PDA

View Full Version : GM Racing - Race 4


GM RACING
31-07-2003, 09:52
Met deze open ik plechtig de nieuwe thread, waar binnenkort alle avonturen van onze 4de race op zullen verschijnen.(deze zullen kort en bondig zijn...)
We zijn reeds goed bezig, vandaag donderdag 31/07 staat de wagen nog steeds bij de tuner QM DEVELOPMENTS te GULLEGEM nog vol met electronische fouten...(sensors welke niet werken enz...) dus zonder te kunnen uitproberen op de training rechtstreeks de race in ! 't zal weer dik in orde zijn!

DOEI
LUC
GM RACING :frusty: :frusty: :frusty: :fight: :confused: :rolleyes: :eek: :(

bart VDB
31-07-2003, 10:14
Luc,
Je hebt er precies niet veel moed in. :(
Met deze zou ik zeggen. Hou de moed erin en het zal zondag wel lukken!!! :)

GM RACING
31-07-2003, 10:49
Beste Bart,
Met deze vervloek ik alle motortuners (zonder uitzonderingen, anders moeten ze me maar het tegendeel bewijzen!), ze zijn allemaal dezelfden...ze weten en kunnen alles beter dan hun concurenten (ze breken zelfs elkaar af tot op het bot...) tot ze zelf tot een resultaat moeten komen... ola, dan is't héél wat minder.
Ook zelfs al staat de wagen daar een maand (!), ze schieten maar op gang de laatste dagen en dan liefst in een periode van vakantie waarin de meeste toeleveranciers gesloten zijn!
Het gaat zelfs zover dat ze gewoon hun telefoon soms niet meer opnemen zodra ze op het display zien wie hun belt!!!, dus de ontelbare autoverplaatsingen naar Gullegem moet ik er maar bij nemen om gewoon te vragen naar de evolutie van de wagen... (ongeveer 85 km heen en terug)
Wij moeten maar zien dat we (vet!) betalen en met vet bedoel ik héél vet!
Het is om moedeloos te worden... ben ik nu echt een alleenstaand geval, of hoe zit dat ?
Ze hebben gewoon ons ganse seizoen naar de kl... gemaakt, net zoals die andere pipo tuner welke we verleden jaar hadden.
Ze maken zelfs dat we belachelijk overkomen tegenover onze sponsors welke steeds onze negatieve verslagen moeten lezen, ik vrees dat we volgend jaar enkele sponsors zullen kwijt zijn....
Sorry, dit moest er bij mij even uit, dit lucht mij een beetje op...

:frusty: :frusty:
Doei
LUC
GM RACING

bart VDB
31-07-2003, 11:25
Luc,

In ben er zeker van dat jij geen alleenstaand geval bent.
Wij hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt, maar op kleinere schaal.
Wij deden onze motor binnen bij een gerenomeerd man in de autosport wereld, trouwens een hele goede kennis van mij. Hij ging de motor maken tot een +/- 180 PK, en nog betrouwbaar ook, voegde hij eraan toe. Hier konden wij mee leven voor een 1800 CC. In januari de motor binnen. Race 1: geen motor te zien.
Een originele motor gekocht ergens vlug, deze 'nagekeken' en zo vertrokken met een standaard motor, we wilden race 1 niet missen.
Dan joepie motor klaar. Amai 180 PK dat zou nogal eens iets geven. Wat bleek bij de tuner , na het maken van een 'nieuwe computer' 145 PK en minder koppel als een originele motor, dit op 3, ja 3 dagen voor de race. Wat bleek, zoals ik hier eerder ook al gemeld heb, de verkeerde nokkenas. Na veel heen en weer rijden en gebel bleek dit precies nog onze fout te zijn ook. Wij zijn toch de tuners niet, denk ik.
Zo dus race 2 gereden. Met de verkeerde nokkenas. Teveel lawaai en geen vermogen, maar toch uitgereden, weliswaar ook nog op 3 cylinders.(zie vorige treads).
Toen werd Uw dienaar behoorlijk kwaad. Jawel, onze motor terug uitgebouwd (ook al voor de 3 keer toen) en terug weg voor de juiste nokkens en afstelling. Dit bleef ook weer duren tot 4 dagen voor de race. Nog even langer en we hadden terug met de originele motor moeten rijden. Ik heb toen met vanalles gedreigd en dit heeft blijkbaar toch effect gehad.
De motor kwam terug 3 dagen voor race 3, met 162 PK. Ik werd dit dus ook zo moe dat we nu met deze motor maar rijden. Ik heb geen goesting om dit alles te blijven meemaken. Maar dan , zoals je zegt, het is NOOIT hun fout en zij weten van niets. Andere mensen afbreken kunnen zij wel goed. Het heeft niet veel gescheeld of mijn dagelijkse mecanicien van de zaak had hem een stamp onder zijn ... gegeven. Deze man is reeds 30 jaar!!! mecanieker en ze zegden tegen hem dat hij geen mas kon leggen. Dus dit gaat ook zeer ver.
Nu vraagt de tuner wel regelmatig hoe het gaat met ons en vorige koers was hij in Zolder. Hij weet dat ik in zijn buurt veel volk ken en er geen probleem van maak deze 'slechte' service te vertellen aan diegenen die het aanbelangt.
Luc, jij en ik hebben ook een zaak. Als wij onze klanten zo behandelen zijn wij binnen het jaar failliet.
In de Tuning-wereld blijkt dit dus normaal.
Wij rijden privé (zonder sponsors), maar met deze manier van handelen geraakt ons budget ook op, reken maar.
Maar wij kunnen rijden en spreken onszelf moed in door de fun die we beleven aan het rijden.

GM RACING
31-07-2003, 11:46
Beste Bart,
Innige deelneming en.... HOERA!!! ik ben niet alleen in het racewereldje met stress en frustraties.
Inderdaad Bart, moesten wij onze eigen klanten zo behandelen gaan wij regelrecht in faling!!!
Met deze zou ik aan bezoekers (renstallen) willen vragen: JULLIE ERVARINGEN MET TUNERS, HOE VERLOPEN DIE?? SPUUG HET ER MAAR UIT DAT ZE HET EENS VOELEN DAT WE NIET LANGER AKKOORD ZIJN OM ALS PLUIMVEE
(NADRUK OP: PLUIM) BEHANDELD TE WORDEN ! :fight:


DOEI
LUC
GM RACING

Roel
31-07-2003, 15:16
@ Bart en Luc, ik zou toch zeker niet alle tuners over dezelfde kam scheren, in elke branche heb je kwakzalvers en serieuze mensen, maar door zo'n uitspraken te doen ga je ook de serieuze tuners tegen je in het harnas jagen. Mijn raad, probeer die problemen intern met jullie respectievelijke tuners op te lossen of zoek gewoon een andere en maak schriftelijke afspraken, dat gaat jullie veel miserie besparen en nog veel meer fun geven op circuit. ;)

