PDA

View Full Version : Wederom een dodelijk ongeval op Zolder.


Mark
28-07-2003, 20:12
Arno Slabbekoorn verongelukt op circuit van Zolder
7/28/2003
Op de redactie kwam vanmiddag het droevige bericht binnen dat Arno Slabbekoorn op het circuit van Zolder is verongelukt tijdens een trainingssessie.

De coureur uit het Van Stee Racing team kwam uit in de Superstock klasse op een Yamaha YZF R1 2002. Dit is het tweede dodelijke ongeval in enkele weken tijd op het Belgische circuit ! Later meer……

De redactie wenst de familie van Arno heel veel sterkte toe !

http://www.racesport.nl/

Beemer
28-07-2003, 21:01
Innige deelneming aan zijn familie. :(:(
Zeer jammerlijke gebeurtenis.

pez
28-07-2003, 21:03
Deze dodelijke crash gebeurde net na de eerste chicane en voor de Sacramentsheuvel

Ottooke
28-07-2003, 22:11
Originally posted by pez
Deze dodelijke crash gebeurde net na de eerste chicane en voor de Sacramentsheuvel Helaas, blijkbaar is dat een gevaarlijke plaats voor moto's. Daar zijn nog al zware ongevallen gebeurd. Zolder is volgens mij nu niet meteen het meest veilige circuit voor motoren. De muren staan op een aantal plaatsen te dicht langs het circuit.

TYRI F1
29-07-2003, 14:11
De muren staan op een aantal plaatsen te dicht langs het circuit.

Wat dus ook het einde betekende van Kato.

Mark
29-07-2003, 17:11
Ik blijf erbij dat je als rijder bij het verlaten van de pitstraat de eventuele veiligheidsrisico's van een circuit accepteert. Dat klinkt misschien hard, maar als je andersom denkt kun je geen enkel veiligheidcircuit veilig verklaren. Murphy's Law, hoe klein de kans ook is, ooit zal die kans benut worden. Kans is in deze dus een dodelijk ongeval.

Ottooke
29-07-2003, 17:30
Dit staat te lezen op racesport.nl :
"Zolder staat helaas niet echt bekend als een schoon en veilig circuit.
Ook de verschillende stratencircuits staan nu niet bepaald bekend als de meest veilige."
De stratencircuits zijn nog onveiliger dan Zolder en toch bestaan ze nog steeds. Waarom vraag ik mij dan dikwijls af? Is het de kick om zo snel mogelijk te gaan op een openbare weg of is het gewoonweg traditie?
Ik geef je gelijk Marshal, de risico's die bij de sport horen moet je er nu eenmaal bijnemen. Maar het is toch wel spijtig dat de motorsport de laatste tijd nogal veel in het nieuws komt op een negatieve manier.

TYRI F1
29-07-2003, 17:50
als er geen risico in de sport was, was het ook een saaie bedoening voor de coureurs.

Ottooke
29-07-2003, 19:03
Originally posted by TYRI F1
als er geen risico in de sport was, was het ook een saaie bedoening voor de coureurs. Als je dat denkt dan ben je verkeerd bezig volgens mij. Ik denk eerder dat men de beste wil zijn in plaats van de waaghals te gaan uithangen. Om de beste te zijn moeten er soms wel risico's genomen worden, maar dat zijn berekende risico's.
Het ongeval van maandag was in mijn ogen misschien te vermijden. Ik weet niet wat er mis is gegaan, maar op een training ga je als verstandige rijder geen grote risico's nemen.

TYRI F1
29-07-2003, 19:08
tuurlijk moet je ook niet de waaghals gaan uithangen, maar als je met 160km/h door de bocht gaat en je hebt het gevoel dat je misschien iets harder kan, dan doe je dat toch? Je weet dan dat daar een risico aan vast kleeft, maar dat moet je maar voorlief nemen. je moet toch ergens de kick vandaan halen anders kan je net zogoed in je luie stoel tv spelletjes kijken ;)

Ottooke
29-07-2003, 19:58
Ik blijf bij mijn eerdere mening. Voor de kick rijden is niet goed, de beste willen zijn wel. Als je voelt dat je harder kan dan doe je dat met de bedoeling om beter te zijn, niet om de adrenaline rush (ga dan benji springen of zoiets). En pas op: er bestaat ook nor-adrenaline die bij een overproductie het contact met de werkelijkheid kan doen verminderen en waardoor je dus de risico's niet juist meer gaat inschatten (een beetje roekeloos worden omdat je iedere keer maar sneller wil zijn).
We zijn even offtopic gegaan Tyri F1, laten we nu terug ontopic gaan alstublieft ;)

