :cool:

redje
08-07-2003, 00:20
Originally posted by fast freddy
eh redje en fordje merci voor de hulp....het is nog altijd verder dan ik dacht (ik woon echt tegen leuven stad)maar het ziet er meer dan behoorlijk uit.
en speesman eerst ga ik het circuit eens verkennen.
en dan wil ik best wel eens een raceke tegen u en een paar maten van u en een paar maten van mij probere :fight: :D :cool:
Een paar maten van de speesman:de hele kartgridbende, dus uw maten zullen verliezen. You're warned. Garantie da ge verliest van Nikki S, nu da's nie zo erg, iedereen verliest van die gast, t is de snelste van da circuit.

Breezz
08-07-2003, 10:07
Originally posted by fast freddy
eh redje en fordje merci voor de hulp....het is nog altijd verder dan ik dacht (ik woon echt tegen leuven stad)maar het ziet er meer dan behoorlijk uit.
en speesman eerst ga ik het circuit eens verkennen.
en dan wil ik best wel eens een raceke tegen u en een paar maten van u en een paar maten van mij probere :fight: :D :cool:

Extreme Kart is een tof circuitke zene
'k las da ge naar planet kart ook gaat soms
Ben daar overtlaatst nog is geweest, maar ze waren gesloten wegens jaarlijks verlof :rolleyes: Wa tijden draait ge daar?

*mod* als je daar al gereden hebt of course, want nu lees ik dat je het alleen 'kent' daar ;)

fast freddy
08-07-2003, 10:08
ja da zal wel zeker zijn da we verliezen maar daar kunnen we wel tegen eerst het circuit verkennen he :p

fast freddy
08-07-2003, 10:12
Originally posted by Breezz
Extreme Kart is een tof circuitke zene
'k las da ge naar planet kart ook gaat soms
Ben daar overtlaatst nog is geweest, maar ze waren gesloten wegens jaarlijks verlof :rolleyes: Wa tijden draait ge daar?

*mod* als je daar al gereden hebt of course, want nu lees ik dat je het alleen 'kent' daar ;)

ik draai nog geen tijden....ik heb daar ook rond die tijd gestaan
:frusty:

in de lovakart heb ik wel eens gereden....maar die is falliet
sniff sniff want die was op 20 min rijden(met de fiets) van bij mij thuis

Supra
08-07-2003, 11:40
outdoorkarten vind ik zelf niet zo duur.
je betaalt 21 euro inschrijvingsgeld (in genk) en je mag de hele dag karten. maar als je er benzine,... bijrekent ligt het aan jezelf.
ik rij met ingereden banden die nog goed zijn. en benzine : 20 l per dag. ik kart met een 100 cc tweetact. voor andere karts ligt dat anders...

bart VDB
08-07-2003, 11:48
[QUOTE]Originally posted by Supra
[B]outdoorkarten vind ik zelf niet zo duur.
Hier begrijp ik niets van???? Niet duur ????? Hoe maak je dan de rekening. :confused: :confused:

Supra
08-07-2003, 11:59
Originally posted by bart VDB
[QUOTE]Originally posted by Supra
[B]outdoorkarten vind ik zelf niet zo duur.
Hier begrijp ik niets van???? Niet duur ????? Hoe maak je dan de rekening. :confused: :confused:


zonder kart. inschrijving 21 euro
banden 10
benzine 15
onderdelen 10
totaal 65 euro

en dan kan je een ganse dag karten.
hoeveel kost een ganse dag karten in een indoorkarting ???

Speesman
08-07-2003, 12:20
Originally posted by Supra
zonder kart. inschrijving 21 euro
banden 10
benzine 15
onderdelen 10
totaal 65 euro

en dan kan je een ganse dag karten.
hoeveel kost een ganse dag karten in een indoorkarting ???

Ge moet ook nog uw kart erbijrekenen (+ onderhoud).

Speesman
08-07-2003, 12:22
Originally posted by fast freddy

in de lovakart heb ik wel eens gereden....maar die is falliet
sniff sniff want die was op 20 min rijden(met de fiets) van bij mij thuis

Daar heb ik vroeger ook nog wel eens gereden (heb daar toen nog races georganiseerd voor mijn jaar). Spijtig dat hij failliet is, maar zo goed was die karting nu niet (als ik hem vergelijk met andere kartings).

redje
08-07-2003, 12:23
Originally posted by Supra
zonder kart. inschrijving 21 euro
banden 10
benzine 15
onderdelen 10
totaal 65 euro

en dan kan je een ganse dag karten.
hoeveel kost een ganse dag karten in een indoorkarting ???
10 euro voor banden. Dit weekend heeft de 13 in de 2*12u van AK 1 band moeten verwisselen en we hebben ne okkasie gekocht:15 euro voor 1 band. Dus kdenk nie dat ge met 10 euro toekomt.

fordje
08-07-2003, 12:39
Originally posted by redje
Garantie da ge verliest van Nikki S, nu da's nie zo erg, iedereen verliest van die gast, t is de snelste van da circuit.