GM RACING
31-07-2003, 15:52
Beste Roel,

Je kan gelijk hebben, maar in m'n 6 jarige raceactiviteiten, (zonder van de voorheen 7 jaar 2takt cart ervaringen te spreken...) heb ik in de autosport reeds 4 motortuners aangesproken en overal hetzelfde bovenbeschreven probleem gehad met dit verschil dat de ene het nog beter kan uitleggen dan de andere.
Met deze mijn excuses aan de tuners welke het wel goed menen en correct te werk gaan, maar ik persoonlijk ken er geen....
Zelfs QM DEVELOPMENTS doet zijn best (of denkt dat hij zijn best doet...) op zijn manier maar waarom in godsnaam op 3 dagen voor de race aan de auto beginnen werken en een hoop onverwachtse problemen meemaken....ik zweer je indien ik hartlijder was lag ik al lang op intensieve... (om niet in herhaling te vallen verleden jaar 16 x in & uitbouw motor, dit jaar reeds 14 x ! = dit normaal ?)
Er wordt ons kostbare tijd afgenomen om zelf het routine werk te verrichten aan de wagen, wij hebben een cardan welke vet verliest, remschijf welke gebarsten is, kortom de wagen heeft een volledige check-up nodig en we krijgen geen kans om dit te doen...nog zoiets, trainingen op donderdag wa is da?, nooit geweest dit jaar, we zijn natuurtalent piloten pff....trainingen!
schriftelijke afspraken zijn niet te maken met die mannen,wij zijn maar een amateurteamke, weet je...
Zoals Bart zegt in zijn antwoord...het enige wat serieuze vorderingen maakt is het slinken van ons racebudget...enne met het verspeelde budget had ik al een dikke BMW M3 kunnen hebben (weliswaar 2de hands..)

DOEI
LUC
GM RACING

Roel
31-07-2003, 16:55
Luc, ik zit al 15 jaar in het wereldje, weet dus echt wel waarover ik praat. ;) Ik kan je gerust via PM of mail tuners geven die volgens mij wel degelijk werk verrichten. :)

GM RACING
31-07-2003, 17:25
Beste Roel,
bedankt voor je aanbod, ik hou het zeker achter de hand, maar je begrijpt wel dat ik verder moet met dit bedrijf....
Ironisch genoeg kreeg ik 15 minuten geleden een foontje van de tuner (omdat ik reeds 4 x zonder antwoord op z'n gsm gebeld had...), de motor draait...maar er is toch weer toevallig net een overdrukklep van de oliepomp welke blijft hangen en overdreven oliedruk geeft, dus carterpannetje terug eraf... je ziet, de wagen hebben we de eerste dagen nog niet terug, that's the story of my fucking racing life...
:(
Doei
Luc

bart VDB
31-07-2003, 17:54
Roel,

Ik wil zeker niet alle tuners in een slecht daglicht stellen. Daarom dat ik bewust geen namen gebruik en zoals ik verteld heb de namen enkel bekend maak aan diegenen die het aanbelangt.
Ik heb ook reeds negen jaar te maken met tuners, weliswaar de langste periode ook in de 2-takt karting, maar toch één opmerking welke steeds terugkeert; hoe je het ook draait of keert:
Hoe meer 'centen' je hebt en hoe meer je er uitgeeft, hoe vlugger en hoe beter ze je helpen. Zij hebben alles in de hand. In mijn karting periode veel tuners gehad, zelfs motoren opgestuurd naar Italie: hoe meer ik betaalde hoe beter ze gingen. Niet veel betalen en ze gingen veel minder goed.
Nu met de wagen hebben wij het probleem 'eerlijk' aan onze tuner megedeeld. Hij draaide wel met z'n ogen van wat gebeurd er hier allemaal. Dit had hij nog nooit meegemaakt.Iemand die zich hun fouten openlijk vertelde,en dan nog mensen met maar een R19.Ik vind het niet normaal dat je een prijs afspreekt (en behoorlijk wat:maar we hebben nooit over de prijs gediscussieerd). En je moet niet zeggen: die daar of ginder is goedkoper want het is overal hetzelfde)en je iets krijgt wat helemaal niet draait of waar je 10 minuten mee kan rijden.Of dit nu een Porche is of een geit maakt niet uit.
Telkens je daar komt moet je betalen, wat ook de afspraak is. De eerste die mij een bedrag op papier zet en effectief zegt: zoveel PK heeft je wagen en hij blijft rijden (zonder zelf fouten te maken natuurlijk) die gaat massa's werk krijgen en mag onze wagen 'tunen'.
Alsof dit allemaal nog niet erg genoeg is, moet je telkens alles opnieuw terug in en uitbouwen, en dit wordt je ,zoals Luc zegt ,ook vlug moe
MAAR ik scheer dus niet alle tuners over één kam. Diegenen die tevreden zijn over hun tuner , zoveel te beter, en houden zo.
Hier werd een mening gevraagd en dit is mijn mening hierover. Indien ik morgen wel mensen ontmoet waar ik zeer tevreden over ben zal ik dit ook meedelen.
Ik vind dat dit wel mag verteld worden opdat mensen die overwegen te beginnen met welke vorm van autosport ook hierover geinformeerd worden en hier dus conclusies kunnen uit trekken en een beetje uit hun doppen zien.

GM RACING
31-07-2003, 18:20
Beste Bart,
da is't sé, ik heb mij misschien te drastisch uitgedrukt ...ik ben nogal impulsief met de gevoelens van het moment welke wel "vereeuwigd" staan op deze thread, maar het is de waarheid zoals ik ze beleef en voel op dit moment van het schrijven (misschien 10 x nadenken vooralleer ik iets schrijf ?), ontegensprekelijk zullen er wel serieuze types onder de tuners zijn...
QM DEVELOPMENTS is in zekere zin ook wel goed, ik ben er ook heen gegaan op aanraden van..., maar met mij heeft hij naar zijn zeggen de grootste pech van z'n leven, nog nooit meegemaakt !!! ??
Als ik nu toevallig zou winnen zondag met die motor, zal natuurlijk in de euforie van de overwinning alles in het niets verdwijnen en zal ik eerlijk en in alle fierheid de tuner bedanken voor zijn prachtig werk en de spons vegen en lachen met het gebeurde....maar nu kan ik echt niet lachen :(

Doei
Luc
GM RACING

Driesco
31-07-2003, 18:22
Den besten tuner woont in Eksaarde ( bij Lokeren ). Zijn naam : Dhr. Standaard. Hij tuned motoren van 185 naar 185 pk voor de prijs van 0 €.
Weet je wat het grote voordeel er van is : hij draait, draait en blijft draaien, de onze nu reeds meer dan 80 uren zonder enige revisie.
Blijkbaar, en dat heeft de 24 van Francorchamps ook bewezen, heb je niet altijd de snelste auto nodig om goede resultaten neer te zetten.

