PDA

View Full Version : Post Spa ervaring


joost
28-07-2003, 09:37
Net 14 uren geslapen, afkicken van een geweldige vijfdaagse. Er is deze editie zoveel gebeurd dat je het moeilijk kan vatten. De affaire van de beste piloot heet wereld, de ongevallen, de regen, de n-GT die wint, enfin, onwaarschijnlijk. Ik kijk aluit naar de race in 2004 met de super-Gt's.

JFL
28-07-2003, 09:56
Goeiemorgen. Nachtrust was bij mij iets minder lang. Maar ja, ik had in Spa al twee keer een halfuurke geslapen. :D

Blijkbaar toch nog goed tot in Voeren geraakt. Vergeet mijn spullekes maar niet!

Ervaring was wat mij betreft absoluut schitterend. Het begint nu nog maar net door te dringen wat voor een historische editie dit is geweest.
- We hebben nog eens voor roddel-journalist kunnen spelen en een echte scoop versierd (wissel Leinders-Coronel stond vrijdagmiddag kort na 11.00u al op Dailysportscar).
- Het Freisinger-team dat nog eens een staaltje weggeeft van Duitse perfectie (hoe lang hebben die nu in de pits gestaan? Goed 20 minuten of zo?)
- RTM dat na kaarten, dammen,... nog net niet aan zakdoek-leggen is begonnen. En dat terwijl de jongens van GLPK dit weekend 'knutselen met Vipers en Duck tape' hebben gedaan...

En vooral één van de mooiste circuits ter wereld dat dit weekend nog eens heeft aangetoond dat autosport geen sport is voor losbolletjes of degene met de dikste auto. Ik denk dat rijderstalent en efficiëntie dit weekend hebben geprimeerd...

Mistery
28-07-2003, 10:25
Originally posted by JFL

- Het Freisinger-team dat nog eens een staaltje weggeeft van Duitse perfectie (hoe lang hebben die nu in de pits gestaan? Goed 20 minuten of zo?)

32 minuten, voor 15 pitstops. In de totaliteit van de pitstops begrepen : 13 rijderswissels, 15 tankbeurten, 13 bandenwissels en één keertje remblokken wisselen...

Maar ook Seikel Motorsport en AD Sport haspelden deze wedstrijd af in 15 pitstops. Knap werk van de Lummenaars met een 9de plaats algemeen en een tweede plaats in groep II.

En natuurlijk ook een verdiende proficiat voor Silvy Delcour. Zij won samen met haar companen de wedstrijd in groep III met de Land Porsche. Voor Silvy de tweede overwinning in een etmaalrace in evenweel weken, nadat ze samen met Fanny Duchateau en Sabine Dubois twee weken geleden de 25h Fun Cup won, eveneens op het circuit in de Ardennen...

A.J.
28-07-2003, 10:25
Vond het ook één van de mooiste edities van de 24u van Francorchamps.
Door de regen bleek ook hoeveel teams eigenlijk slecht voorbereid waren op zware regenval maar ook dat veel "goede" piloten zich in deze situaties laten betrappen op fouten en zich dan gaan verschuilen achter exuses. Ongevallen zoals van Hezemans en tussen Gardel en de Morgan waren niet te vermijden maar veel anderen waren te wijten aan het zich niet aanpassen aan de situatie.
De Pace-car heeft is de eerste 8 uren van de race volgens mij de meeste rondes aan de leiding gereden :D
Ik was wel sterk onder de indruk van enkele piloten.
Marc Lieb was echt super, van Ortelli wisten wij dit al maar de jonge Duitser moet niet onderdoen.
Patrick Huisman reed 's nachts super tijden in de regen en was één van de weinige GT's die behoorlijke tijden draaide
Tim Sugden met de EMKA Porsche die in het begin de snelste N-GT was en tot aan zijn opgave samen met Collard in de top-3 stond.
Verder de mooie prestaties van onze "Belcar" teams AD-Sport & RTM die door verstandig te rijden een schitterend resultaat behaalden.

JFL
28-07-2003, 10:38
Sorry, onvolledige post, zie volgende...

