PDA

View Full Version : 24 uur van Zolder


Sennake
26-08-2001, 19:51
Het zag er zaterdag allemaal zo goed uit voor het RTM team, waar Werner en ik als VIP guests mochten meebeleven hoe de Porsche van een 9e plaats opklom tot de eerste plaats, en zondagmorgen zelfs 10 ronden voorsprong had op de tweede Porsche van Vanierschot!
Jammer genoeg heeft een kapotte versnellingsbak en een aanrijding er anders over beslist zodat Vanierschot uiteindelijk won met zijn Porsche (sorry Werner, je zal er niet blij mee zijn vrees ik)

De uitslag ziet er uit als volgt :

Final result and result class by class

1. #3 AD Porsche 993 Biturbo: Vanierschot - Verbergt - Van Roey (771 laps)
2. #2 GLPK Porsche 996 Biturbo: Grootaers - Schreurs - Daems (765 laps)
3. #30 Interacing Porsche 996 Cup: Hemroulle - Lambrecht - Schrauwen (765 laps)
4. #23 RTM Porsche 996 GTR-R: Penders - Dujardyn - Goossens (756)
5. #52 Belgium Racing BMW M3 E36: Colman - Verhoeven - Empsen (742)
6. #21 Beliën Z3 Coupé: Beliën - Leinders - Bruynoghe (741)
7. #10 Promo Team Porsche Biturbo: Raes - Meulders - Vollebergh (736)
8. #53 Audi Finland: Kuismanen - Hasenbichler - Alamäki (711)
9. #56 G&A BMW 3 E36: Kenis - Stevens - Van Hool (711)
10. #29 Close Racing Porsche 993: Daelemans - Meuwissen - Cassiers (710)

Fastest Lap: #3: 1.37

GTA (GT + 3600 cc)

1. #3 Ad Porsche 996 Biturbo
2. #2 GLPK Porsche 996 Biturbo
3. #10 Promo team Porsche Biturbo
4. #12 Porsche 993 Biturbo
5. #9 Janssen Porsche 993 Biturbo

GTB (GT - 3600 cc)

1. #30 IR Porsche 996 GT-cup
2. #23 RTM Porsche 996 GT3
3. #21 Beliën Z3
4. #29 Close Racing Porsche 993
5. #26 Russell racing Porsche 996

TA (Touring + 3000 cc)

1. #52 Belgium Racing BMW E36 M3
2. #53 Kuismanen Audi
3. #56 G&A BMW E36
4. #59 Carlier Racing BMW M5
5. #64 Pauwels BMW M3 E46

TB (Touring -3000 cc)

1. #65 Moore BMW E36 M3
2. #93 Pauls Opel Astra OPC
3. #75 MVC BMW 320 E36
4. #79 Van Delm BMW E36
5. #76 Van de Velde BMW E46

Guest

1. #97 VW Golf III (would have won TB)

Joost Custers, and thanks to Jan Frans Lemmens for technical (IT) and other support (Food, numbers, info).

Voor meer info over de gebeurtenissen van zondag laat ik Werner aan het woord die ter plaatse was. Over onze gebeurtenissen op zaterdag, en de bijgaande foto's (veel pitspoezen!) kan je zeker nog een verslag verwachten!!!

Werner333
26-08-2001, 20:58
Zondag op de 24 uur:
Warm -> Dorst -> Drinken -> Nog altijd warm -> Nog altijd dorst, enz....

Met dank aan Marshall, Rrubinio, Pascal en het RTM team.

Toch spannende strijd gezien. De RTM Porsche vloog over het asfalt in de handen van Marc Goossens maar de mekaniek wou niet mee werken.
Op het einde nog een spannende inhaalrace van de GLPK Porsche (Walter Grootaerts) wat hen de 2de plaats opleverde.

