Log in

View Full Version : 3 Minardi trucks deze middag gesignaleerd op de E40

Ferrari Forever
26-07-2003, 20:38
Deze namiddag rond halfvijf heb ik ter hoogte van Wemmel in de richting van Antwerpen een hele tijd naast 3 Minardi trucks gereden, waarschijnlijk onderweg naar Duitsland.
De eerste twee waren eigenlijk een soort omgebouwde mega-autobussen met 3 verdiepingen, waarschijnlijk om als hospitality-unit te worden gebruikt. En Minardi mag dan het armste team uit de F1 zijn, het zag er toch niet bepaald goedkoop uit. Of Stoddard of Verstappen binnen zaten heb ik niet gezien want ze waren volledig zwart geblindeerd.
Misschien ook nog interessant : het waren alledrie Mercedessen...

HHugo
26-07-2003, 20:57
Stoddard of Verstappen zullen daar zeker niet in gezeten hebben. Dat waren dus enkel de hospitality units met de crew. Die komen meestal de zondag voor de grote prijs op het circuit toe, en installeren alles tegen dat de rest van de trucks komen met de racewagens en alle materiaal voor de koers. Die zijn er doorgaans tegen de dinsdag of woensdag voor de race. Je kan misschien maandag en dinsdag ook postvatten langs de E40 om de trucks met de wagens te zien :D ;)

Finish
26-07-2003, 21:01
Misschien ook nog interessant : het waren alledrie Mercedessen...

Minardi-Mercedes ? Wat een combinatie :D

Hakki
26-07-2003, 21:17
op een ander forum (waar sommige onder jullie ook komen) werden ook al 3wagens van Bar-Honda en nen bus van Jordan gezien...naar het schijtn wel naar engeland toe...maja, tegenwoordig kunt ge makkelijk alle richtingen uitgaan, me die verbindingswegen

Guido
27-07-2003, 10:21
Originally posted by Hakki
op een ander forum (waar sommige onder jullie ook komen) werden ook al 3wagens van Bar-Honda en nen bus van Jordan gezien...naar het schijtn wel naar engeland toe...maja, tegenwoordig kunt ge makkelijk alle richtingen uitgaan, me die verbindingswegen

Kunnen ook testteams geweest zijn die terugkeren. Die leven immers een apart leven naast het race-team. Andere ingenieurs etc.

Snelle Japie
27-07-2003, 11:06
Originally posted by Huudo
Kunnen ook testteams geweest zijn die terugkeren. Die leven immers een apart leven naast het race-team. Andere ingenieurs etc.

Testteams? En het testverbod ???

Guido
27-07-2003, 11:14
Originally posted by Snelle Japie
Testteams? En het testverbod ???

Doemme, vergeten! Ik dacht dit even snel, omdat ik ook al eens McLaren trucks zag terugkeren terwijl je zou denken dat ze net moesten vertrekken. Dat waren toen de testers. Nu kan het inderdaad niet. My mistake. ;)

Ferrari Forever
27-07-2003, 11:50
Ze reden ook alledrie met een Britse nummerplaat, dus misschien waren ze net onderweg vanuit Silverstone, na een testweek met hun tweedehands Arrows-chassis ?

NGT Racing
27-07-2003, 13:52
Ze moesten misschien gewoon op onderhoud, in Heist op den berg is een firma die voor een aantal teams van die uitschuifbare autobussen bouwt, Het blijkt goedkoper om zo een ingewikkelde constructie te bouwen dan de vierkante meters aan nonkel Bernie te betalen ;-)

Rrubinio
27-07-2003, 22:43
Regelmatig verplaats ik mij via de E314 naar Aachen om vervolgens langs de E40 (Kerpen) naar Keulen te rijden.
Menigmaal kom ik dan de trucks van het 'Toyota Team Keulen' tegen. Omdat ik ze ook zag de vrijdag van de GP van Brazilië is het duidelijk dat het hier om het test team gaat.
Ik vermoed dat ze het test verbod kunnen omzeilen door op prive test circuits te rijden. Denken we maar aan 'Jaguar en Ford Lommel'.

Hakki
27-07-2003, 22:50
Originally posted by Rrubinio
Regelmatig verplaats ik mij via de E314 naar Aachen om vervolgens langs de E40 (Kerpen) naar Keulen te rijden.
Menigmaal kom ik dan de trucks van het 'Toyota Team Keulen' tegen. Omdat ik ze ook zag de vrijdag van de GP van Brazilië is het duidelijk dat het hier om het test team gaat.
Ik vermoed dat ze het test verbod kunnen omzeilen door op prive test circuits te rijden. Denken we maar aan 'Jaguar en Ford Lommel'.
dat denk ik niet, want dan heeft dat verbod geen enkel nut...dan legt elk team wel een paar kilometers asfalt naast zijn fabriek en kunnen ze toch testen(wat trouwens de rijkere teams weer extra bevoordeelt)

NGT Racing
27-07-2003, 23:37
Het blijft toch een specifiek geluid he, als je wil testen zonder dat iemand ervan af weet zal je toch een plaats moeten zoeken waar de mensen in de niet zo nabije omgeving potdoof zijn.

Snelle Japie
27-07-2003, 23:44
Inderdaad, kom maar eens luisteren aan de Ford in Lommel als Jaguar daar bezig is. Als ge een beetje bekend zijt in Limburg, ge hoort ze tot Overpelt :D dus het valt op hier.

Guido
28-07-2003, 23:13
Dus de volgende keer doen zoals ik toen in de UK. Stoppen aan het tankstation waar zij ook stopten en vragen of ze van het race- al dan niet testteam zijn, van waar ze komen en waar ze naartoe gaan. Weet je ineens alles. :D Altijd vriendelijke jongens. ;)