JFL
28-07-2003, 10:38
Originally posted by A.J.
Door de regen bleek ook hoeveel teams eigenlijk slecht voorbereid waren op zware regenval

De Pace-car heeft is de eerste 8 uren van de race volgens mij de meeste rondes aan de leiding gereden :D


De Mazda met het startnummer 201 (pace car) heeft in de timings inderdaad op een zeker moment twee wedstrijdwagens achter zich gelaten. Spijtig genoeg werd deze wagen daarna uit de wedstrijd geschrapt... :D:D

Wat slechte voorbereiding betreft:
- Moslers en Saleens zijn duidelijk niet voor de regen gemaakt. Saleen was gewoon lek als een vergiet, waardoor de insijpelende regen op de hete bodem verdampte en vervolgens op de koude voorruit neersloeg. Die jongens zagen gewoon NIKS.
- De Morgan heeft volgens mijn bronnen zelfs de start genomen zonder ruitenwissers. De Britten waren nogal gerust in het stralende zonnetje voor de start + volgens hun commentaar zouden die dingen door de snelheid toch gewoon gaan vliegen...

A.J.
28-07-2003, 10:47
Originally posted by JFL

Wat slechte voorbereiding betreft:

- De Morgan heeft volgens mijn bronnen zelfs de start genomen zonder ruitenwissers. De Britten waren nogal gerust in het stralende zonnetje voor de start + volgens hun commentaar zouden die dingen door de snelheid toch gewoon gaan vliegen...

welke snelheid :confused: :confused: :D

The Leader
28-07-2003, 10:56
Schitterende race gezien. Moe maar voldaan. We zijn wel uitgeregend. Ik hoop dat binnen 4 weken beter weer is. C U in Zolder.

JFL
28-07-2003, 11:42
Samenvatting van endurance specialist Janos Wimpffen (iemand met meer endurance ervaring dan heel depaddock samen, hij is ongeveer 413 jaar oud):

"Daytona was a shadow of its past, Le Mans was all corporate spin. This is real endurance racing at the finest all-around motor sport venue in Europe. Its Freisinger-BMS-Seikel, great stuff."

Gepost door Joost met JFL-goedkeuring...

A.J.
28-07-2003, 22:08
Toen de race voor het eerst onderbroken werd na de crash van Hezemans vroeg een franstalige toeschouwer aan mij :
"Qui est le premier?"
Ik antwoorde : "Guy Verhofstadt "
Hij snapte het niet meteen dus zei ik maar "Saleen n°2"
Toen vroeg hij : "C'est quoi, Saleen?"
Ik legde uit : "C'est un marque Americain , mais un peux préparé "
Toen dacht hij helemaal dat ik hem voor de zot aan het houden was.
Rare jongens die franstaligen...

Mark
28-07-2003, 22:14
Originally posted by A.J.

Rare jongens die franstaligen...

Heb wederom de nodige negatieve ervaringen opgedaan dit weekend m.b.t. de "Walen-houding" . Heb langzamerhand mijn buik vol van die fratsen......of ik in 2004 daar nog dienst doe durf ik te betwijfelen............

JFL
28-07-2003, 23:23
Originally posted by Mistery
Maar ook Seikel Motorsport en AD Sport haspelden deze wedstrijd af in 15 pitstops. Knap werk van de Lummenaars met een 9de plaats algemeen en een tweede plaats in groep II.

En natuurlijk ook een verdiende proficiat voor Silvy Delcour.

Ja, we mogen fier zijn op onze Belgische entries. RTM derde en AD Sport tweede in National-GT (en de Zakspeed Viper was natuurlijk ook een halve Belgische entry). En niet te vergeten, Silvy Delcour weeral op het hoogste trapje (Single make). Proficiat. Go Silvy!

Pascal
29-07-2003, 02:25
Originally posted by A.J.
Toen de race voor het eerst onderbroken werd na de crash van Hezemans vroeg een franstalige toeschouwer aan mij :
"Qui est le premier?"
Ik antwoorde : "Guy Verhofstadt "
Hij snapte het niet meteen dus zei ik maar "Saleen n°2"
Toen vroeg hij : "C'est quoi, Saleen?"
Ik legde uit : "C'est un marque Americain , mais un peux préparé "
Toen dacht hij helemaal dat ik hem voor de zot aan het houden was.
Rare jongens die franstaligen...

Nog van die...

