Log in

View Full Version : motor stuk

gti-r
17-07-2003, 01:29
amai zeg, onze motor eens open gedaan van ons koers karretje en da zag er niet goed uit he. De zuiger ( pistong ) die was boveraan de rand naar buiten toe omgeplooid zou je zeggen. Net alsof hij gesmolten is want er is geen schrammetje aan de zuiger, zou dit kunnen? sputter sputter

JJoris
17-07-2003, 12:40
Heb je foto's, dan kan ik je misschien op de juiste weg helpen.

Groetjes,

gti-r
17-07-2003, 13:06
hey JJoris,
zal eens zien wat ik kan doen. het is wel de laatste zuiger dus het dichtst bij de voorruit en dus ook het minst gekoeld. Bij de andere drie is er niks te bespeuren. Zou dit eventueel door het benzinemengsel kunnen komen die wij maken? Maar we mogen zeker nie klagen want het is van 1997 geleden dat er nog iets aan de motor stuk is geweest. groetjes, gti-r

JJoris
18-07-2003, 07:45
Hey GtiR
Er zijn zeer veel mogenlijkheden waarom een zuiger vast loopt,
daarom zou ik grraag enkele foto's zien, het schadebeeld & de oorzaak zijn nauw verbonden. Met foto's is de kans zeer groot dat ik redelijk nauwkeurig kan zijn.

Groetjes

gti-r
19-07-2003, 00:04
hallo JJoris
foto's zijn klaar nu nog de weg vinden om ze hier op de site te krijgen. De motor is wel niet vast gelopen maar, de olie spoot zowat rond mijn oren. En er is veel schade in de cilinder van deze zuiger. Na de raidillion op het lange stuk naar boven, reeds in 5de versnelling en dus dik boven de 200km/u was opeens alle power weg. Ik keek zelfs naar men rechter voet. Eerst was er heel veel rook en ik dacht dat de turbo de geest had gegeven. Maar het was door de olie die overal uitspoot. Ik gok dat het iets was met de kleppen want de pastilles waren juist veranderd en aan de zuiger te zien kan die alleen over verhit zijn. Als mij nu iemand kan wijsmaken hoe ik een foto bij mijn bericht krijg dan zal je het zien. oh ja, nog iets ontdekt vandaag, de cilinderkop is op twee plaatsen gescheurd. Telkens vanaf het gat van de bougie naar een klep. raar he. voila nu stop ik, tot later he vroemmmmmmmm

JJoris
23-07-2003, 10:22
Hey,

Ik weet niet hoe dat moet, maar stuur ze ander per E-mail naar:
jmjjoris@holmail.com.

Groetjes