PDA

View Full Version : Bare metal foil in België


Vagabond_se7en
05-08-2003, 21:38
Weet er iemand winkel of online-winkel waar ik dees kan kopen (bij HLJ hebben ze dit niet).


Thx,


Jan

HHugo
05-08-2003, 22:58
Interesseert mij ook wel ;)

Guido
05-08-2003, 23:11
Ik meen dat ik dat al bij Broux heb zien liggen, maar 100% zeker ben ik niet. Ik heb de mijne altijd al meegebracht vanuit Engeland als ik naar de IPMS Nationals ging ginder.

Anders moet je maar eens bellen naar de winkel ginder: 011 26 32 94. Info over de winkel hier (http://www.broux.be)

't wordt wel eens tijd dat die mannen hunne site eens vernieuwen. :rolleyes:

Vagabond_se7en
06-08-2003, 16:46
Alvast bedankt, broux ga ik één dezer dagen eens bellen. (of mailen)

Vagabond_se7en
06-08-2003, 17:27
'k Had mailke ook verstuurd nr Verschooten in Antwerpen en die verkopen dat blijkbaar:


"Ja,wij verkopen Bare metal foil in de kleuren Ultra bright chrome,chrome,gold,real copper en black chrome."


http://www.verschooten.be/

website van de winkel stelt niet veel voor maar in winkel zelf hebben ze heel veel (laatste maal hadden ze daar zelfs Tamiya Compound)

Als ik antwoord krijg van Broux laat ik het natuurlijk asap weten.

Mario
06-08-2003, 19:37
Wat is dat eigenlijk voor iets ? Folie met metaalkleur ?

Guido
06-08-2003, 22:14
Originally posted by Mario
Wat is dat eigenlijk voor iets ? Folie met metaalkleur ?

yep, flinterdunne zelfklevende folie, in de tinten die Vagabond_se7en aanhaalt. Is dus ideaal om bijvoorbeeld kleine chromé sierlijsten mee te doen, Mercedes grillen :D , uitlaten van motoren bijvoorbeeld, noem maar op. Het is zo dun, dat je het perfect de vorm kan laten aannemen van het voorwerp.

Tevens wordt het ook gebruikt door sommige als afplakmiddel bij het spuiten van oppervlaktes, precies omdat het zo dun is en zich zo goed laat aandrukken. Zo ben je zeker dat er geen verfdeeltjes "onderin" zullen kruipen, iets wat bij bijv. Tamiya afplaktape wel eens het geval durft zijn als je alles niet goed aandrukt. Enige nadeel is dat het voor dit soort doeleinden voor sommige nogal duur is.

Guido
06-08-2003, 22:15
Originally posted by Vagabond_se7en
'k Had mailke ook verstuurd nr Verschooten in Antwerpen en die verkopen dat blijkbaar:


"Ja,wij verkopen Bare metal foil in de kleuren Ultra bright chrome,chrome,gold,real copper en black chrome."


http://www.verschooten.be/

website van de winkel stelt niet veel voor maar in winkel zelf hebben ze heel veel (laatste maal hadden ze daar zelfs Tamiya Compound)

Als ik antwoord krijg van Broux laat ik het natuurlijk asap weten.

Da's toch niet "Verschooten en Zoon" toevallig :D :D

Heb wel al eens van deze winkel gehoord, maar ben er zelf nog nooit geweest. ;)

Vagabond_se7en
07-08-2003, 17:43
Originally posted by Huudo
Da's toch niet "Verschooten en Zoon" toevallig :D :D

Heb wel al eens van deze winkel gehoord, maar ben er zelf nog nooit geweest. ;)

Weet niet precies of het Verschooten en Zoon is. Ik ga daar langs eens om de 2 maand of zo als ik in Antwerpen ben. Winkel bevind zich aan die parking aan de eiermarkt (op het eind van die lange winkelstraten). Als je toevallig toch eens in de buurt bent dan raad ik je aan om ook eens binnen te springen in de lokale Christiaensen winkel (ligt zo'n 50 meter van Verschooten). De persoon die de afdeling modelbouw beheert is ook een fanaat en heeft nog dikwijls zeldzame spullen binnen (en 'k vind dat Antwerps accent prachtig, 'k sla graag eens praatje dan :D )

Señor Bigfrit
07-08-2003, 19:14
Hey, manne, vriendelijk bedankt voor de tip, k had namelijk ook dringend nood aan iets chrome-achtig, om bumpers te chromen.

K denk da ik maar is naar Antwaarepe ga gaan dit weekend. Wie weet hebben ze er zelfs Alclad II .

Olivier

HHugo
07-08-2003, 22:39
Originally posted by Señor Bigfrit
Wie weet hebben ze er zelfs Alclad II .


Bij Verschooten niet, bij Broux wel

Guido
08-08-2003, 15:04
Originally posted by Señor Bigfrit
Hey, manne, vriendelijk bedankt voor de tip, k had namelijk ook dringend nood aan iets chrome-achtig, om bumpers te chromen.

K denk da ik maar is naar Antwaarepe ga gaan dit weekend. Wie weet hebben ze er zelfs Alclad II .

Olivier

Voor bumpers en stuff toch misschien maar beter Alclad II gebruiken. Heb net de grill van een C-Klasse gedaan met Barre-metal foil en het is wel OK, maar niet top. Just an idea. ;)

HHugo
10-08-2003, 10:03
Net een eerste test gedaan met BMF, en ik ben onder de indruk. Dit ga ik zeker nog gebruiken. (gedaan met knoeien met gewoon zilverpapier!)