Betrouwbaarheid boven alles.
Eigenlijk hetzelfde als een vrouw : je hebt toch liever ook een lang spel dan een korte hevige :) ;)

GM RACING
31-07-2003, 18:40
Beste Driesco,
100% gelijk, maar je moet eerst dat vermogen hebben standaard, ik wou een clio cup wagen kopen nieuw af fabriek, voorbehouden aan de cup...kreeg ik te horen, dan maar een voorbijgestreefde Megane gekocht, er reste mij niets anders dan deze te doen evolueren.
Het is een streven (van mij persoonlijk) om iets te verbeteren waar mogelijk, toen ik de wagen zag van Gunther Raus (ook Megane) welke 1'46" kon draaien wou ik ook die versie van motor: 230 pk, het budget was er dus waarom niet?
Nu driesco wens ik jullie het allerbeste met die motor maar 80 uur "vollenbak" zonder revisie...je riskeerd veel!
Er zullen wel enkele paarden doodliggen maar dat merk je niet omdat het langzaam aan gaat, je kan het best merken aan tegenstrevers waar je vroeger in één adem overging nu moet werken.
Nu niet kwaad zijn op mij moest je motor nu juist kapot gaan in de race,hé
Wat dat laatste betreft, dit hangt af van de gemoedsstemming....
Doei
Luc
GM RACING

Driesco
31-07-2003, 18:50
Het zwakken punt van de Clio zit hem niet in de motor, die is volgens mij nog nooit opengeweest ( 106 uur racen ) maar wel in de sequentiële boite. Die heeft af en toe een druppeltje olie nodig, nie te veel natuurlijk.
Wat ik wel ondervonden heb de laatste race is dat de powershift van de boite af en toe dienst weigerde, vooral in 4 en 5de.
Als we ontkoppelen hebben we dat probleem natuurlijk niet.

Een probleem waar alle clio's mee te kampen hebben zijn de draagarmen, maar die zijn nu vastgelast, dus dat probleem kunnen we ook al niet meer hebben.

Wat betreft dat voorbijsteken. Begin van het seizoen tijden van 1.55, nu 1.51. Raar maar waar, maar onze Clio gaat sneller naarmate hij meer uren gereden heeft.
Ik begin te denken dat het de piloten zijn die iets sneller worden, maar daar ben ik dan ook niet 100% zeker van.

Het grootste probleem waar iedereen binnen ons team schrik van heeft : Driesco zit zowel tijdens de race als de chrono's op de limiet te rijden, en hij gaat steeds sneller. Hoe lang gaat het nog duren voor hij de muur ingaat.
Blijkbaar bestaat er een weddenschap om onder de 1.51 te gaan met de Clio en dat gaan ze dit weekend proberen voor een etenje

Als dat maar goed afloopt :)

GM RACING
31-07-2003, 18:57
Beste Driesco,
Van 1'55" naar 1'51 misschien teveel speling op de wielen ? :) :)
Opgepast! de muren durven soms gevaarlijk oversteken.
:D :D :D :D
Doei
Luc
GM RACING

bart VDB
31-07-2003, 19:36
Originally posted by Driesco
Den besten tuner woont in Eksaarde ( bij Lokeren ). Zijn naam : Dhr. Standaard. Hij tuned motoren van 185 naar 185 pk voor de prijs van 0 €.
Weet je wat het grote voordeel er van is : hij draait, draait en blijft draaien, de onze nu reeds meer dan 80 uren zonder enige revisie.
Blijkbaar, en dat heeft de 24 van Francorchamps ook bewezen, heb je niet altijd de snelste auto nodig om goede resultaten neer te zetten.

Betrouwbaarheid boven alles.
Eigenlijk hetzelfde als een vrouw : je hebt toch liever ook een lang spel dan een korte hevige :) ;)
Je hebt gelijk Dries,
Een 'standaard' motor van 185 PK is inderdaad het beste. Maar veel keuze heb je hier niet in. Er zijn weinig 2l (zonder turbo) welke standaad 185 PK hebben. Om te kunnen volgen heb je 180 tot 200 PK in de 2l klasse nodig.(het koppel volgt wel met de PK's). Het aanbod in racewagens is zeer klein en duur in deze klasse.
Er zijn er wel enkele: renault Clio; Honda type R,... en het neusje van de zalm de Honda S2000. Maar allemaal nog duur in aankoop . De aankoop zou dan misschien nog gaan, maar je moet hem dan nog technisch 'racevaardig' krijgen.
Wij spelen reeds enkele maanden in het achterhoofd om een Volvo 850 of S/V40 T4 of T5 'raceklaar' te maken, wegens goede kontakten via iemand bij een Volvo-dealer.(vertel ik nu voor het eerst openbaar ;) ).Bijna hadden we er reeds één gekocht (850).
Maar: Er is de handicap in het Touring-reglement i.v.m turbo's.Dit en enkele op te lossen kleinigheden houden ons nog tegen. Daarom zullen we wel een tijdje met de R19 blijven rijden, of er moest plotseling toch iets uit de bus vallen, en je kan toch moeilijk met een standaard R19 rijden. Nu rijden we alleen al maar voor de 25-30 ste plaats algemeen. Wat zou dit zijn met een standaard R19(de 40ste). Maar je neemt de beslissing om met een bepaald type wagen te rijden (ook budgetair) en hier moet je het dan toch een tijdje mee doen.

gti-r
31-07-2003, 23:05
hey Luc,
veel geluk voor zondag he. Maar troost je, ik wacht nog op kleppergelijders die pas vrijdag namiddag aankomen ( 01-08 )
onze moter ligt dus volledig uit mekaar, door een gesmolten zuiger!!! net een revisie gedaan en je kent de ganse procedure wel he. Dus je bent niet alleen die voor een hele klus staat tegen zondag. see you in zolder hopelijk vroemmmmmmm