TYRI F1
29-07-2003, 20:36
zou dit de laatste dode van het seizoen wezen? d'r zijn al een paar doden gevallen dit seizoen. pas ook nog een nederlander, 2 op zolder, 1 op suzuka :'(

thrust ssc
29-07-2003, 22:20
aan ottooke,
als je niet weet wat er mis is gegaan, ZWIJG DAN.
er was wel degelijk een race aan de gang, en niet een training zoals jij beweert, jij baseert jouw meningen op foutieve feiten.
als ik jouw replys in dit motoforum lees, antwoord jij alleen op dodelijke ongevallen en niet op iets anders. ben jij zo een typische ramptoerist ?
laat dit forum aan de motoliefhebber en ga jij maar met je 'autoken' spelen.
heb jij wel al eens een motorace gezien buiten zolder ?

TYRI F1
29-07-2003, 22:39
das best een heftige reactie joh!

bart VDB
30-07-2003, 13:30
:( :( :(

speedkicks
30-07-2003, 13:58
thrust ssc in plaats van hier iemand af te snauwen kan je ons misschien eens duidelijk vertellen wat er gebeurd is want blijkbaar weet jij dit wel.
Ik denk dat "De Paddock" in het leven is geroepen om de mensen te informeren en niet uit te schelden voor het rot van de straat.
Btw om iets op dit gedeelte van het forum te plaatsen heb je 40% kans dat het over een dodelijk ongeval gaat, daar er van de vijf onderwerpen twee bij zijn die over de dood van een motorijder gaan.
Mvg. Speedkicks.

laurent
30-07-2003, 17:01
ik denk da mijn neef op dezelfde plaats zijn accident heeft gehad, schouder kapot....
(gelukkig niks meer, buiten zijn machine dan ook...)

En k heb er met de club med races ook al is een Duke 748 een "mooie" highside zien plaatsen ...

Volgens mijn neef (toch wel een ervaren piloot ondertussen - hij geeft les op Zolder en Spa) is die plek levensgevaarlijk in verband met highsides

Ottooke
30-07-2003, 19:07
Originally posted by thrust ssc
aan ottooke,
als je niet weet wat er mis is gegaan, ZWIJG DAN.
er was wel degelijk een race aan de gang, en niet een training zoals jij beweert, jij baseert jouw meningen op foutieve feiten. Sorry, maar iedereen kan zich vergissen. Als je op een beleefdere manier zou willen reageren in het vervolg?
als ik jouw replys in dit motoforum lees, antwoord jij alleen op dodelijke ongevallen en niet op iets anders. ben jij zo een typische ramptoerist ? Ik een ramptoerist? Integendeel, ik heb er echt geen plezier aan dat ik moet lezen dat er iemand overleden is. Ik betreur dit ongeval ten zeerste.

laat dit forum aan de motoliefhebber en ga jij maar met je 'autoken' spelen.
heb jij wel al eens een motorace gezien buiten zolder ? Ik ben ook een motorliefhebber, maar op een andere manier dan jij. Mijn interesse ligt meer in de autosport dan de motorsport, maar beiden vind ik interessant en ik reageer dus ook op posts in beide fora.

Uw reactie vond ik te ver gaan, op verdere reacties van u reageer ik niet meer totdat u zich excuseert (publiekelijk of privé via pm).

airco
30-07-2003, 19:35
ow mensen .... FF een en ander laten bekoelen. Depaddock moet dienen als een ontmoetingsplaats voor auto- en motor-sport liefhebbers.

Ik stel dan ook voor dat jullie de zware uitspraken ff opbergen en per PM of mail een en ander uitbabbelen. Laten we deze thread op een serene manier verder zetten.

yvdp
31-07-2003, 10:54
Telkens ik hoor dat er weer een dode gevallen is, voel ik mij zo leeg vanbinnen hé... Die mensen doen hun beroep zo goed mogelijk, met alles goedwilligheid, maar soms gaat er al eens iets mis. Ook nu weer, en ik vind dit dus zo spijtig hé :(
veel sterkte aan de familie dus...