Log in

View Full Version : Clijsters op 1 !

Finish
02-08-2003, 10:48
World number one Serena Williams underwent surgery on her left knee in Los Angeles on Friday and will be unable to defend her U.S. Open title at Flushing Meadows later this month. "I expect a 100 percent recovery and Serena's speedy return to competitive tennis," said surgeon Rodney Gabriel.

NEWS: All the latest Tennis news
Serena visits Eurosport

"It is anticipated that Serena will require six to eight weeks to fully heal," Gabriel said in a statement. "She will not be defending her title at the U.S. Open."

Gabriel said Williams had experienced problems in her left knee for a long time.

"Serena has suffered from quadriceps tendonitis of her left knee for many years, which has been controlled with medication and physical therapy treatments," he said. "She recently developed pain that, although improved with treatment, increased whenever she resumed tennis activities."

Williams has been out of action since successfully defending her Wimbledon title last month, pulling out of tournaments in Palo Alto, Carlsbad and Los Angeles.

According to the WTA Tour, she is now certain to lose her No. 1 ranking to Belgians Kim Clijsters (No. 2) or Justine-Henin Hardenne (No. 3) between next week and the first week of September.

bron: eurosport.com

Geen Serena op de US Open. Dat betekent redelijk wat kans op een finale Clijsters - Venus of Henin - Venus :D
En Clijsters die zo goed als zeker het jaar afsluit met nummerke 1 voor haar naam :)

Sennake
02-08-2003, 11:40
Heel tof voor onze Belgische speelsters, alhoewel ik me kan voorstellen dat ze die nr 1 status toch liever op een sportieve manier bemachtigd hadden...

En of Serena nog ooit 100% de oude zal worden? Eerlijk gezegd hoop ik van wel, want ik zie ze graag geklopt worden door onze Belgische onderdogskes...

Maarten
02-08-2003, 11:46
Onze Belgische meisjes zijn trouwens goed bezig in San Diego, 1.000.000 $ tornooi!

vanavond om 22u Clijsters - Davenport in de eerste halve finale
en later Henin, maar ik weet niet meer tegen wie en om hoe laat! ik vermoed ergens midden in de nacht

Finish
10-08-2003, 22:12
Clijsters - Davenport, zodadelijk op Canvas. Als Clijsters wint, komt ze op 1. En voor de liefhebbers: momenteel een docu over Fangio 'hall of fame'...

sledge
10-08-2003, 22:41
Ik zal de uitslag morgenvroeg wel vernemen op teletekst. Davenport is tegenwoordig een haalbare kaart, maar zoals Clijsters zei: Davanport zal gretig zijn om eindelijk nog eens te winnen.

airco
10-08-2003, 22:52
6-1 in de eerste set voor clijsters

Sennake
10-08-2003, 23:15
1-1 in de sets nu... :frusty:

airco
10-08-2003, 23:27
inderdaad 1-1 in de sets

clijsters wel goed begonnen in de 3e set ...... 2-0 voor

yvdp
10-08-2003, 23:34
4-1 nu dus. Ze gaat davenport pakke zenne ;)

airco
10-08-2003, 23:36
5-1 .... dubbele break

en 30- 0 nog 2 punten nodig

yvdp
10-08-2003, 23:37
1punt nu Yves

airco
10-08-2003, 23:37
yiehaaaa Clijsters is nummer 1 van de wereld !!!!!

proficiat Kim :applaus::applaus:

yvdp
10-08-2003, 23:38
jippie :D:D:D:D

Finish
10-08-2003, 23:56
Prachtig seizoen voor Clijsters. Nu nog die eerste Grand Slam. Jammer dat Justine Henin haar op Roland Garros te snel af was ;)

+ spijtig dat het in zo'n simpel voorbereidingstornooitje gebeurt. En spijtig dat het mede dankzij een blessure van Serena Williams is. Maar daar kan Kim natuurlijk niks aan doen. Een paar finales per maand meer spelen, brengt natuurlijk punten op.

Proper werk, en ook bravo aan de 'noisy Belgians' die lekker supporterden :D

yvdp
10-08-2003, 23:58
williams geeft zelfs commentaar op de belgische hé. Dat ze geen 20 tornooien nodig heeft om punten te scoren... van een dikke nek gesproken...:s

HHugo
11-08-2003, 00:01
Kwas beginnen kijken in de tweede set, maar tijdens een pauze gezapt naar mtv en blijven hangen bij een Radiohead-concert :rolleyes: proficiat Kim, nu nog de US open om af te ronden :D

Finish
11-08-2003, 00:07
Originally posted by yvdp
williams geeft zelfs commentaar op de belgische hé. Dat ze geen 20 tornooien nodig heeft om punten te scoren... van een dikke nek gesproken...:s

Nee, zij wint enkel de Grand Slams. Da's ook een manier. Maar in feite vind ik een 6tal tornooitjes winnen toch wel min of meer recht evenredig aan op z'n minst één Grand Slamtitel. Op de USOpen hebben we al geen Serena meer. Ik supporter voor Kim (en in minder mate ook voor Justine :) )

proficiat Kim, nu nog de US open om af te ronden

En de Masters hé :)

HHugo
11-08-2003, 00:14
Originally posted by Finish
En de Masters hé :)

Die heeft ze al eens gewonnen (niet dat ze dat dit jaar niet meer mag hé), ik bedoelde een grand slam om het palmares volledig te maken .

Mario
11-08-2003, 09:16
Ik ben geen tennisfan of -kenner, maar grote meneeren als Lendl en Sampras wisten al lang dat enkel Grand Slam-titels echt van betekenis zijn (al die andere toernooien stellen voor de toppers niet zoveel voor), dus het zou helpen indien ze er ooit eentje zou winnen.

A.J.
15-08-2003, 00:12
Daarstraks Cijsters zien verliezen tegen een Russische. Zo zal ze haar eerste plaats niet lang houden. Ze zal zich moeten herpakken voor de US Open

Finish
15-08-2003, 00:44
Originally posted by A.J.
Daarstraks Cijsters zien verliezen tegen een Russische. Zo zal ze haar eerste plaats niet lang houden. Ze zal zich moeten herpakken voor de US Open

Volgens haar coach is dat niet zo erg, hij had er zelfs op 'gehoopt'. Op deze manier krijgt Kim wat rust en kan ze zich perfect voorbereiden op die US Open. Maar dominant op 1 blijven, daar vrees ik ook wat voor. Nuja, het is al een hele prestatie dat ze op 1 is geraakt.