Williams
31-07-2003, 23:29
Originally posted by bart VDB
Je hebt gelijk Dries,
Een 'standaard' motor van 185 PK is inderdaad het beste. Maar veel keuze heb je hier niet in. Er zijn weinig 2l (zonder turbo) welke standaad 185 PK hebben. Om te kunnen volgen heb je 180 tot 200 PK in de 2l klasse nodig.(het koppel volgt wel met de PK's). Het aanbod in racewagens is zeer klein en duur in deze klasse.
Er zijn er wel enkele: renault Clio; Honda type R,... en het neusje van de zalm de Honda S2000. Maar allemaal nog duur in aankoop . De aankoop zou dan misschien nog gaan, maar je moet hem dan nog technisch 'racevaardig' krijgen.
Wij spelen reeds enkele maanden in het achterhoofd om een Volvo 850 of S/V40 T4 of T5 'raceklaar' te maken, wegens goede kontakten via iemand bij een Volvo-dealer.(vertel ik nu voor het eerst openbaar ;) ).Bijna hadden we er reeds één gekocht (850).
Maar: Er is de handicap in het Touring-reglement i.v.m turbo's.Dit en enkele op te lossen kleinigheden houden ons nog tegen. Daarom zullen we wel een tijdje met de R19 blijven rijden, of er moest plotseling toch iets uit de bus vallen, en je kan toch moeilijk met een standaard R19 rijden. Nu rijden we alleen al maar voor de 25-30 ste plaats algemeen. Wat zou dit zijn met een standaard R19(de 40ste). Maar je neemt de beslissing om met een bepaald type wagen te rijden (ook budgetair) en hier moet je het dan toch een tijdje mee doen.

Williams
31-07-2003, 23:31
Beste Bart,

Heb je er nog nooit aan gedacht om je R19 uit te rusten met een 2 Liter motor (megane 2L of Clio Williams motor)

bart VDB
01-08-2003, 00:01
Originally posted by Williams
Beste Bart,

Heb je er nog nooit aan gedacht om je R19 uit te rusten met een 2 Liter motor (megane 2L of Clio Williams motor)
Natuurlijk wel. Dit vraagt uiteraard wat aanpassingen (boite, cardans,remmen...). Ik wist er eentje liggen (megane 2l met 185 pk), maar te lang geaarzeld (prijs te hoog naar mijn mening en weg). We zoeken verder. We waren eigenlijk,in het begin van het seizoen, op zoek naar een 2l motor met (sequentiele) boite om deze in onze R19 te steken. Dit bleek echter wel moeilijk te vinden.Omdat we wilden rijden hebben we toen dan maar besloten met de 1800, deze te 'tunen' en hiermee te rijden.(achteraf bekeken misschien toch niet zo goed qua vermogen, maar ja...).
Indien ik nog de kans krijg, misschien uit een onverwachte hoek om motor 2l + boite te kopen, dan zal ik dit natuurlijk sterk in overweging nemen.Maar de zoektocht is lang, en uiteindelijk stop je er tijdelijk mee omdat je er bij wijze van spreken 'zot' van wordt.

Driesco
01-08-2003, 00:04
Ik weet anders nog een goeie Megane staan voor 10.000 €.

bart VDB
01-08-2003, 00:12
Originally posted by Driesco
Ik weet anders nog een goeie Megane staan voor 10.000 €.
Interessant???

Driesco
01-08-2003, 00:18
Ja, er ligt zelfs nog een nieuwe boite klaar die erin zou moeten.
Kom zondag maar eens langs.

bart VDB
01-08-2003, 00:21
OK

yannick88
01-08-2003, 02:02
Hallo Luc ,

Als het moest blijken dat je wagen niet tijdig klaar is kan je onze wagen (clio ) eventueel huren voor een prijsje .
Onze wagen is raceklaar alleen dient de voorruit nog vervangen te worden tegen zondag , dus tijdig beslissen.

Alvast veel succes en misschien tot zondag

JP Racing Team
0476/618676

jan0032@pandora.be

yannick88
01-08-2003, 02:08
Originally posted by bart VDB
Natuurlijk wel. Dit vraagt uiteraard wat aanpassingen (boite, cardans,remmen...). Ik wist er eentje liggen (megane 2l met 185 pk), maar te lang geaarzeld (prijs te hoog naar mijn mening en weg). We zoeken verder. We waren eigenlijk,in het begin van het seizoen, op zoek naar een 2l motor met (sequentiele) boite om deze in onze R19 te steken. Dit bleek echter wel moeilijk te vinden.Omdat we wilden rijden hebben we toen dan maar besloten met de 1800, deze te 'tunen' en hiermee te rijden.(achteraf bekeken misschien toch niet zo goed qua vermogen, maar ja...).
Indien ik nog de kans krijg, misschien uit een onverwachte hoek om motor 2l + boite te kopen, dan zal ik dit natuurlijk sterk in overweging nemen.Maar de zoektocht is lang, en uiteindelijk stop je er tijdelijk mee omdat je er bij wijze van spreken 'zot' van wordt.


Ik heb een complete motor 2l plus een zesbak van sadev te koop staan .

Indien interresse kan je mij altijd contacteren( zie gegevens vorige post ) ofwel tot zondag .

met sportieve groeten van

JP Racing Team

Megane
01-08-2003, 06:37
Originally posted by Driesco
Ik weet anders nog een goeie Megane staan voor 10.000 €.

Is dat die rode. ;) (is dat een goei, ik weet nog een heeeeel goei staan. :D :D :D )

Driesco
01-08-2003, 07:36
Originally posted by Megane
Is dat die rode. ;) (is dat een goei, ik weet nog een heeeeel goei staan. :D :D :D )
Ja, ik ook, maar da is er bijna 20.000 :)

Williams
01-08-2003, 08:02
Beste Bart

Ik zal je Zondag eens komen opzoeken in je box we zitten niet zover van elkaar .(als ik niet te veel moet werken)
Ik zal je enkele voorstellen doen van wagens die ik staan heb van een R19 met williams motor tot megane

tot zondag

A.J.
01-08-2003, 09:08
Originally posted by Megane
Is dat die rode. ;) (is dat een goei, ik weet nog een heeeeel goei staan. :D :D :D )

staat wel al een tijdje stil ;)

Driesco
01-08-2003, 09:12
Heel juist, maar beter enen die stil staat in de garage dan ene die stilstaat langs de kant of in de muur. :)

GM RACING
01-08-2003, 09:16
Beste Yannick-88,
Dank voor het aanbod huren Clio, dit is in ons geval niet mogelijk wegens al de aan te brengen sponsorstickers en dit voor 1 raaske ...ook zonder echte training in een voor ons onbekende wagen...brrrrrr, indien Megane niet klaar, dan maar niet racen en het verloren inschrijfgeld & terugbetaling piloten op rekening zetten van..... (je weet wel....)
:)

Beste GTI-R,
Je zit ook met serieuze "vodden" op je motortje hoor ik, ik hoop voor jou dat je tijdig klaar geraakt en dat de "stukskens" vandaag toekomen zoals voorzien.
Het beste,hé en tot zondag?
:)

