PDA

View Full Version : Vbulletin 2.3.2


airco
09-08-2003, 12:31
Vanmorgen de forumsoftware ge-upgrade naar versie 2.3.2 .....

Buiten enkele kleine blunders (juist wakker ... je weet wel :+ ) ging alles volgens plan.

Omdat Vbulletin 2.x aan het einde van zijn ontwikkeling zit zijn er ook weinig spectaculaire vernieuwingen. Afgezien van een fix voor een mogelijk security-hole is het enkel een onderhouds-versie die de laatste beestjes in de code moet kapot maken :)

Dit is vermoedelijk de laatste upgrade van de 2.x reeks alvorens we overschakelen naar Vbulletin 3.0. Vbulletin 3.0 is ondertussen aan beta 5 en draait zijn eerste weekjes op de testserver bij mij thuis.

Finish
09-08-2003, 12:55
:applaus:

airco
10-08-2003, 22:35
sinds de upgrade van zaterdag zijn er door de ontwikkelaar van de software nog 2 probleempjes gevonden en opgelost ....

Beiden waren het gevolg van een klein stukje vergeten code .....

ook opgelost ondertussen :)

yvdp
10-08-2003, 23:43
gaten in de code te wijten aan? ;) :D grapje hé airco
nice work

Finish
10-08-2003, 23:53
...aan de ontwikkelaar, vBulletin, toch ?
onzen airco werkt nog foutloos in deze hitte, denk ik zuh ;)

yvdp
10-08-2003, 23:56
ik vind het al ongelooflijk knap wat hier gedaan wordt... Dus zo'n klein foutje waar niemand iets van merkt is niet erg hé:)

airco
11-08-2003, 08:01
ontwikkelaars zijn inderdaad de mensen van Vbulletin ( http://www.vbulletin.com )

Mijn taak hier is op regelmatige basis backuppen (database is momenteel 130 MB), en die nieuwe releases van Vbulletin aanpassen aan onze wensen (quick reply box, welcome panel, vBMicrostats, custom quote boxes, me-code, .....)

Daarnaast is er nog de ad-server ( www.phpadsnew.com ) die ook op regelmatige basis zijn backups moet krijgen of een nieuwe versie die dient geïnstalleerd te worden. de Ad-server zorgt ervoor dat banners een bepaalde hoeveelheid keren getoond wordt (percentage of een vast aantal) en houdt hiervan statistieken bij hoeveel keer een bepaalde banner getoond is en hoeveel keer er op is geklikt.

Guido
11-08-2003, 10:29
http://www.automotiveforums.com/vbulletin/images/smilies/bigthumb.gif

fordje
11-08-2003, 16:34
Originally posted by airco
...

Daarnaast is er nog de ad-server ( www.phpadsnew.com ) die ook op regelmatige basis zijn backups moet krijgen of een nieuwe versie die dient geïnstalleerd te worden. de Ad-server zorgt ervoor dat banners een bepaalde hoeveelheid keren getoond wordt (percentage of een vast aantal) en houdt hiervan statistieken bij hoeveel keer een bepaalde banner getoond is en hoeveel keer er op is geklikt.

En dat is een heel handig ding !!

Tnx Airco