:Offtopic:
Vraag dat maar aan de Bokkerijders van zondag ....

Nikki had (op 1 na) alle piloten uit cat. 1 gedubbeld op 20' racetijd.
En eerlijk gezegd, er zitten daar toch een paar hele goeie rijders tussen.

redje
08-07-2003, 14:08
Originally posted by fordje
:Offtopic:
Vraag dat maar aan de Bokkerijders van zondag ....

Nikki had (op 1 na) alle piloten uit cat. 1 gedubbeld op 20' racetijd.
En eerlijk gezegd, er zitten daar toch een paar hele goeie rijders tussen.
Nikki is dan ook buiten categorie. :cool:

Speesman
08-07-2003, 14:21
Originally posted by fordje
:Offtopic:
Vraag dat maar aan de Bokkerijders van zondag ....

Nikki had (op 1 na) alle piloten uit cat. 1 gedubbeld op 20' racetijd.
En eerlijk gezegd, er zitten daar toch een paar hele goeie rijders tussen.

Ik wist niet dat Nikki ook had meegereden met de bokkerijders.

Breezz
08-07-2003, 14:33
Originally posted by speesman
Ik wist niet dat Nikki ook had meegereden met de bokkerijders. Yups als guest

bart VDB
08-07-2003, 14:36
Originally posted by Supra
zonder kart. inschrijving 21 euro
banden 10
benzine 15
onderdelen 10
totaal 65 euro

en dan kan je een ganse dag karten.
hoeveel kost een ganse dag karten in een indoorkarting ???

Met dit bedrag kom je er bijlange niet mee. Ben ik zeer zeker van.
Banden 10 € voor de ganse dag :no:
onderdelen 10 € :no:
+ inderdaad aankoop + onderhoud kart (wielklossen, assen, remschijf, kettingen, tandwielen, remblokken enz...)
+ zeker niet te vergeten: de motor(s). Hoelang rijdt je hiermee zonder revisie (max 4 uur).(in competetie max 2uur)
+ reken eens uit hoelang je effectief rijdt op één dag??

Flitser
08-07-2003, 18:35
Je kan onmogelijk per dag berekenen hoeveeel een eigen kart je kost, je moet alles op langere termijn bekijken.

Supra, ik begrijp niet waarom jouw banden op één dag 10 euro kosten :confused:
Je vergelijkt trouwens twee totaal verschillende dingen met elkaar. Een eigen kart kan je nu éénmaal niet vergelijken met een indoorkart. Enne wat betreft de prijs om te rijden met eigen kart in een indoorkarting is bijna dezelfde als een hele dag toeren op een outdoorcircuit. Het is iets duurder maar dat is normaal.

Trouwens zoals Bart al aangetoond heeft, die motor moet om de zoveel uur opengesmeten worden voor nazicht, afhankelijk van het type motor. Om nog maar te zwijgen van de kosten die je hebt als je een vastloper hebt (2-takt).

Indoorkarten is makkelijk; je betaald en je rijd, rijd je wat stuk dan is dat jouw probleem niet maar wel dat van de karting.
Je hebt er geen idee van hoe die kartjes afzien op één dag tijd, in principe mag er nog gesteld worden dat 14 euro voor een kwartier vrij goedkoop is als je ziet wat voor toeren sommigen er durven mee uithalen.

Supra, je rijdt met een 100cc tweetakt zeg je... dan weet je toch zelf goed genoeg hoeveel dat ding jou op jaarbasis kost, of niet?

fast freddy
08-07-2003, 18:36
Originally posted by fordje
:Offtopic:
Vraag dat maar aan de Bokkerijders van zondag ....

Nikki had (op 1 na) alle piloten uit cat. 1 gedubbeld op 20' racetijd.
En eerlijk gezegd, er zitten daar toch een paar hele goeie rijders tussen.


heeft die nikki dan zijn eigen kart ???
want dan moet het wel een hele goeie zijn denk ik.

en als het dan niet aan de kart ligt.....wat doet hij nu nog in een kart en niet in de formule ford ofzo......mmmm tenzij hij gewoon liever kart natuurlijk :p

Flitser
08-07-2003, 18:53
Originally posted by fast freddy
heeft die nikki dan zijn eigen kart ???
want dan moet het wel een hele goeie zijn denk ik.

en als het dan niet aan de kart ligt.....wat doet hij nu nog in een kart en niet in de formule ford ofzo......mmmm tenzij hij gewoon liever kart natuurlijk :p