Doei (x2)
Luc
GM RACING

bart VDB
01-08-2003, 10:32
Originally posted by Williams
Beste Bart

Ik zal je Zondag eens komen opzoeken in je box we zitten niet zover van elkaar .(als ik niet te veel moet werken)
Ik zal je enkele voorstellen doen van wagens die ik staan heb van een R19 met williams motor tot megane

tot zondag
Werken??? Het word veel te heet om te werken.
Nu effe serieus. Altijd welkom met voorstellen.
Zo geraken we misschien toch nog aan een 'snellere bak'
Tot zondag Williams.

bart VDB
01-08-2003, 10:41
Originally posted by Williams
Beste Bart

Ik zal je Zondag eens komen opzoeken in je box we zitten niet zover van elkaar .(als ik niet te veel moet werken)
Ik zal je enkele voorstellen doen van wagens die ik staan heb van een R19 met williams motor tot megane

tot zondag
Werken??? Het word veel te heet om te werken.
Nu effe serieus. Altijd welkom met voorstellen.
Zo geraken we misschien toch nog aan een 'snellere bak'
Tot zondag Williams.

GM RACING
01-08-2003, 14:52
Hello,
Nieuws van het GM RACING front.
Zopas een bemoedigend gsm'ken gehad (om 14u30) van de tuner, operatie gelukt, motor is uiteindelijk geprogrameerd met de nieuwe computer en zou "hoooeeeerend" hard moeten gaan (mag wel na al die tijd..) pas vanavond krijgen we 't Meganneke geleverd en kunnen we aan onze werkzaamheden beginnen op zaterdag.
DUS WE ZIJN VAN DE PARTIJ ZONDAG! SEE YOU IN BOX 37.
Ik wou dit effe kwijt in m'n blijdschap, ik moet niet altijd "memmen" hé :) :) :)
Doei
Luc
GM RACING

bart VDB
01-08-2003, 15:44
Eindelijk goed nieuws voor jullie. :D :D :D
Laat nu zondag maar eens iets zien. ;)
Het allerbeste gewenst.

Groetjes
Bart

GM RACING
01-08-2003, 15:52
Bedankt Bart!
See you
Luc

Driesco
01-08-2003, 17:06
Allé, nu is het de moment om Luc door te laten op het rechte stuk, we zullen dan wel terugkomen in de bochten.

GM RACING
01-08-2003, 20:51
Beste Driesco,
Mij doorlaten op de rechte stukken = mij kwijt in de bochten ook, garantie :D :D :D
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
02-08-2003, 08:00
Hello,
Nieuws van 't front.
Gisteravond rond 19u is "bolideke" afgeleverd, en is volgens mij niet in orde...
ralenti is heel onregelmatig en zou zelfs durven stilvallen ofwel meer dan 3000 rpm draaien....dus alles of niets!
We hebben een testrit gedaan bij ons op het industrieterrein en stel mij serieuze vragen voor zondag....
De gereviseerde en herstelde versnellingsbak spant in zijn geheel....
Nu ben ik wijzer geworden, de tuner krijgt saldo van zijn geld als alles "picobello" in orde is!
Dus Driesco je hebt je kansen neem ze voor het telaat is ! :) :)

Doei
Luc
GM RACING

bart VDB
02-08-2003, 09:39
:( :( :(
Luc,
Dat de ralenti raar doet bij een getunde motor is vrij normaal. Precies dat de motor telkens stilvalt. Dit komt omdat de tuners de nokkenas 'anders' leggen,om vermogen te winnen.(tenminste als ze dit gedaan hebben)
Natuurlijk, als je een testrit gedaan hebt, en het blijkt niet mee te vallen, dan is dit natuurlijk weer geen goed nieuws. :rolleyes:

GM RACING
02-08-2003, 12:29
Beste Bart,'
Onder 4000 rpm niet veel vermogen, dus TC',kes duw mij een beetje in de langzame draaien....maar niet tot in de zandbak hé!
Nee, 't ziet er echt niet goed uit.... en de tuner geeft...niet thuis op z'n gsm.
(zoals te verwachten...)
Bijna niets van ralenti tot stilvallen, moet motor doen draaien tot aan 2500 à 3000 rpm of hij valt stil, ook zal ik een 30 tal minuten voor de training de motor al mogen "proberen" opstarten, hhmmmmmm!! dat ziet er allemaal rooskleurig uit!

Doei
Luc
GM RACING :(

bart VDB
02-08-2003, 14:14
Luc
Ik ben geen tuner, maar volgens mij zit er een 'verkeerde' nokkenas in de motor als je dit probleem hebt. Als dit het geval is zal je hem wel niet kapot rijden maar het optrekken zal inderdaad niet goed meevallen. Eens in toerental zal hij dus wel goed gaan. Maar je zal er zeker last van ondervinden, en zeker in Zolder.

NGT Racing
02-08-2003, 19:06
Als ik Pitstop goed interpreteer is Patrick Sneyers ook niet zo opgezet met zijn tuner ...

yannick88
03-08-2003, 21:44
Het is wel Patrick Snijers geschreven

GM RACING
04-08-2003, 09:36
Beste Driesco,
Een dikke proficiat met de eerste plaats ! outstanding performance!
:) :) :)
Doei
Luc
GM RACING

Driesco
04-08-2003, 10:31
Ook jullie reden een voortreffelijke wedstrijd, knap gedaan.

GM RACING
04-08-2003, 10:45
Het begon reeds slecht in de training, de batterij leeggestart om de motor op gang te krijgen! uw dienaar probeerde als eerste de wagen met de "fameuse" nieuwe motor voor slechts 3 ronden want we hadden nieuwe remschijven en remblokken en die moesten gerodeerd worden.
jochen Claerhout probeerde een tijd te zetten op 2 ronden en kloeg van sputterende en soms afslaande motor, Louisette heeft nog juist de pitlane gehaald en het avontuur was over, dus een 5 tal ronden. chrono slechts 1'56" goed voor een plaats 25
Gelukkig was de tuner aanwezig en constateerde een slechte schakelaar welke de bobijn van stroom voorzag, dit werd opgelost en het moeilijk starten en stilvallen was opgelost.
Jochen Claerhout nam de start en kon opklimmen naar plaats 2 binnen de groep 4! - zwart vlagje gekregen 95,5 db en Jochen dacht (wegens een gebrekkelijke reglement kennis) dat de race afgelopen was voor ons en kwam als een gek veel te snel en te vroeg onaangekondigt de box ingereden in een colère. Louisette was nog niet in outfit en daar gingen zeker 4 ronden verloren!
Wij waren terug 8 ste ipv 2
Als klap op de vuurpijl kwam Louisette ook na een uur binnen ipv. de geplande 1 uur 20 shift, ook aan meer dan 60 km per uur in de box, de koersdirectie gaf ons een terechte serieuze blaam we mochten gelukkig nog verder racen.... Wij waren toen 6 de in de klasse.
Dus Lucsken kreeg de opdracht een shift van 1 u 50 af te werken, vers rubber vooraan geplaatst. - "hell on wheels!" 60 Graden celcius, ik kreeg visioenen van koude zwembaden en drinken (welke ik niet bij had...) Als klap op de vuurpeil vergat ik mijn handschoenen aan te doen, terug ging er tijd verloren bij de pitlane, de mecano's moesten die brengen.....
Ik reed een zeer regelmatige shift en kon uiteindelijk aanspraak maken op een 4 de plaats binnen de klasse.
Verdict van de nieuwe motor ?? met onze oude motor waren rondetijden van 1'51" à 1'52" in ons bereik, met nieuwe motor van zgz.232 pk draaiden we een schamele beste tijd van 1'54" tijdens de race, dus 232 Ezels aan boord!!
Anekdote: door de laattijdige ontvangst van de wagen hadden we de gelegenheid niet om een watertemperatuurmeter te plaatsen...dus we reden totaal blind en op vertrouwen, de motor is dus wel betrouwbaar op uithouding maar er zit nog niet veel in, terug uitbouw dus !!!!
DUS PLAATS 4 & 12 ALGEMEEN, EEN 3 DE PLAATS HAD MOGELIJK GEWEEST....
EEN UITGEBREIDER VERSLAG MET FOTO'S VANAF WOENSDAG 6 AUG. OP DE SITE: www.garden-machinery.com
Doei
Luc
GM RACING :frusty: :)

bart VDB
04-08-2003, 11:29
Er was blijkbaar dus wel wat te beleven bij jullie gisteren in de box. Heel wat meegemaakt aan je verslag te horen.
Positief is dus wel dat je de race uitgereden hebt. Wat betreft de motor kan ik alleen maar met jullie hopen dat hij in orde komt zoals jullie hem wensen.
Toch een mooie prestatie.
Langs deze weg wil ik ook Dries feliciteren met zijn prachtige prestatie. Keep on going Dries!!!

GM RACING
04-08-2003, 12:04
Beste Bart,
Dank u ! je bent ook mooi uitgereden! op zichzelf al een prestatie in die hitte,
In het totaal klassement sta je nog voor ons teamke. (niet dat dit belangrijk is in 't leven,hé!, moesten er mooie (geld)prijzen met gemoeit zijn zou het belangrijk zijn...)
Voor jou vlug een 2 litertje erin en een sequentiele boite + nog wat overtollig gewicht van de wagen en het wordt een héél ander verhaal, die wagen van jou.
Doei
Luc
GM RACING :)

bart VDB
04-08-2003, 14:18
Originally posted by GM RACING

Voor jou vlug een 2 litertje erin en een sequentiele boite + nog wat overtollig gewicht van de wagen en het wordt een héél ander verhaal, die wagen van jou.
Doei
Luc
GM RACING :)
Ik dacht dat er gisteren 'een paar' gingen passeren in de box met een voorstel (voor motor + boite) :rolleyes: . Enkel Dries en Megane(Mark) gezien. :)
We zullen dus maar verder 'zoeken' zeker.
Zoals ik je gisteren verteld heb hadden we beter in 't begin van het seizoen ons al een 2 liter aangeschafd. Maar ja, we wilden rijden en het zij zo. Achteraf is het makkelijk... ;)

GM RACING
05-08-2003, 09:46
Beste Bart,
Ik heb nog een 2de boite (sequentiele) liggen in perfecte staat (in het begin van het seizoen pas een revisie gedaan, ongeveer 1000 Euro kosten aan gehad) dit is dus de cup boite 6 vit. en zonder sper en echt in prima staat.
Waarom weg? wij hebben dezelfde met sper en daar zitten dan andere cardans op. (dus cardans heb ik ook maar of die passen op de R19????)
Ik heb ook een Magneti Marelli computer (evolutie...rode kleur) en enkel programmeerbaar door B..... uit L......, reden van verkoop, andere en huidige tuner kon deze niet programeren omdat er een soort "slot"?? op zat.
Daarbij heb ik nog het digitaal dashboard welke dus perfect communiceert met deze computer en jammer genoeg niet met onze huidige.
Ik heb nog een 2 de perfecte motor ook (ongeveer 190 pk) met vlinderkleppen inlaat, maar... ik twijfel om deze ook te laten evolueren of niet, eerst afwachten wat onze nieuwe motor doet. (voor de moment niet veel....) oude motor 1'51" .....nieuwe motor 1'54.
Je kan rechtstreeks dialogeren op luc@garden-machinery.com voor prijzen enz...
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
05-08-2003, 10:02
Hello,
Gisteren efkes nagadacht (gebeurt niet veel....) waarom krijgen wij steeds een zwart vlagje in 2 de. positie voor teveel db's?? = reeds 2 de maal dit seizoen op een 2 de positie en wat raar is.... ik zweer het jullie ik ben nooit van de gas gegaan aan de meetposten tijdens mijn shift en ik (enfin, m'n motor,hé) trek goed in de toeren! we hebben de papieren opgeeist van de metingen en hadden zelfs waarden van 89 db!!!
en dan ineens 95,5 db?? verry strange, indeed....
Hadden we dat niet gehad, het zou een héél ander verhaal geweest zijn en kon ik den Driesco eens natspuiten met champagne (lees suikerwater...)
Dit moest er even uit, hé.

Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
05-08-2003, 15:40
Hello,
Zijn er paddockers & Tc'kes die donderdag trainen?
Zal ook 9/10 aanwezig zijn voor een proefrit met een Seat kitcar 2 L ex. fabriekswagen. (misschien als optie als volgende wagen mits enkele serieuze verbouwingen = nu rally)
We zien wel.....
Doei
Luc
GM RACING

bart VDB
05-08-2003, 17:32
Nu donderdag gaan we niet rijden. Woensdag 13 /8 gaan we wel rijden bij Andy (Eran Racing). ;)

yannick88
05-08-2003, 17:43
Beste Luc ,

Heb jij al info over licenties voor 2003 miles

Met sportieve groeten ,

A.J.
05-08-2003, 18:00
Originally posted by bart VDB
Nu donderdag gaan we niet rijden. Woensdag 13 /8 gaan we wel rijden bij Andy (Eran Racing). ;)

Welkom :gas:

bart VDB
05-08-2003, 18:05
Originally posted by A.J.
Welkom :gas:
Thanks. Wij komen bij jullie rijden met de R19 ook uit dank voor wat je gedaan hebt enkele maanden geleden voor één van ons. ;)

GM RACING
05-08-2003, 18:18
Beste,
Neen, moet er eens werk van maken, volgens mij is provinciaal voldoende want asaf (gelijk aan Vas) welke samengesmolten is in de Btcs is ook provinciaal...
Ik licht mij in...
Doei
Luc
Gm Racing :confused:

yannick88
06-08-2003, 02:24
Originally posted by GM RACING
Beste,
Neen, moet er eens werk van maken, volgens mij is provinciaal voldoende want asaf (gelijk aan Vas) welke samengesmolten is in de Btcs is ook provinciaal...
Ik licht mij in...
Doei
Luc
Gm Racing :confused:

Hallo Luc ,

Bovenvermeld is niet voldoende
Voor die uithoudingswedsrijdt andere vergunning nodig
Men dient een Duo-vergunning te bezitten of Duo B-sprint
Maar er is onduidelijkheid hoe men deze kan bekomen .
Probeer wat info bij iemand van de clubverantwoordelijke

Driesco
06-08-2003, 07:53
Ik heb er alvast ene, dus das al geen probleem :)

GM RACING
06-08-2003, 09:40
Hello,
ik heb het gesnopen, ik mag thuisblijven in m'n "luie" zetel terwijl jullie je aan't afpeigeren zijn in de wagen en jaloers zullen zijn op m'n comfortabele positie in alle rust. (ik heb provinciale licentie B) :D :D :D
Veel succes gewenst aan de deelnemende paddockers en Tc'kes, ik duim voor jullie !
Doei
Luc
GM RACING

Megane
06-08-2003, 12:45
Normaal gezien iemand met een "vas palmares" kan zo een licentie krijgen, zelfs voor de Belcar maar niet voor de 24U van zolder.
Groeten Megane

GM RACING
06-08-2003, 13:55
Dank u voor de informatie :)
Maar ga toch forfait geven voor de 2003 miles, gezien het "smelten onder de zon" van het team racebudget wegens de misavonturen met m'n "Meganneken" dit jaar.

Doei
Luc
GM RACING

Ps: Dus met deze stopzetting aanbiedingen, 't geld is ver op, anders krijg ik ambras met Louisette :D

GM RACING
06-08-2003, 14:15
Hello,
Ik loop wat voorop op de feiten maar ons team heeft de gewoonte gebruik te maken van de 10 uren race om zijn sponsors en bepaalde klanten eens in het "zonnetje" te zetten met uitnodigingen.
Een 2 tal jaren geleden hebben we dat samen gedaan met BUGA RACING
(Alfa Romeo) welke zijn mezanine deelde met ons team, er was ook een catering (koude schotel) voorzien en dranken, dit is prima verlopen.
Dat team doet dus sedert een 2 tal jaren niet meer mee.....
Daarom deze oproep aan teams: zijn er teams welke zulk een plaats kunnen doorverhuren of eventueel delen ? of beter welke ook catering voorzien voor gasten en zo de kosten willen delen met ons team ???
We werken met een duidelijke herkenning van onze gasten, dus "vreemde meeéters" zijn totaal uitgesloten.
Alles is bespreekbaar en in verwacht tussen 60 à 80 gasten.
Verleden jaar in eigen tent gedaan aan vrachtwagen, doch een beetje krap en koud uitgevallen en zeker niet erg practisch voor de catering, kortom niet voor herhaling vatbaar.
Dus alle aanbiedingen welkom op luc@garden-machinery.com.

Doei
Luc
GM RACING

Driesco
06-08-2003, 14:30
Intresse is er, we bespreken dit samen wel even de komende dagen.

yannick88
07-08-2003, 03:06
Originally posted by Driesco
Ik heb er alvast ene, dus das al geen probleem :)

Hallo Dries ,


Wij zoeken nog één of twee piloten voor deelname aan de 2003 miles .

Indien interesse gelieve mij te contacteren .

GM RACING
08-08-2003, 09:20
Hello,
Zoals enige mails geleden besproken, Seat IBIZA Kitcar (rallywagen) weest uitproberen te Zolder.
Ongelooflijk! stabiel, power (280 pk) en vooral remkracht 380 mm remschijven en watergekoelde remzadels 6 zuigers!
Het wegdek was bijwijlen nat, af en toe een bui, dus intermediumbanden, beste tijd in deze conditie 1'54", niet slecht ...
Wagen weegt 1150 kg. + steeds met 2 personen aan boord gereden, dus indien aanschaf moet die naar minder dan 1000 kg. gebracht worden, ik twijfel sterk....maar 'tis een mogelijke winner in de klasse 4 !
Doei
Luc
GM RACING

A.J.
08-08-2003, 09:42
Originally posted by GM RACING
Hello,
Zoals enige mails geleden besproken, Seat IBIZA Kitcar (rallywagen) weest uitproberen te Zolder.
Ongelooflijk! stabiel, power (280 pk) en vooral remkracht 380 mm remschijven en watergekoelde remzadels 6 zuigers!
Het wegdek was bijwijlen nat, af en toe een bui, dus intermediumbanden, beste tijd in deze conditie 1'54", niet slecht ...
Wagen weegt 1150 kg. + steeds met 2 personen aan boord gereden, dus indien aanschaf moet die naar minder dan 1000 kg. gebracht worden, ik twijfel sterk....maar 'tis een mogelijke winner in de klasse 4 !
Doei
Luc
GM RACING

280 Pk uit een tweeliter, da's goed maar hoe zit dat met het geluid?

Scapa
08-08-2003, 09:53
Moet er in TC geen originele luchtfilter op staan? In dit geval kom je niet aan 280 paardekrachtjes hoor.

GM RACING
08-08-2003, 10:15
Beste(n)

Ja, lawaai zit duidelijk boven de norm, enkel de naontploffingen doen de db metertjes al in't rood gaan!
Wat de originele luchtfilter betreft, ja 't is dus een kit car, benzineinspuiting bevindt zich voor de kelken en ingebouwt in airbox, ja problemen denk ik, en je hebt gelijk als de "keel dichtenepen wordt" zal er heel wat vermogen wegvallen... ik schat zeker 30 pk...
Toch een wreeeed machientje! vooralleer ik licht op groen zet ga ik zeker met die wagen bij de techinische controle en vragen wat mag en niet.
Eerlijk gesproken denk ik dat ik terug aan 't dagdromen ben om die wagen om te toveren tot een waardige circuitwagen, maar moest het kunnen, WAW, GEWELDIG! (zou Eddy Wally zeggen...)
Doei
Luc
GM RACING :) :)

Was er gisteren iemand op de trainingen??

Bart
08-08-2003, 10:25
Originally posted by A.J.
280 Pk uit een tweeliter, da's goed maar hoe zit dat met het geluid?