Sennake
26-08-2001, 21:15
Een ongelooflijk hartelijk bedankt aan Marshall, Rrubinio, Pascal en het RTM team!!!!
Marshall, ik durf je bijna niet te zeggen wat onze VIP kaarten ons allemaal opgeleverd hebben, want dan zak je door de grond! Ik kan je niet genoeg bedanken en dan hebben we je zaterdag nog niet eens teruggevonden, zodat je die dikke pinten nog steeds tegoed hebt! Ik vergeet het niet hoor! Je kan er op rekenen!!!
(Die pinten zullen minstens zo dik zijn als de voorgevel van die "pitspoes AHUM" op die ambulance dus!)
Dit was voor Werner en mij echt wel the top of the bill, zowel het VIP gebeuren als de fantastisch symphatieke geste die Rrubinio ons gedaan heeft op zaterdagavond! Mannen, Werner en ik gaan beslist eens iets terug doen voor jullie, want zoveel gulheid kan niet van één kant blijven komen!
Werner, we houden onze belofte eh?

Werner333
26-08-2001, 21:28
Tuurlijk Sennake.
En Marshall is al op de hoogte. Ben hem daarstraks nog tegengekomen.

Sennake
26-08-2001, 21:49
En zakte hij door de grond?

Mark
26-08-2001, 23:00
nou het was geen drijfzand, daar bij post 2. Maar dat vreetfestijn vond ik wel een megajoke.............!!!!!!

Tja, ik was gevloerd door het warme weer. Ik lag al om 01.00 uur plat in mijn auto........

En ach die VIP-kaarten, graag gedaan hoor. Kijk als BK'er kom ik toch al overal binnen (ook al mag dat soms niet, zoals op SPA).......maaruh, brutaaltjes hebben de wereld. Kijk maar naar jullie zelf, met het zesgangen-diner.

zolang het maar bij echte autosport-diehards terecht komt, vind ik het goed. Als het maar geen "kouwe kak" is zoals die ander vips op grid.....brrrrrrrrrrr.

"Hee schat, is dit nu Formule 1?, Nee trut, de'r zit een dak op!":D

Mark
26-08-2001, 23:02
Je hebt toch geen foto gemaakt van dat vette verlopen loeder op de interventietruck? :D

Wat een tuthola, uit welk hoerenkot zou die komen?

Sennake
26-08-2001, 23:22
Originally posted by Marshal

zolang het maar bij echte autosport-diehards terecht komt, vind ik het goed. Als het maar geen "kouwe kak" is zoals die ander vips op grid.....brrrrrrrrrrr.

"Hee schat, is dit nu Formule 1?, Nee trut, de'r zit een dak op!":D

Echt gebeurd gisteren in dat VIP hotel :

Toen de interne TV-beelden getoond werden van de Viper die te voet geduwd werd, vroeg iemand me om te situeren waar ergens op het circuit dat was.

Toen ik zei, kijk, dat is het rechte stuk voor de "Jacky Ickx", in de verte kan je de "Jacky Ickx" zien liggen, zei een dame achter me :"Tiens, rijdt die ook nog mee dan?" :D :confused: :D :confused: :D :confused:

In elk geval mag je gerust zijn Marshall, van al die VIP's waren Werner en ik de enigen die echt wisten waarover het ging en we hebben dan ook het algemeen raceniveau van die VIP's wat bijgeschroefd en opgetrokken. Zodoende hebben we eigenlijk een goede daad gedaan :D :D :D

Pascal
27-08-2001, 00:14
Originally posted by Sennake
Mannen, Werner en ik gaan beslist eens iets terug doen voor jullie, want zoveel gulheid kan niet van één kant blijven komen!
Werner, we houden onze belofte eh?

't is zoals Marshall reeds te kennen gaf. Als de kaarten, uitnodigingen... op de juiste plaats terecht komen is dit allemaal met plezier gedaan.
BTW heb jullie net gemist in de tent van Het Belang van Limburg.

En iets terugdoen : ik sta te popelen als onze kleine op de vooravond van Sinterklaas. (grapje)

Trouwens als we in 't vervolg u ergens plezier mee kunnen doen en het ligt binnen onze mogelijkheden. Laat maar weten.