Bij het podium kwam er een franstalige dame even op mijn rug tikken om plaats te maken, zodat zij een foto kon nemen.
Tegelijkertijd vroeg zij of de eerste veel voorsprong had op de tweede.
Ik antwoordde : "neen, het was spannend, ze hadden maar 8 ronden voorsprong"
De vrouw keek niet eens verbaasd, nam een foto van het podium en bedankte vriendelijk...........

C U

NGT Racing
29-07-2003, 08:29
Duidelijk de 24 uur van de piloten!
Is er een specialist reglementen die kan zeggen hoe de seat toledo ( volgens mi toch duidelijk een tourisme wagen, er rijdt er zelfs een mee in de etcc serie ) ingeschreven geraakt in een gt endurance kampioenschap ?

Sennake
29-07-2003, 08:41
Het zal niemand verbazen dat mij vooral de crash van Mike Hezemans bijblijft...

Halverwege de Raiddillon stond ik achter de muur foto's te nemen vanaf de start. Na een goed half uur zochten alle andere fotografen een ander plekje op om foto's te maken, zodat ik er uiteindelijk nog moederziel alleen stond. Na 3 kwartier besloot ik om nog één goede foto te maken van de Force One Viper nr 4 vooraleer zelf ook eens op te stappen... Ik zie hem Eau Rouge induiken, neem hem in mijn zoeker, en tot mijn grote verbazing komt hij recht op mij af! Ik druk af en fracties van een seconde later duik ik achter de muur, waartegen Mike stuurloos crasht! De stukken vlogen rond mijn oren en ik hoopte alleen maar dat er geen bandenblok boven op mij zou vallen, of een stuk Viper... Ineens was het stil, en ik sta recht om te zien dat de Viper volledig onder de bandenmuur geklemd zit. Mike wordt uit de wagen geholpen door een baancommissaris, en ik help hem de bandenmuur over. Even later zitten we allebei naast elkaar met knikkende knieën op de muur, tot de ambulance Mike komt oppikken...

De foto is wonderwel gelukt, maar het had ook slechter kunnen aflopen. Raar is wel dat ik niet de reflex had om direct weg te duiken, maar eerst die foto wou maken. Gewoon omdat ik de wagen in de zoeker op scherp staan had... Een mens doet rare dingen in abnormale omstandigheden...

http://www.misteryracing.com/sennake/spa2003/004_029.jpg

joost
29-07-2003, 09:19
Originally posted by FLAT6
Duidelijk de 24 uur van de piloten!
Is er een specialist reglementen die kan zeggen hoe de seat toledo ( volgens mi toch duidelijk een tourisme wagen, er rijdt er zelfs een mee in de etcc serie ) ingeschreven geraakt in een gt endurance kampioenschap ?

Deze Seat heeft niets te maken met de ETCC-wagens. De basis van deze auto is een Franse silhouette die aangepast is aan de normen van het Spaanse GT-kampioenschap. Gezien de klasse 2 in Spa (National GT) openstond voor wagens uit de nationale GT-kampioenschappen, kon de wagen dus meedoen.
Deze Seat doet het trouwens voortreffelijk in dat Spaanse kampioenschap. Voor meer info over dat kampioenschap kan je terecht op www.dailysportscar.com

Joost

TYRI F1
29-07-2003, 14:14
Voor meer info over dat kampioenschap kan je terecht op www.dailysportscar.com

sorry, maar daar heb ik geen geld voor! :D Ik ben een zunige hollander! :D:D

Bart.Vandecavey
29-07-2003, 19:28
Guy heb je hem niet in een nog groter formaat, ik vind het een magistrale foto die mijn desktop wel zou opfleuren!

Ottooke
29-07-2003, 20:05
Originally posted by Marshal
Heb wederom de nodige negatieve ervaringen opgedaan dit weekend m.b.t. de "Walen-houding" . Heb langzamerhand mijn buik vol van die fratsen......of ik in 2004 daar nog dienst doe durf ik te betwijfelen............ We hebben daar toch nogal gelachen met die Walen. Het blijft inderdaad een apart volkje, maar de meesten verstaan geen woord van wat wij in het nederlands zeggen :D Ik vraag mij ook nog steeds af wat die agent eigenlijk wilde zeggen tegen mij.

karld
29-07-2003, 21:49
Ik stond op het proximus-terras toen de Viper de muur in ging ... heel indrukwekkend.
Wanneer je dan de Guy zijn foto ziet, dan kan je je voorstellen wat er op dat moment door je hoofd moet gaan, zowel voor de piloot als de fotograaf !!!