Nee Nikki heeft geen eigen kart.
Maar vergelijk ook een shet aantal keer dat jullie rijden met het aantal keer dat hij gaat rijden... ik denk dat het budget voor karting van jullie allemaal tesamen door hem alleen kan worden gebruikt.

redje
08-07-2003, 19:05
Originally posted by fast freddy
heeft die nikki dan zijn eigen kart ???
want dan moet het wel een hele goeie zijn denk ik.

en als het dan niet aan de kart ligt.....wat doet hij nu nog in een kart en niet in de formule ford ofzo......mmmm tenzij hij gewoon liever kart natuurlijk :p
Nikki heeft al met een Formule Renault mogen testen, dankzij de RACB F1 academy.
En Nikki rijdt enorm veel, nie normaal.

ralff1
08-07-2003, 20:38
Ik heb al spijt dat ik niet meegereden heb zondag met de bokkenrijders,ik had hem wel eens graag bezig gezien.
Maar ja je kan niet overal rijden was op de 24 uren van ronse, zijn er onder jullie die daar ook hebben meegedaan?

Supra
08-07-2003, 23:41
ik krijg mijn banden via via. ik ga altijd met een man karten die veel mensen kent in genk. de keren dat die met een zak banden afkomt in de garage is niet te tellen.als ik nu nieuwe onderdelen nodig heb kan hij er goedkoop aankomen. ik rij ook geen wedstrijden. gewoon wat rijden in genk en ik heb men motor nog nooit laten reviseren. volgens mij heeft die motor nog maar 2 uur ofzo. de kart heb ik trouwens goedkoop gekregen, het was een oldtimer. de motor is redelijk nieuw ma ik heb het chassis moeten aanpassen om de bakken er op te kunnen zetten. karten kost bij mij geld maar geen stukken van mensen...

Breezz
08-07-2003, 23:56
Originally posted by Flitser
Nee Nikki heeft geen eigen kart.
Maar vergelijk ook een shet aantal keer dat jullie rijden met het aantal keer dat hij gaat rijden... ik denk dat het budget voor karting van jullie allemaal tesamen door hem alleen kan worden gebruikt. Waar haalt ie dat budget van?

flugel
09-07-2003, 00:01
Originally posted by Breezz
Waar haalt ie dat budget van?

Waarschijnlijk van de ouders eh, maar speelt uiteindelijk gene rol wie het betaald, diene gast is gewoon goed en wat mss belangrijker is hij heeft een goeie ingesteldheid... hij valt zeker niet op buiten het circuit en zo moet het vind ik, gene spreker maar nen doener ;) 'k denk dat we daar nog van gaan horen.

Flitser
09-07-2003, 07:29
Originally posted by Supra
karten kost bij mij geld maar geen stukken van mensen...

Het hoeft ook geen stukken van mensen te kosten maar je mag de mensen ook niks wijsmaken. Autosport kost geld, en zonder het nodige budget sta je nergens. Zolang je het recreatief kan houden valt het mee maar dan nog. Als je naar het circuit trekt en je komt daar tien piloten tegen met hetzelfde materiaal maar jij kan niet mee omdat je materiaal niet goed genoeg is is er ook geen plezier aan.

Flitser
09-07-2003, 07:30
Originally posted by flugel
'k denk dat we daar nog van gaan horen.

Ik hoop het voor hem, anders zou het maar zonde zijn van de tijd en het geld...

redje
09-07-2003, 12:49
Originally posted by Flitser
Ik hoop het voor hem, anders zou het maar zonde zijn van de tijd en het geld...
Hij mag vrijwel zeker naar Francorchamps me de RACB, en daar maakt hij wel een goede kans denk ik.

kartboyke
10-07-2003, 11:29
Misschien best eerst eens een paar keer gaan rijden ergens binnen voor het gewoon te geraken en zien dat je daar goede tijden kan rijden, want indoor is het zeer juist en exact rijden heel belangrijk.
Elk schuivertje is veel tijd weg, ook vanwege de kortere afstand vd cicuits.
Als je mooiere tijden begint te rijden kan je eens naar buiten gaan en misschien eens zien dat je hier of daar op een circuit eens een kart kan testen en dan kopen(moet daarom geen dure zijn, soms vind je wel eens eentje voor een 1000euro of minder waarmee je nog veel kan doen, zeker voor te beginnen).
Let wel op indoor en outdoor karting kan je niet vergelijken met elkaar, het is niet omdat je goed binnen rijdt, dat je ook goed buiten kan rijden.
Maar oefening baart kunst en dan kom je er wel.

Veel succes
Ive

Supra
11-07-2003, 12:36
kan er iemand zen tijden posten van een 100 cc in genk.
liefst van een promotion kart.