Log in

View Full Version : RIP VW Kever

Pascal
30-07-2003, 20:44
Nou ja RIP VW Kever. Er zijn er bijna 22.000.000 van gemaakt. Zo snel zal hij dan niet in vrede rusten.

Vandaag liep in MEXICO de allerlaatste VW Kever van de band. Als je het mij vraagt het grootste succesnummer aller tijden.

Het leek me daarom leuk om eens na ta gaan wie er ooit zo eentje in zijn bezit heeft gehad of heeft, er ooit mee gereden heeft, er een mooie ervaring aan heeft overgehouden (bvb gebruikt als ceremoniewagen bij huwelijk of andere ;) )...

Wel ikzelf heb ooit een kevertje gekocht als tweede auto. (1200 CC bouwjaar 1972) Ik betrapte me er eigenlijk op om altijd met deze kever te rijden gewoon voor het plezier ervan. Mijn "eerste" auto gebruikte ik dan ook enkel om verre verplaatsingen te doen.

Na enkele jaren kwam er een andere "tweede" auto maar ik kon geen afstand doen van de Kever. Hij staat momenteel in de kelder te wachten op een opknapbeurt. Ik krijg het niet over mijn hart om hem van de hand te doen....

Wie deelt zijn Kever-ervaringen met andere padockers ????

C U

Bart.Vandecavey
30-07-2003, 21:12
Mijn broer heeft dus ook een 1200cc gehad uit 1972. Hij is reeds enkele maanden verkocht. Ik heb er 1 maal mee gereden en sorry maar ik had de slappe lach. Je zit eigenlijk constant op een bult te kijken en dat geluid...

Jan
30-07-2003, 23:47
Mijn 1200cc kever uit 69 is sinds 10 jaar bijna rijklaar, met de nadruk op bijna :D

jan

A.J.
31-07-2003, 00:12
Originally posted by Pascal

Na enkele jaren kwam er een andere "tweede" auto maar ik kon geen afstand doen van de Kever. Hij staat momenteel in de kelder te wachten op een opknapbeurt. Ik krijg het niet over mijn hart om hem van de hand te doen....

C U

Wijn in de kelder bewaren, dat kent iedereen, maar ne kever :confused: :D

yvdp
31-07-2003, 10:38
wij hebben sinds 3jaar ook en kever. Mijn vader had hem gekocht voor men zus die toen 18 werd. Is uit '69 en heeft een (donker)groene kleur

bart VDB
31-07-2003, 10:44
Originally posted by A.J.
Wijn in de kelder bewaren, dat kent iedereen, maar ne kever :confused: :D
In mijne kelder staat er water en er zitten kevers in die bezig zijn er 22 000 000 te maken. :D
Dit is off-topic, ik weet het, maar ik kon het niet laten.

Z!K@
31-07-2003, 12:21
ik heb nog niet de eer gehad om met een kever mee te rijden! maar als ceremoniewagen zie ik het eigenlijk wel zitten.

GM RACING
31-07-2003, 13:54
HELLO KEVERLIEFHEBBERS,
Oorsprong aan het kevertje is een ideetje van ene zekere Adolf H. (je weet wel met dat kleine zwarte snorretje onder de neus) wel griezelig als je het zo bekijkt.... Ferdinand Porche (bouwer van..) was zelfs goede vriend ten huize van die snorremans, en wij maar gelukkig vroemen.
Dit is natuurlijk geschiedenis maar 't moest er effe uit. (zo oud ben ik niet dat ik dat meegemaakt heb,hoor!)
:) :) :)
Doei
Luc

Sennake
31-07-2003, 14:24
Ook de autosnelwegen zijn een uitvindsel van Adolf Hitler, die gebruiken we toch ook?

GM RACING
31-07-2003, 14:47
Beste sennake,
1 - O voor jou, oei...vanaf nu ga ik landwegels gebruiken.
en ja, natuurlijk adolfke moest zijn 22.000.000 beetelkes op de weg brengen,hé :) :)
Doei
Luc

Guido
31-07-2003, 14:50
Het Nazi regime steunde ook uitdrukkelijke Mercedes en Auto Union, nu Audi, in hun race-programma's enz.

Vergezocht GM Racing en "the past is the past", maar Sennake was goed op tijd om dat keurig te pareren. :D

yvdp
31-07-2003, 15:34
hehe, lol ja :D

GM RACING
31-07-2003, 16:06
Hello,
Straks mag ik nog tevoet gaan...., zijn de fietsen ook uitgevonden door de nazi's ?? :) :)

DOEI
Luc
GM RACING

gti-r
31-07-2003, 23:23
hey pascal,
ik heb geen kever maar een andere wagen in de kelder.
En die is ook op rust tot hij 25 is. De mijne is een nissan sunny gti-r. Ik heb hem nieuw gekocht en daar ruikt hij nu nog naar.
Dus ik begrijp u wel he.
nog veel plezier en tot vroemmmmmm

FastFons
01-08-2003, 19:22
Ik heb ook een kevertje uit 78, een 1300.

Hij is momenteel volledig gestript, de kas is los van het chassis. Het zal een beetje van mijn financien afhangen wanneer hij juist klaar zal zijn. Ik wil namelijk ineens alles tegoei doen.
Ik zal nog wel eens een fotootje van de werken posten...

FF

Mario
02-08-2003, 08:32
Ik geloof dat er komend weekend in Francorchamps een Kever-treffen is. De onze (brandweer van Brussel) zal er ook zijn.

Maarten
02-08-2003, 11:42
Dit weekend is het in de Mechelse Nekkerhal VW MANIA een treffen voor alles van de VAG groep, met nog altijd prachtige kevers. Onze Fun Cup zal er dit jaar niet staan, in tegenstelling tot andere jaren, wegens tijdgebrek (lees 2de zit)!

Alle auto- en tuning- en VW-freaks weten waar naartoe dit weekend!

A.J.
02-08-2003, 12:00
Originally posted by Maarten
Onze Fun Cup zal er dit jaar niet staan, in tegenstelling tot andere jaren, wegens tijdgebrek (lees 2de zit)!

2de zit ?
Is dat zoiets als in de Bi-Place :confused: :D

Maarten
02-08-2003, 16:44
Originally posted by A.J.
2de zit ?
Is dat zoiets als in de Bi-Place :confused: :D

idd vergelijkbaar, maar veel minder plezant!

dat is ipv het in eerste zit (pilootzetel) nog eens een herkansing doen in de tweede zit (passagierszetel)! De marteling is veel erger :D :fight: :D :frusty:

verschrikkelijk

en dan is het eens schoon weer

ben trouwens daarnet even langs vw mania gereden

ongelooflijke bakken gezien, al ben ik niet eens binnen gegaan!
mechelen is momenteel een mekka voor uitgebouwde bakken, overal, van op de ring tot in bonheiden, en de rest van de randgemeenten!

(mooie overgang van een volledige off topic naar een geslaagde on-topic niet? ;) )

yvdp
10-08-2003, 00:39
kever burnout (http://www.vwforum.nl/data/showphoto.php?photo=10876&papass=&sort=1&thecat=500)
bron: www.vwforum.nl