'De' foto van het jaar, als je het mij mag vragen !!!! veel zie je dit niet !!!!

Sennake
29-07-2003, 22:59
Originally posted by Bart.Vandecavey
Guy heb je hem niet in een nog groter formaat, ik vind het een magistrale foto die mijn desktop wel zou opfleuren!

Allee vooruit dan, voor de liefhebbers :

http://www.misteryracing.com/sennake/spa2003/004_029big.jpg

Jan
30-07-2003, 08:21
Hij is niet helemaal scherp :+ :+

jan

Sennake
30-07-2003, 08:31
Originally posted by jan
Hij is niet helemaal scherp :+ :+

jan

Ja, en hij staat ook niet helemaal in het midden :rolleyes:

Gij zijt nen echte :+ gij :D

Rallyloverke
30-07-2003, 08:33
Inderdaadv toch een ietsje bewogen lijkt me :)

Rrubinio
30-07-2003, 21:39
Originally posted by Sennake
Allee vooruit dan, voor de liefhebbers :

Nu dat die foto zo groot is moet je eens heel kort bij uw scherm gaan (met de neus bijna tegen het glas).
Awel, daar zit een geurtje aan die foto :D :D

JFL
30-07-2003, 21:41
Originally posted by Johan
Inderdaadv toch een ietsje bewogen lijkt me :)

Ja, den auto stond niet helemaal stil... :+

Mark
30-07-2003, 21:48
Originally posted by Rrubinio
Nu dat die foto zo groot is moet je eens heel kort bij uw scherm gaan (met de neus bijna tegen het glas).
Awel, daar zit een geurtje aan die foto :D :D

Laten we hier een sub-quizvraag van maken: Hoeveel kleuren telde de onderbroek van Sennake na afloop van de crash? :D


Nee Guy, heb vorig jaar een vergelijkbare ervaring gehad.....op het moment zelf voel je niks.........maar na afloop , ik trilde als een rietje. Het was de Belcar BMW van Gabriels die tijdens het NRF op me afkwam tijdens de zaterdag training.

Zoiets vergeet je nooit meer.........

Driesco
30-07-2003, 21:58
Willen we zondag ook zo eens een fotosessie doen tijdens de TC?

Wat ne mens al allemaal doet en afspreekt met de piloten om de foto van het jaar te kunnen maken hé :):)

Megane
30-07-2003, 22:18
Originally posted by Sennake

De foto is wonderwel gelukt, maar het had ook slechter kunnen aflopen. Raar is wel dat ik niet de reflex had om direct weg te duiken, maar eerst die foto wou maken. Gewoon omdat ik de wagen in de zoeker op scherp staan had... Een mens doet rare dingen in abnormale omstandigheden...



Om een foto te pakken van die mannen moet ge er wel snel bij zijn want die rijden meestal niet lang mee. :no: :confused:

Gilles
31-07-2003, 00:07
mensen van Roos Optima waren héél erg vriendelijk ... :) Heb daar de hele race in de box gezeten. Zaten veel bekenden :)

Bramzel
31-07-2003, 04:09
Dan ben ik jou nog wel tegen gekomen Gilles, was daar te gast vanwege de PC-Game.

En zaterdag nacht kwam Joost nog ff langs in de hospitality tent van Roos om een handdoek te lenen, is het niet Joost? ;)

joost
31-07-2003, 08:50
Idd, kwestie van te douchen maar daarna wel alles teruggebracht, hè?
Vergeet de info niet over het spel....

Joost

Bramzel
31-07-2003, 12:14
Komt voor elkaar, kheb je kaartje met het verzoek doorgegeven aan Ian, de kale engelsman waarmee je ook nog hebt staan praten. Da's de "leider", de coordinator van het team, en die zou het verslag opzoeken en doormailen.

Bramzel
31-07-2003, 14:36
Je vermaakte je prima achter de simulator, of niet Joost? ;)

http://simbin.com/forums/uploads/post-55-1059649907.jpg

Gilles
01-08-2003, 12:05
Heb nog met Joost aan tafel gezeten bij Force One hé :D

redje
01-08-2003, 15:29
Originally posted by Gilles
Heb nog met Joost aan tafel gezeten bij Force One hé :D En ik ook. :) :cool: :rolleyes: