View Full Version : Harley treffen Leopoldsburg
Ik ben een kijkje gaan nemen in Leopoldsburg centrum. Het krioelde er van de Harley Davidsons. Enorme sfeer (voor de Le Mans gangers te vergelijken met de burn out zone in Le Mans).
Aan het geluid van deze machines kunnen maar weinig motoren rieken. Ook opvallend hoeveel BUELL's er waren.
Eentje zien vallen tijdens zo'n burn-out, de moto belandde in het publiek maar er was gelukkig niemand verwond, enkel het ego van de rijder :D .
Opvallend dat ze allemaal zonder helm over de openbare wag mogen rijden :confused:
Er zal nog serieus gefeest worden daar in Leopoldsburg...
Persoonlijk snap ik niet veel van wat Harleys zo begeesterend maakt. Enkel het geluid dat ze maken, is voor mij vaak spectaculair, maar voor de rest vind ik er niets speciaals aan. Meer marketing als iets anders wat mij betreft.
Maar zolang zij hun pleziertje hebben, is het voor mij ook goed. Zou de schaal van Richter iets geregistreerd hebben daar in Leopoldsburg ;) ?
Wat helmdracht betreft, verbaas ik me er steeds over dat veel zwaantjes met het onderstuk van hun systeemhelm open rijden. Dat terwijl al de fabrikanten expliciet waarschuwen dat dat niet de bedoeling is... :rolleyes: Ik dacht dat die ook ergens een voorbeeldfunctie hadden, maar hoe vaak ik ze al zonder beschermende kledij op de motor heb gezien.
Snelle Japie
02-08-2003, 11:20
Het is hier wel een sjieke sfeer met al die motto's, ik heb die ene ook zien vallen A.J. Hij had het wel moeilijk om te praten want de BUDs waren al rijkelijk naar binnen gevloeid :D
Hoe later het ook werd, hoeveel te meer show er werd gegeven, er stoon mooi cirkels op de rotonde en in het centrum leuke strepen. Tonight opnieuw Snelle Japie in zijn "hometown" :D
Originally posted by Mario
Wat helmdracht betreft, verbaas ik me er steeds over dat veel zwaantjes met het onderstuk van hun systeemhelm open rijden.
In de handleiding van mijn systeemhelm staat enkel dat je hem niet mag openen of sluiten tijdens het rijden. Maar er staat nergens in dat je niet met open kinstuk mag rijden hoor. Ik rij dan ook meer met open kinstuk dan met gesloten kinstuk.
Overigens werk ik al 7 jaar in Leopoldsburg en is het niet mijn gewoonte om in mijn vrije tijd ook nog eens te gaan rondlopen in mijn "werkomgeving". En dat is me geraden ook, want met mijn BMW zou ik nogal vliegen denk ik tussen al die Harley-fanaten. Niet dat ik iets tegen een Harley heb hoor, integendeel, ik droom ervan van zelf ook nog wel eens een Harley aan te schaffen. Maar voorlopig hou ik het bij mijn 1100 RT. Die is in elk geval wel comfortabeler...
Snelle Japie
02-08-2003, 11:54
Ja, veel riskeerde het niet om met een "niet"-Harley rond te rijden, alleen die ijs verkochten, die reden met ne fiets gelijk ge aan zee kunt huren rond :D
FF offtopic, Sennake, gij werkt in Leopoldsburg??? En waar ergens of is dat beroepsgeheim ;)
Originally posted by Snelle Japie
FF offtopic, Sennake, gij werkt in Leopoldsburg??? En waar ergens of is dat beroepsgeheim ;)
Ik ben vroeger ooit verplicht geworden om bijna gratis voor die firma te gaan werken :mad:
En als we dan eens buitenkwamen voor een firma-uitstap moest alles en iedereen gecamoufleerd worden om niet op te vallen :D :D :D
@ Mario, mss heeft het feit da Harley het oudste moto merk ter wereld is er iets mee te maken ? Plus da geen enkele Harley hetzelfde is, allemaal hebben ze wel iets uniek.
Ja, veel riskeerde het niet om met een "niet"-Harley rond te rijden, alleen die ijs verkochten, die reden met ne fiets gelijk ge aan zee kunt huren rond :D
ABL - 4 KDR
Kon. Louiza-Marialaan 3
(tegenover de "Japanse Toren")
Originally posted by Butcher
@ Mario, mss heeft het feit da Harley het oudste moto merk ter wereld is er iets mee te maken ? Plus da geen enkele Harley hetzelfde is, allemaal hebben ze wel iets uniek.
Ja, ge zult wel gelijk hebben hoor Butcher. Allemaal persoonlijke appreciatie denk ik. Persoonlijk zou ik doodgraag met een Ducati rijden terwijl anderen daar niets aan vinden. Ook zeggen costums, cruisers, choppers en zo me niets als model; ik ga liever voor een sportmotor of sporttoerder of enduro of zelfs een naked.
Snelle Japie
02-08-2003, 22:16
Hey Sennake,
bij 4KDR? Ik woon 2 straten verder en heb nog 3jaar geleden stage gedaan bij KDR bij i2.
Vandaag op het Harley treffen, een vrouw steekt de straat over en een motto trekt op, het gevolg kun je al raden zeker :-s
Tot nu toe ook "nog maar" 2 Harleys gepikt.
Hou het nieuws maar in de gaten :)
bij 4KDR? Ik woon 2 straten verder en heb nog 3jaar geleden stage gedaan bij KDR bij i2.
Bij I2? Bij Walter? Dan moet ik je daar toch gezien hebben want ik ben er al sinds 1996...
Ik werk op het studiebureel als hoofd van de cel veiligheid en milieu... Maar niet meer voor lang : in september doe ik mutatie naar Evere.
Maar nu terug on-topic :)
Snelle Japie
03-08-2003, 01:30
Het is sinds een uurtje mooi rustig geworden hier, de terrasjes zitten op plaatsen nog goed vol maar de gemeente is zelfs al aan het opruimen :confused:
Morgenmiddag zal het nog even druk zijn maar tegen 16uur is het terug rustig hier :D
PS: Sennake, idd, bij Walter (met de leuke zwarte Honda), Eric en de twee vrouwen :)
Originally posted by Sennake
In de handleiding van mijn systeemhelm staat enkel dat je hem niet mag openen of sluiten tijdens het rijden. Maar er staat nergens in dat je niet met open kinstuk mag rijden hoor. Ik rij dan ook meer met open kinstuk dan met gesloten kinstuk.
Vreemd, in de handleiding van de mijne (Schuberth Concept) staat tweemaal uitdrukkelijk : "Warnung : Fahren Sie nie mit hochgeschwenktem Kinnteil !"
Maar ik ga hier zeker niet de moraalridder uithangen, hoor. Ieder het zijne.
Originally posted by Mario
Vreemd, in de handleiding van de mijne (Schuberth Concept) staat tweemaal uitdrukkelijk : "Warnung : Fahren Sie nie mit hochgeschwenktem Kinnteil !"
Maar ik ga hier zeker niet de moraalridder uithangen, hoor. Ieder het zijne.
Eikes, ne Schuberth helm, ge weet toch wie daar ook mee rijdt eh? :D
In elk geval staat dat niet in de handleiding van mijn Caberg helm... De ene constructie zal daar al beter tegen kunnen dan de andere zeker?
Hallo,
Ik ben lid bij de harley club, de moto's die gestolen waren stonden niet in de bewaakte zone en wat de helmen betreft wij hebbe dan geregeld bij de burgemeester ;)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.