Van de Wauwer is er tijdens de wintercup ooit uitgezet met zijn Seat Ibiza Kit Car door het geluidsprobleem. Kit Car en geluid...

oplossing => (ook) rally gaan rijden ;)

GM RACING
08-08-2003, 10:43
Beste Bart,
Je wil mij gans zot hebben ? "ook nog rally rijden" :) :) :)
Het geval Vande Wouwer was misschien met die wagen want er zijn er maar 2 in Belgié (ex fabrieksmachinen 5 & 6 jaar oud)
Gisteren in Zolder had ik bijna de eerste stappen in de Rally gezet... de sequentiele pook stond vlak naast de hydrolische handrem... en bijna had ik die getrokken inplaats van de versnellingen, mijn begeleider (eigenaar) had nog juist de tijd om mijn hand weg te trekken! :D :D :D

DOEI
Luc
GM RACING

bart VDB
08-08-2003, 10:48
Originally posted by stijnconinx
Moet er in TC geen originele luchtfilter op staan? In dit geval kom je niet aan 280 paardekrachtjes hoor.
Tijdens de briefing op de 1 ste race is er een addendum meegegeven dat het 'aangeraden' is met de originele luchtfilter te rijden en niet 'verplicht' zoals eerst in het reglement stond.
MAAR inderdaad: er stond wel bij dat je ten alle tijden onder de 95 Db moet blijven, wat met een niet originele inlaat (luchtfilter) niet zo vanzelfsprekend is. Het zal dus niet gemakkelijk zijn om de 'paardekrachtjes' in de kitcar te behouden. :rolleyes:

bart VDB
08-08-2003, 10:56
Originally posted by GM RACING
Beste Bart,
Je wil mij gans zot hebben ? "ook nog rally rijden" :) :) :)
Het geval Vande Wouwer was misschien met die wagen want er zijn er maar 2 in Belgié (ex fabrieksmachinen 5 & 6 jaar oud)
Gisteren in Zolder had ik bijna de eerste stappen in de Rally gezet... de sequentiele pook stond vlak naast de hydrolische handrem... en bijna had ik die getrokken inplaats van de versnellingen, mijn begeleider (eigenaar) had nog juist de tijd om mijn hand weg te trekken! :D :D :D

DOEI
Luc
GM RACING
hyDROLische handrem
Al een geluk dat je niet in die DROL gepakt hebt. Dat zou nogal eens iets gegeven hebben Luc. ;)
Sorry Luc,kon het effe niet laten :+ :p ;)

GM RACING
08-08-2003, 11:22
Hello Bart,
Wat een fouten hé, ik ben reeds een heel tijdje van school af, in m'n fucking life heb ik al 3 gramaticale correcties meegemaakt en nu nog diene Euro, ik sla gans "tilt" :) :) :) :)
Wat die luchtfilter betreft...(ik heb dus die mogelijke afwijking niet gezien), dus afwijkingen mogelijk ??? HOERA, dan zijn we uit de problemen want ons motortje krijgt te weinig lucht.

Doei
Luc
GM RACING

bart VDB
08-08-2003, 13:20
Luc,
ik zal je dit addendum eens doorfaxen. Zo heb je iets in handen en ben je zeker wat betreft de comformiteit van de wagen. :)
We zijn er toch ook zeker om mekaar wat te helpen. ;)
Mag dit op het faxn° : 09/3846647.
Groetjes

GM RACING
08-08-2003, 13:25
Beste Bart,
Ok ,tof van jou ! :)
Fax N° ok.
Doei
Luc
GM RACING

Megane
08-08-2003, 14:26
Originally posted by GM RACING
Gisteren in Zolder had ik bijna de eerste stappen in de Rally gezet... de sequentiele pook stond vlak naast de hydrolische handrem... en bijna had ik die getrokken inplaats van de versnellingen, mijn begeleider (eigenaar) had nog juist de tijd om mijn hand weg te trekken! :D :D :D
[/B]

Misschien wel handig zo een handrem, voor de 90 graden aan het roodkruis.
En eventueel voor onvoorziene obstakels te ontwijken. (slippend wagens of zo,.......) :D :D :D

GM RACING
08-08-2003, 15:35
Hello,
zwijg ...of het wordt nog verplicht in de ZTC, ssssssttt! :D :D :D
Doei
Luc
GM RACING :)

Bericht Bart VDB
Fax ontvangen,dank je!! :)

GM RACING
08-08-2003, 15:38
:frusty: :frusty: :frusty: :confused: :confused:

FormulaV-JH495
10-08-2003, 07:57
Luc ... jammer dat het zolang heeft geduurd vooraleer je eigenlijk resultaten had bij je TUNER ... maar 4 sec. sneller is fantastic :D ...

GM RACING
10-08-2003, 10:14
Hello,
Je hebt het mis op, na de tuning op nieuwe motor waren we trager... 232 Ezels inplaats van paardjes.
Met die Seat kitcar hebben we goed gedraaid te Zolder (donderdag training) 1'54" op intermedium banden op nat wegdek = tijd van getunede Megane op droog met slicks tijdens laatste race.
Met niet getunede (oude) motor halen we 1'51 à 52" met Megane op droog...
Dus, we zijn er nog niet uit, hé!....maar 't komt in orde want tuner krijgt pas zijn geld (saldo) als de beloftes voldaan zijn, ik heb de zwakke plek van de tuner gevonden....geld!
Doei
Luc
GM RACING :D :D :D

Driesco
10-08-2003, 11:17
Das de zwakke plek van iedereen in de autosport, niet alleen van e tuners :)

GM RACING
20-08-2003, 11:13
Hello,
Vooreerst proficiat met de gezinsuitbreiding!
Had je nog plannen voor de mezzanine en catering tijdens de Race Promotion Night? (ik heb personen welke bekwaam zijn een deugdelijke catering in goede banen te leiden)
Ik heb een 2 tal aanbiedingen gehad maar nog niet concreets, bij één iemand was er een locatie voor 60 man...dus niet zo héél groot ...en in dit geval moet ik de hele ruimte zonder partner in beslag leggen.(heb zelf 60 tot 80 man)
Dus, de tijd vliegt laat de aanbiedingen maar komen???? (straks moeten we weer in de vrachtwagenaanbouwtent ons ding doen!)
Doei
Luc
GM RACING

Driesco
20-08-2003, 21:11
Kan je me morgen even bellen Luc, ik zit daar toch de ganse dag in kliniek op de muren te kijken terwijl er in Zolder zo veel aktiviteit is :(

Zaterdag kan ik dan eens langsgaan bij Walter en dan huren we toch gewoon samen een Mezzanine. Kostprijzen zijn te vinden op de site van circuit Zolder.
Voor mij mag je uitgaan van om en bij de 30 personen.
0474/952386