"What are "PADDOCKERS" for.

C U

Jan
27-08-2001, 11:22
En ik het circuit maar op en af hotsen op zoek naar Sennake en Werner. Zitten die mannen lekker te Vippen in een wuft hotel, dedjuu.
Ben wel dorpsgenoot Kurt Mollekens tegen het lijf gelopen, maar da was ni moeilijk, die is gewoon niet gestart!

Groetjes,

Jan

Werner333
27-08-2001, 15:00
Inderdaad. Een geldschieter had hun wagen in beslag laten nemen.:(

Yannick
27-08-2001, 15:08
t ging ook goe me den BMW Z3 van bas, erik en patrick
waar ik vip was en in de box mocht staan
die komen btw uit achel!
tot die stomme ophanging het begaf...tsstsstss
kmeen dak u nog gezien heb sennake mor tzal mor e gedacht zijn denk ik.
zaterdag avond rond half 7 bij de Q8 brug? kan da?

Sennake
27-08-2001, 17:54
Neen ik denk het niet. Eens zien. We zijn toegekomen rond half één, en we hebben rondgelopen tot kwart voor 3, dan pitwalk gedaan, aansluitend aan de tribune gaan zitten om de start te zien en rond 5.30 uur hadden we de weg naar het VIP hotel gevonden waar we van 6 uur tot rond een uur of half 10 gezeten hebben en Werner en ik aan de champagne en de koude en warme buffetten zaten...
Daarna zijn we een beetje gaan wandelen, niet ver, want we kwamen Rrubinio tegen die ons meenam naar "Het belang van Limburg" waar we konden genieten van een optreden en dikke pinten... Rond kwart na 11 zijn we de bar gaan sluiten in het VIP hotel (dat was rond middernacht) en toen bracht een Mercedes ons naar de parking. Een VIP buske voor Werner en mij alleen nog wel!
Ik zou da kunnen gewoon worden zelle, zo'n VIP behandeling :-)
Maar volgende keer zitten we gewoon weer tussen de "gewone" mensen en dan zullen we de Jan zeker wel tegenkomen :-)

Mark
27-08-2001, 23:25
Alsof ik helderziend ben....ze bestaan echt dus.....in grote getalen zelfs........

Kreeg trouwens een mailtje van Karl Dorme of ik een petje had ontvangen.........heb dus ja gezgd. mag ik ook vertellen dat jullie wat Champagne flessen hebben geleegd, en het buffet hebben geplunderd!


:D :D :D :D

Yannick
27-08-2001, 23:44
kmeende echt da gij da waart
mor kzal et gedroomd ebben denk ek;)

Bart.Vandecavey
29-08-2001, 11:19
Ik had een VIP ticketje voor de Laurent-Perrier tent. Champagne zuipen + een BBQ'tje en 's morgens een ontbijt. Ik liep er rond in een T-shirt van Budweiser. Met dank aan het Coastracing team.:cool:
Trouwens hebben jullie VincentDB zien zitten in z'n kerstboom?!:p

Sennake
29-08-2001, 12:11
Was er eigenlijk wel iemand in Zolder die gewoon een ticket gekocht heeft???????????

Jan
29-08-2001, 16:55
Ja!

Jan

Pascal
29-08-2001, 20:07
Nooit meer doen eh Jan.
Er zijn altijd andere oplossingen niet waar Paddockers.

C U

Werner333
29-08-2001, 23:15
IDD.
Toch wel straf dat we proberen af te spreken tijdens de 24 uur, er bijna niemand reageert en dat achteraf blijkt dat de helft van de paddock er was.:confused:
Je ticket problemen waren opgelost geweest Jan.
Volgende keer weet ge wat je te doen staat.

Jan
30-08-2001, 08:31
OK jongens, 'k zal 't nooit meer doen en als boete vier weesgegroeten bidden.

Jan